Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A sprawdziłeś, lub dowiedziałeś się jaki olej jest zalecany do tego auta ? Chodzi mi o oznaczenie, nie producenta ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A na zatarcie wszystko mogło mieć wpływ. Od szlamu z napisem Castrol na opakowaniu (i wymianach oleju co 30.000), od zapchanego separatora (odma), od wymiany filtra powietrza co 30.000 lub nawet nie, od własciciela z ciężką nogą, lub butujacego na zimnym.. powodów jest wiele.

 

Ta odpowiedź już konkretna

To jest moje pierwsze bmw, wiec dopiero się wdrażam w temat

filtr powietrza wymieniłem razem z termostatem, bo nie trzymał temperatury, olej wymieniłem

dzień przed awarią turbo, mobil 10w/40 co prawda dostała troche z buta, ale silnik był rozgrzany

mam tylo nadzieje ze na turbinie się skonczy

 

pozdrawiam

 

A nie powinieneś przypadkiem zalewać oleju 5Wxx.

Poza tym nie kupuj nigdy olejów na allegro, bo nigdy nie wiesz co masz w pojemniku. Płacisz za firmowy olej i opakowanie niby oryginalne a w środku jakiś tani szajs i później są tego skutki.

M330d pisze że Castrol to szajs. Każdy olej to szajs jak się na nim oszczędza.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Przy takim przebiegu i rozbieraniu tej części auta sugeruje jeszcze przy okazji zrobić "coś" z układem wydechowym. Mianowicie katalizator może być już w znacznym stopniu zapchany, było już kilka dyskusji i rad na ten temat więc proponuję się tym zainteresować i poszukać.
Opublikowano

przy przebiegu 240tys, to raczej już 10w i taki był prawdopodobnie zalany..

Olej kupiłem w sklepie więc raczej orginał...

Opublikowano

widze że macie dobrą polewke , jesli był zalany 10w to chyba nie będe zmieniał na 5w

bo chyba dla silnika niezdrowo... zresztą taki mi doradzili..

Opublikowano
No to znamy już powód awarii turbo. 5w30 / 5w40 tylko.

 

Wiekszej glupoty dawno nie slyszalem.

Jezeli kolega ma rocznik z felernym turbo to zapchana odma zrobila robote. Predzej czy pozniej i tak by padlo. A ze stalo sie to przy przebiegu 240 tys to nie ma sie czym przejmowac (jezeli jest prawdziwy). Jak chcesz jeszcze pojezdzic autem to kup tylko nowe turbo i olej 5W30. Tyle w temacie

Opublikowano

Popieram. U mnie też padła turbina, kupiłem nówkę, zapłaciłem co prawda 4k (bolało...), ale mam z bani na jakiś czas.

Aha, u mnie turbo zakończyło żywot dokładnie przy oryginalnym przebiegu 200k (auto salonowe, serwisowane w autoryzowanym serwisie u Smorawińskiego, a później u Fusa).

Co do oleju, 5W30 - nie warto słuchać mądrali, którzy mówią, że przy takim przebiegu trzeba lać półsyntetyk, czy inną kopę.

Pozdr.

gc7227

Opublikowano
witam, jestem nowy na tym forum bo jestem szczęśliwym posiadaczem mojej 320d od zaledwie tygodnia :) piszecie tu o odmie, ze to może przez nia padło turbo, spytam co to jest ta odma? o co chodzi? mam ja zmienić? da się to samemu zrobić? czekam na odpowiedź
Opublikowano
Popieram. U mnie też padła turbina, kupiłem nówkę, zapłaciłem co prawda 4k (bolało...), ale mam z bani na jakiś czas.

Aha, u mnie turbo zakończyło żywot dokładnie przy oryginalnym przebiegu 200k (auto salonowe, serwisowane w autoryzowanym serwisie u Smorawińskiego, a później u Fusa).

Co do oleju, 5W30 - nie warto słuchać mądrali, którzy mówią, że przy takim przebiegu trzeba lać półsyntetyk, czy inną kopę.

Pozdr.

gc7227

 

okey ja po zakupie auta 320d 136km tez zalalem go mobilem 10w40...pytanie: Czy moge przy nastepnej wymianie zalać 5w....??przejechalem 10tkm na mobilu??????????????????????

Opublikowano
Popieram. U mnie też padła turbina, kupiłem nówkę, zapłaciłem co prawda 4k (bolało...), ale mam z bani na jakiś czas.

Aha, u mnie turbo zakończyło żywot dokładnie przy oryginalnym przebiegu 200k (auto salonowe, serwisowane w autoryzowanym serwisie u Smorawińskiego, a później u Fusa).

