Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, coraz bardziej zastanawiam się nad zawirusowaniem swojego autka i w związku z tym nurtuje mnie jedno pytanie, czy po zastosowaniu tzw. dodatkowego modułu podnoszącego moc np. V-tech RedBOX zostają po nim ślady w komputerze samochodu?

Auto mam na gwarancji stąd moje kombinacje, wymyślłem sobie że taki moduł mógłbym po prostu w razie potrzeby wyjmować. Pozdrawiam

Opublikowano

Zostaje ślad... Przy wymianie klocków i oleju może nikt na to nie wpadnie, ale przy problemach z elektroniką i robieniu testu komputerowego w ASO- BMW AG będzie widziało że coś było kombinowane, a wtedy książke gwarancyjną można użyć już tylko jako np. podpałkę do kominka.

 

Pozdr.

Opublikowano

Ja bede twierdzil ze nie zostaja. Jesli masz robionego moda to i owszem, ale podwieszenie boxa nie zostawia Ci sladow na ECU. Co najwyzej bedzie widoczny wizualnie, byc moze bedzie widoczny na CANie, ale jak go wypniesz to nigdzie po nim slad nie zostanie. BOX to jest podwieszany wisiorek, ktory zniksztalca sygnaly i nie ma nic wspolnego z stala zmiana map na ECU.

Dla upewnienia zadzwon do V-tech i dopytaj sie, aczkolwiek wg mnie po wypieciu Box-a nie zostaje po nim ani jedem slad. Przy okazji pamietaj ze Box to zlo, choc lepszy rydz niz nic.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Ja bede twierdzil ze nie zostaja. Jesli masz robionego moda to i owszem, ale podwieszenie boxa nie zostawia Ci sladow na ECU. Co najwyzej bedzie widoczny wizualnie, byc moze bedzie widoczny na CANie, ale jak go wypniesz to nigdzie po nim slad nie zostanie. BOX to jest podwieszany wisiorek, ktory zniksztalca sygnaly i nie ma nic wspolnego z stala zmiana map na ECU.

Dla upewnienia zadzwon do V-tech i dopytaj sie, aczkolwiek wg mnie po wypieciu Box-a nie zostaje po nim ani jedem slad. Przy okazji pamietaj ze Box to zlo, choc lepszy rydz niz nic.

 

 

BOX to zło - czy możesz to rozwinąć? w Kreatorze mocy proponują 3 rozwiązania:

1 - wgranie nowego programu "na stałe" 1500zł

2 - zakup programatora 850zł + 3 programy standard, optymalny, sport 1500zł = 2350zł

3 - RedBOX - moduł koszt około 1300 - 1500zł

 

W mastersie wgranie softu 1900zł

 

w Auto Fus wgranie softu + "psedo gwarancja" na slowo bez żadnego papieru 3500zł

 

Co jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem... ? pozdrawiam

Opublikowano
BOX to zło - czy możesz to rozwinąć? w Kreatorze mocy proponują 3 rozwiązania:

1 - wgranie nowego programu "na stałe" 1500zł

2 - zakup programatora 850zł + 3 programy standard, optymalny, sport 1500zł = 2350zł

3 - RedBOX - moduł koszt około 1300 - 1500zł

Co jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem... ? pozdrawiam

 

witaj, nie do mnie bylo pytanie ale odpowiem, zlo jest takie, ze box daje Ci program zrobiony na podstawie jakiegos auta dla wszystkich aut Twojej serii, a chip/program modyfikuje konkretnie Twoje auto, sorrki za porownaie ale to tak jakbys mial wade wzroku i kupil okulary korekcyjne dobrane do wielkosci Twojej glowy a nie do Twojej dolegliowsci zbadanej przez optyka...gwarancja do kosza i rob dobry program, KREATOR P. Rafal ma duza wiedze i bazuje na bazie V-techu wg mnie jest dobrym "fachowcem" ...ja swoje auta zawsze "wzmacnialem" na gawarancji bedac swiadomym, ze w razie czego przepada ale jak "dbasz" o auto to dobry program w niczyn nie skraca jego zywotnosci...obecnie czekam na nowa E90 i ja tez bede na 99% wzmacnial.. ozdr

