Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czeka mnie regeneracja maglownicy jednak nie bardzo wiem jak ją wymontować?

Wiem, że mocowana jest tylko dwoma śrubami, poza tym drążki, kolumna i przewody,

czy po odkręceniu nie ma problemu z wyciągnięciem?

nie trzeba unosić do góry silnika?

 

jeżeli ktoś przerabiał ten temat proszę o rady jak wyciągnąć maglownicę

może coś w TIS'ie jest na ten temat to bardzo bym prosił,

zależy mi na czasie

dzięki,

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki masz silnik?

U mnie w silniku M52 trzeba było leciutko unieść silnik żeby wyszła. Ale dosłownie trochę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

silnik M54B22

 

po odkręceniu drążków trzeba ją jakoś sposobem wyciągać,

przesunąć np. w prawo, wyciągnąć najpierw jedną stronę później drugą?

trzeba całkowicie odkręcić poduszki czy wystarczy poluzować?

 

regenerowałeś maglownicę, można wiedzieć gdzie, dużo już przejechałeś po regeneracji, zadowolony jesteś?

 

dzięki za odpowiedź

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Jaki masz silnik?

U mnie w silniku M52 trzeba było leciutko unieść silnik żeby wyszła. Ale dosłownie trochę.

 

 

Kolego możesz opisać dokladnie jak wymmienić ta maglownicę krok po kroku?

Mam M52B28 z 96 i w warsztacie powiedzieli mi 200zł za wyjęcie i wlożenie z powrotem. Dodam, że mam dostęp do kanału.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak krok po kroku to mogę mieć ciężko. Robiłem to ponad dwa lata temu i mogę nie pamiętać dokładnie.

 

Zasadniczo trzeba odkręcic drążki kierownicze < pod manszetami > Klucz chyba 27 ale nie pamiętam. Trzeba przytrzymać za listwę przekładni bo podobno jak nie to mozna ją uszkodzić. Do przytrzymania klucz żaba.

Odkręcic wielowypust kolumny kierowniczej. Srube trzeba wyjąć zupełnie a nie tylko zluzować. Wyszedł łatwo.

Przewody olejowe. < tu były jakieś dziwaczne rozmiary kluczy> Oczywiście wscześniej zlać olej od wspomagania. I tak sporo zastanie w przekładni ale zawsze mniej.

odkręcić przekładnię.

Nie wiem jakie ruchy trzeba nią wykonywać żeby ją wyjąć do przodu ale każdy zapewne potrafi chwilkę pokombinować. Oczywiście nie wyjdzie między silnikiem a belką i tu trzeba lekko unieść silnik < to mi się wydało najłatwiejsze> Nie trzeba było luzować poduszek silnika. Nie o wiele chodzi i wystarczyło podstawić lewarek pod silnik i unosić trochę. Poszedł na tyle , że przekładnia wyszła.

 

Regenerowałem ją sam własnoręcznie i jestem zadowolony w 99%. Robiłem to ponad 40 000 km temu i nadal jest OK.

 

Oczywiście kanał jest tu niezbędny.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
W takim razie spróbuje ją wydłubać w tym tygodniu. Dzięki kolego za opis. Mam nadzieję, że nie napotkam na jakieś nieoczekiwane problemy po w trakcie. Mam zamiar wymienić od razu drążki kierownicze, dałoby radę ją wyjąć z drążkami tzn odkręcić je przy zwrotnicach? Będzie jakaś dodatkowa trudność? Mówiłeś, że sam regenerowałeś? Jaki koszt wyszedł? Moja cieknie i wali jak młot pneumatyczny. Gość w zakładzie mówił mi, że max 200zł będzie wszystko kosztować. Robił mojemu kumplowi w e38, jeździ już rok czasu i na razie nic złego się z nią nie dzieje. Więc nie wiem czy za taka kasę opłaca mi się samemu robić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak chce ci to zrobic za 200 to jeśli nie zamyla to nie warto się brudzić.

Koszt samych uszczelek to prawie 200. Do tego nowy olej i manszety i drążki.

Moja też ciekła i waliła.

 

Z drążkami za cholere jej nie wyjmiesz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A w jaki sposób najszybciej wymontować końcówki drążków ze zwrotnic? Nie mam żadnego ściągacza do tego? Da się je wybić np młotkiem uderzając od góry po odkręceniu nakrętek? Obie końcówki mam do wymiany bo gumy porwane, drążki jak je szarpie ręką to walą, że szok. Także sieczka konkretna :x Rozumiem,że drążki odkręca się kluczem pod tymi gumowymi osłonami? Jest tam jakiś lewy gwint czy wszystko normalnie? Drążki+końcówki to pewnie lemforder? Chyba, że jest jakaś inna firma godna polecenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wybić młotkiem zawsze mozna próbowac ale uważam , że młotek to ostateczność.

