Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie,

 

Nie bede sie rozpisywal o spadku mocy w 320D badz 330D poniewaz zaraz posypia sie linki o zaworkach podcisnieniowych sterowania turbo albo przewodach je laczacych (temat tez przerabialem) :) Moj problem jest troszke inny ale powiazany z tematyka. Mianowicie: autko przyspieszalo naprawde fajnie jednak musialem jechac do mechanika (wyciek ropy z common raila na laczeniu listwy) i byl zrzucany kolektor ssacy. W miedzyczasie jescze wymienil czujke ABS i wykasowal wszystkie bledy z kompa. Kolektor zalozony, wyjezdzam od mechanika: i niestety brak mocy - przyczyna brak doładowania z turba (nawet przewody powietrzne do kolektora sie nie napinaly). Kolektor jeszcze raz zrzucilismy i okazalo sie ze zahaczyli o przewod podcisnieniowy od sterowania kierownicami na turbinie ktory pękł. Wymienilismy przewod - turbo zaczelo dmuchac, kolektor spowrotem na miejsce i wyjezdzam. Niestety mialem wrazenie ze nie ciagnie jak powinno ale mowie "wrazenie". Dnia nastepnego jade, ja mu na gaz na ekspresowce.. 110 km/h i nic dalej a pedał w podłodze. Zatrzymalem sie, ruszam... brak turba, nic nie ciągnie, 120km/h i nic wiecej, przyspiesza jakby mial 50KM. Potem znowu sie zalaczylo i troche lepiej przyspieszal ale tez to nie to. Co ciekawe nie moge przekroczyc 3800obr/min - tak jakby mial odciecie na tej predkosci (a wczesniej sie krecił do ponad 4500obr/min). I tutaj moje pytanie. Czy mozliwie ze jak za pierwszym razem mechanik zalozyl kolektor przy tym uszkodzonym przewodzie podcisnieniowym i odpalil silnik to pojawil sie jakis blad doladowania i turbo przeszlo w jakis awaryjny stan pracy? Potem jak zalozylismy nowy przewod mimo tego ze mechanicznie wszystko jest poprawnie podlaczone to mozliwe ze komp widzi ten blad i nie pozwala turbinie na optymalna prace? Ma to wogole jakikolwiek zwiazek? Czy raczej popsulo sie cos innego? (elektrozaworki sterowania turbina, przeplywomierz Boscha wymieniane 15tys km temu). Troche jestem w kropce czy znowu inwestowac w podpiecie kompa jak moze nie miec to sensu:/ Z gory dzieki za pomysly.

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Może zapomnieli podpiąć czujnik ciśnienia ?

Kiedyś się zakręciłem...........było szybko, szybko i nie zapiąłem kabelków od czujnika, efekt był podobny .

 

Błąd będzie zapisany, ale gdy podepniesz czujnik nie musisz go kasować problem zniknie.

Dotyczy to wszystkich błędów wyłapanych, jeśli po błędzie nie prawidłowość nie występuje nie ma trybu awaryjnego.

