Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam takie pytanie, czy komuś zdarza się ruszanie z pierwszego biegu i koziołkowanie auta?

 

Objaw denerwujący, ale słyszałem, że część E90/1, E87 na niego cierpi....

 

Czy to dwumas, sprzegło, zły nawyk?

 

Pytanie dotyczy 320d 163PS przed liftingiem.

 

Dzięki za odpowiedzi!

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wiesz kolego powiem szczerze, że u mnie jest podobnie. Nie zawsze to ma miejsce, ale zdarza się, sam nie wiem dlaczego tak jest i bardzo się nad tym nie zastanawiam.

 

Pzdr.

Opublikowano

Tak sobie gdybam, być może to dotyczy momentu, w którym np. stoimy w korku i jazda jest praktycznie zerowa: 1, półsprzęgło, luz, 1.. itd.. wiadomo, że wtedy tarcza sprzęgłowa dostaje po pupie.. I być może wtedy następuje to 'koziołkowanie', hmm.. :roll:

 

Pzdr.

Opublikowano

Mam podobnie w E92 coupe ale dopiero jak się sprzeglo dobrze nagrzeje, długi korek czy coś to czasem się zdarzy, ale nie przejmujcie się panowie to chyba norma, w poprzednim E46 coupe miałem identycznie ze po rozgrzaniu czasem tak się działo. I nie ma reuly, tam miałem benzynę a Tu mam diesla.

Metoda na to to danie minimalnie wiecej gazu przy ruszanie wtedy efekt koziolkowania niweluje się.

Niestety panowie ale automaty to przyszłość, smg itp.

Silniki maja już powoli zbyt duże momenty obrotowe, sprzegla maja problemy z przenoszeniem mocy na asfalt...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Witam,

mialem wlasnie pisac dokladnie o tym samym. Tez to u mnie wystepuje - balem sie ze cos nie tak jest ze sprzeglem ale auto ma 45k km. Silnik 163ps z roku 2006. Przy ruszaniu objaw jakby slizgalo sie sprzeglo ale nie od razu tylko pod koniec puszczania pedalu sprzegla - fakt ze na zimnym silniku nie wystepuje ale po 0.5h w korkach to jest prawie przy kazdym ruszaniu. Ktos namierzyl przyczyne tego?

pozdrawiam

Opublikowano
Myśle ze to nie ma przyczyny, tzn gdzies problem jest ale to BMW coś spapralo wymienicie polowe zespołu napedowego o będzie to samo. Oby dwa samochody mam od nowości i występuje to od początku. Ten typ tak ma hehe.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

  • Zarejestrowani
Opublikowano

W mojej z 2008 tez takie objawy czasem wystepuja, i to nie tylko przy ruszaniu z miejsca ale czasem zdarzy sie i po wrzucaniu np na 2-gi bieg. TEz sie balem ze sprzeglo albo nie wiadomo co innego bede mial do wymiany, ale pocieszyliscie mnie tym tematem:)

 

I ja bym to nazwal zabkowaniem w moim przypadku bo auto tak "szarpie"

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Myślałem, że to może sprzegło albo dwumas, eweidentnie daje znać o sobie właśnie w korkach, częstych światłach w mieście....

 

Proponowano mi już wymianę, bo wcześniej autem jezdziła kobieta :roll: , ale znajomy powiedział, żeby pojezdzić - może się wyrówna :lol:

 

Na wolnych obrotach autem nie rzucało, więc dwumas powiedzmy odpadł, zostało sprzęgło, ale...........

 

rozmawiałem z właścicielem serwisu BMW, mówił, że większość e9x cierpi na ten objaw, wyjściem jest chyba większe dodawanie gazu przy ruszaniu...

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano

u mnie nie zawsze ale czasem czuć lekkie szarpanie. podobnie miałem w poprzedniej E39 520d i tam jak zeczeło sie sprzęgło ślizgać to wymieniłem. Po wymianie przestało auto szarpać. Tu też czasem sie to zdarza ale ostatnnio wcale wiec nie porzejmuje sie tym. Kiedyś wymieniałem wszystko co sie dało jak tylko na horyzoncie pojawiał sie niepokojacy objaw. Dziś jestem mądrzejszy i wymieniam dopiero kiedy na prawde trzeba.

 

Niektórzy też mówią, ze takie delikatne szarpanie to nierówna w 100% tarcza sprzegła, łapie bardziej i mniej w róznych miejscach. Można spróbować ją wyrównać lekko ją przypalając (ale na prawde lekko) ale ja nie jestem przekonany do tej metody i zwyczajnie sie nie przejmuje.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ja również mimo małego przebiegu 6300km kilkakrotnie to czułem na zimnym silniku. Czytając wasze posty sądzę że ten typ tak ma. Pozdrawiam
Opublikowano

Myślę, że wymiana sprzegła mogłaby pomóc, ale znów jak sprzegło to dwumas trzeba wymienić- koszta duże, a czy coś pomoże? hmmm

 

Gdybym miał wydać 4 tys a okazłało by się, że objaw powraca....... :norty: byłbym zniesmaczony :mrgreen:

 

Skrzypi komuś z Was sprężyna/y z tyłu?

