Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Słuchajcie .Co może być przyczyną zbyt wolnego opadania z obrotów silnika np na jałowym.Podgazuje ją do 4500 ok i se tak spadaja nie za szybko. Miałem dziś porównanie 328i i tam opadały szybko i to bardzo w porównaniu do mojej.Jakieś propozycje???
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
u mnie w 320 też dużo wolniej schodzi z obrotów niż Z3,ale tez nie wiem od czego to zależy.Być może ma to związek z katem,bo w 320 już go nie mam.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Zrobie filmik jutro jak się obrotomierz zachowuje,albo jeszcze dziś
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

To jest dla twojego komfortu. Przcietny czlowiek dlugo zmienia bieg i zeby mu nie spadly obroty do 900RPM zanim zmieni bieg to tak wolno opadaja inaczej by szarpal przy zmianie biegow. Silnik po wcisnieciu sprzegla i ujeciu gazu napedzany jest przez rozpedzone kolo zamachowe im ciezsze tym wolniej bedzie sie zatrzymywac. Wniosek jest taki ze w furce w ktorej widziales ze szybko spadaja obroty bylo lzejsze kolo zamochowe niz ty masz. Musisz wymienic na lzejsze albo swoje odelzyc. Ale uwazaj jak ta praca jest zle wykonana to urywa sie przeglo i niczym tarcza do ciecia przecina wszystko co ma na drodze.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=40dgu0hnZls

 

Opublikowano
No to powiedz mi jakim cudem po odpięciu wtyczki do krokowca obroty dokładnie zachowywały się jak w 328i ???
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
DjAquaz i co doszedłeś co z tymi obrotami bo mam podobnie u siebie w M50b25 , tak samo sprawdzałem na kolegi 2,8 niedawno miałem jeszcze M20 i tez nie było tak wolno
Opublikowano
Zamieniałem krokowca,czyściłem i dalej to samo.Już se dałem z tym spokój,ale mam jeszcze jedną koncepcje aby założyć dolot z M50 z przepustnicą.Wtedy sięprzekonam,czy może coś z dolotem było nie tak czy dalej to samo.Jeden mechanik starej daty powiedział mi że może to być wina pierścieni tzn przedmuchów.W sumie nie sprawdzałem jej jeśli chodzi o ciśnienie,ale bardzo ładnie pali prawie że na dotyk więc nie sądzę by to mialo z tym związek. Ciężki przypadek.. :mad2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Wiesz jak to jest kiedy widzisz że inny silnik działa jak nalezy a twojemu coś dokucza i nie masz pojęcia co to może być :evil:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Mam kompa w domu i nie ma na DME żadnego błędu ,wymieniałem już wszystko co możliwe i lipa
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Nie wiem czy Cię to pocieszy ale moja 320i też spada bardzo powoli wogóle u mnie przez chwile nawet utrzymują się przez chwile obroty które miałem przed odpuszczeniem gazu. Szczerze mówiąc itak jestem szczęśliwy z niezawodności mojej Laluni;p
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie tez byly jajca z obrotami. A ostatnio to nawet jak zdjalem noge z gazu to sam jechal. Problemem byl silnik krokowy. Ale to juz wykluczyles bo na odpietym powinno byc ok. Zobacz jeszcze przepustnice i czujnik od niej. Moze nie kontaktuje wtyczka tak jak u mnie.
Opublikowano

U mnie też obroty spadają wolniej. Mam porównanie z M20B25 w E30, w którym to obroty spadają cudownie.

Też kiedyś chciałem uzyskać ten sam efekt w 320 E36, ale potem mi jakoś przeszło... Ale gydby ktoś znalazł przyczynę/sposób, to chętnie zająłbym się tym.

 

Podejrzewam też, że gdyby obroty szybciej spadały, to hamowanie silnikiem byłoby bardziej efektywne.

  • 4 lata później...
Opublikowano
Pytanie do autora tematu, czu udało Ci się coś z tym zrobić, ponieważ u mnie w e60 m54b25 obroty spadają bardzo szybko i nim zdąże zmienić bieg obroty są moim zdaniem za niskie co powoduje szarpnięcie podczas zmiany biegów (brak płynności), jak było u Ciebie ze zmianą biegów wszystko płynnie, a u kolegi co obroty leciały w dół?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Załóż zawór biegu jałowego z m50 i powinno się być ok.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Przerabialem teraz to w e46 i wolne opadanie jest przy malej niesczelnosci w dolocie. Ciezko znalesc gdzie bo potrafi byc mala dziurka. Np na przewodach od odmy.
Opublikowano

To ciekawe z tym krokowym, tu film jak to umnie wygląda,

Obroty moim zdaniem opadają za szybko, czasem się utrafi i jest ok a czasem jest to o 200obr za mało a czasem 500obr/min, być może sprzęgło plus dwumasa powinna zniwelować ewentualne szarpnięcia spowodowane różną wartością obrotową ale tak nie jest nawet na filmie widać jak kamerka się trzęsie kiedy obroty spadają za nisko do wbitego biegu (rozpędzanie od 1-go biegu.do 6-tego)

Niewiem sam czy problem tkwi w obrotach czy poprostu w sprzęgle, ale powoduje to brak płynności podczas zmiany biegow.

 

Normalne włącznie się do ruchu, biegi od 1 do 6, jak widać numer biegu nie ma znaczenia w 9s , 13s , 19s, widać kangury :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widziałem ten filmik bo śledzę z ciekawości temat o słabej reakcji na gaz w 330.Dlatego można spróbować podmiany.Ja w m50 miałem odwrotny problem.Obroty zbyt wolno schodziły a można powiedzieć że się po prostu wieszały.Cały osprzęt włącznie ze sterownikiem silnika został podmieniony i nic.Dopiero krokowy z m52 załatwił sprawę bo on wraca na swoje miejsce do pozycji wyjściowej.W m50 jest inaczej zbudowany i wraca wolniej.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

ale masz na myśli to że są dwa rodzaje w m50 2pinowy ze sprężyną a drugi nowszy 3pinowy w pełni elektryczny, czy poprostu jest zasadnicza różnica między krokowcem z m50 i m52

cytat z bmw3er "Dwupinowe mają sprężynę która przywraca zastawkę do odpowiedniej pozycji i jedno uzwojenie poruszające zastawkę w kierunku przeciwnym do kierunku działania sprężyny, krótko mówiąc prąd go tylko otwiera a sprężyna zamyka. Trzypinowe natomiast mają dwa uzwojenia, zastawka lata luźno a prąd ją zarówno otwiera jak i zamyka"

 

Pod ręką mam e39 z m52b25 ale tam mam taki sam problem więc chyba podmiana nie ma sensu. piotr520 muwiąc o podmiance na krok z m52 miałeś na myśli te dwy pinowe czy trzy ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam na myśli 3 pinowe.W m50 krokowy jest zamykany tylko napięciem natomiast w m52 jest jeszcze magnes który przyśpiesza powrót.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.