Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co za brednie ten mechanik wygaduje. :duh: :duh: :duh:

 

kolego prawdopodobnie masz wyrobiony synchronizator, stąd zgrzyt. Skrzynia do naprawy.

 

Pzdr.

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie , mam maly niepokój . Ostatnio wymieniłem komplet sprzegła z dwumasa ( zrobione 300km) i sprzęgło na zimnym silniku koziołkuje . ( wiekszość piszę że koziołkuje jak jest w korku itp, u mnie jak sie rozgrzeje to problem ustaje ) Czy to wszystko powinno się z czasem unormować ?

 

Ogólnie to sprzęgło dociera się przez kilkaset km i problem być może ustąpi...ale równie dobrze może być skopany montaż.

Nic nie napisałeś jaki zestaw założyłeś, kto montował itp. Do niektórych zestawów (np LUK) potrzebne są specjalne narzędzia (nie wiem dokładnie do czego są potrzebne, ale producent o tym pisze i dodaje informacje do każdego zestawu).

Możesz jeszcze pomyśleć o wyrzuceniu na próbę zaworu CDV.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Mi też koziołkuje, ale najczęściej gdy ruszam pod górę lub z obciążonym samochodem. Sprzęgło było wymieniane 20tyś km temu. Mam to już od dawien dawna. Mam jedno pytanie czy sprzędło też sprawdza się tak jak w VW podczas jazdy na najdłuższym biegu i z minimalnym momentem obrotowym stopniowo go zwiększając ?
Opublikowano
Panowie , mam maly niepokój . Ostatnio wymieniłem komplet sprzegła z dwumasa ( zrobione 300km) i sprzęgło na zimnym silniku koziołkuje . ( wiekszość piszę że koziołkuje jak jest w korku itp, u mnie jak sie rozgrzeje to problem ustaje ) Czy to wszystko powinno się z czasem unormować ?

 

Ogólnie to sprzęgło dociera się przez kilkaset km i problem być może ustąpi...ale równie dobrze może być skopany montaż.

Nic nie napisałeś jaki zestaw założyłeś, kto montował itp. Do niektórych zestawów (np LUK) potrzebne są specjalne narzędzia (nie wiem dokładnie do czego są potrzebne, ale producent o tym pisze i dodaje informacje do każdego zestawu).

Możesz jeszcze pomyśleć o wyrzuceniu na próbę zaworu CDV.

Jednak jestem przewrażliwiony . Sprzęgło po wymianie chodzi bardzo bardzo lekko i po prostu za mało czucia w nodze i był efekt koziołkowania. Dzisiaj cały dzień jezdziłem sam po mieście i powoli się przyzwyczajam. Efektu koziołkowania brak , czy to na zimnym silniku ,czy ciepłym.

Opublikowano
a ja bym chciał napisać coś od siebie nie wiem czy to ma zawiązek do końca z tym co piszecie ale u mnie 2 czasem ciężko wchodzi albo jak ja wrzucę to aż czuć jak przejdzie po zębach nie wiem czy to zły nawyka czasem nie jest bo w peugocie miałem delikatną skrzynie a w E90 to jednak czołg.
Opublikowano

U mnie dwójka nie wchodzi ciężko, ale czasami lekko haczy.

Myślę że wymiana sprzęgła z dwumasą (jeśli przebieg jest już ok 200 Tkm) może trochę poprawić działanie skrzyni. Wymian oleju też nie zaszkodzi - koszt ok 120zł + wymiana (wystarcza poniżej 2 litrów). U mnie olej wyglądał nieciekawie - był już ciemno-brązowy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
dokładnie chris99 może nie ciężko wchodzi ale haczy tak jak napisałeś (wymian sprzęgła i dwu mas to już droższa sprwa jak się domyślam>)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To chyba ten typ tak ma :mad2: bo u mnie jest tak samo dodaje trochę więcej gazu i naprzód :cool2: Nawet ostatnio jechałem z żoną i powiedziała, że nie umiem ruszać bo właśnie koziołkuje MASAKRA z tym :duh:
Opublikowano
To chyba ten typ tak ma :mad2: bo u mnie jest tak samo dodaje trochę więcej gazu i naprzód :cool2: Nawet ostatnio jechałem z żoną i powiedziała, że nie umiem ruszać bo właśnie koziołkuje MASAKRA z tym :duh:

Ale co Ci może koziołkować jak masz silnik benz. :?:

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

odgrzebuję temat, przeczytałem cały ale nie doczytałem się w tym temacie "koziołkowania" następującej rzeczy.