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

arnold, ja na Twoim miejscu żadnego box-a (szczególnie z V-techu) bym nie wrzucał bo się obudzisz z ręką w nocniku jak Ci korby wyjdą bokiem :wink: Pojedź na porządne strojenie do Masters'a lub ewentualnie, dla świętego spokoju zrób to u Fusa, moi znajomi tak postąpili i jak na razie są zadowoleni ( zrobili na tym jak dotąd 50k km ) .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jakas fascynacja "wetterauer"?

Ja dalej bede twierdzil ze Box-a po wypieciu nie widac, a jesli widac jakies slady ze byl zamontowany to chetnie dowiem sie gdzie?

Owszem istnieje ryzyko ze Box wyrzuci jakies bledy, ktore podczas interpretacji (przez wytrawnego inzyniera) beda wskazywaly na jego podpiecie, aczkolwiek wyczyszczenie bledow zalatwi sprawe :D

Tutaj zasada pracy box-a:

"Box (moduł mocy) jest to rodzaj elektronicznego urządzenia instalowanego na linii sterowania i pomiarów stanu pompy w silnikach diesla. Mikroprocesor w nich zawarty wykrywa zakres znacznego wzrostu obciążenia i zwiększa wydatek paliwa poprzez rozkazy wysyłane na CAN-Bus (szynę transmisyjną sterującą osprzętem silnika – VP44PSG5) lub poprzez bezpośrednie (TDI PD, V30, Denso-VP, VP44PSG16, niektóre Common-Raile) lub pośrednie (Common-Rail, VP37) sterowanie pompą. Chwilowe zwiększenie dawki zmienia także nieco ciśnienie doładowania podnosząc je nieznacznie o 0.1 - 0.15 bar. Wykorzystując zjawisko zubożenia silnika TDi dawka jest zwiększana nieco ponad wartość, jaka wynikałaby ze wzrostu ciśnienia. W modelach z bezpośrednim sterowaniem wtryskiwaczami regulowany jest również (w zależności od obrotów i obciążenia) kąt wtrysku paliwa."

Tekst ze strony V-tech, http://vtech.pl/redbox

Jak wynika z interpretacji w/w tekstu moze pojawic sie tutaj kilka problemow wynikajacych z niedopasowania. Moze takze pojawic sie problem z DPF-em.

 

Powracajac do tematu to mysle ze opcja:

1 -Czyli wgranie nowego programu "na stałe" - jest najlepsza i najpewniejsza. Podjedz do Mastersa to zrobi Ci naprawde dobry program, ewentualnie moge polecic Witka z MR Motors. Nie rob tylko softu gdzies w garazu, gdyz istnieje duze ryzyko uwalenia ECU, jezeli ktos sie na tym nie zna.

Ryzykiem tej opcji jest to, ze w przypadku jakiejs usterki beda szukac tzw dziury w calym aby Ci gwarancji nie uznac. Wtedy nawet przekroczony termin przegladu jest dla BMW dobry. Decyzje podejmiesz sam, aczkolwiek moze lepiej byloby pojezdzic do konca gwarancji bez wirusa.

2 - Zakup programatora 850zł + 3 programy standard, optymalny, sport 1500zł = 2350zł - Mysle, ze jest to bez sensu. Bedziesz caly czas przelaczal miedzy tymi programami? Jeden dobry mocny i bezpieczny program z opcji nr 1, to jest wlasnie to.

