Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jak w temacie, jestem narazie zielony w motoryzacji a potrzebuje kupic alufelgi do swojej e34, zalezy mi na ładnym wygladzie i rozsądnej jeździe:

Chciałbym kupić:

tył: 245 lub min. 225 na 45 rozmiar 17

przód: 235 lub min.215 (lub takie same jak tył tylko nie wiem czy nie będą za szerokie?) rozmiar 17

 

co o tym myslicie na nasze drogi? zmieni sie spalanie? stanie się mniej bezpieczna jazda? spadnie komfort?

 

Czekam na odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam

Opublikowano

raczej nie ten dzial

 

spalanie wzrosnie

spadnie bezpieczenstwo ? na suchej nawierzchni to duzy plus. na mokrym mozna jechac jak na nartach ;] zalezy od jakosci opon !

co do komfortu to na pewno odczujesz koleiny i wszelkie dziury bardziej beda wylapywane. tym bardziej jesli opona ma wzmacniany profil, co przy tych rozmiarach jest raczej normalne.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

sorry jesli nie ten dział prosze o przeniesienie.

Dziękuje za odpowiedź, a nie wiesz ile może spalanie wzrosnąć pi razy oko ;)?

Czyli lepiej by bylo dac 16 stki?

Opublikowano

Nikt Ci nie powie, czy i o ile wzrośnie spalanie dopóki nie powiesz jaki masz rozmiar teraz.

 

Druga sprawa to rozmiar opon - 225/45R17 to za mało do E34.

 

Jak chcesz przód węższy a tył szerszy to 235/45 + 255/40. Ewentualnie wszystkie koła 235/45.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

No to kupie minium 235 na 4 koła a myslisz ze 40 nie bedzie za nisko/twardo jak na nasze drogi? Mocno to się moze odbic na zawieszeniu?

Spalanie mam teraz na trasie ok. 7 litrów ropy(czasem mniej) a w miescie 9-10 litrów (2,5 TDS) jestem bardzo zadowolony ze spalania, w lecie jeździła na 15 stkach zima 16 stki

Opublikowano
40 nie bedzie za nisko/twardo jak na nasze drogi? Mocno to się moze odbic na zawieszeniu?
A dlaczego /40? jak szerokość 235, to profil /45. Możesz też dać opony 225/50, ale będą sporo droższe. Czy za twardo to rzecz gustu, na pewno twardziej, niż na 16", ale różnica nie jest jakaś dramatyczna. No i na tym, co zostało z dróg po tej zimie, na pewno zawieszenie będzie bardzo boleśnie znosiło niski profil i luzy pojawią się szybciej niż byłoby to rok temu...

 

A co do spalania, to mi w E34 przy przesiadce z zimowych 205/60R16 na letnie 245/40R18 wzrastało o ok. 1-1,5l/100km.

Opublikowano
dzieki za odpowiedź... czyli chyba jednak wezmę 235/55 lub 60 x4 kola lub 225/55 lub 60 x4 kola bo szkoda mi zawieszenia i kasy na paliwo... Myslisz ze to na 17stakach będzie dobrze wyglądać? albo chociaz jako tako?
Opublikowano
dzieki za odpowiedź... czyli chyba jednak wezmę 235/55 lub 60 x4 kola lub 225/55 lub 60 x4 kola bo szkoda mi zawieszenia i kasy na paliwo... Myslisz ze to na 17stakach będzie dobrze wyglądać? albo chociaz jako tako?

 

Opony dobiera sie tak, zeby nie zmieniac fabrycznej srednicy kol, dlatego YatzeK podal Ci wlasnie taki, a nie inny rozmiar. Do E34 na felgi 17" mozesz zalozyc wlasnie opony 235/45R17, na 16" bedzie to 225/55R16.

Opublikowano
szkoda mi zawieszenia i kasy na paliwo...
W takim razie polecam 205/65R15.

A nie kombinowanie z rozmiarami dedykowanymi w 17 calach do SUVów, Vanów i 4X4.

 

A jak Ci tak szkoda kasy to zobacz ile kosztują opony 235/55R17 czy 235/60R17...

Opublikowano

panowie, nie znam się w ogole na tym dlatego Was pytalem... i pisząc te rozmiary strzelalem... dziękuję Wam za odpowiedzi

Nie wiem jak to sie przelicza "żeby nie zmianiac zalecanego przez producenta rozmiaru" stąd te pytania...

