Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam na fajnym forum:)

Zakupiłem niedawno bmw z 2001r, przebieg 240tyś.km(przebieg raczej autentyczny),

Do dziś zrobiłem nią ponad 400km,i do tej pory co mnie zaniepokoiło, to to że ciężko odpalała na ciepłym silniku(długo trzeba było kręcić)

na zimnym było ok, lecz jeździłem na krótkich trasach.Dziś wybrałem się w dłuższą podróż celem sprawdzenia jak owy samochód się sprawuje i tu spotkała mnie niemiła niespodzianka.Chciałbym dodać że takie auto nabyłem po raz pierwszy, lecz czułem iż nie ma ona odpowiedniego "kopa".Jadąc 150km/h auto nagle dostało jakby sporo mocy i po chwili zadławiło się, coś szarpnęło i auto dostało samozapłonu(pedał gazu nie reagował i strasznie kopciło z rury wydechowej).Zdusiłem samochód, zjechałem na pobocze i przy próbie odpalenia, rozrusznik ciężko kręcił i niestety nie zapalił.Skończyło się holowaniem auta.

Moje pytanie oczywiście przed zaprowadzeniem do mechanika brzmi jaka może być tego przyczyna??proszę o sugestie.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Objawy wskazują na padniętą turbine, puściły uszczelniacze i olej poszedł na komory spalania i stąd owy samozapłon bo zaczął się spalać olej. Dobrze, że udało Ci sie zdusić silnik. Wymiana albo regeneracja turbiny(poczytaj jak to dokładnie z regeneracją bo są o tym obszerne tematy na forum).
Opublikowano
Kolego ja miałem niedawno taki sam problem ktory byl opisywany tu na forum:) otoż niewiem jak Tobie ale mi olej brała.I tez mi sam dostal samozaplonu i juz niemoglem go odpalic a gdy udalo sie chodzil jak ciagnik;/ Niewiem jak u ciebie ale u mnie turbina byla ok. Jedyne co to popekaly mi takie krzywki popychajace zawory.Przy okazji sprawdz turbine czy niema oleju w niej.
Opublikowano

Dzięki za szybki odzew...

po zakupie byłem u mechanika sprawdzał pod kompem , to żadnych błędów nie wykrył, wymienił tylko termostat główny,

bo nie trzymał temperatury( po wymianie było ok)

Trochę to chyba nie tak, że turbina nie zostawia zadnych śladów na komputerze, że coś z nią jest nie tak

teraz zastanawiam się czy coś moglo jeszcze paść razem z nią???

a z tym problemem zapalania na ciepłym silniku, mogo być spowodowane tym że turbina padała??

 

 

wania126

ile Cię kosztowała naprawa tych krzywek??

Opublikowano
Mowie Ci ze mozliwe ze turbo nie padlo Ci tak jak u mnie.Brała ci olej ??? ja za wymiane tych krzywek,wymiane uszczelki pod glowica,planowanie glowicy.Zaplacilem 1800 ;/ niepamietam ile za te krzywki wzial...cos mi sie kojarzy ze chyba jedna kosztowala 60 zl
Opublikowano

Przejechałem nią tylko 400 km to ciężko powiedzieć czy brała..

moim zdaniem była mułowata, dziś próbowałem ją przetestować to do 180 km/h

na expresówce musiałem bujać pare km i więcej nie dała rady, to wszystko co potrafi ten silnik??

Opublikowano
Moja narazie chodzi dobrze, ale czuje ze moglobybyc lepiej bo tez jest lekko mulowata, niewiem jeszcze nie testowalem ile pojdzie... :) ale wydaje mi sie ze powinna jeszcze troche wiecej pojsc...
Opublikowano
komp nie wskazuje prostych usterek mechanicznych jak puszczanie oleju na dolot ...200 tys to nie najgorzej jak na turbawke z rocznika 2001 (ktore byly felerne) ... czeka Cie raczej tez czyszczenie wydechu (wymiana lub wyciecie kata) ... o ile tylko na TC sie skonczylo (oby)
Opublikowano
Najsmutniejszy to jest przebieg jaki zdąrzyleś zrobić tym autem. Coż, diesel to bomba z opóźnionym zaplonem....
Opublikowano

Jedynie co mnie pociesza ,to to, że aż tak dużo za niego nie dałem i nie jeżdziło po polskich drogach,

jeśli to tylko turbina , to nie jest az tak źle...

 

 

Mam pytanie, przed chwilą próbowałem go odpalić , i zaczął lapac, ale mam słabiutki akumulator,

czy wogóle jest sens go odpalac? czy na padniętej turbinie zapali wogóle??

proszę o odpowiedzi

Opublikowano

Zapalić powinien ale ja nie widzę żadnego sensu zeby go zapalać bo narobisz sobie więcej problemów.

 

A tak z ciekawości spytam to ile dałeś jeśli można wiedzieć?