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Dzisiaj podjade pod kompa i zobaczymy co go tam boli. Jak wykasujemy wszytsko i zobaczymy. Jak nie to pewnie trzeba bedzie zainwestowac w zaworek. Jeszcze jedno mi sie przypomnialo - wystapil blad "0235" ktory nie dal sie wykasowac. Wszystkie inne udalo sie i nie powrocily ale niestety tego nie dalo sie usunac. Wiecie moze co to jest? Macie jakis spis kodow bledow?
Opublikowano
Czyli cisnienie doladowania co daje uklad sterowania turbina. Postaram sie dzisiaj wykasowac ten blad jak teraz jest wszystko mechanicznie ok podlaczone. Moze wlasnie ten blad stoi na przeszkodzie. Jak nie to albo ten czujniczek albo ten elektrozawor od turbiny. Szczerze mowiac nie slyszalem zeby komukolwiek ten czujnik padl... ale zawsze musi byc ktos pierwszy:/
Opublikowano
No i bylem na kompie. Rzeczywiscie byly bledy: zostaly wykasowane, silnik znowu zaczal sie krecic powyzej 3800obr/min i ciszej zaczal pracowac :) Mowie - zrobione! Wyjezdzam od mechanika i autko chodzi normalnie, wyrywa jak glupie. I tak pojezdzilem przez 10 km i poczulem jakby zaczelo slabnac:/ No to wyjechalem na obwodnice Wyszkowa i pedał w podłoge. 120km/h i nic wiecej. To sie zdenerwowalem. Zatrzymalem sie zgasilem silnik, zapalilem i turbo znowu zaczelo ciagnac i tym razem jakby lepiej ale potem znowu padło. I doszedlem do tego ze jak zupelnie sie skonczy doładowanie z turba wyłaczam silnik i potem jako tako zaczyna ciagnac ale znacznie slabiej jak normalnie. I teraz nie wiem: mechanicznie wszystko jest na 100% dobrze podlaczone a zaworek byl wynieniany z 15-20tys temu. Pojawil sie jakis bład od pompy paliwa ale tej podajacej ze zbiornika jednak po wykasowaniu nie powrocil. Cisnienie na Common Railu ksiazkowe - na biegu jalowym ok 350barow (nie pamietam dokladnie). I teraz nie wiem co to moze byc. Jakby nie dostawal paliwa to by dychał i sie krztusił a tutaj jest wyrazny spadek mocy:/ Co radzicie w takiej sytuacji? Pojsc slepo w elektrozaworek od turba?
Opublikowano

Zalej pełen zbiornik, wykasuj błąd, pojeździj i zobaczy wyskoczy ten błąd od pompki.

Co spadku mocy to ewidentnie przeładowuje turbina. Pomiar wartości rzeczywistych na kompie wykonaj nie na biegu jałowym lecz w ruchu najlepiej na 3cim biegu w pełnym zakresie obrotów.

... hominis est errare, insipientis in errore perseverare
Opublikowano
Z checia bym sprawdzil na tym 3 niegu ale niestety nie posiadam takowego kompa na wlasnosc:/ Caly czas sie zastanawiam nad tym zaworkiem. Jest szansa aby sie zacinal juz po 15tysiacach przebiegu od nowosci?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiazany, caly osprzet byl ok jednak mechanik zle popodlaczap przewody podcisnieniowe. Jak pojechalem na kompa, podlaczylismy kompa i przejechalismy sie na live data wyszlo doladowanie turbiny 1.5 bara. Po wymianie przewodzikow podcisnieniowych odczyt jest na poziomie 0.9 bara i autko smiga jak głupie, turbina odzyskala sterowanie. Dzieki za pomoc
Opublikowano
Witam ponownie,

 