Ogólnie to chcialbym taki "złoty środek" pomiędzy wygladem/zmiana spalania/i bezpieczeństwem dla zawieszenia na nasze drogi.... nie jeżdze szybko z reguły, dlatego sam nie wiem co mam wybrać? Osobiscie wzialbym jak największe z jak najniższą oponą, ale na nasze drogi to nie możliwe a nie chcę za rok wymieniac zawieszniea, sami rozumiecie... z drugiej strony nie chce jeździc na felgach wąskich 15stkach, z oponami jak balony bo zwyczajnie brzydko to dla mnie wygląda.

Sorry, że tak mieszam ale postarajcie sie zrozumieć...

Więc jaka wasza ostateczna rada?

komfort: średnio mi zalezy

spalanie: żalezy mi żeby zbytnio nie wzrosło najlepiej wcale

zawieszenie: żeby za bardzop tego nie odczuło

wygląd: ma fajnie wygladać auto

takich felg i opon szukam, i nie potrafie sam sobie ich dobrać

Opublikowano

Spokojnie.

 

spalanie: żalezy mi żeby zbytnio nie wzrosło najlepiej wcale

 

Nie wiem na jakim rozmiarze jezdzisz teraz, jezeli jest to 225, to przesiadki na 235 nie odczujesz.

 

zawieszenie: żeby za bardzop tego nie odczuło

 

Jezeli masz je w dobrym stanie i nic mu nie dolega, to zwiekszenie srednicy felg o cal, dwa cale mu nie zaskodzi. W zasadzie tutaj liczy sie tylko waga kola, a nie to jaka ma srednice.

 

wygląd: ma fajnie wygladać auto

 

Wyglad to osobista kwestia, jedna osobe zadowoli 16", inna 17", tutaj musisz sam zdecydowac.

 

Jezeli zdecydujesz sie na 16", to potrzebujesz opony 225/55R16. Jezeli beda to 4 takie same 17" (czyli pewnie 17x8.0) to 235/45R17, jezeli bedzie to komplet mieszany czyli 17x8.0 przod i 17x9.0 tyl to odpowiednio 235/45R17 i 255/40R17.

Opublikowano
zwiekszenie srednicy felg o cal, dwa cale mu nie zaskodzi. W zasadzie tutaj liczy sie tylko waga kola, a nie to jaka ma srednice.

Nie zgodzę się. Dwa cale felgi więcej to dwa cale opony mniej. A to oznacza, że zawieszenie przenosi o wiele silniejsze drgania i obciążenia. I szybciej się zużywa.

 

wygląd: ma fajnie wygladać auto

W takim razie jeżeli wygląd jest priorytetem, to pomyśl o 235/40R18. Szukasz używanych, więc różnica pomiędzy 17", a 18" nie będzie duża, a może jej wcale nie być.

Opublikowano
zwiekszenie srednicy felg o cal, dwa cale mu nie zaskodzi. W zasadzie tutaj liczy sie tylko waga kola, a nie to jaka ma srednice.

Nie zgodzę się. Dwa cale felgi więcej to dwa cale opony mniej. A to oznacza, że zawieszenie przenosi o wiele silniejsze drgania i obciążenia. I szybciej się zużywa.

 

Tak naprawde w gre wchodzi tutaj masa czynnikow, tak jak pisalem, waga calego kola, mieszanka z jakiej wykonano opone. Nie jest tak, ze zalozenie wiekszych felg automatycznie niszczy zawieszenie.

Opublikowano

Witam!

 

Mam do zaoferowania alufelgi niemieckiej firmy BROCK

 

Felgi mają polerowane ranty, środek felg jest srebrny

 

Felgi są 17 calowe rozstaw śrub 5 x 120 ET 35

 

8,5 J x 17 H 2

 

Na felgach są opony firmy MICHELIN PILOT SX rozmiar 245/45/17 95 W

 

Wysokość bieżnika 2 x 3 mm i 2 x 5 mm.

 

Stan felg bardzo dobry, nie wymagają żadnego wkładu finansowego, zakładać i jechać

 

Więcej info pod tel. 601-928-422

 

Odbiór wyłącznie osobisty

Opublikowano
Nie jest tak, ze zalozenie wiekszych felg automatycznie niszczy zawieszenie.

Oczywiście, ze nie niszczy od razu. Ale w polskich warunkach drogowych przyspiesza zużycie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.