Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam podobne koziolkowanie na 1 biegu ale tylko przez kilka minut na zimnym silniku. CDV wyjety-roznicy nie bylo. Dodam jeszcze ze drga lewarek zmiany biegow. Przy wcisnietym badz wycisnietym sprzegle nie ma roznicy. Nic nie drga pedal sprzegla. Plyn hamulcowy wymieniany jakis czas temu w serwisie. Moje auto to e91 320i 170. Czy ktos ma pomysly?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam tak samo, lewarek delikatnie, prawie niezauważalnie, a jednak drży. Efekt ząbkowania przy ruszaniu, zwłaszcza na zimnym też występuje (też mnie to zastanawiało, myślałem nad wymianą dwumasy). Czytając posty jestem już przekonany, że e9x-ki tak już po prostu mają. Mój motor benzynka N52B25A.
Opublikowano
U mnie koziołkowanie zostało wyeliminowane przez wymianę płynu hamulcowego.

Oczywiście chodzi mi o cały płyn - łącznie z obwodem sprzęgła - aczkolwiek u mnie znaczną poprawę zauważyłem już po wymianie w samym obwodzie hamulców (były zapowietrzone).

Sprzęgło oryginalne, dwumas również, zawór CDV nie wyrzucony, przebieg 180kkm.

 

U mnie było dokładnie tak samo. Szarpało całym samochodem przy puszczaniu sprzęgła na 1-szym biegu. Zimny silnik -szarpie, rozgrzany -przestaje szarpać. Problem całkowicie zniknął po wymianie płyny hamulcowego. Kiedy auto (sprzęgło) zaczyna "koziołkowac" wiem że zbliża się wymiana płynu hamulcowego. Polecam zrobić to w porządnym warsztacie, gdzie mają maszynę do wymiany płynu i nie żałować płynu, porządnie przepłukać.

Co do drgającego lewarka. Ten typ tak ma i nic się z tym nie zrobi (możecie przeczytać recenzję E90 na BMW klub Polska -autor zauważył to własnie drżenie w nowym aucie)


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Wedlug mojej ksiazki serwisowej plyn hamulcowy zostal wymieniony 6000 km temu czyli przed moim zakupem. Chyba musze zaufac ze to zostalo zrobione i to wykluczyc.
Opublikowano

A masz możliwość skonfrontowania tego co jest wpisane w książce z tym co jest wpisane w systemie warsztatowym BMW?

Koszt wymiany płynu nie jest jakimś ogromnym obciążeniem dla posiadacza BMW -tak myślę. W każdym razie jest dużo mniejszy niż koszt wymiany kompletu sprzęgła.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Tez niedawno wymieniałem płyn hamulcowy i nic się w omawianym zakresie nie zmieniło (ani na plus ani na minus) także zakładam, że tak musi być i jest ok :wink:
Opublikowano
Tez niedawno wymieniałem płyn hamulcowy i nic się w omawianym zakresie nie zmieniło (ani na plus ani na minus) także zakładam, że tak musi być i jest ok :wink:

a mogę zapytać gdzie Wymieniałeś ten płyn?


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano (edytowane)
A masz możliwość skonfrontowania tego co jest wpisane w książce z tym co jest wpisane w systemie warsztatowym BMW?

Koszt wymiany płynu nie jest jakimś ogromnym obciążeniem dla posiadacza BMW -tak myślę. W każdym razie jest dużo mniejszy niż koszt wymiany kompletu sprzęgła.

Masz na mysli jakis komputerowy system? Jesli tak to moge zadzwonic do serwisu i spytac przez telefon kiedy zostal wymieniony ostatnio plyn hamulcowy i porownac z tym co mam w ksiazce. O to Ci chodzi?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Edytowane przez dexter7d
Opublikowano
Dokładnie. Będziesz miał pewność.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Znajomy wymieniał mi płyn hamulcowy. Kiedyś pracował w ASO, teraz ma swój warsztat.

Ten znajomy ma maszynę do wymiany płynu czy klasycznie jeden pompował pedałem a drugi dolewał do zbiorniczka? Dobrze jest przepłukać cały układ -dodatkowa butelka płynu.

Generalnie -w moim przypadku pomogła wymiana płynu. A karoserią telepało niemiłosiernie, objawy ustawały dopiero po przejechaniu kilku kilometrów.

Płyn był wymieniany w ASO -zastosowano maszynę. Nie pamiętam czy poprosiłem o przepłukanie układy czy zostało to zrobione w cenie usługi. Dodam, że wcześniej wymieniłem kompletne sprzęgło -telepanie nie ustało.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Chodzi Ci o zastosowanie maszyny, która podczas wymiany zapewnia automatyczne dostarczanie płynu do zbiorniczka pod żądanym ciśnieniem? Mam do niego zaufanie, ale nie chcę Cię skłamać, musiałbym go dopytać w jaki sposób wymieniał płyn.
Opublikowano
Dokładnie o tym myślę. Szczelne zamknięcie zbiornika płynu w aucie i wymiana ciśnieniowa.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Dokładnie. Będziesz miał pewność.