3 - RedBOX - moduł koszt około 1300 - 1500zł - Box to box, jesli chcesz bawic sie w niego to zrob hamowanie auta bez niego, pozniej z nim i zobacz na wykresie jakie sa przebiegi mocy i momentu, oraz czy wogole cos da ten box. Jesli chodzi o mnie to opcje nr 3 tez bym sobie odpuscil, ale wybor nalezy do Ciebie, wiec zycze powodzenia w podjeciu najwlasciwszej decyzji.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Od pewnej wersji fabryczny firmware sterownika silnika dla N54 wykrywa zbyt duze cisnienie doladowania turbiny przez co w historii sterownika widoczny jest odpowiedni kod bledu. Jest to sygnal dla BMW, ze ktos cos majstrowal. Oczywiscie historie bledow mozna wykasowac i wtedy nie ma podstaw do anulowania gwarancji.

 

Nie wiem czy w przypadku oprogramowania sterownikow do innych wersji silnikowych jest tak samo (oczywiscie Turbo), ale skoro w N54 tak jest to przypuszczam, ze w dieslach tez.

Opublikowano

przynajmniej w 1 poscie wszyscy sa zgodni:

1) wygrywa indywidualny program czyli tzw. chip...,

2) chip musi byc profesjonalny (czyli garazom mowimy NIE...),

3) firm profejsonalnych jest wiele, wiec ocen tez jest wiele,

4) gwarancja przepada.

 

Temat gwarancji jest sliski, z mojego skromnego doswiadczenia najlepiej pogdac z Szefem danego ASO czy wezmie na siebie ewentualne naprawy (czyli ile musimy wiecej zaplacic za program :lol: ) jak sie wgra "wirusa". Wiem, ze sa takie uklady tylko trzeba zapytac, ktore ASO popiera, ktorego tunnigowac (FUS=VTG=tajemnica poliszynela...) itd.pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
przynajmniej w 1 poscie wszyscy sa zgodni:

1) wygrywa indywidualny program czyli tzw. chip...,

2) chip musi byc profesjonalny (czyli garazom mowimy NIE...),

3) firm profejsonalnych jest wiele, wiec ocen tez jest wiele,

4) gwarancja przepada.

 

Temat gwarancji jest sliski, z mojego skromnego doswiadczenia najlepiej pogdac z Szefem danego ASO czy wezmie na siebie ewentualne naprawy (czyli ile musimy wiecej zaplacic za program :lol: ) jak sie wgra "wirusa". Wiem, ze sa takie uklady tylko trzeba zapytac, ktore ASO popiera, ktorego tunnigowac (FUS=VTG=tajemnica poliszynela...) itd.pozdr.

 

Nie zgodze sie, ze flash wygrywa z piggy zawsze i pod kazdym wzgledem. Jest co najmniej kilka elementow, w ktorych piggy jest lepsze, a prawda jest taka, ze kazdy powinien zdobyc jakas wiedze, zeby byc w stanie oszacowac co w jego konkretnym przypadku bedzie lepsze.

Nie jestem fanem takich dyskusji, ale z drugiej strony nie moge przejsc obojetnie obok faktu kiedy ktos pisze, ze piggy to samo zlo i ze bezapelacyjnie flash jest lepszy...

Opublikowano

Witam! Zaglądam na forum sporadycznie ponieważ drażnią mnie prozaiczne problemy typu "Jaki olej?" czy "Gdzieś coś skrzypi".

Natomiast w tej sprawie zabiorę głos nie na zasadzie co może się zdarzyć z Boxem lub co się nie wydarzy?

Jeżdżę E-90 318d z 2006r moc 122KM moment 280NM. W 2007r. kupiłem BOXA w firmie KMS.

Dwa dni po zamontowaniu zrobiłem pomiary na hamowni.

Wyniki:moc 148 KM moment 320 NM.Prędkość max. 220 km/godz.

Jeżdżę z nim więc przeszło dwa lata nie wypinając go nawet na minutę.

Samochód jeżdzi o niebo lepiej , błędow nie ma a jak ktoś kogo stać na nowe BMW zastanawia się czy mu nie za dużo pali to zapewniam , że i spalanie nieco spadnie

Pozdrawiam i życzę trafnych przemyśleń.

