Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oby dwa silniki sa takie same. Zamawiajac czesci pasuja do e53 lub e70. Wszystkie bolaczki e53 n62 sa tak samo znane w e70 n62. Wiem poniewaz kilka juz robilem. Motor dobry ale nie jest bez wad o czym mozna przekonac sie czytajac wpisy uzytkownikow na tym forum. Poszukaj o spalaniu oleju, kopceniu itp. Zgodze sie ze strwierdzeniem iz poprawne utrzymaywanie auta ma wplyw na trwalosc jednostki o czym swiadczy twoj przypadek. Nie ma w bmw silnika po 2003 roku, ktory bylby bez problemowy.
Opublikowano
I tak go kocham :mrgreen:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zastanawiam sie nad nabyciem Suva o nazwie e70 :) i tutaj mam dylemat, czy brac 4.8i czy 3.0d.

 

V8 w zyciu miałem kilka, diesla nigdy, ale wszyscy znajomi mówią że jak do suva to tylko diesel...

 

Gdyby to bylo stare dobre pancerne V8 jak w czasach e34 to nawet bym nie myslał, tylko brał V8, ale jak stwierdzil przedmowca, n62 cierpni na liczne i powazne wady i usterki... to mnie do niego zniechęca.

Za to diesel 3.0 cieszy sie opinią niezniszczalnego i wogole najlepszego diesla na swiecie (no może poza 1.9tdi i starymi mercami, ale to juz zabytki).

 

A jakie jest wasze zdanie?

 

kwestia osiagów (tu oczywista roznica) nie jest dla mnie najwazniejsza - mam inne, duzo szybsze BMW. Kwestia trwalosci, usterkowosci najbardziej mnie nurtuje.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Chyba 4,8 będzie mniej usterkowy niż 3.0D, nawet jak zrobisz uszczelniacze czy rurkę to koszt ok 4 tyś. W dieslu jest więcej rzeczy do zepsucia i wyjdzie drożej. Nie wiem jak jeździ zwykłe 3,0 ale mogę polecić 3,0 SD bo fajnie się odpycha jak na SUVa. Ja osobiście kupiłbym 4,8 :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Chyba 4,8 będzie mniej usterkowy niż 3.0D, nawet jak zrobisz uszczelniacze czy rurkę to koszt ok 4 tyś. W dieslu jest więcej rzeczy do zepsucia i wyjdzie drożej. Nie wiem jak jeździ zwykłe 3,0 ale mogę polecić 3,0 SD bo fajnie się odpycha jak na SUVa. Ja osobiście kupiłbym 4,8 :D

 

 

:duh:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

To ja sie znowu powtorze , bralbym 4,8i bez dwoch zdan , jak dla mnie idealny wybor a mam bezposrednie porownanie z dieslem.

Jak dla mnie bajka - pod kazdym wzgledem.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie użytkownicy wersji 4.8i.

Czy moglibyście się troche pochwalić jak wygląda cenowo kwestia serwisowania eksploatacyjnego, wraz z wydatkami na naprawy.

Opublikowano
Ja po kupnie wymieniłem cewki szt 8 bo falowała, świece oraz zrobiłem uszczelnienie pokryw od zaworów całość jakies 1500 PLN. Oleju i filtrów, opon itp nie liczę. Auto mam od marca leje paliwo i jeżdzę. W użytkowania jest tańsza niz e60 w 3 litrowym dieslu. Mniej usterkowy motor benzynowy niz dieslowski.
brokat_
Opublikowano
W serwisie 4,8 i jest bez porownania taniej , prosciej i mniej zagadek niz w dieslu.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie ,

 

Po pół roku od zakupu 4,8 i przejechaniu ok 20 tys km mogę już coś powiedzieć o aucie i motorze. Po zakupie wymieniłem olej i wszystkie filtry powietrza klimy itd. Zmieniłem olej w skrzyni wraz z filtrem oraz przednie klocki hamulcowe i płyn ( Jurid Ceramic White - rewelacja ). Od tamtej pory zalewam i jeżdżę autem , nic się nie dzieje , motor mruczy pięknie . Moim zdaniem jest to najlepsza opcja do X5 E70. Jestem pewny że koszty obsługi rocznej dużo niższe niż diesla 3.0 lub większych .

 

Jak to mówi mój kolega mechanik " gdyby nie diesle to bym zbannkrutował " JJJ

 

PS. Po moim zakupie sąsiad w ciągu miesiąca sprzedał swoje Q7 3.0 D i kupił E70 4,8 JJJ

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Też przymierzam się do kupna E70 tak w pierwszej połowie przyszłego roku. Pewnie będzie trudno o dobry egzemplarz w kwocie do 100 tyś i zejdzie trochę z szukaniem. Na aukcjach śledzę modele już od kliku miesięcy i wybór jest dość mocno ograniczony. Wysokość akcyzy to po prostu skandal i skutecznie zabija import. Z polskiego salonu aut praktycznie nie ma i cena na dzień dobry z 10-15 tyś więcej.

