Skocz do zawartości

Kto na forum ma jakieś M?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

@SlawekS

Napisz jak z awaryjnością tego modelu? Miałeś jakieś dziwne usterki lub komunikaty? Ile masz przebiegu? Czy dolewasz olej? Używasz auta na codzień, jeśli tak to jakie ma według Ciebie wady? Planuje w tym roku zmienić auto i właśnie myślę m.in. o F90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejno:

Awarii poważniej póki co nie było. Zawias drzwi do wymiany bo stuka, końcówki wydechu zardzewiały po zimie. Wszystko bez problemu na gwarancji.

Usterek i komunikatów dziwnych nie było. Ale z tego co wiem, w mieście inny m5 miał wymieniane turbo przy chyba 40tyś.

Przebieg 35tyś

Oleju jeszcze nie dolewałem, wymieniam co 8tyś

Jeżdzę na codzień, miasto, długie trasy, parę razy w roku tor.


W skrócie: moja subiektywna opinia jest taka, że m5 jest fajny ale teraz kupiłbym giulię quadrifolgio:)


Żeby napisać coś więcej warto nakreślić kontekst w jakim będę go oceniał, bo mnie samego nic bardziej nie irytuje niż płytkie i jednowymiarowe oceniania skomplikowanych obiektów i zjawisk - a takim jest ta maszyna.


Moje osobiste postrzeganie samochodów jest takie:

- samochód to jak gdyby druga skóra i ma się "integrować" z układem nerwowym w jedną istotę

- ale nie stawiam też znaku równości surowy==fajny, musi izolować od niepotrzebnej wibracji z asfaltu, zostawiając czucie przednich kół na dłoniach

- nie postrzegam go jak salon (nie jaram się skórą, alcantarą, boazerią i innymi pierdoły dla starych bab, które nic nie rozumieją;)

- nie jest to dla mnie też element statusu (duży to lepszy, tylko jakaś marka, itd) albo dzieło sztuki (nie musi być piękny, ale też są nieprzekraczalne granice brzydoty jak np merc:)

- to ma być zabawka, więc nie ważne ile pali i czy się psuje - mi osobiście daje radość przemieszczanie się w polu grawitacyjnym, więc szukałem czegoś co można by porównać z samolotem albo rollercosterem

- wcześniej miałem F30 335ix ze wszystkimi mechanicznymi modyfikacjami m-performance, łącznie ze szperą

- planowałem go używać głównie w trasach, ale to się zmieniło

- nie chciałem wersji competition, bo w moim odczuciu jest zbyt surowa na trasy - jeżeli ktoś potrafi wyczuć subtelności zawieszenia, to są zupełnie inne samochody

- testowałem w życiu sporo tak zwanych "ciekawych masowych" samochodów (jakieś ferrari, lambo, prosiaki, amerykany, tesle, itd) - i rzadko kiedy miałem myśl: kurde, kupiłbym to kiedyś...


OK, teraz w takim kontekście oceniam m5 tak:


plusy (wg moich kryteriów)

1. w swojej klasie daje chyba najlepszą integrację układu nerwowego z maszyną, ale co to wg mnie znaczy:

- dla porównania amg e63 będzie odrealnione jak byś grał na konsoli, nie wiesz co robią twoje przednie koła, gdzie kończy się granica trakcji

- m5 fajnie odcina wibracją z asfalstu ale zostawia czucie na kierownicy (wg mnie kiedy odbierasz zbyt dużo wibracji z asfaltu i silnika to mózg nie może odfiltrować ważnych informacji o tym co się dzieje np w uślizgu, ale wiem, że są ludzi, którym to nie przeszkadza, a większość nie rozumie o czym jest mowa:)

- Żeby dać wam jakieś odniesienie do tego o czym piszę: dla mnie m2 nadaj się na miasto, bo w trasie bym się już męczył; a m3/m4 jest nieakceptowalne nawet na mieście z uwagi na bezpośrednie mocowanie silnika i chamską wibrację, która przenosi się na całe ciało - taki tani zabieg, żeby było bardziej "sportowo".

