Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wgrajcie najnowszy soft w ASO, ponoć to rozwiązuje ten problem ( tak piszą na forum DE i UK )

Ciekawa informacja...możesz rzucić jakimś linkiem? Bo jak powiem w serwisie, żeby to zrobili (auto na gwarancji) to na pewno nie będą wiedzieli o co chodzi... :)

Pozdrawiam

Mariusz

  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak nowy soft może usunąć koziołkowanie przy ruszaniu ? :norty:

Cuda się zdarzają ?

 

Moim zdaniem wkładają słabe koła dwumasowe, ot problem.

Przeżyłem i widziałem wszystko rozbebeszone na żywo.

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nowy soft ponoć podnosi obroty przy ruszaniu nawet ze sprzęgła i wtedy nie ma szarpania, ale tak tylko gdzieś wyczytałem nie wiem jak w praktyce :nienie:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 1 rok później...
Opublikowano
Nowy soft ponoć podnosi obroty przy ruszaniu nawet ze sprzęgła i wtedy nie ma szarpania, ale tak tylko gdzieś wyczytałem nie wiem jak w praktyce :nienie:

 

U mnie właśnie tak jest. Jak wciskam sprzęgło przed ruszeniem, to obroty się lekko zwiększają. Ja nie wgrywałem nowszego softu, może zrobiono to w Niemczech?

Nie ma u mnie problemu z "koziołkowaniem przy ruszaniu", ale zmiana biegu powinna być płynniejsza. Może wywalenie CDV by coś pomogło oraz ewentualnie wymiana sprzęgła (sprzęgło raczej ciągle oryginalne).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano (edytowane)
Wywalenie CDV jest bardzo proste i od tego polecam zacząć w razie braku poprawy działać dalej soft, sprzęgło, dwumas itp. Edytowane przez billllly
Opublikowano

U mnie w 325d też problem występuje tyle, że na zimnym silniku. Na rozgrzanym problem znika. Na zimnym problem rozwiązuję dodaniem trochę więcej gazu... Generalnie to wydaje mi się, że nie jest tak, że wszyscy w tym wątku mają to samo: pewnie część z nas ma jakieś uszkodzenia mechaniczne (zużyte tarcze, docisk, dwumasa), a część z nas po prostu nie umie płynnie ruszać :)

 

Ja na razie niczego nie ruszam. Problem występuje sporadycznie - poczekam aż się rozpadnie :)

Opublikowano
U mnie w 325d też problem występuje tyle, że na zimnym silniku. Na rozgrzanym problem znika. Na zimnym problem rozwiązuję dodaniem trochę więcej gazu... Generalnie to wydaje mi się, że nie jest tak, że wszyscy w tym wątku mają to samo: pewnie część z nas ma jakieś uszkodzenia mechaniczne (zużyte tarcze, docisk, dwumasa), a część z nas po prostu nie umie płynnie ruszać :)

 

Ja na razie niczego nie ruszam. Problem występuje sporadycznie - poczekam aż się rozpadnie :)

Może być za późno :D

Opublikowano
wydaje mi się, że znalazłem rozwiazanie lekkiego poszarpywania przy ruszania, trzeba metodą prób i błędów samodzielnie wypracować właściwą technike operowania sprzęgłem. Kiedy puszczam sprzęgło jednostajnym ruchem czasem zdarzy się, ze coś lekko szarpnie, w zależnosci od pogody. Ale jak puszczam sprzęgło w sposób następujący: puszczam lekko z podłogi, sprzęgło zaczyna łapać, na ułamek sekundy przytrzymuje noge w tym miejscu, mniej więcej na srodku drogi sprzęgła i zaraz kontynuuje ruch doga do całkowitego zwolnienia sprzęgła, wtedy nic nie szarpnie. Popróbujcie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, nie ma co martwić się tym koziołkowaniem, BMW E90 tak ma. Od nowości to występuje, po 200tyś zmieniłem sprzęgło i dwumas i jest to samo. Dodam że na starym sprzęglę między 170 - 200tyś już nie koziołkowało :))) pzdr
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jestem już 2,5 miesiąca bez zaworka..od tamtego czasu odniosłem wrażenie że faktycznie autkiem mniej szarpie przy ruszaniu..ale do czasu..mianowicie pojawiły się coraz gorsze korekty na jednym wtrysku. Przy korekcie na jednym +1.8 pojawiało się koziołkowanie, i tak wraz ze wzrostem korekty, szarpanie po zimnym starcie się nasilało. Dziś jestem po wymianie wtryskiwacza, gdyż korekta na nim już dochodziła do +4, i powiem wam że koziołkowanie zniknęło. Tak więc wygląda na to, że na płynny start największy wpływ ma poprawne działanie wtryskiwaczy.
Opublikowano
Ja też się dołączam do tego koziołkowania szok :mad2: !!!ale jak postoi samochód dłużej to tego objawu nie ma :shock: można normalnie ruszać z 1-go biegu heeee
Opublikowano

A ja mam inny problem...