Nie bede sie rozpisywal o spadku mocy w 320D badz 330D poniewaz zaraz posypia sie linki o zaworkach podcisnieniowych sterowania turbo albo przewodach je laczacych (temat tez przerabialem) :) Moj problem jest troszke inny ale powiazany z tematyka. Mianowicie: autko przyspieszalo naprawde fajnie jednak musialem jechac do mechanika (wyciek ropy z common raila na laczeniu listwy) i byl zrzucany kolektor ssacy. W miedzyczasie jescze wymienil czujke ABS i wykasowal wszystkie bledy z kompa. Kolektor zalozony, wyjezdzam od mechanika: i niestety brak mocy - przyczyna brak doładowania z turba (nawet przewody powietrzne do kolektora sie nie napinaly). Kolektor jeszcze raz zrzucilismy i okazalo sie ze zahaczyli o przewod podcisnieniowy od sterowania kierownicami na turbinie ktory pękł. Wymienilismy przewod - turbo zaczelo dmuchac, kolektor spowrotem na miejsce i wyjezdzam. Niestety mialem wrazenie ze nie ciagnie jak powinno ale mowie "wrazenie". Dnia nastepnego jade, ja mu na gaz na ekspresowce.. 110 km/h i nic dalej a pedał w podłodze. Zatrzymalem sie, ruszam... brak turba, nic nie ciągnie, 120km/h i nic wiecej, przyspiesza jakby mial 50KM. Potem znowu sie zalaczylo i troche lepiej przyspieszal ale tez to nie to. Co ciekawe nie moge przekroczyc 3800obr/min - tak jakby mial odciecie na tej predkosci (a wczesniej sie krecił do ponad 4500obr/min). I tutaj moje pytanie. Czy mozliwie ze jak za pierwszym razem mechanik zalozyl kolektor przy tym uszkodzonym przewodzie podcisnieniowym i odpalil silnik to pojawil sie jakis blad doladowania i turbo przeszlo w jakis awaryjny stan pracy? Potem jak zalozylismy nowy przewod mimo tego ze mechanicznie wszystko jest poprawnie podlaczone to mozliwe ze komp widzi ten blad i nie pozwala turbinie na optymalna prace? Ma to wogole jakikolwiek zwiazek? Czy raczej popsulo sie cos innego? (elektrozaworki sterowania turbina, przeplywomierz Boscha wymieniane 15tys km temu). Troche jestem w kropce czy znowu inwestowac w podpiecie kompa jak moze nie miec to sensu:/ Z gory dzieki za pomysly.

widzisz , anie chciałeś słuchać wykładu o zaworkach..... a jednak.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

na początku witam wszystkich

ma problem moja turbina po wymianie w 320d za dużo dmucha wężyki posprawdzane

elektrozawór też działa

auto wchodzi w tryb awaryjny jak jadę pod górę ani nie przyspiesza ani nie zwalnia

muszę odpuścić by znowu jechało normalnie

na turbinie też nic nie dawało jak ktęciłem tą śruba przy bączku

Opublikowano

Witam

na początku witam wszystkich

ma problem moja turbina po wymianie w 320d za dużo dmucha wężyki posprawdzane

elektrozawór też działa

auto wchodzi w tryb awaryjny jak jadę pod górę ani nie przyspiesza ani nie zwalnia

muszę odpuścić by znowu jechało normalnie

na turbinie też nic nie dawało jak ktęciłem tą śruba przy bączku

 

Zmień zawór

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

możliwe jest to że turbina jest źle zregenerowana dodam ze gwizda

ta stara co się zepsuła nie gwizdała

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
który zawór?

Elektrozaworek sterowania zmienną geometrią turbiny.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

gdzie najlepiej kupić ten zaworek do zmiany geometrii ?

 

ostatnio trochę po eksperymentowałem jak auto nie chciało jechać więcej niż 120km/h i ekonomizer ustawił się na 9l (gaz w podłodze)

wypiołem czujnik doładowania w kolektorze i auto jechało już więcej

zmieniłem czujnik doładowania ale to nie to :mad2:

Opublikowano

Kolego tutaj masz nowy zaworek do zmiennej geometri turbiny i egr, najtaniej jak można kupić w ASO koszt takiego zaworka 360 zeta, tu masz linka:

http://allegro.pl/zawor-czujnik-turbiny-egr-bmw-opel-land-rover-org-i1532226260.html

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

auto czasem nie jedzie taki błąd mam

54 boost pressure sensor

Error frequency : 60

 

to czujnik w kolektorze?

Opublikowano

dochodzi napięcie na starym czujniku mam taki błąd:

 

Error frequency : 51

Engine speed 3807.00 [1/min] Boost pressure 2470.50 [mbar] Betriebstundenzaehler 6528.10 h Engine speed 3337.00 [1/min] Boost pressure 2484.22 [mbar] Betriebstundenzaehler 6528.00 h

Positive control deviation / Boost pressure to low Negative control deviation / Boost pressure to high Error currently not available

Errorcode: 65 18 33 A2 B4 F0 FC 8E B5 F0 FD

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

nie wiem o co chodzi ,

ale nic nie wymieniłem i 3000km bez błędu zrobiłem

oby tak dalej :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.