Skocz do zawartości

jaki silnik i skrzynia w X5 przed liftem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmmm... :think:

 

zwracam się do użytkowników X5 przed liftem i nie tylko o opinię... :oops:

 

jaki polecacie silnik oraz jaką skrzynie... jeśli chodzi o X5 z lat 2001-2002... :?:

 

opcję które wchodzą w grę to silniki 3.0 w wersji benzynowej lub diesla... no i dwie skrzynie... manualna lub automat... :D

 

proszę o opinię... wasze doświadczenia... oraz ile wam takie auta naprawdę palą paliwka... :?:

 

dodam jeszcze... że auto w planach.... głównie będzie się poruszać w trasie... jakieś 80 %... przebieg roczny około 35-45 tyś km... :)

 

aaaa... i jeśli chodzi o benzynę... to gaz nie wchodzi raczej w grę... choć różnie to bywa jak to mówią w życiu... :oops:

 

pozdrawiam

cosmo

Opublikowano

diesel 3.0 bedzie fajniej jezdzic od benzyny 3.0.

 

Auto jest limuzyna więc polecam automat, bardzo wygodnie się jeździ.

Opublikowano

Witam ! ja kupiłem X5 3.0 Diesel , automat , 2002 rok prod. ok 4 miesięcy temu.I cóż mogę powiedzieć auto ogólnie super , czuć luksus.Jeśli chodzi o użytkowanie to na pewno trzeba się liczyć z troszkę większymi kosztami niż normalne osobowe auto :drogie opony(nawet używane) , wymiana oleju trzeba ok 8 litrów (a nie ok 4.5 jak w osobówce) , itd.Jeśli chodzi o wybór skrzyni to automat jest super do jazdy w mieście , ale jak poszperasz na forum to zobaczysz że niestety jest to słaby punkt w X5 i niestety często się psuje.Mało które modele z rocznika 2001-2003 mają oryginalne skrzynie bez regeneracji lub wymiany.W mojej oczywiście też jest już druga skrzynia wymieniona przez poprzedniego właściciela - jedynego (auto sprowadziłem z danii).Przeważnie padają przy przebiegach ok 150 - 200 tyś( bez znaczenia czy wymieniasz olej czy nie - patrz tematy na forum dotyczące skrzyni).Ja chyba teraz przy ponownym zakupie X5 chyba bym rozważał zakup z manualem.Części typu filtry , końcówki drążka , wachacze to nie taka tragedia ceny zbliżone do aut popularnych (vw , opel itd).Silnik w moim X5 to 185 konny diesel , daje rady , mi wystarczy , chodź wiem że koledzy z forum chipują takie silniki do 218 koni i wtedy to już w ogóle fajnie ciągnie :D .Jeśli chodzi o spalanie to przy mojej jeździe spokojnej ale krótkiej bo z garażu 5 km do pracy i stoi przez 8 godzin , od czasu do czasu wyjadę na miasto coś załatwić (miejscowość nie duża ruch umiarkowany bez większych korków) to pali ok 12-13 litrów ropy.(nie wiem skąd ludzie biorą w opisach wartości "mi pali na mieście 9 litrów" itp.)

Na trasie do zakopanego -cały czas autostrada jechałem do 140 km/h spalił ok 9.5 litra.Natomiast jadąc po zwykłej drodze do 100km/h max 8.5 litra.Wydaje mi się że wybierając skrzynię biegów manualną auto będzie troszkę mniej paliło.Myślę że ostateczna decyzja jeśli chodzi o zakup auta padnie wtedy kiedy znajdzie się coś z w miarę z małym przebiegiem , bez wypadku , zadbane , a wybór wyposażenia pozostaje w gestii nabywcy - co oczekuje aby wymarzone auto miało. Pozdrawiam !!!

Opublikowano

PAPPAY - następnym razem kupiłbyś manual bo boisz się że automat padnie czy jest inny powód ?

 

Ja wiem że moje kolejne auto będzie miało automat, a aby się ustrzec padających skrzyń kupuję auta które nie mają przejechanych 100kkm. U mnie auto ma podniesioną moc do 255KM, ale niedosyt zawsze pozostanie :)

Spalanie w mieście 13-14l , poza miastem 8-18 l , zależy czy bawię się w oszczędność , czy też jadę jak lubię :)

Automat będzie Ci spalać jakieś 1,5-2l więcej od manualu.

Opublikowano
Dla mnie też automat jest super i jakbym kupował auto innej marki to też bym chciał automata , natomiast w X5 z powodu awaryjności autom. na pewno brałbym pod uwagę manuala.I trzeba wziąć pod uwagę że rozmawiamy tu o autach z 2001-2002 w których raczej nie ma mowy że mają przebieg do 100 tyś (chyba że na liczniku jest 98tyś a w rzeczywistości 398 tyś :norty: normalka na polskim rynku) , a także weźmy pod uwagę zasoby finansowe kupującego.Nie wiem ile kolega COSMO ma przeznaczonych pieniędzy na auto.Wiadomo super mieć X5 z przebiegiem do 100 tyś , automat , młode rocznikowo (najlepiej z salonu :D ) itd. ale niestety to kosztuje kupe kasy a nie wszyscy ją mają.
Opublikowano

Dla mnie tylko automat! I tylko diesel 3,0 najlepiej po lifcie bo 185KM to trochę za mało. Obecnie mam X5 z 2002r i faktycznie skrzynia mi padła - jej koszt to ok 6500pln łącznie z wymianą oleju po dotarciu skrzyni. Spalanie - tak jak koledzy wspominają 12-13 miasto - 9 trasa (140-180km/h).

