Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie bede sie przymierzał do diesla, pierwsza sprawa do tych którzy taki uzytkuja czy 35 tys zl starczy na 46 po lifcie ile wy wydaliscie za swoja i mówie tu o ludziach którzy jakis dystnas zrobili i sa zadowoleni a nie o osobach które zrobiliły 1000km i padły pompy wtryski turbo i dwumas.... czyli na wersje 150 konną bo wcześniej były wadliwe pompy itd... jak juz wspomniałem chciałbym przesiasc sie na diesla tylko nie wiem czy lepiej kupic golfa za ta cene czy starczy na dosc zadbana e46... Nastepna sprawa z tego co sie orientuje pompowtryskiwacze sa smarowane olejem czyli wystarczy kupywac dobra rope i dobry olej z dodatkami zeby wmiare zapewnic zywotnosc motorowi, w bmw zas jest cr a jakosc poleskiej ropy jest jaka jest... i chciałbym sie was poradzic co wybrac w takiej kwocie która dysponuje.... z waszego doswiadczenia, pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za pieniądze o których mówisz znajdziesz uczciwe e46, ja mam auto jeszcze na pompie VP44 i po ~20tyś nie narzekam. Auta z silnikami CR są mniej kosztowne z uwagi na brak wspominanej pompy VP. Golfa sobie odpuść.
Opublikowano
Witam, 35tys powinno Ci starczyć na sedana lub touringa . Ja szczerze powiem z mojego dyszla jestem zadowolony zrobiłem nim już ok 20tys i nic poważnego się nie dzieje :D Golfa V 1.9 tdi 150 km , nie kupisz bo takowych nie ma ,są 2.0 tdi GT 170km , ale nie starczy Ci 35koła . kolega już 3rok ma golfa IV 1.9 tdi gti 150km 2003rok z silnikiem ARL i jest bardzo zadowolony ( nie miał także żadnych wielkich wydatków) i napewno taka kasa wystarczyła by na zadbany wypas tej wersji . :!: Co do osiągów na starcie golf troszeczkę mi odchodził,ale na V-max już buma lepsza. dlatego też po cichu przed kolesiem, :norty: musiałem zmienić program silnika u siebie (Teraz mam 180km i 400Nm) .Ok teraz podsuma 1.BMW na łańcuchu rozrządu VW na pasku 2.BMW listwa cr VW drogie pompowtryski 3.BMW 16V VW 8V 4.BMW napęd tył (frajda z jazdy zimą) VW przód + do tego różne sylwetki aut ,buma bardziej sportowo wygląda golfina jak auto rodzinne . Ja wybrałem coupe :norty: teraz myśl i wybieraj :cool2:
Opublikowano

miałem podobny dylemat

tylko że szukałem seata leona FR

skoczyło się na touringu, pomimo 150KM trzeba zrobić program bo to ciężki klocek i ścigać się nie za bardzo jest czym

 

35 wystarczy, chyba że będziesz szukał bogatych wersji to budżet musi wzrosnąć

Opublikowano
to ze nie ma pompowtryskow czy VP nie oznacza ze silnik CR jest miodzio bo problemow tez moze byc bez liku a koszty sa rowniez spore
Opublikowano
kolego za 35tys powinienes juz kupic fajna bunie ja za 2002rok dalem 30tys tyle ze wersia 2litry 116km na zwyklej pompie mam ja rok zrobilem nia 48tys i jak narazie bardzo sobie chwale moze i slabsze od 150tki tyle ze spalanie mniejsze takze polecam bmw czy 116 km czy 150 co vw to lepiej pytac wlascicieli ja na ten temat nie bede sie wypowiadal POZDRAWIAM :cool2:
Opublikowano

Witam

 

Bmw -twardsze zawieszenie (lepiej w zakrętach lepiej przy sporej prędkości) zawieszenie znacznie wytrzymalsze.

