Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

 

Mam następujący problem (przepatrzyłem chyba już wszystkie wątki na tym forum i nie znalazłem odpowiedzi, więc zakładam nowy). Jestem laikiem i średnio znam się na mechanice, więc proszę zrozumcie mój opis poniżej. Chcę tylko wiedzieć, czy to coś poważnego, czy powinienem jak najszybciej jechać do mechanika. Ta druga opcja jest mi trochę nie na rękę bo auto potrzebuję regularnie do jazdy i nie mogę sobie pozwolić straty jednego czy dwóch dni na "przegląd" samochodu, jeżeli to nie jest konieczne.

 

Posiadam E46 / 320d / 150KM z 2002r. Ostatnio skusiłem się i dolałem do pełnego baku specyfik STP do czyszczenia wtrysków (niebieska butelka). Efekt jest taki, że podczas jazdy coś cyka (przynajmniej 3 cyknięcia na każdą sekundę). Ale cyka w momencie kiedy przyspieszam i obrotomierz pokazuje od +/- 2,2 obr. (najgłośniej na "2" i "3", trochę ciszej na "4" i "5"), czyli +/- od momentu kiedy włącza się turbina. Znajomy powiedział mi, że uzdatniacz "za bardzo" spełnił swoje zadanie i coś przeczyścił. Zalecił mi dolanie ropy znowu do pełna (bez uzdatniacza) i powiedział, że ten stukot (cykanie) za jakiś czas samo minie, kiedy znowu uzbiera się tam jakieś zabrudzenie.

 

Cykania nie słychać w ogóle, kiedy puszczę pedał gazu, a samochód ma jeszcze ponad 2,2 tys. obrotów.

 

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Być może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem w swoim samochodzie.

 

Pozdrawiam

Maciek

Opublikowano

Witaj!!! Nie chce sie straszyc ale beda to wtryski...nie jestem znawca ale mam podobny problem.

Ja sataram sie jezdzic na uzdatnionym ON np Verva... czasem dolewam oleju do baku typu mixolokolo 250-500ml na pelny bak.

Wtedy wydaje mi sie ze autko ciszej chodzi. ale lepiej jedz do jakiegos mechanika i przectaw mu te obiawy, Dobry mechanik powinien stwierdzic objawy bez interwencji w silnik!!!!!!

Opublikowano

Cześć. Dzięki za sugestie. Ale wtryski na 99% odrzucam jako przyczynę, bo miałem już kiedyś w innej E46 padnięte wtryski, to zachowanie auta jest zupełnie inne. "Telepie" silnikiem na biegu jałowym (zalewa go paliwo, nie nadąża przepalać). W innych samochodach jak miałem coś z wtryskami to tylko na luzie, albo drgania były całego silnika, albo potrafiło zdusić go, bo nie przepalało podawanje dawki.

 

U mnie objaw występuje tylko przy dodawaniu gazu i to już pow. 2 tys obr. A przy takich obrotach samochoód zapewne przepala tą dawkę paliwa, którą dostaje.

 

Jeszcze raz dzięki

Pozdr.

Opublikowano
Kolego nie wiem czy pomogę z tym cykaniem ale na temat STP trochę postów było i jak zauważyłem nie zabardzo pochlebnych. Ja stosuję u siebie NODAP do diesla raz co 4 tankowania i jest jak najbardziej ok.
Opublikowano
Co do takich preparatów to polecam Liqui Moly Diesel Spulung tylko swoje kosztuje ok 50zł za 0,5l a nie jakąś kupkę w postaci STP
Opublikowano

Jak to mawiają Liqui Moly - auto ci roz*ierdoli :mrgreen:

Polcam dobre paliwo , zdrowy rozsądek i żadnych specyfików ....

 

 

pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Tak, 150KM. Ale już tam odpisywałem jednemu forumowiczowi, że to na wtryski na 99% nie wygląda. Auto bez problemu odpala. W poprzedniej E46 jak miałem wywalone pompowtryski to na luzie telepało silnikiem (bo faktycznie lały). Po wymianie problem ustąpił. U mnie (w tej obecnej E46) na luzie równiótko pracuje, bez zastrzeżeń. Jedynie to cykanie na "2" i "3", kiedy gwałtownie przyspieszam, powyżej 2,2 tys.obr.

 

Też na 200% nie mogę powiedzieć, że to po STP - może to tylko dziwny zbieg okoliczności. Bądź co bądź zimowe temperatury w tym roku dały w kość niejednemu pojazdowi. Może to jakieś błędy. Na komputer muszę podjechać, ale teraz to kolejki duże jak fix.