Do pracy mam zaledwie 3 km, raz w tygodniu trasa 2x25 km i raz lub dwa razy w miesiącu w góry 200km w jedną stronę. Czytając forum widzę że może być problem z akumulatorem na krótkich odcinkach ale mam nadzieje że trasy załatwią sprawy ładowania. Martwi mnie też skrzynia nie wiem czy jest ktoś kto przejechał 250 tyś km bez remontu.

Opublikowano
Ja po kupnie wymieniłem cewki szt 8 bo falowała, świece oraz zrobiłem uszczelnienie pokryw od zaworów całość jakies 1500 PLN. Oleju i filtrów, opon itp nie liczę. Auto mam od marca leje paliwo i jeżdzę. W użytkowania jest tańsza niz e60 w 3 litrowym dieslu. Mniej usterkowy motor benzynowy niz dieslowski.

 

 

to już chyba lekkie nadużycie

Opublikowano
Też przymierzam się do kupna E70 tak w pierwszej połowie przyszłego roku. Pewnie będzie trudno o dobry egzemplarz w kwocie do 100 tyś i zejdzie trochę z szukaniem.

również śledzę aukcje E70 V8 tylko inne mam odczucia - mianowice widzę, że cięzko będzie o egzemplarz w kwoce powyżej 100 tyś, może są jakieś portale o których nie mam pojęcia ... ;) no chyba, że masz na myśli V8 z bezpośrednim wtryskiem

Widzę, że ceny oscylują wokół 70-95 tyś i myślę, że za około 80 tyś dałoby radę wybrać coś sensownego, dodam, że są to moje przypuszczenia i żadnej E70 V8 jeszcze nie oglądałem

Opublikowano

Hej. Ogólnie rozglądam się za 4.8i z roczników 2008/09. Filtrując do kwoty 100tyś wybór jest mizerny 8 sztuk +/- 1. Sprowadzone z USA odpadają, wyświetlacz przezierny ma większość (to na plus) chciałbym też adaptive drive. Szara skóra też odpada. Zostaje skąpy wybór.

Podejrzewam że będziemy mieć podobny problem tylko że w troche innym przedziale cenowym :-)

Powodzenia w szukaniu.

Opublikowano
Hej. Ogólnie rozglądam się za 4.8i z roczników 2008/09. Filtrując do kwoty 100tyś wybór jest mizerny 8 sztuk +/- 1. Sprowadzone z USA odpadają, wyświetlacz przezierny ma większość (to na plus) chciałbym też adaptive drive. Szara skóra też odpada. Zostaje skąpy wybór.

Podejrzewam że będziemy mieć podobny problem tylko że w troche innym przedziale cenowym :-)

Powodzenia w szukaniu.

8/9 sztuk to ja widzę ogólnie i to głownie rocznik 2007, szukasz 08/09 to jest jakaś data kiedy została dokonana jakaś istotna zmiana :?:

Ja tam z USA nie wykluczam, zawsze można Carfax sprawdzić a do tego przy oględzinach w jakimś sprawdzonym warsztacie :)

Coś już oglądałeś :?:

Opublikowano

Rocznik 08/09 wynika z kalkulacji kwoty jaką zamierzam przeznaczyć na samochód na początku przyszłego roku.

Pomysł na E70 to nowy temat (tak od września) związany wyłącznie z przypływem nie planowanej gotówki. Wcześniej przeglądałem kilka E53 i na ten model byłem zdecydowany. Z mojej obserwacji wynika iż ludzie strasznie nie dbają o samochody. W niektórych przypadkach aż wstyd by mi było wystawić auto w takim stanie do sprzedaży. Wracając do E70 naprawdę martwi mnie ta skrzynia biegów. Deklarowane przez sprzedawców przebiegi E70 zazwyczaj nie przekraczają 200 tyś a dodając do nich ,,współczynnik zdrowego rozsądku" ( w oparciu np. obserwacji fotela kierowcy) to na mój nos w większości przypadków zaczęły pokazywać się objawy problemów z skrzynią (stąd decyzja o sprzedaży) lub za chwilkę się pokażą czego nie będąc wróżką przy przebiegu 250 tyś. można się domyśleć. Nie oglądałem ,,na żywo" jeszcze E70. Jak będzie gdzieś w okolicy Katowic to może podjadę ale na chwilę obecną nie chce marnować czasu swojego ani sprzedawcy.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Nie oglądałem ,,na żywo" jeszcze E70. Jak będzie gdzieś w okolicy Katowic to może podjadę ale na chwilę obecną nie chce marnować czasu swojego ani sprzedawcy.

