Skocz do zawartości

E39 który silnik benzynowy lepszy?? Oraz sprawa korozji...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ludziska :). W niedalekiej przyszłości przymierzam się do kupna swojej wymarzonej E39-tki no i pewne jest,że będzie to benzynowy silniczek,rocznik 2000 i wzwyż i mam w związku z tym do Was kilka pytań... Biorę pod uwagę 4 silniki... 2.8,193KM, 2.0 170KM(M54B22?),2.3, 170KM, i 2.5 192KM. Najbierdziej chciałbym "dorwać" jakiś 2.8 no ale z racji tego,że był montowany do 2000roku może być z tym problem...:/ Tak więc pozostają 520,523,525... Który z tych silników wg Was jest najbardziej udaną konstrukcją? te 520 i 525 mają troche wyżyłowane silniki więc możliwe,że mogą być mniej żywotne np. 0d tego 523...? Wiem,że wszystko zależy od tego kto użytkował,ale chodzi mi o Wasze doświadczenia i być może wyniki jakichś testów odnośnie żywotności tych motorków...? Proszę o opinię użytkowników i ludzi orientujących się w temacie.... :idea: :)....

Druga moja wątpliwość to zabezpieczenie nadwozia e39-tki... Czytałem,szukałem,przeglądałem jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :/... Jak to jest z tym ocynkiem w tym modelu buni?... Może ktoś napisać rzeczowo czy ma ona ocynk całkowity czy może tylko nefralgiczne miejsca typu nadkola,progi...?

Z góry dzięki za nieoszacowaną pomoc!

Pozdrawiam Krzych

Edytowane przez kyzrej89
Opublikowano

Ja proponuję 525 moc porównywalna do 528 i osiągi zapewne podobne

 

Co do korozji to nie powinna mieć miejsca. Słyszałem że jest problem z klapą bagażnika w sedanie bo tam przy rancie lubi wyskoczyć "rudy", ale to raczej modele przed liftem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak mam korozje na tylne klapie (touring) w okolicy tylnej szyby - z dwoch stron na krancach klapy, niektorzy maja korozje na krancach klapy na dole

 

klapa nie robiona, nie malowana... e39 po lifcie, mogloby byc lepiej

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
jak mam korozje na tylne klapie (touring) w okolicy tylnej szyby - z dwoch stron na krancach klapy, niektorzy maja korozje na krancach klapy na dole

 

klapa nie robiona, nie malowana... e39 po lifcie, mogloby byc lepiej

 

 

Dokładnie tak. Pięta Touringów. Też tak mam. Trochę się zawiodłem na takim wykonaniu w wydaniu BMW. Poza tym raczej nie powinno się zdarzyć w nienaprawianym egzemplarzu w innych miejscach.

 

Pozdr.

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Opublikowano
Witam ludziska :). W niedalekiej przyszłości przymierzam się do kupna swojej wymarzonej E39-tki no i pewne jest,że będzie to benzynowy silniczek,rocznik 2000 i wzwyż i mam w związku z tym do Was kilka pytań... Biorę pod uwagę 4 silniki... 2.8,193KM, 2.0 170KM(M54B22?),2.3, 170KM, i 2.5 192KM. Najbierdziej chciałbym "dorwać" jakiś 2.8 no ale z racji tego,że był montowany do 2000roku może być z tym problem...:/ Tak więc pozostają 520,523,525... Który z tych silników wg Was jest najbardziej udaną konstrukcją? te 520 i 525 mają troche wyżyłowane silniki więc możliwe,że mogą być mniej żywotne np. 0d tego 523...? Wiem,że wszystko zależy od tego kto użytkował,ale chodzi mi o Wasze doświadczenia i być może wyniki jakichś testów odnośnie żywotności tych motorków...? Proszę o opinię użytkowników i ludzi orientujących się w temacie.... :idea: :)....

Druga moja wątpliwość to zabezpieczenie nadwozia e39-tki... Czytałem,szukałem,przeglądałem jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :/... Jak to jest z tym ocynkiem w tym modelu buni?... Może ktoś napisać rzeczowo czy ma ona ocynk całkowity czy może tylko nefralgiczne miejsca typu nadkola,progi...?

Z góry dzięki za nieoszacowaną pomoc!

Pozdrawiam Krzych

hej,uwazam ze dea litry troche za malo bo to w tym roczniku 150km a nie 170,jak piszesz,a z kolei 523 to nie 2,3litra tylko 2,5,mialem 525 a ostatnio jezdzilem 4 lata 523i,silnik slabszy niz 525,ale b.ekonomiczny,ogolnie bylem zadowolony z tego auta,byl sedan tak ze niebylo typowych problemow z rdza na klapie,ogolnie jezeli niestukane a nawet jezeli i dobrze zrobione niepowinno rdzewiec,jesli mowisz o aucie 2000w gore to polecam 530,przesiadka z 523 to raczej pozytywna zmiana i zupelnie inna jazda,no ale cos zacos ,wiecej pali i ogolne koszta wieksze ubezpieczenie,czesci a tu gdzie mieszkam podatek dosc wysoki jak w porownaniu z 523,

Opublikowano
Ja proponuję 525 moc porównywalna do 528 i osiągi zapewne podobne

 

Co do korozji to nie powinna mieć miejsca. Słyszałem że jest problem z klapą bagażnika w sedanie bo tam przy rancie lubi wyskoczyć "rudy", ale to raczej modele przed liftem

 

moc tak ale moment obrotowy nie. Najlepszy prze dliftem to 528 M52B28

Opublikowano

528i "...beeedzieee Pan zadowooloooony" :cool2: ... i Pani tez bedzie :norty:

Silniki M54 (po lifcie) czyli 2.2 , 2.5 wciagaja spore ilosci oleju ze wzgledu wadliwe uszczelniacze prowadnic zaworowych.

Opublikowano

najlepszy to zadbany silnik, który ma serię i był odpowiednio serwisowany :)

a tak poważnie,

jak przed liftem to 2.8

jak po lifcie to 3.0

jak diesel to 3.0

jak V to 4.4

Opublikowano
najlepszy to zadbany silnik, który ma serię i był odpowiednio serwisowany :)

a tak poważnie,

jak przed liftem to 2.8

jak po lifcie to 3.0

jak diesel to 3.0

jak V to 4.4

 

 

zgadzam się z kolegą w całej rozciągłości.

 

szkoda że nie starczyło mi kasy na opcję po lifcie :norty:

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.