Teraz sprzedaję swojego i zamieniam na po lifcie 2006r z ostatnich które były produkowane jako model E53, ale z dużo mniejszym przebiegiem. No, ale z 2002rok to nie znajdziesz samochodu z wiarygodnym przebiegiem rzędu 150tkm.

Pomimo tego, że automaty mają problemy - i tak nie jeździłbym manualem. A tłumaczenie, że mniej kupić zwykłą skrzynię, bo mniej spala jest nie porozumieniem. Nissan Navara - spalanie miasto 18-20L, więc spalanie przy TAKIM samochodzie (ciężkim i luksusowym), które oscyluje na poziomie 12L to pikuś, pan pikuś. BMW to Radość z jazdy - a nie liczenie ropki.

Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
Właśnie - o jakich pieniążkach rozmawiamy?
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
Koledzy, ostatnio zepsuł mi się dach panoramiczny, połamał się jeden element , całkowity koszt naprawy prawie 4000zł :mad2: . Tak więc jeśli ktoś płacił za skrzynię 6500zł to przynajmniej wie że zapłacił za rzecz która jest niezbędna do jazdy i ważniejsza niż dach. Cena za dach oczywiście ASO, ale nikt inny tego nie zrobi.
Opublikowano
Ile za naprawę tego dachu??? :mad2: Czy oni w tym ASO już do reszty powariowli. Pytam z ciekawości bo mi też coś się złamało i nie domyka mi się tylna część dachu. Na razie próbowałem coś u znajomego mechanika wskórać ale tyklko mi go zamknął i powiedzial ze to nie jest prosta sprawa :norty: a złamało mi się takie małe gówno jak by prowadnica jakaś.
Opublikowano

A ja polecam silnik 3.0 w benzynie, bardzo fajna jednostka choć trzeba od czasu do czasu dolać olej silnikowy :oops:

i jeśli chodzi o skrzynię to ja mam manulaną i również jestem z niej zadowolony :D

Opublikowano
Ja mam automat i jestem bardzo zadowolony nawet gdy musialem skrzynie naprawiac, poniewaz padla mi dwa dni po zakupie to zrobili mi ja w ramach gwarancji w niemczech i dzienki temu mam do konca roku gwarancje na skrzynie w niemczech oczywiscie .ogolnie nie zamienil bym sie na inna marke poniewaz podobaja mi sie roczniki 2003 do 2006.ostatnio jechalem 1200 km to na calej trasie spalil 8.6 l na 100km. wiekszosc autostrada .pomiar zrobilem dokladny tankowanie do kilometrow.ogolnie jest auto super pozdrawiam.
Opublikowano
Ile za naprawę tego dachu??? :mad2: Czy oni w tym ASO już do reszty powariowli. Pytam z ciekawości bo mi też coś się złamało i nie domyka mi się tylna część dachu. Na razie próbowałem coś u znajomego mechanika wskórać ale tyklko mi go zamknął i powiedzial ze to nie jest prosta sprawa :norty: a złamało mi się takie małe [bAD] jak by prowadnica jakaś.

 

Kolego, w niedługim czasie sam się dowiesz :(

Zanim pojechałem do ASO przegrzebałem x5world.com , no i tam okazało się że w panoramach po jakimś czasie łamie się element odpowiedzialny za zamykanie dachu. Właśnie tą drugą część.

Element kosztuje 1300zl w ASO, zwykle trzeba go ściągać z niemiec.

http://www.xoutpost.com/x5-e53-forum/66313-sunroof-wear-tear-yeah-right.html

Pewnie masz połamany element nr.7

Gdy zajechałem do ASO to musieli zobaczyć co się z nim stało aby wiedzieć co zamówić, rozbieranie i składanie dachu 400zł. Teraz już ponad tydzień czekam na element , mogłem oczywiście nie płacić za to rozbieranie i składanie, ale wtedy byłbym bez auta cały ten okres. Gdy przyjdzie nowa część to auto znów wstawię i wtedy policzą jakieś 2000zł za wymianę tego elementu, czyli łącznie nie całe 4tyś. Jak już będzie po wszystkim to będę dokładnie wiedział co i za ile policzyli, dam wtedy znać.

 

Jak widać im więcej bajerów w aucie tym więcej później z nim kłopotów, ale jeśli chodzi o panoramę to nie wiem jak w następnym aucie sobie bez niego poradzę :cry:

Opublikowano
Mam 3.0d 184 Km 2003r, automat (też już drugi :D ). Do normalnej, nawet całkiem dynamicznej jazdy w zupełności wystarcza. Spalanie 11-13 miasto, 8-10 trasa. W zupełności do przyjęcia. Jeżeli boisz się automata, to zastanów się czy jak w tym samym przedziale czasowym w którym automaty padają, dwa razy w manualu wymienisz sprzęgło to wyjdzie dużo taniej...? :8) A przyjemność z jazdy automatem duża...
Tomek
  • 1 rok później...
Opublikowano
od którego roku/miesiąca w e53 jest silnik 218 KM w 3.0d, bo w ogłoszeniach na otomoto podają np że sprzedają z 2003 r z silnikiem 218 , a te chyba były dopiero polifcie... :duh:
Opublikowano
z tego co się orientuję to październik 2003 wchodził lift. Ale głowy nie daję.
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokładnie lifting był we wrześniu 2003 ale musisz brać vin i sprawdzać czy ma silnik M57 czy też M57N.

Często sprzedający twierdzą ze jest po lifcie a tak nie jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.