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
Myślę, że wymiana sprzegła mogłaby pomóc, ale znów jak sprzegło to dwumas trzeba wymienić- koszta duże, a czy coś pomoże? hmmm

 

Gdybym miał wydać 4 tys a okazłało by się, że objaw powraca....... :norty: byłbym zniesmaczony :mrgreen:

 

Skrzypi komuś z Was sprężyna/y z tyłu?

 

Wymiana sprzęgła nie oznacza wymiany dwumasa. Po ściagnieciu kontrolujesz stan - moze byc dwumas dobry a sprzegło do wymiany, może byc na odwrót a moga byc oby dwa.

Opublikowano
Ale rozbebeszanie auta na wymianę sprzęgła a nie daj boże pózniej za krótką chwilę - piszę czysto hipotetycznie :lol: na robienie dwumasowego, optymizmem nie napawa, dlatego mechec od razu mówi - wymiana sprzęgła + dwumas :8) kto się z tym zgodzi, to się zgodzi :wink:
Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano

Ja sie tylko martwie ze jakas przyczyna i konsekwencje tego musza byc - tlumaczenie ze "ten typ tak ma" wcale mnie nie uspokaja - mam nadzieje ze naped przez takie "szarpanie" nie dostaje za bardzo po dupie

w

Opublikowano
Ale rozbebeszanie auta na wymianę sprzęgła a nie daj boże pózniej za krótką chwilę - piszę czysto hipotetycznie :lol: na robienie dwumasowego, optymizmem nie napawa, dlatego mechec od razu mówi - wymiana sprzęgła + dwumas :8) kto się z tym zgodzi, to się zgodzi :wink:

 

Jesli mechanik rozbierze auto i ma jako takie pojęcie o tym co robi to wierz mi powie ci czy warto wymieniac czy nie. Nikt nie będzie wkładał z powortem koła które wytrzyma max 10 tys zas takie które wytrzyma 50 tys juz mozna...

Oczywiscie kazdy robi jak chce, ale koszt dwumasa jest 2 x wiekszy niz sprzegła wiec pomyślec warto.

Opublikowano

Każdy model ma w sobie jakiś feler, wychodzi to po jakimś czasie :wink:

 

Apogeum "koziołkowania" miało miejsce u mnie dziś, w korku 1,5 godzinnym, trafił mnie szlag!

 

Byłem u mechanika, ewidentnie i kategorycznie zasygnalizował zużyte sprzęgło,

/koła z zewnątrz nie czuć, by było zużyte/

zamówiłem już Sachsa, w środę wymiana :!: :norty:

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
Każdy model ma w sobie jakiś feler, wychodzi to po jakimś czasie :wink:

 

Apogeum "koziołkowania" miało miejsce u mnie dziś, w korku 1,5 godzinnym, trafił mnie szlag!

 

Byłem u mechanika, ewidentnie i kategorycznie zasygnalizował zużyte sprzęgło,

/koła z zewnątrz nie czuć, by było zużyte/

zamówiłem już Sachsa, w środę wymiana :!: :norty:

Koledzy mam dokładnie ten sam problem.viewtopic.php?f=70&t=123475 Cholernie mnie to denerwuje ruszanie prz tym slizganiu sprzegła. Kolgo napisz czy problem sie powturzy po wymianie.

Opublikowano
Zaraz zaraz... nie mylmy pojęć, ślizganie to nie 'koziołkowanie' ... jak się ślizga sprzęgło to proste, że tarcza do wymiany.
Opublikowano
Zaraz zaraz... nie mylmy pojęć, ślizganie to nie 'koziołkowanie' ... jak się ślizga sprzęgło to proste, że tarcza do wymiany.

A to przepraszam u mnie wystepuje "koziolkowanie" znaczy trzesie autem podczas rusznia - tylko przy dłuższej jezdzie po miescie lub w korku. Przy ruszanie zimnym autem defekt niewystepuje.

 

Czy możliwe ze to nie jest wina sprzegła tylko podzuszki pod silnikiem, podpora wału, kolo pasowe lub dwumas??? ma ktos pojecie jak ta usterke usunac?? lub odpowiednio zdiagnozowac??

Opublikowano
Zaraz zaraz... nie mylmy pojęć, ślizganie to nie 'koziołkowanie' ... jak się ślizga sprzęgło to proste, że tarcza do wymiany.

A to przepraszam u mnie wystepuje "koziolkowanie" znaczy trzesie autem podczas rusznia - tylko przy dłuższej jezdzie po miescie lub w korku. Przy ruszanie zimnym autem defekt niewystepuje.

 

Czy możliwe ze to nie jest wina sprzegła tylko podzuszki pod silnikiem, podpora wału, kolo pasowe lub dwumas??? ma ktos pojecie jak ta usterke usunac?? lub odpowiednio zdiagnozowac??

 

Jednoznacznie stwierdziliśy, że tak jest u większości także nie wydaje mi się, że wszyscy mamy sprzęgła do wymiany :lol:

 

U mnie nie trzęsie autem przy ruszaniu, tylko jest efekt 'koziołkowania' przy powolnym ruszaniu z 1. Tak jak napisałeś ma to miejsce w jeździe w korku - najczęściej.

 

Co do trzęsienia autem. Sprawdź poduszki pod silnikiem, sprawdź tłumik drgań, podporę wału.. Wjedź na jakiś kanał, pojedź do mechanika.. niech sprawdzi.

Ciężko powiedzieć, co jest przyczyną - akurat w Twoim aucie - przyczyn może być kilka.

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.