Pozdrawiam.

To może razem będziemy jeździć ;) też jestem z Katowic/Tychów.

Ile kosztuje remont skrzyni :?:

Szukam auta na kolejnych parę lat, także remont skrzyni mnie nie przeraża, bowiem go zamortyzuje swoją przyszła eksploatacją.

Ważne aby mieć świadomość, że skrzynia zaczyna już niedomagać, zbić trochę cenę na remont, zrobić remont i cieszyć się z jazdy. Podejrzewam, że remont automatu może przydarzyć Ci się obojętnie na co się nie zdecydujesz, czy to na ML, Cayenne czy też Q7.

Siedzisz w BMW czy dopiero zaczynasz przygodę z tą marką :?:

Opublikowano

Jak będzie coś w okolicy to jak najbardziej możemy razem podjechać. Z Zabrza do Tychów kamieniem zarzucić.

Z lektury forum wynika że problemy z skrzynią (nie remont) to min 2 tyś zł a przy większej usterce i na 8 tyś trzeba być przygotowanym.

Też zamierzam pojeździć min. 5 lat po zakupie. Niestety mając na uwadze kwotę to muszę brać pod uwagę X5 w konkretnym przedziale rocznika i przebiegu i wychodzi mi na to że to grupa ,,mocno powiększonego ryzyka remontu skrzyni" :D dlatego tak mnie to interesuje. Nie chcę ci w świątecznym okresie podnosić ciśnienia ale :D :D :D ale przypadki awarii tylnego mostu też nie należą do rzadkości :wink: a to już naprawdę gruuuba sprawa.

Z BMW jestem związany od wielu lat. Byłem w pierwszym składzie śląskiej BMW-MANIA (jeszcze z Wojtkiem Ogniem w składzie)i szczęśliwym posiadaczem dwóch trójek.

Kupno mieszkania i jego remont skutecznie przerwało moją przygodę z marką i na szybko kupiłem Mazde 626 GE 2.5 którą śmigam już 3 rok.

p.s. Do samochodów z USA jakoś nie mam przekonania i zdecydowanie je wykluczam.

Opublikowano

Raul2000 fajnie by było wybrać się z kimś kto siedzi w BMW :)

Do tej pory siedzę w Volvo od jakiś 10 lat, znam dobrych mechaników od Volvo na śląsku, ale niestety XC90 słabo wypada przy X5.

Widzę, że co jakiś czas pojawiają się nowe egzemplarze X5 a inne znikają, dobrym znakiem może być fakt iż nie ma egzemplarz za 2/3 ceny z Niemiec, tylko raczej wszystko droższe

W dziale E70 też raczej cisza, chyba nic się nie psuje odpukać ;)

Opublikowano (edytowane)

Hej. Obawiam się niestety że moja wiedza ,,siedzenia w BMW" to stanowczo za mało. E70 to model naszpikowany elektroniką i potrzebny jest ktoś kto naprawdę się na tym modelu zna.

Samochód można zobaczyć posprawdzać newralgiczne elementy (jak to mawiają handlarze pomiziać czujnikiem lakieru) ale sprawy serwisowe w ustawieniach i czytanie danych przez odpowiedni program to już inna sprawa.

Są jeszcze dwie kwestie które chodzę mi po głowie.

1. Umawianie wizyty w serwisie i odpłatność za usługę. Z tego co wiem na sprawdzanie samochodu się czeka. Nie można z ulicy wejść i powiedzieć żeby sprawdzili auto. Wychodzi na to że z sprzedającym trzeba się umówić na taki dzień żeby serwis znalazł czas na sprawdzenie.

Co do płatności to nie mam pomysłu. Jak samochód będzie OK to 50/50? A jak znajdą poważną usterkę albo coś drogiego w najbliższym czasie to wymiany???

2. Płatność za samochód. Np. są trzy sztuki w Rzeszowie Szczecinie i Suwałkach Nie widzi mi się jeżdżenie z gotówką po Polsce. Przelew jeżeli w tym samym banku to jeszcze pól biedy ale w innym to jest 24 godz. na zaksięgowanie.

p.s. Mam nadzieje że za bardzo nie odchodze od tematu :?

Edytowane przez Raul2000
Opublikowano
Koledzy co piszecie o tych awariach skrzyn biegow w V8? czemu jest rozbieznosc w kwocie naprawy za 2 tys i za 8 tys zl - jakie objawy usterek wynikaja z kwot przy obu przypadkach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.