- i jeszcze dla porównania 5 z m5: dla mnie seria 5 z generacji f albo g jest zupełnie nieakceptowalna pod względem czucia maszyny i precyzji prowadzenia, wolałbym wyśróbowane m340i

- moja f30 dawała dużo lepsze czucie przednich kół niż obecne m5, masz tam świadomość jaką grubością farby są namalowane pasy na asfalcie i nie mówię tego jako metafory, ale f30 była tez zbyt męcząca na trasy na kołach 20":)

- stąd szukając maszyny na trasy, którą będzie się w miarę czuć, musiała być to m5

- obecnie uważam, że ideał pod tym względem to wspomniana już quilia quadrifolgio

2. masa: 2 tony

- to dużo, ale wieziesz też dużo wyposażenia na pokładzie

- w zakrętach (miasto, trasa ale NIE tor) udało się ukryć tą masę magią zawieszenia

- czuć ją jedynie w szykanie, kiedy przewalasz tą lochę z boku na bok

- dla porównania amg e63s czy pakamera to porażka pod tym względem, czujesz jak byś jechał dostawczakiem z paką - konkurencja służy tylko do jazdy na wprost

3. wszechstronność doznań dzięki trybom jazdy

- oczywiście w ramach zastosowań: miasto, trasa, nie mówię tu o sporcie

- można zmieniać wszystko (zawias, kierownica, reakcja na gaz, agresywność skrzyni, wydech) przyciskami, które są na wierzchu, nie będę o tym pisał, bo każdy test na yt to pokazuje

- te różnice są wyraźne a czasem diametralne (oprócz kierownicy, to w wadach będzie)

- więc z jednej strony możesz mieć ospały samochód na leniwy dzień (ospały oczywiście relatywnie do niego samego w trybach sport+) albo totalnie zrytego potwora zrobinonego przez chorych niemców - takie wrażenie jest na początki, później się przyzwyczajasz i on po prostu żwawo jeździ, tak jak powinien:)

4. Dyferencjał mechaniczny o zmiennym uślizgu sterowanym elektronicznie

- to jest po prostu pięknie urządzenie ze wspaniałym softem w trybie MDynamicMode

- w nim dosłownie każdy debil może się bezkarnie chwilę pośliznąć, np wyjeżdżając z podpoorządkowej

- soft wie, że się spóźniasz z kontrą i czeka na nią trzymając cię pod jednym kontem bokiem


- ale to też rozleniwia i osłabia odruchy

- czujesz jak gdybyś miał pełną kontrolę - co jest złudne, ale soft robi to tak naturalnie, że nie czuć jego ingerencji

- właśnie, gładkość z jaką rozpoczyna się uślizg i kończy jest po prostu piękna, nie ma w MDM żadnych szarpnięć kiedy guma zaczyna klieć

5. ergonomia tego co dotykasz ale i softu

- wiadomo, po prostu bmw, gdzie na koniec, przed produkcją jeszcze ktoś się nad tym pochyla i dotyka ludzką ręką żeby było fajne

- człowiek tego nie docenia, do póki nie wsiądzie w jakiś szajs od porsche czy inne podobne;)

6. skrzynia biegów ZF8 - genialna

- w trybie comfort działa jak bezstopniowa

- uber szybka

- to były zawsze świetne maszyny, teraz jest dopracowana do perfekcji, nigdy nie czułem, że zrobiła coś nie tak jak bym oczekiwał

- mam porównanie z PDK (którym wszyscy się jarają) w szajsie żony... ZF jest na prawdę super

7. wygląd

- ze wszystkich tak zwanych sportowych niemieckich sedanów m5 wydaje się najmniej krzyczeć: ej, patrz na mnie i na mojego siusiaka


minusy (wg moich kryteriów)

1. pozycja za kierownicą

- mam 184cm i nie jestem w stanie idealnie się ustawić (idealnie tak jak by to zalecał kierowca sportowy)

- brakuje zakresu regulacji kierownicy

- prawym łokciem walisz tunel - ale to teraz standard chyba wszędzie

- fotel comfort jest wyższy niż zwykły z uwagi na mechanizmy pod spodem

- żeby być dobrze zrozumianym: jest dobrze ale nie perfekcyjnie, nie wiem czy da się znaleźć lepiej

2. masa i układ kierowniczy

- tak jak pisałem, w zakrętach jest lepiej niż u konkurencji, ale

- zawsze chciałem mieć silnik V8 no i mam... ale po złej stronie!

- teraz rozumiem, że umieszczenie takiej masy na przodzie, to błąd architekoniczny!