 

Samochód ma 200 tysięcy na liczniku, oryginalne sprzęgło dwumas jak i cała reszta od nowości nie wymieniane ani razu. Ale to pewnie nie ma i tak zanczenia, bo jak czytałem koledzy wymieniali a problem dalej był :)

Dodam, że jestem nowym właścicielem, ale auto było wcześniej w rodzinie.

 

Koziołkowanie 1 raz zauważyłem, gdy po podróży z Warszawy dojechałem do Łodzi i wpakowałem się w godziny szczytu, przy delikatnym ruszaniu płynnym nastąpiło to koziołkowanie/trzęsienie kabiną i takie dziwne uczuccie jakby sprzęgło się ślizgało. Czyli tak zgadza się, korek i nagrzany silnik po trasie i szybkiej jeździe.

 

Ale kilka dni później, wieczorem, wilgotno, około 2-4 stopni, samochód stał ponad dobę, chciałem podjechać do sklepu, dosłownie pareset metrów. Efekt wystąpił również.

Więc chyba nie ma żadnej reguły pt. gorący silnik, korek, lato, klimatyzacja.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

to ja Was oświecę - na początku koziołkowania nie było tylko wibracje przy wciśnięciu sprzegła przy zmianie biegów - trwały 2-3 dni i na miesiąc cisza - potem samochód zaczął koziołkować przy ruszaniu - na początku sporadczynie - od tygodnia ciągle - tylko ruszenie z podbiciem do 1500 rpm dawało płynnie ruszyć - potem doszły wibracje i hałas w trakacie jazdy - jedziesz ... wciskasz sprzegło i gaz na 3500 rpm = hałas(takie brrrr) + wibracje - diagnoza dwumas i pewnie docisk czyli komplet.

 

Niestety budowa układu napedowego w bmw jest inna - luzy na dwumasie są maskowane przez pyły ze sprzegła - często objawów nie ma wyraźnych ale wystraczy zdjąc skrzynie i przedmuchać dwumas i się zaczyna :)

W moim przypadku LCI z 2011 koszty to 3300 zł za same częsci

Auto ma 117 500 km na szafie - i zaznaczam że jest to ori przebieg - auto niestety było użytkowane przez kobietę i praktycznie tylko po mieście więc te podzespoły w połączeniu z dużym Nm dostawały po dupie ostro.

CZęsci są w drodze - 09.04 wstawiam auto na wymiane - dam znac jak zachowuje sie po

Opublikowano

U mnie koziołkowanie zostało wyeliminowane przez wymianę płynu hamulcowego.

Oczywiście chodzi mi o cały płyn - łącznie z obwodem sprzęgła - aczkolwiek u mnie znaczną poprawę zauważyłem już po wymianie w samym obwodzie hamulców (były zapowietrzone).

Sprzęgło oryginalne, dwumas również, zawór CDV nie wyrzucony, przebieg 180kkm.

Opublikowano
U mnie koziołkowanie zostało wyeliminowane przez wymianę płynu hamulcowego.

Oczywiście chodzi mi o cały płyn - łącznie z obwodem sprzęgła - aczkolwiek u mnie znaczną poprawę zauważyłem już po wymianie w samym obwodzie hamulców (były zapowietrzone).

Sprzęgło oryginalne, dwumas również, zawór CDV nie wyrzucony, przebieg 180kkm.

A wibracji na sprzegle nie miałeś - nic nie stukało Ci w pedał jak miałeś wcisnięty ?

Opublikowano

Delikatne drgania czuję na pedale, ale nie czuję różnicy między wciśniętym a niewciśniętym. Przypuszczam, że to po prostu drgania od silnika.

Wydatek minimalny, na pewno nie zaszkodzi.