 

Pozdr.,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, 150KM. Ale już tam odpisywałem jednemu forumowiczowi, że to na wtryski na 99% nie wygląda. Auto bez problemu odpala. W poprzedniej E46 jak miałem wywalone pompowtryski to na luzie telepało silnikiem (bo faktycznie lały). Po wymianie problem ustąpił. U mnie (w tej obecnej E46) na luzie równiótko pracuje, bez zastrzeżeń. Jedynie to cykanie na "2" i "3", kiedy gwałtownie przyspieszam, powyżej 2,2 tys.obr.

 

Też na 200% nie mogę powiedzieć, że to po STP - może to tylko dziwny zbieg okoliczności. Bądź co bądź zimowe temperatury w tym roku dały w kość niejednemu pojazdowi. Może to jakieś błędy. Na komputer muszę podjechać, ale teraz to kolejki duże jak fix.

 

Pozdr.,

 

Pozwole sobie dodac ze w E46 nie ma pompowtryskow tylko pompa vp44 lub cr

Opublikowano

Aha! Byłem u mechanika i to co powiedział mi (narazie tak pobieżnie).

 

Po dolaniu STP, który ma właściwości wyjaławiające, zaworki, które są w pompowtryskach zostały odtłuszczone. Powiedział, że to minie po jakimś czasie, trzeba tylko trochę pojeździć (czytaj: trochę razy zatankować i wyjeździć to).

 

Zobaczymy jak będzie...

 

Pozdr.

Opublikowano

to nie jest pompowtryskiwacz tylko wtryskiwacz do nich jest pompa CR !!! A ten sprzedawca nie wie co ma na sprzedaż ... :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha! Byłem u mechanika i to co powiedział mi (narazie tak pobieżnie).

 

Po dolaniu STP, który ma właściwości wyjaławiające, zaworki, które są w pompowtryskach zostały odtłuszczone. Powiedział, że to minie po jakimś czasie, trzeba tylko trochę pojeździć (czytaj: trochę razy zatankować i wyjeździć to).

 

Zobaczymy jak będzie...

 

Pozdr.

 

Proponuje zmienic mechanika skoro uwaza ze w twojej e46 sa pompowtryski :lol:

Opublikowano
Nie, nie. Na luzie czy takiej "przegazówce" jak na Twoim filmiku to u mnie jest cichutko. Tak miałem w E46 poprzedniej. Taki dźwięk + "telepanie" silnikiem. Wymieniłem wtryski i już było ok.
Opublikowano

 

Tak Ci cykają wtryski :?:

cześć. u mnie jest podobny dźwięk, co to może być?. Panewki na bank nie, może luźny tłok. Korekcję wtrysków sprawdziłem - wszystkie jak nowe -0,1. głosniej cyka jak jest zimny, po rozgrzaniu dużo ciszej. aha jestem ze zwolenia daj nr. tel na priv.

Opublikowano

Witam !!!! byłem dzisiaj na serwisie pod DISem sprawdzić moje nieszczęsne wtryski i tak na biegu jałowym :

cylinder 1 -0,3

cylinder 3 0,5

cylinder 4 -0,5

cylinder 2 0,3

 

a wskazania na dynamicznym tzn obr 1,5 tys ( tez bieg jałowy )

cylinder 1 0,2

cylinder 3 0,6

cylinder 4 -1,4

cylinder 2 0,5

Mechanik twierdzi po tych wskazaniach ze wtrysk na 4 cyl. do wymiany !!!!!

A jakie jest zdanie szanownych kolegów :D

PS. cyka nadal ale tylko gdy samochód się porusza! na postoju to zjawisko nie występuje :(

Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano

norma w CR jest do 3 wiec, powiedz temu mechanikowi, żeby poszedł do jakiejś zawodówki się podszkolić :mad2:

to że masz dobre odczyty z komputera nie swiadczy o tym, że wtryski są ok. często jest tak, że na kompie są ok. a na maszynie wychodzi, że są złe. najlepiej jakbyś je wyciagnał i dał na maszynę to ci je sprawdzą. w ostatecznosci mozesz zrobic próbę przelewową.

lejecie wynalazki typu STP i inne gówna do baku a później płaczecie. jak cykają wtryski tzn, że są rozwalone i tyle (uszkodzenie mechaniczne- STP rozpuścił jakiś syf i rzucił na wtryski, nawet jak wymienisz wtryski pytanie czy pompa nie dostała, bo jak dostała to nowe wtryski też szybko trafi i będziesz z 6000zł w plecy), najlepiej dać na maszynę i je sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.