- czuć bezwładność przodu, tak jak byś sobie naładował zgrzewki wody na przód koszyka na zakupy

- przez to samochód nie prowadzi się tak dobrze jak wspomniane f30 z układem kierowniczym m-performance

- masz tutaj dokładność pół metra, czasem pół pasa, więc nie polatasz w uślizgu precyzyjnie jak nie jesteś sam

- i chyba dlatego w tych dużych lochach robią odrealnione układy kierownicze, żeby zamaskować to zjawisko

- ale jeszcze raz: jest lepiej niż u konkurencji w tej klasie

- ale quilia quadrifolgio będzie lekka jak motlek;) jednak nie odrealniona, precyzyjna jak skalpel w ręce - bo ma lekki silnik na przodzie i perfekcyjny układ kierowniczy oraz magiczny zawias

3. układ kierowniczy raz jeszcze

- tryby sportowe, to tylko sztuczne zwiększanie oporu, ale nie przekłada się w żaden sposób na czucie

- nie ma tutaj już przełożenia zależnego od prędkości, co było słabe na torze w zwykłych wersjach, bo traciłeś prędkość w uślizgu i jebała się w mózgu kontra

- jest chyba zależne od kąta skrętu, czyli nieliniowe ale przewidywalne

- natomiast przełożenie wciąż irytuje, bo czasem musisz oderwać jedną rękę i przełożyć żeby zrobić zakręt 90 stopnie - nie wyczaiłem jeszcze od czego to zależy, dużo magii się dzieje

4. tryb RWD

- niby fajnie, można włączyć napęd tylko na tył

- ale wtedy wyłącza się całkowicie stabilizacja i kontrola

- no i teraz w połączeniu z uderzeniem turbo i 750Nm czeka was niespodzianka, która może być ostatnią w życiu - jak dla mnie to kolejny błąd architektoniczny: turbo + gołe rwd

- trochę ogarniam jazdę ale po paru wydarzeniach na torze po prosu boję się jeździć w tym trybie

- chociaż można to traktować jako naturę tej maszyny: tutaj bardziej cieszysz się siłą odśrodkową kiedy nonszalncko dodajesz gazu w zakręcie w trybie AWD niż ślizgiem w RWD (choć krótkie ślizgi są łatwe w MDM)

8. wnętrze

- tak jak pisałem na wstępnie, nie jest to dla mnie kryterium zakupowe, jeżeli to co wyżej jest ok, to wnętrze przeboleję (o ile nie jest to estetyka merca projektowana pod arabów i ruskich)

- ale czuję się w nim po prostu staro, widać, że seria 5 od lat jest projektowana pod starszych panów i nic z tym nie zrobimy

9. wygląd

- jak dla mnie zbyt azjatyckie światła, ale ok, te rynki żrą więc cała generacja g została oddana nowym designerom

10. trzeszczenie w środku

- na zimowych 19 było chicho

- na letnich 20 słychać trzaski na nierównościach specyficznych

- wkurza to mocno ale trzeba też przyznać, że jak się lata na torze na podwiniętej oponie to cała buda grzechocze i mogło się coś "obluzować"



Dobra, tyle na razie wystarczy. Jak widzicie uwypukliłem tylko pewne aspekty, pominąłem to co dla mnie jest drugorzędne, czyli nie wpływa na decyzję o zakupie.

Nie interesuje mnie infotainment, bo jestem z branży it i rzygam tym, samochód ma być ucieczką od branży, więc nie pieprzę tutaj o zjebanym totalnie apple car play. Soft bmw to inna liga pod względem ergonomii.

Nie będę pisał o dźwięku, bo cenię sobie przyspieszenie. Tak, jest generowany z głośników i nie da się tego wyłączyć. Odpiąłem sobie kabel od tego systemu i po miesiącu wróciłem, bo faktycznie zwiększa uczucie prędkości.

Na koniec każdy i tak zwraca uwagę tylko na to co jest w stanie przejść przez jego prywatną percepcję.


Ale apeluję: przejedź się Giulią Quadrifolgio. Oczywiście dzbany w dystrybucji nie mają nawet jednego demo, więc musisz szukać po wypożyczalniach. To inna Klasa oczywiście ale jeżeli ktoś szuka integracji z maszyną to BMW już się oddala w inną stronę i warto zejść klasę niżej.

Edytowane przez SlawekS
Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jestem tutaj nowy

Pierwszy post


Jestem posiadaczem BMW M3 E92 DCT

 

Witaj na forum....mam identyczne też Jerez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia mega....plus do tego mam jeszcze soft z Gts-a...podczas jazdy cały czas uśmiech na twarzy..... :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SlawekS, ale się rozpisałeś. Dzięki. Auto wiadomo ciężkie i raczej do jazdy na wprost, a nie szalenia po zakrętach jak M3. To mnie Twoja opinia nie zaskakuje. Do Guilii nie ma co porównywać, bo to inna kategoria. Ciekawe jakie będzie nowe M3.

Mi zależy teraz na aucie z napędem na 4 koła ponieważ w M5 F10 strasznie wkurza mnie brak trakcji na mokrym. No i fajnie by było z V8, ale może z tego zrezygnuje. Pod koniec roku będę zmieniał auto więc zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.