Opublikowano
Witam! Zaglądam na forum sporadycznie.....

Jeżdżę z nim więc przeszło dwa lata nie wypinając go nawet na minutę.

Samochód jeżdzi o niebo lepiej , błędow nie ma ....

 

oczywiscie, jezeli nie wierzysz teorii ...to zamontuj u siebie na probe chipa (w tym aucie co masz boxa) i wtedy bedziesz mogl sie realnie wypowiedziec co jest lepsze jezeli chodzi o odczucia z jazdy..i nie mowie o odczuciach jakie poczuje twoje auto jezeli chodzi o tzw. bezszkodliwe i dlugoterminowe uzytkowanie :D ...oczywiscie pozdr. dla wszystkich fanow "boxa"

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
ja rozwazam mapowanie (czy jak to sie nazywa w kazdym razie metoda softwareowa) w kreatorze mocy , ma ktos z nimi doswiadczenie? ogolnie powiedzcie mi czy po takim zabiegu zmienia sie jakos sposob serwisowania auta, znaczy czesciej oleje czy cos? silnik dostaje mocno po d po takim zabiegu czy nie? jak wyglada sprawa spalania, duzo rosnie? bo slyszalem kiedys ze potrafi spasc nawet, to mozliwe?
Opublikowano
ja rozwazam mapowanie (czy jak to sie nazywa w kazdym razie metoda softwareowa) w kreatorze mocy , ma ktos z nimi doswiadczenie? ogolnie powiedzcie mi czy po takim zabiegu zmienia sie jakos sposob serwisowania auta, znaczy czesciej oleje czy cos? silnik dostaje mocno po d po takim zabiegu czy nie? jak wyglada sprawa spalania, duzo rosnie? bo slyszalem kiedys ze potrafi spasc nawet, to mozliwe?

 

 

 

Hamowalem tam auto, wiec na temat ich innych uslug sie nie wypowiem, a hamownia jak hamownia - dziala ;)

 

Zdecydowanie zalecam czesciej wymieniac olej niz podaje komputer. Jak czesto ? Hmm tutaj ile osob tyle propozycji, ale duzo zalezy od stylu jazdy. Mam zupelnie inny silnik, wiec to ze ja robie to co max 10 tys nic Ci nie powie.

 

Silnik dostaje tak mocno jak mocno mu wciskasz, a duzo zalezy tez od agresywnosci programu, dlatego pogadaj z nimi o w miare "bezpiecznych" ustawieniach.

 

Na zmniejszenie spalania moim zdaniem nie masz co liczyc - przeciez zwiekszasz moc po to, zeby ja wykorzystac co w praktyce oznacza, ze bedziesz jezdzil agresywniej niz do tej pory.

Opublikowano
ja rozwazam mapowanie w kreatorze mocy , ma ktos z nimi doswiadczenie?

szefem jest P. Rafal J. od kilku lat sciga sie na 1/4 mili, jezeli masz zaufanie do takiej osoby to wal :D tylko uwazaj aby nie zapodal Ci programu +100000% w odniesieniu do serii :D

ogolnie powiedzcie mi czy po takim zabiegu zmienia sie jakos sposob serwisowania auta, znaczy czesciej oleje czy cos?

caly uklad jest bardziej wysilony, wiec powinnies czesciej i lepiej serwisowac np. w subaru nikt sie nie dziwi, ze przeglady olejowe sa co 7.5 tys. km, dziwia sie za to, ze w BMW sa przeglady co 35tys. :D (tak mi wbili kilka dni temu w ASO)

jak wyglada sprawa spalania, duzo rosnie? bo slyszalem kiedys ze potrafi spasc nawet, to mozliwe?

w miescie teoretycznie tak, z powodu wiekszego momentu zmieniasz szybciej biegi na wyzsze, wiec spalanie lekko spada... przy stalej predkosci (np.trasa) silnik pali wiecej, jest bardziej wysilony i dostaje wiecej paliwa...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.