Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podobno zakładanie zwykłych opon do aut, które fabrycznie wyjeżdżały na RF kończy się niestabilnym zachowaniem na zakrętach i nie tylko. Zawieszenie jest specjalnie zestrojone z tego typu gumą.

 

i pewnie z tego powodu testówki bmw jeżdżą na zwykłym ogumieniu?

 

 

Nie wiem gdzie widziałeś auta demo na zwykłych oponach, w Bawarii i u Fusa w Warszawie pytałem i sprawdzałem jeżdżą na RSC. Pozdrawiam

Opublikowano

Może niektórzy tego nie zauważyli, ale logicznie rzecz biorąc w końcu auto wyjeżdża z fabryki na takich oponach. Na pewno zawieszenie jest specjalnie zestrojone do opon, które w ogóle nie spełniają funkcji amortyzacji. To, że komuś się wydaje, że jest ok, wcale nie oznacza, że tak jest. Kwestia komfortu na polskich drogach to sprawa drugorzędna.

Moim zdaniem na zwykłych oponach takie samochody mogą zachowywać się zbyt "gumowato". Wypuklenia na drodze mogą sprawiać, że odniesiemy wrażenie jakby amortyzatory się kończyły.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno zakładanie zwykłych opon do aut, które fabrycznie wyjeżdżały na RF kończy się niestabilnym zachowaniem na zakrętach i nie tylko. Zawieszenie jest specjalnie zestrojone z tego typu gumą.

 

i pewnie z tego powodu testówki bmw jeżdżą na zwykłym ogumieniu?

 

 

Nie wiem gdzie widziałeś auta demo na zwykłych oponach, w Bawarii i u Fusa w Warszawie pytałem i sprawdzałem jeżdżą na RSC. Pozdrawiam

 

W Bawari jeździłem dwiema jedynkami ze zwykłym ogumieniem

Opublikowano
Dziś wrzuciłem letnie koła 225/40/18 przód 255/35/18 tył RSC i jeździ się bajecznie, nie widzę żadnych niedomagań tych opon, jest cicho, komfortowo i nie buja autem jak w przypadku zwykłych zimówek które zdjąłem 225/45/17. Moim zdaniem po to są zalecane opony run flat aby na nich jeździć. Kupując BMW decydyjesz się na sportowe wrażenia, oczekujesz komfortu idź do mercedesa... Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziś wrzuciłem letnie koła 225/40/18 przód 255/35/18 tył RSC i jeździ się bajecznie, nie widzę żadnych niedomagań tych opon, jest cicho, komfortowo i nie buja autem jak w przypadku zwykłych zimówek które zdjąłem 225/45/17. Moim zdaniem po to są zalecane opony run flat aby na nich jeździć. Kupując BMW decydyjesz się na sportowe wrażenia, oczekujesz komfortu idź do mercedesa... Pozdrawiam

 

Nie chodzi o komfort. Ale o podstawowe względy bezpieczeństwa. Te opony na tych drogach po których jeżdżę (koleiny w Al. Jerozolimskich, Solidarności) powodują że trudno utrzymać kierownice w dłoniach. Auto ciągle myszkuje. Problem moim zdaniem polega na tym że sztywny kord opony RF powoduje że w koleinach auto jedzie na części opony. Auto wpada i wypada z kolein ponieważ ich szerokość jest inna jak rozstaw kół w bmw.

Czy masz może przekładnię kierowniczą ze zmienny przełożeniem? A może w Twoim aucie jest już układ kierowniczy ze zwiększoną siłą wspomagania ( po lifice)? Jeśli tak to to pewnie tłumaczy dlaczego masz pozytywne wrażenia z jazdy na tych oponach. Owszem są osoby zadowolone z tych opon i ciągle staram się ustalić jakie są cechy wspólne posiadanych przez nie samochodów.

Opublikowano

Ocho i wracamy do tematu rzeki..

 

Ja też nie widzę problemu z prowadzeniem swojej Buni na oponach ROF. Każda opona czy to ROF czy też nie powyżej 14" na naszych drogach to problem.