BMW- łańcuch rozrządu TDI pd pasek -koszta jeśli chodzi o wymianę

Bmw na trasę, TDI na miasto. TDI Strzał niutonów od dołu przy 1700obr mocno ciągnie. BMW ciągnie od 2200obr (spory lag w porównaniu do VAG) W trasie VW traci moment obrotowy BMW jeszcze trzyma.

TDI do 2004 łatwa diagnostyka (również banalnie proste i tanie przekręcenie przebiegu) Po 2004 CAN bez drogiego sprzętu nie zrobisz diagnostyki i nie przekodujesz modułów. Bmw droga i dość złożona operacja jeśli chodzi o cofnięcie przebiegów w wszystkich modułach. W TDI po dobrym kręceniu nigdy nie dowiesz się jaki był oryginalny przebieg . W 320 na CR również nie dowiesz się, ale można sprawdzić czy była kręcona. Bmw 150ps na cr sprzęgło z sporym zapasem, nie słyszałem aby ktoś zabił sprzęgło wersji 150ps.

Wtryski CR wytrzymują dłużej , są tańsze w regeneracji czy zakupie. Przy wymianie i naprawie mniejszy nakład czasu i pieniędzy jeśli chodzi o wyjęcie i wsadzenie .......niestety TDI trzeba rozdłubać sporo.

 

Wady na przykładzie e46 320d. cr

 

Klapki w kolektorze-wiemy z czym problem (najczęściej jednorazowy zabieg -ale jednak czasu zabiera)

Skrzynia biegów znany problem, w zimie nie powracanie lewarka zmiany do pozycji neutralnej (mniej wymagającym nie przeszkadza ten problem a w lecie nie występuje)

Uszczelki drzwi no niestety wygniatają się z czasem nie są sprężyste i przepuszczają powietrze w kabinie szum powietrza zaczynający się często od 100km/h Generalnie problem znany na wielu forach świata.

Jeśli chodzi o kierownicę ,klasyczna nie obszywana, przy 250tyś jest mocno zmęczona, w VAG znacznie lepszy materiał.

Maty zajętości ...zmora tubylców nie okłamujmy się ale problem z tym istnieje.

Przekłamywanie jeśli chodzi o średnie spalanie 90% 320d cr znacznie zaniżą średnio 1-1,7 litra na 100km.

Te które nie kłamią przeszły pewnie korektę.

 

Generalnie po usunięciu wymienionych niedociągnięć auto nie zastąpione!!

Ponadto ponadczasowy "dizaji" auto piękne agresywne i nie starzejące się stylistycznie.

 

Zawsze śmigałem autami VAG przez moje ręce przeszły wszystkie znane silniki 90, 110,115,130 i 150 ps

Robię na co dzień diagnostykę swoje wiem, od jakiegoś czasu mam dwie E46 320 cr 150ps .Jestem bardzo zadowolony po prostu "przyjemność z jazdy". Do laga od dołu niestety trzeba się przyzwyczaić.

 

Bardzo istotne!! Nie jest prawdą że 130 konny TDI na PD pali mniej niż 320 d cr. Na pewno nie w passacie czy a4, w golfie pali mniej z racji masy. Ale golf przy 200km/h nie trzyma się tak pięknie jak BMW. Golfem180 stres bmw 180 zabawa.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Witam!!! To co moge dodac to wykołuj jeszcze 5tyś i szukaj powyzej połowy 2003r,6 biegów i turbo ulepszone,nie jestem pewny ale dwumas i sprzęgło pózniej w e90 było montowane! Dobry chip i podwójna przyjemnosc z jazdy!!! Swoją przelatalem okło80tys,w 1,5 roku od 40tys na programie(179km,401nm) i nie zamieniłbym na zaden inny,chyba ze na e90 330d!!! Pozdrawiam
Opublikowano

Głównie problem w którym wybrać tkwi w tym ze w razie jakichkolwiek awarii z naprawa TDI dobrze znany silnik mechanicy go znają z bmw juz gorzej nieraz koledzy tu piszą ze jeżdżą od mechanika do mechanika i nie mogą namierzyć przyczyny np spadku mocy...

 

A mam jeszcze pytanie odnośnie tego diesla 116 km na zwykłej pompie jak to kolega nazwał czy jest on mniej problematyczny niz 150 km ?