Opublikowano
to ja Was oświecę - na początku koziołkowania nie było tylko wibracje przy wciśnięciu sprzegła przy zmianie biegów - trwały 2-3 dni i na miesiąc cisza - potem samochód zaczął koziołkować przy ruszaniu - na początku sporadczynie - od tygodnia ciągle - tylko ruszenie z podbiciem do 1500 rpm dawało płynnie ruszyć - potem doszły wibracje i hałas w trakacie jazdy - jedziesz ... wciskasz sprzegło i gaz na 3500 rpm = hałas(takie brrrr) + wibracje - diagnoza dwumas i pewnie docisk czyli komplet.

 

Niestety budowa układu napedowego w bmw jest inna - luzy na dwumasie są maskowane przez pyły ze sprzegła - często objawów nie ma wyraźnych ale wystraczy zdjąc skrzynie i przedmuchać dwumas i się zaczyna :)

W moim przypadku LCI z 2011 koszty to 3300 zł za same częsci

Auto ma 117 500 km na szafie - i zaznaczam że jest to ori przebieg - auto niestety było użytkowane przez kobietę i praktycznie tylko po mieście więc te podzespoły w połączeniu z dużym Nm dostawały po dupie ostro.

CZęsci są w drodze - 09.04 wstawiam auto na wymiane - dam znac jak zachowuje sie po

 

Nie strasz :P u mnie też auto użytkowane było ostatnie 5 lat przez kobietę :evil:

 

Podbicie do 1500 rpm? Ja zawsze ruszam przynajmniej z tylu :D . Wcześniej miałem Saaba 93 I 2,2 TiD. W porównaniu z e90 to był klekot, jak się nie dało więcej niż 1500 to by Ci zgasł :)

Opublikowano
Delikatne drgania czuję na pedale, ale nie czuję różnicy między wciśniętym a niewciśniętym. Przypuszczam, że to po prostu drgania od silnika.

Wydatek minimalny, na pewno nie zaszkodzi.

 

kilka dni wcześniej miałem robione serwo i wymieniany płyn hamulcowy oraz klocki z tyłu, więc wątpie, żeby była to kwestia płynu hamulcowego.

Opublikowano
Ja ostatnio u siebie wymieniałem kompletne sprzęgło (dwumas jest w bardzo dobrym stanie, praktycznie nowy, tak więc jego nie wymieniłem) i w zasadzie poza niżej "łapiącym" sprzęgłem na niewiele te zabiegi się zdały. Zauważyłem, że u mnie efekt drgania przy ruszaniu występuje rano lub po dłuższym postoju. Gdy żelastwo nabierze temperatury to jest względnie dobrze. Piszę względnie, bo płynne ruszanie tym samochodem ze skrzynią manualną przypomina puszczanie bąka w towarzystwie - tyle wymaga precyzji! :mad2:
Opublikowano
Ja ostatnio u siebie wymieniałem kompletne sprzęgło (dwumas jest w bardzo dobrym stanie, praktycznie nowy, tak więc jego nie wymieniłem) i w zasadzie poza niżej "łapiącym" sprzęgłem na niewiele te zabiegi się zdały. Zauważyłem, że u mnie efekt drgania przy ruszaniu występuje rano lub po dłuższym postoju. Gdy żelastwo nabierze temperatury to jest względnie dobrze. Piszę względnie, bo płynne ruszanie tym samochodem ze skrzynią manualną przypomina puszczanie bąka w towarzystwie - tyle wymaga precyzji! :mad2:

 

za każdym razem? Może przyczyna jest inna? np. te poduszki silnika?

Może mówimy też o dwóch różnych zjawiskach. Moje "koziołkowanie" przypomina takie trzęsienie kabiną, tak jakby sprzęgło jakoś falowo łapało/ślizgało się, ale też ciężko mi to opisać, bo efekt wystąpił tylko kilka razy ale nigdy wcześniej w innych samochodach z czymś takim się nie spotkałem.

Opublikowano
U mnie jest tak, jakby sprzęgło przeskakiwało, szarpało co oczywiście przenosi się na cały samochód. Można chyba śmiało napisać, że sprzęgło się ślizga tylko nie w sposób płynny lecz szarpany :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.