Co do oleju, 5W30 - nie warto słuchać mądrali, którzy mówią, że przy takim przebiegu trzeba lać półsyntetyk, czy inną kopę.

Pozdr.

gc7227

 

okey ja po zakupie auta 320d 136km tez zalalem go mobilem 10w40...pytanie: Czy moge przy nastepnej wymianie zalać 5w....??przejechalem 10tkm na mobilu??????????????????????

 

Możesz spokojnie. Silniki BMW powinny latać na dobrym syntetyku do miliona kilometrow.

Opublikowano
No to znamy już powód awarii turbo. 5w30 / 5w40 tylko.

 

Wiekszej glupoty dawno nie slyszalem.

Jezeli kolega ma rocznik z felernym turbo to zapchana odma zrobila robote. Predzej czy pozniej i tak by padlo. A ze stalo sie to przy przebiegu 240 tys to nie ma sie czym przejmowac (jezeli jest prawdziwy). Jak chcesz jeszcze pojezdzic autem to kup tylko nowe turbo i olej 5W30. Tyle w temacie

 

Udajesz mądrego czy wiesz coś ? Co zatem robisz w UK ?

 

Ten samochód miał wczesniej wlany 10w40, ciekawe jak długo ? Uważasz że olej nie ma znaczenia ? Poszukaj sobie tabelek danymi olei , własciwościami przy danych temperaturach, lepkosci itp. Każdy, kto chociaż trochę się zna na silnika TA wie że olej to podstawa.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Czy dobrze by bylo zalewac np 5W30 zima i np 5W50 lato??
Opublikowano

Witam

 

Panowie czepiacie się odmy.............. spoko :cry2: :cry2:

 

Kto powie w jaki sposób ta odma doprowadzić miała do przegrzania uszczelniacza w turbinie ?

 

Tezy,teorie ,uzasadnienia ?

 

Ja się nie zgadzam !!!!!

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Witam

 

Panowie czepiacie się odmy.............. spoko :cry2: :cry2:

 

Kto powie w jaki sposób ta odma doprowadzić miała do przegrzania uszczelniacza w turbinie ?

 

Tezy,teorie ,uzasadnienia ?

 

Ja się nie zgadzam !!!!!

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Też mnie to zastanawia..

niestety w moim przypadku schodów ciąg dalszy, turbina została wymieniona , filtry od odmy też

po odpaleniu dalej został stuk w silniku na jednym cylindrze i prawdopodobnie na nim nie pali

jakie teorie?

jeszcze pokrywa zaworów nie zdjęta

uszczelka pod głowicą?

krzywka na zaworze?

pęknięty pierścień??

 

co koledzy na to??

Opublikowano

Jeśli masz wersje na cr Odpowiedź jest prosta .......... "klapka z kolektora wpadła do motora"

Czego ci nie życzę. I raczej mało prawdopodobne bo auto z 2001r na vp44 nie miało klapek.Ale może końcówka produkcji i masz już cr ?

 

 

 

Więc jak jest z ta odmą ? jak odma niszczy turbinę kto wie ?

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Jeśli masz wersje na cr Odpowiedź jest prosta .......... "klapka z kolektora wpadła do motora"

Czego ci nie życzę. I raczej mało prawdopodobne bo auto z 2001r na vp44 nie miało klapek.Ale może końcówka produkcji i masz już cr ?

witam w mojej wersji nie było klapek...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wracjąc do oleju, ma on ogromny wpływ na żywotność turbiny, najprostrza zasada jest taka że czym mniejsza liczba przy W tym lepiej, ja zalewam 0W30 olej jest jak woda i na zimnym silniku dużo szybciej smaruje turbawke niż np smoła 15W40 OT
Pozdrawiam
Opublikowano
Witam

 

Panowie czepiacie się odmy.............. spoko :cry2: :cry2:

 

Kto powie w jaki sposób ta odma doprowadzić miała do przegrzania uszczelniacza w turbinie ?

 

Tezy,teorie ,uzasadnienia ?

 

Ja się nie zgadzam !!!!!

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Też mnie to zastanawia..

niestety w moim przypadku schodów ciąg dalszy, turbina została wymieniona , filtry od odmy też

po odpaleniu dalej został stuk w silniku na jednym cylindrze i prawdopodobnie na nim nie pali

jakie teorie?

jeszcze pokrywa zaworów nie zdjęta

uszczelka pod głowicą?

krzywka na zaworze?

pęknięty pierścień??

 

co koledzy na to??

 

 

A sprawdzane było ciśnienie sprężania? Może masz dziurę w tłoku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.