Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie. Po raz kolejny padł mi termostat. W styczniu wymienilem termostat na Wahler bo miałem nie dogrzany silnik. Po wymianie było wszystko ok przez tydzień , po czym w penwej chwili temperatura wychylila mi sie w strone przegrzenia, nawet do momentu czerownego pola. Po wizycie w m-cars na rzemieslnikow i diagnozie padło ze to termostat uszkodził sie w tylko ze w "druga" strone. Po wymianie na wahler mineło dwa tygodnie i.... znowu zaczal sie grzac. Co moze byc przyczyna padajacego termostatu co 2 tygodnie w strone przegrzewania sie. Przeciez nie bede wymienial co 2-3 tygodnie termostatu :mad2: Co powoduje psucie sie termostatu bo nie wierze ze trafilem 2 jakis wadliwy
Opublikowano
Moze to nie jest wina termostatu z reszta dobrej firmy, tylko zle ci uklad odpowietrzaja i po jakims czasie zaczyna sie grzac. Jesli jeszcze masz sprawdz poprzedni termostat w goracej wodzie czy sie otwiera.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

no tez zaczyna mi sie juz wydawac ze to nie po raz kolejny termostat, nie slyszalem zeby komus padal co dwa tygodnie termostat i to w strone przegrzewania. No w m-cars chyba wiedza jak odpowietrzac. Moze sam sprobuje go odpowietrzyc w jaki sposob? ciagle te bmw ma klopoty z tym odpowietrzaniem i ta temperatura. Slaba strona tej marki ;-) bo juz mi sie nie chce wierzyc ze padl mi drugi z kolei :mad2:

 

P.S. Mam termostat stary jeszcze. A jesli sie bedzie otwieral to znaczy ze był dobry? To dlaczego po jego wymianie i odpowietrzeniu bylo 2 tyg ok i dzis nagle znowu zaczal sie grzac? Wychodzi na to jakby cos z tym odpowietrzeniem bylo nie tak. Dodam ze to nie jest tak ze on sie grzeje non stop. Bo np wylaczylem go za minute zapalilem i przejechalem 15 km i strzalka nie drgnela. jesli sie wychylila dalem temp na maxa i wrocila spowrotem na srodek. Wiec nie grzeje sie non stop jakby

 

Tak sie odpowietrza:?

2. "Odpowietrzane jak trzeba? na zimnym silniku, kluczyk BEZ WŁĄCZANIA SILNIKA, dmuchawa i ogrzewanie na maks, dolac plynu do stanu, odkrecic odpowietrzniki i poczekac az sie tam wyleje plyn, w razie potrzeby dolac.

Odpowietrzanie na goracym, chodzącym silniku=zapowietrzanie ukladu."

 

Bo jesli tak to zle mi go odpowietrzali bo nagrzali silnik wlaczyli dmuchamwe na maxa i odkrecali korki ale na goracym chodzacym silniku i jeszcze kazali wejsc na 3 tys obrotow

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

weź stary termostat i wrzuć do gara z wodą. Gar postaw na gazie i zagotuj wodę. Jak sie otworzy to sprawny.

 

Odpowietrzanie jest już wielokrotnie opisane na forum. Jedni radzą robić na zimno inni radzą nagrzać silnik podczas odpowietrzania. Ja radzę na ciepło bo na zimno jeszcze nigdy mi się nie udało.

 

Obstawiam u ciebie winę właśnie zapowietrzonego układu.

 

Napisz jeszcze czy ubywa ci płynu? Bo może masz gdzieś nieszczelność w układzie i łapie ci powietrze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie ubywa płynu. Jest tyle ile bylo. Sprawdziłem termostat zagotowała sie woda i sie otworzył czyli był sprawny. A gdy układ jest zapowietrzony to sie grzeje samochód? Najpierw spróbuje odpowietrzyc na zimnym silniku a potem na ciepłym. Jak mozesz podaj jak ty to robisz skoro ci sie udaje? Prosze
Opublikowano

Witam

Miałem ostatnio też przygodę z termostatem, nie otworzył się i zagrzał się silnik. Sprawdziłem na drugi dzień, zagrzałem silnik ale chłodnica zimna, termostat zamknięty. Kupiłem wahlera w BMW, wymieniłem i odpowietrzyłem w/g wskazówek na forum na zimnym silniku za pierwszym razem, na drugi dzień dolałem trochę płynu. Po wyjęciu starego termostatu sprawdziłem w gotującej wodzie i niestety się otworzył co mogło by wskazywać że jest dobry, ale wcześniej ścisnąłem go palcami . Więc nie sugeruj się że stary jest dobry. Na termostacie jest wybita strzałka i ma być ona zamontowana do góry, choć nie wiem jakie to ma znaczenie, ale skoro jest to pewnie ma. Sprawdź to a jeżeli nie to spróbuj odpowietrzyć jeszcze raz układ i nie ufaj specjalistom. Często jest tak, że już następne auto czeka w kolejce do naprawy i nie ma czasu na Twoje. Polecam książkę "Sam naprawiam BMW serii 5". Zdarza się złośliwość rzeczy martwych ale pewnie jest jakiś błąd w sztuce. Jedno jest pewne - jak sam nie dopilnujesz to nic z tego nie będzie.

Pozdrawiam

Opublikowano
No dzis wstałem rano odpowietrzyłem układ na zimnym silniku, wlaczylem dmuchawe na maxa na 32 stopnie i odkreciłem odpowietrzniki, troche poleciało powietrza. Potem juz jezdziłem na rozgrzanym i pare razy tez poodkrecalem te odpowietrzniki wiec i na zimnym i na cieplym. zrobiłem 250 km po miescie i nie drgneła wskazówka choc odpowietrzyłem to napewno po bardzo amatorsku , juz jeszcze raz na zimnym to zrobie. wiec naraize sie nie grzeje. ale co prawda to te bmw z tym grzaniem , odpowietrzaniem to chyba jedyne w swoim rodzaju :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.