Opublikowano

Jeśli chodzi o kierownicę ,klasyczna nie obszywana, przy 250tyś jest mocno zmęczona, w VAG znacznie lepszy materiał.

 

Wiem coś o tym, bo mam seryjną nie obszytą kierownicę :twisted: - przy 174tys.km trochę już widać wytarcia...

Myślę o obszyciu - dokładnie w taki sposób jak fabryka seryjnie obszywała (takie same szwy, miejsca łączeń skóry) - tylko szukam sprawdzonego fachowca...

 

P.S.

Ceny z ASO:

- kierownica seryjna czteroramienna nie obszyta skórą - 900zł

- kierownica czteroramienna obszyta skórą - 1250zł

Opublikowano
kiera w E46 nawet przy 400 tys km nie powinna miec przetartego lakieru na skórze. nawet robilismy jakis czas temu zdjecia przy różnych przebiegach. przy 150 -250 tys km nie było dużej różnicy do nowej.
Opublikowano

no tak, ale ja mam gumową kierownicę...

 

A jeśli chodzi o przebieg 174tys.km to jest pewny - auto kupowałem osobiście od Niemca spod domu - mam wszystkie badania techniczne TUV od nowości (jest na nich przebieg) + książkę serwisową + sprawdzałem VIN w Aso BMW...wszystkie wartości się pokrywają...

Opublikowano
jak masz gumową to kup ori za 200zł w dobrej niezniszczonej skórze i po problemie. obszywanie odpusciłbym sobie, ponieważ efekt i trwałość jest kiepski
Opublikowano

Coś z tym napewno zrobię bo ta kierownica psuje wrażenie - całe wnętrze jest praktycznie bez oznak zużycia, tylko na tej kierownicy widać ślady używania.

 

Jako ciekawostkę dodam że tego co dowiadywałem się w ASO - gumowe kierownice wytrzymują podobno 90tys.km bez oznak zużycia... :wink:

Opublikowano
Panowie a jeszcze jedna sprawa nie chce zakładac nowego wątku, powiedzcie mi czy waszym zdaniem pokonując w roku do 16 tys na dzis dzien w półtorej zrobiłem 21 tys jest zasadnosc pakowania sie w diesla? Bo tak sie cały czas zastanawiam bo tu podaje przykład kumpel kupił golfa 110 km i juz na dzis dzien auta ma do zarobienia na siebie około 2 tys zł bo to trza było za chwile co innego, a spalanie z tego co mi podał to 7.5 wiec jesli mój nawet wezmie 9 to gra jest o liter półtorej w porywach... chce w tym roku zmienic na cos po lifcie myslałem nad e46 320d 150 km golfem v 105 km ale z drugiej za ta kase kupiłbym fajna 318 143 konie z fajnym wyposazeniem bo juz mieli w planach e90 wiec doposażali modele zeby sie jeszcze sprzedawały co o tym myslicie?
Opublikowano
A co tu pisac, sam musisz sobie skalkulowac :] Ja jezdze podobnie ilosciowo do Ciebie, ale wlasciwie to nigdy nic nie kalkulowalem, po prostu lubie charakterystyke diesla, świetny jest zasięg i jesli jest zadbany i bedziesz dbal to nie bedzie sie psul. To tyle
Opublikowano

Poczytaj wątki:

Komentarze do "diesel czy benzyna" oraz diesel czy benzyna - merytorycznie

 

:mrgreen: miłej lektury

Opublikowano

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE.

Jutro mam zamiar na dobre do Was dołączyć - 320d 150KM 2004.

Siedzę jak na gwoździach, bo to moje pierwsze BMW.

Jestem troche starej daty i stan licznika 230tkm troche mnie przeraża :)

Na szczęście biorę ze sobą MEGAMECHANIKA, Maniaka BMek razem z całym osprzętem :)

Tak więc mimo, że to mój tutaj pierwszy strzał - proszę 3majcie za mnie kciuki. :cool2:

pozdro strat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.