Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może popraw ten wydruk bo u mnie otwiera się tylko lewa połowa. Przez co nie za wiele można odczytać.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już ok. Poprostu u mnie się automatycznie otwierało i dostosowywało do rozmiaru aktualnego okna.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

wg mnie diagnosta sie nie postarał. Zbieżnosc da sie ustawić w odchyleniu max 0 02'. Chyba, że próbował i tyle się dało tylko.

A co do reszty kątów, hm.

Kąt pochylenia koła z przodu zawsze jest ujemny i lewe koło bardziej od prawego. BMW tak ma i koniec.

 

Kąty książkowe nie są, a najbardziej widoczny kąt Wyprzedzenia Sworznia Zwrotnicy - pół biedy jeśli wykracza poza normę, bardziej niepokoi różnica lewa/prawa strona.

U mnie roznica prawej i lewej strony dla kątów WSZ i PSZ jest minimalna, rzędu kilku minut

Opublikowano

Kątów PSZ, WSZ, PK nie ustawi. Jedynie zbieżność.

Jeśli są złe, to albo powypadkowa przeszłość, albo jakieś odchylenie po wjechaniu w dużą dziurę, nie wiem...

Opublikowano

sorry za laickie pytania, ale jak to jest że te kąty są inne pierwotnie-bieżące?

Te odchyłki to dramat czy mieszczą się w jakiś tam normach (choć poza tolerancją)?

Opublikowano

Pierwotnie / bieżące, to jak z nazwy wskazuje - przed przyjazdem na geometrie / po wyjezdzie z geometrii ;)

Te odchyłki to dramat czy mieszczą się w jakiś tam normach (choć poza tolerancją)?

Na to pytanie Ci nie odpowiem - nie jestem specjalistą.

A ci, co ustawiają zbieżność, też na temat odchyłek kątów mocnego zdania nie mają...

Opublikowano
Kątów PSZ, WSZ, PK nie ustawi. Jedynie zbieżność.

Jeśli są złe, to albo powypadkowa przeszłość, albo jakieś odchylenie po wjechaniu w dużą dziurę, nie wiem...

 

Piszesz, że nie ich nie ustawi a zmieniają się przed/po.

nie kumam :(

Opublikowano

Wydaje mi sie, że odpowiedz jest prosta.

Zmieniając zbieżność, wpływasz na tamte kąty. Ale w Twoim przypadku, gdy jest jakies skrzywienie, ustawisz w granicach normy albo tamte kąty, albo zbieżność. Z dwojga złego lepiej mieć zbieżność na glanc, żeby auto trzymało oś geometryczną jazdy.

 

W sprawnych przypadkach, gdy ustawisz zbieżnosc na wartości fabryczne, tamte kąty automatycznie podążają do ksiązkowych ustawień.

Opublikowano

Nie przejmuj sie, bo slyszalem o przypadkach że i zbieznosci nie ustawi.

A odchyłek jakos specjalnie duzych nie masz - ale jak to sie ma w praktyce, to nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pochylenie koła nie jest regulowane ale zmienia się w zależności od stopnia wyeksploatowania pewnych elementów. tuleje wahaczy poprzecznych przykładowo. Ale nie chcę tu zgrywać znawcy bo nie wiem dokładnie jakie powinny być wartości.

Wiem tylko , że zbierzność musi mieć lekki plus a pochylenie lekki minus. Poczylenie może zależeć od wersji zawieszenia bo sportowe mogą mieć więcej na minus.

A u mnie przy pomiarach zbieżności znajomy przejechał kilka razy przez stanowisko pomiarowe i za każdym razem wynik był lekko inny więc nie dziwię się , że są zmiany przed i po.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

nie mogłem niestety być przy pomiarze, ale zapewniał że wie o obciążaniu i że tak zrobi.

POczekam, i przed latem wybiorę się może jeszcze raz do kogoś polecanego (szkoda, że zazwyczaj warsztaty czynne są w godzinach mojej pracy) i będę patrzył się na ręce (i obciążenie).

aha, wróciłem właśnie z mini-traski i musze powiedzieć że beemka prowadzi się fantastycznie :)

Opublikowano
A jak Wy chcecie ustawiać-regulować-zmieniać geometrię??? Niby czym? Jakim elementem? Przecież geometrii się nie ustawia. Tylko zbieżność! No chyba, że ową zbieżność traktujemy jako składową geometrii. Wszystkie elementy przedniego zawieszenia po skręceniu "do kupy" stanowią całość i nie ma tam możliwości regulacji. Oczywiście teoretycznie istnieje taka możliwość, ale tylko w tzw. zawieszeniach specjalnych, tzn. po przeróbkach. Ale nie w seryjnych modelach. Jedynie tylne zawieszenie reguluje się w pionie i poziomie, czyli kąt nachylenia i zbieżność.
Opublikowano

Tak jak napisał kolega Wojciech35, z przodu tylko zbieżność, z tyłu zbieżność i kąt pochylenia.

Co do kąta pochylenia z przodu, to u mnie było na czerwono z obydwu stron, a po wymianie lewej piasty (łożysko zaczęło trochę hałasować), właśnie ta strona weszła sama w zielone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.