Dzwonilem. Plyn wymieniony 15.000 km temu. To chyba nie duzo jak na plyn. Zakladac ze jest ok?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano
Fakt, nie dużo. Z tym, że płyn należy wymienić co 60 tyś km albo co dwa lata. Datę wymiany płynu też Ci podali?


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Tak przy okazji odgrzeje temat I podziele sie tym co zrobilem...

Moj problem z ruszaniem na zimnym praktycznie ustapil...a teraz powod dlaczego...

 

-plynu hamulcowego nie ruszalem

-wymienilem swiece - nic...

-wymienilem cewki, odsiarczylem NOX (z 600mg do 100mg), zmienilem olej z Castrol Edge 0w30 na Mobil1 5w30 , zmienilem troche styl jazdy (troszke przy wyzszych obrotach zmieniam biegi) I co...

 

problem praktycznie zniknal...wiec ...to niekoniecznie dwumas lub plyn hamulcowy,...ale z checia pogadam jak ktos ma spostrzezenia inne niz ja.

Opublikowano
U mnie ten problem nie występuje przy ruszaniu lecz przy zmianie z 1 na 2 bieg. Po przesiadce z passata :D strasznie mnie to irytowało. Z czasem zauważyłem że objaw znika przy wyższych obrotach oraz dynamiczniejszym operowaniu sprzęgłem. Ale to moje spostrzeżenia. Co dziwne jeździłem 318d 122km i tam tego nie odczuwałem natomiast w mojej 320d 163km jest ewidentne koziołkowanie. Możliwe że dwumasa bo stuka jak perkusista.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

e61/N52B25A - ten sam problem.

Zmiana na plyn hamulcowy gestszy z ciekwosci - tak samo jak na tym ktory mam teraz - ATE SL6 Dot4

Wymiana robiona z maszyna - plyn wlany pod cisnieniem czy cos.

Na zimnym szarpie/zabkuje. trzeba podniesc obroty i jest OK. zero problemow z biegami nawet jak zmieniam kolo czerwonego. Ogolnie lipa bo jak pojezdze zabawka weekendowa to szlak mnie trafia :evil: w poniedzialek rano!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki przebieg? Masz jakieś inne typowe objawy wskazujące na dwumasę?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Witam.Przebieg 180,000km

Typowy objaw to chyba niepokojace dzwieki jak sprzeglo jest wcisniete do polowy - wiec nie mam.

Mam za to jakies kolotanie gdy obroty spadnia do 660rpm i ten dzwiek slychac wychodzacy z pod auta. Jak wcisne sprzeglo wszystko cichnie.

Nowosc na dzis - zaczal drrzec pedal hamulca i sprzegla na postoju. Jak podniose obroty jest OK. Jak wcisne sprzeglo tez jest OK. W czasie jazdy OK. Jak jestem zaparkowany z gorki - OK. Jak na plaskim i pod gorke to juz mniej OK.

Edytowane przez Rudy83
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam udać się do jakiegoś pewnego mechanika, nie naciągacza, bo to co piszesz wskazuje na dwumasę, ale trzeba to potwierdzić na miejscu.

 

Nie cytuj jak piszesz bezpośrednio pod postem, bo niepotrzebnie wydłużasz temat :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mechanika mam ok. Jak mu powiem co to zrobi.

Szukam diagnostyka i nie moge znalesc... problem z silnikiem :duh:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, mam i ja ten problem. Najczęściej występuje po szybkiej jeździe na trasie i wjazd do miasta w korku. Wtedy nie za każdym razem ale jest katorga...myślałem że to sprzęgło i dwumas..ale po przeczytaniu tego wątku już sam nie wiem.

BMW żadnej akcji serwisowej nie robiło z tym ?

 

TAk mi jeszcze do głowy przychodzi, czy sprawdzaliście auta czy nie łapią lewego powietrza? Np nieszczelne wężyki od przepływomierza?

Opublikowano

Mam identyczne objawy - ale tylko czasami. Po przeczytaniu wątku uznałem, że nie umiem wysprzęglać i obecnie pracuję nad techniką zmiany biegów :D Żona mnie już raz wyśmiała, że ruszam jak L :D

Nie wierzę w żadną mechaniczna usterkę, typu że przy 130 tys km w benzynie dwumasa klękła, jak wcześniej samochód jeździł tylko po niemieckich drogach. Płyn hamulcowy wcześniej już zmieniałem jak kupiłem samochód.

www.kancelariaturowski.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.