 

Nudne jest to pisanie w kółko o tym samym. :duh:

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chcę byc niegrzeczny, ale pisz wtedy kiedy masz coś do napisania i jesteś rzeczywiście zainteresowany tematem. To forum jest dla wszystkich i jeżeli ktoś pisze na temat już szeroko opisywany, to najlepszym sposobem jest ignorowanie takich postów. Adnotacje w stylu "to juz było" i "poszukaj na forum" poprawiają jedynie statystykę autorom tych wpisów, a nie wnoszą nic do tematu. A zatem wiesz coś nowego to pisz, nie wiesz nie pisz, a temat sam zniknie. Pozdrawiem wszystkich czytelników forum.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Karbo- to że Ci myszkuje auto w koleinach to "wina" kolei i szerokości opon a nie ROFa. Ale pisanie o podstawowych aspektach bezpieczeństwa to już lekka przesada.... :mrgreen: Jakoś 100 kkm zrobilem na 225/45/17 i żyję :norty:, bez ani jednej niebezpiecznej sytuacji wywołanej koleinami.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Inna sprawa ze sama twardośc opony a co za tym idzie "bezpieczeństwo" wg niektórych tu piszących w wiekszosci zalezy od mieszanki i danego modelu opony.

Jak pisałem, miałem wczesniej opone Toyo T1r - fajna ale strasznie miekka i własnie na zakretach czuc było takie lekkie pływanie. Wrzuciłem potem Potenzy Brigistone-a to były twarde jak kamień i nawet nie drgnęły na tych samych zakrętach.

Nie generalizowałbym tutaj.

Na pewno ROF maja jakies korzytści oprócz samej mozliwosci jazdy po przebiciu, na chwile obecną jednak przy naszych drogach większośc wybierze zwykłe opony bo a: tansze, b: wygodniejsze

Opublikowano
Nie chcę byc niegrzeczny, ale pisz wtedy kiedy masz coś do napisania i jesteś rzeczywiście zainteresowany tematem. To forum jest dla wszystkich i jeżeli ktoś pisze na temat już szeroko opisywany, to najlepszym sposobem jest ignorowanie takich postów. Adnotacje w stylu "to juz było" i "poszukaj na forum" poprawiają jedynie statystykę autorom tych wpisów, a nie wnoszą nic do tematu. A zatem wiesz coś nowego to pisz, nie wiesz nie pisz, a temat sam zniknie. Pozdrawiem wszystkich czytelników forum.

 

 

Myślę, że gdyby moderatorzy byli faktycznie czujniejsi możnaby uniknąć takich wypowiedzi. Ale jak widać po forum, non stop te same tematy. Więc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie właściciele trójek (serii 90) nie mają innych problemów i niech tak zostanie na zawsze :P :P :P :P :cool2:
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja radze poszukac czegos z dunlopa ,wszystkie opony ktore mialem tej firmy byly miekkie i ładnie trzymaly i cicho sie toczyly
Opublikowano

Ja mam ROF na lato i jestem zadowolony :cool2: . Opona twarda i nic a nic sie nie ugina, przy szybko pokonywanych zakretach.

Koleiny staram sie omijac dzieki bardzo precyzyjnemu ukladowi kierowniczemu a nawet jak w cos wpadne, to trzymam mocniej kierownice i nic mi nie wyrywa.

Na zime zakladam zwykle, bo predkosci przelotowe sa mniejsze i wtedy rozkoszuje sie miekkoscia jazdy po naszych polskich dziurach w asfalcie. Jak wiekszosc dziur jest juz naprawiona po zimie, to znow ROF i jazda do przodu :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

generalnie w De jest odwrot od RFT... w nowych autach juz nie sa standardem ale opcja.

Na e90-forum.de wszyscy sie dawno przesiedli na normalne opony i sobie chwala.

Polecana opona na tym forum to Hankook S1 Evo.

Opublikowano
Jeszcze jedno. czy ktoś mi doradzi jakie mogę założyć najszersze opony na felgi Star Spoke 287? i czy na nie mogę zwykłe opony założyć?

 

sigil

 

Podaj szerokosc felgi, to Ci podamy szerokosc opon maksymalna. Bo model to jedno, a szerokosc, to drugie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.