Wyrzuciło mi z dwa razy bieg, podczas ruszania wrzucam jedynkę, bum! i już jest luz...

ogólnie ciężko wchodzi jedynka, jak nie chce to muszę troszkę odpuścić sprzęgło i pchać drążek, to wejdzie.

Co to może oznaczać? Powiedzcie że to tylko sprzęgło :P

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Powiem tak, jak kupiłem auto to koziołkowało na 1, ale później już się ułożyło, po wymianie dwumasa i sprzęgła znowu to powróciło ale po 1000km także ustąpiło. Chyba trzeba nóżkę dopasować.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Skoro temat odkopany to dodam, że jeżdżę i żadnych problemów zimą. Nie jestem pewien, czy się przyzwyczaiłem, ale zwróciłbym uwagę, jakby mi bieg nie chciał wejść na światłach czy coś. Ani razu nie wybiło biegu. Czasem jak wrzucam jedynkę, to czuję, że nie wchodzi do końca, popuszczam leciutko pedał sprzęgła i wskakuje.

Dalej żadnych niepokojących objawów, więc jeżdżę. Podejrzewam, że tak już pozostanie - auta nie męczę, a i kobietę wyedukowałem jak nie zrobić krzywdy mojej Beemce :8)

Opublikowano

radek, trzymasz auto w garażu czy na dworze?

 

u mnie przy -20, to czuć było pod ręką że olej jest potwornie gęsty, drążek chodził jakby po piasku :mrgreen:

mam 320i, na poczatku tez bylo mi sie ciezko przyzwyczaic, gdy chcialem spokojnie ruszyc na malutkim gazie to samochod koziołkowal i slychac bylo z tylu stukot łozyska oporowego.

teraz dodaje troche wiecej gazu i jest ok, pierwszy bieg tez czasem nie wchodzi niezaleznie od pogody i temperatury silnika, trzeba albo jeszcze raz wysprzeglic, albo wrzucic najpierw drugi bieg a dopiero potem pierwszy.

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano

Nie no w ogóle oporów jakiś specjalnych nie czuję, ale w ramach serwisu pozakupowego wymieniłem też olej w skrzyni. Stary miał barwę smoły, konsystencja tylko rzadsza ;D

Trzymam pod chmurką niestety i tak jeszcze pewnie z rok będzie. Maksymalnie u mnie około -16 było i zero problemów (czuć, że olej jest bardziej gęsty, lecz szybko się rozgrzewał i nie utrudniało to wrzucania biegów). Ogólnie rejestruję nieprawidłowe (w każdym razie inne od oczekiwanego) zachowanie przy próbie wrzucenia jedynki, ale to jest na tyle nieuciążliwe, ze to ignoruję i nic z mojej strony się nie zmieni, chyba, że nasilą się objawy. Nie mam pojęcia, w jakim stanie jest skrzynia oraz sprzęgło/dwumasa, ale nie będę nic robił, gdyż może się okazać tak jak u poprzedników, że kosztowna naprawa nie rozwiąże problemu. CDV też chciałem wywalić i zmienić płyn w układzie, ale szczerze mówiąc obawiam się, że może się pogorszyć i wtedy dopiero będę miał wymiany na głowie.

Wybiło mi w sumie trzy razy pierwszy bieg. Wydaje mi się, że dlatego tak się działo, gdyż nie była wrzucona do końca, tzn. akurat ten bieg tak ma, że czasem czuć, że nie wchodzi do końca. Popuszczam sprzęgło i już wskakuje. To kolejna wątpliwość, która nakazuje mi cierpliwie czekać na ten dzień, w którym okaże się co padło i co trzeba wymienić ;) Ogólnie jestem strasznie niecierpliwym człowiekiem (mam cierpliwość tylko w stosunku do ludzi, wszystko inne musi być natychmiast i możliwie najlepiej), dlatego

straszne męki przechodzę przez samą kołaczącą się gdzieś myślą, że coś nie jest idealnie ;D

Opublikowano
U mnie też zimą samochód nie koziołkuje ciekawe co to za przyczyna takiego zachowania? może jakiś olej zgęstniał i objawy ustały hmmm
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
E90 320d. Miałem to samo i okazało się początkami kompletu dwumasy firmy LUK. Po wymianie problem ustał. Ale pojawił się nowy. Mianowicie mam problem przy wrzucaniu 1 biegu . Pomaga wrzucenie najpierw innego i 1 pięknie wchodzi ale również przy przygazowaniu. Mechanik powiedział mi że walczył z inną Bmw i nic nie poradzili winna ma być firma LUK że niby zamienniki tak mają. :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.