Opublikowano

Witam

 

Odpaliłem przed chwilą auto i już sam nie wiem czy to wina turbo, strasznie klekocze słychać jak stuka zawór i dym idzie straszny (chyba koło kolektora

z prawej strony, osłona przeszkadza wiec nie wiem dokładnie skąd..

postawcie jeszcze jakąś diagnoze, czy to będzie tak jak pisal kol wania126 , ze mogły popękać krzywki i dlatego tak się dzieje??

 

za auto z opłatami wyszło mi 21 tyś, napewno bezwypadkowe (sprawdzali fachowcy)

skórzana tapicerka ,ogólnie bardzo zadbane (nie mylić z wypicowane)

myślałem że pojeżdze dłużej , a tu masz...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

rozstrzygnęła się sprawa mojego problemu, padła jednak turbina,

szukają już jakiś dobry tydzień, (używki dobrej trudno znaleźć)

w zakładzie gdzie regenerują turbawki stwierdzili że się zatarła,

teraz moje pytanie , czy to była wina odmy, prawdopodobnie nie byla wymieniana a przebieg 240 tys

czy może coś innego spowodowało zatarcie turbiny??

proszę o jakieś podpowiedzi..

Opublikowano
240 na starym filtrze ? masakra

po zakupie przejechałem niecałe 400km i pierdzielneła,

teraz właśnie szukam przyczyny, czy mogła doprowadzić do zatarcia turbiny odma,

mechanik który to rozbiera stwierdził ze była stasznie zasyfiona, do konca nie wiem czy była wymieniana

bo nie znam historii samochodu, kupiłem z przebiegiem 240tys..

Opublikowano
kolego ciesz sie ze po tym twoim kreceniu silnika na zepsutej turbinie nie narobiłes sobie szkód w silniku
Opublikowano
Za duzo masz kasy żeby używkę kupic ? Majtki też kupujesz używane,? Buty tez ? Posiadanie auta, tym bardziej diesla nie jest obowiązkiem w RP.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Za duzo masz kasy żeby używkę kupic ? Majtki też kupujesz używane,? Buty tez ? Posiadanie auta, tym bardziej diesla nie jest obowiązkiem w RP.

 

Nie wiem o co Ci kolego chodzi, mam rozumieć po twoim poscie że samochód masz z salonu , bo używek nie kupujesz ok , tylko pozazdrościc zarobków twoich lub taty..

moje pytanie jednak brzmiało inaczej, wiec jesli nie umiesz pomóc to nie nabijaj sobie postów...

 

pozdrawiam

Opublikowano

kolega M330d sugerował zapewne ze pewnych rzeczy nie zakłada się uzywanych jak np . świec , klocków , pierscieni tłokowych , ani wycieraczek,itd........... można jak pochodza z pewnego zródła ( z drugiego Twojego auta) ( nie pierscienie tłokowe oczywiscie he he)

dotyczy to takze turba niestety :cool2:

Opublikowano

przecież logiczne jest że nie kupie pierwszej lepszej rozklekotanej turbiny i jej nie założe,

pytałem się czy zatarcie turbiny mogło być spowodowane sasyfioną odmą , czy jeszcze coś

innego miało wpływ na jej zatarcie..

nie znam sie za bardzo na mechanice , wiec nie chce zeby mechanik wciskał mi jakiś kit

natomiast jesli włożę drugą to nie chce też i tej zatrzeć..

Opublikowano

procedury po wymianie turba mówią o :

zalaniu turbiny olejem

wymianie odmy --breather

wymianie oleju i filtra

sprawdzeniu cisnienia oleju

sprawdzeniu drożności przewodów olejowych (dwóch)

po zapaleniu zostawienia na wolnych obrotach przez pierwsze pare minut

to kazdy normalny mechanik powinien wiedziec nawet jak go w nocy obudza, he he

Opublikowano

Każdy na tym forum wie że się nie zakłada nawet regenerowanej turbiny, bo średnio się na tym wychodzi, a ty chcesz założyć używkę. Jaką masz gwarancje na nią ? "Rozruchową" ? Żart jakiś...

 

A na zatarcie wszystko mogło mieć wpływ. Od szlamu z napisem Castrol na opakowaniu (i wymianach oleju co 30.000), od zapchanego separatora (odma), od wymiany filtra powietrza co 30.000 lub nawet nie, od własciciela z ciężką nogą, lub butujacego na zimnym.. powodów jest wiele.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

A na zatarcie wszystko mogło mieć wpływ. Od szlamu z napisem Castrol na opakowaniu (i wymianach oleju co 30.000), od zapchanego separatora (odma), od wymiany filtra powietrza co 30.000 lub nawet nie, od własciciela z ciężką nogą, lub butujacego na zimnym.. powodów jest wiele.

 

Ta odpowiedź już konkretna

To jest moje pierwsze bmw, wiec dopiero się wdrażam w temat

filtr powietrza wymieniłem razem z termostatem, bo nie trzymał temperatury, olej wymieniłem

dzień przed awarią turbo, mobil 10w/40 co prawda dostała troche z buta, ale silnik był rozgrzany

mam tylo nadzieje ze na turbinie się skonczy

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.