One wyjdą zapewne razem z tulejkami jak je będziesz wybijał. Przeważnie kazdemu tak wychodza i nic to nie szkodzi ale jest ryzyko zniszczenia zwrotnicy.

Ja zawsze szukam sciągacza. Tu akurat podejdzie prawie każdy. Jeśli masz uniwersalny to powinien być ok.

 

Jak masz takie luzy to chyba prowadzenie to masakra.

 

Drązki odkręcasz pod osłonami i gwint jest normalny.

osłony też zmień za jedna robotą.

Koniecznie po wszystkim na regulacje zbieżności.

 

Co do firmy to lemforder oczywiście jest ok. Ja mam drążki delpchi i są ok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Na równej drodze jeszcze do zniesienia, ale koleiny czy nierówności to masakra, zwłaszcza na glebie i kapciach 235, to tam w zwrotnicach są jeszcze jakieś tulejki w otworach na końcówki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak.

Zwrotnica jest aluminiowa i zapewne dlatego są w nią wciśnięte stalowe tulejki. W tych tulejkach siedzą stożki końcówek drążków.

Z aluminium trzeba ostroznie. Młotek nie jest wskazany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
no to w takim razie będę musiał jakiś ściągacz wykombinować, bo nic takiego niestety nie mam. A co jeśli wyjdzie mi razem z tą tulejką. Może się wydawać, że wypytuje o jakieś pierdoły, ale wolę zrobić dobre rozpoznanie niż później pakować się w dodatkowe koszty przez własną niewiedzę i narobić jeszcze większego bajzlu niż mam w chwili obecnej :? Jakieś wd40 albo inny środek o podobnym działaniu spowoduje pewnie, że ta końcówka zechce lżej wyjść? Dzięki kolego za pomoc, może jakoś uda mi się przez to przebrnąć :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co pamiętam to podłozyłem kawał deski pod miske olejową i podstawiłem hydrauliczny lewarek. Podłozyłem deskę bo miska jest aluminiowa i bałem sie , że bezpośrednio nie wytrzyma. Podnosiłem tylko tyle żeby wyszło. Nie o wiele chodziło.

Nie pamietam juz dokładnie ale to jakoś tak oczywiste było. Musiał bym spojżeć pod auto. Ale na 99% pod miskę olejową.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego nie podnoś za miche bo to loteria a pózniej bedzie płacz i zgrzytanie zebami ja peknie odkrecasz prawa poduszke silnika od kierowcy patrzac od przodu auta bodajrze nakretka 18-nastka a lewa lezujesz podkładasz kawałek mocnej deski lub rurki około 30-40cm i podnosisz silnik z prawej strony do momentu az gwint sruby w poduszce wyjdzie poza ramie podnoszac na nie odkreconej poduszce mozesz ja zniszczyc
Opublikowano
Maglownica włożona, drążki kierownicze i końcówki wymienione też, nic się nie tłucze i nie stuka, całkiem inny samochód :D , tylko zbieżność na warsztacie pozostała. Żadnych problemów przy robocie nie spotkałem. Dzięki za porady.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
A jak wygląda sprawa przy silni M57 530d? Bo wymieniałem wczoraj amortyzatory ze sprężynami i przy odkręcaniu drążka zauważyłem że listwa mi lata w przekładni góry/dół ;/ i czeka mnie teraz regeneracja.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

U mnie też dziś zauważyłem wyciek :/ podniosłem auto i oczywiście maglownica mokra. (e39 530d po lifcie)

 

Wykorzystam zdjęcie z Allegro żeby pokazać gdzie jest mokra

 

http://i54.tinypic.com/a47mg5.jpg

 

Tylko się zastanawiam czy wyciek jest z samej góry co zaznaczyłem żółtym kolorem czy z tego "jakiegoś czujnika" którego zaznaczyłem na czerwono.

 

Niezbędne będzie wyjmowanie maglownicy ?? Czy może na miejscu da się wymienić jakieś tam uszczelki ?? o ile wogóle się da :/

 

 

Już sprawdziłem i wyciek jest raczej z góry :/ i co teraz ?? tam się wymienia jakieś uszczelki czy całą ta górę trzeba nową ?? jak to wygląda pomoże ktoś ??

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, odgrzeję kotleta.

Czy ktoś jest już po wyjmowaniu magla z 3.0d?

Sprawa wygląda tak samo jak w benzyniakach, czy jest jakiś haczyk?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.