Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Co sądzicie o silniku 4.8i V8 2007r przebieg 60 tys. km. Nigdy nie miałem do czynienia z benzyną. Zawsze tylko diesel. Przypuśćmy, ze takie auto kosztowałoby już w Polsce zarejestrowane ze USA około 90tys. zł. Prywatny import. Czy to warto? Śledzę diesle z Niemiec i ceny na razie koszmar. Jeżeli ktoś robi np. 20tys. km rocznie. Ile pali taka benzyna? Czy te silniki są dobre? Czy później nie ma problemu ze sprzedażą? Auto jest super wyposażone.

Dzieki za odpowiedź.

Opublikowano

Miałem przyjemność przejechać się, ale jak to z 'przejechania' nie wiele mogę powiedzieć.

Auto bardzo przypadło mi do gustu. Właściciel jednak marudził że następnym razem będzie diesel 3.0 bo bez sensu jest nie wykorzystywać auta a spalaniem nie zejść poniżej 23l

Opublikowano
Kupiłem x5 z tym silnikiem w listopadzie 2009 ( nówka rocznik 2008) w salonie. Mam obecnie przejechane 9 tys km. Moim zdaniem silniki benzynowe , które do tej pory były w x5 to jednostki dla koneserów. Trzeba kochać dźwięk który daje v8 oraz dźwięk , który daje wydech ...., żeby kupić benzynę . Poddająć silnik 3.0 286 chiptunningowi otrzymujemy podobne osiągi przy sporo mniejszym spalaniu. To są fakty bo to czy komuś przeszkadza klekot czy nie to sprawa subiektywna. Mówisz 90 tyś za 2007 rok dobrze wyposażony -cena śmieszna . Spalanie średnie cykl mieszany 15.5-17 , miasto około 18 , jak ktoś stoi dużo w korkach myślę , że około 20, trasa bardzo spokojna jazda 13-15, agresywna jazda w trybie sport około 25 . Silnik jak dla mnie rewelacja ... ale jak zdążyleś pewnie zauważyć wchodzą teraz nowe jednostki benzynowe do x5 ( v 8 4.4 turbo) i jak będzie mnie stać za około 2 lata pomyślę nad wymiana na właśnie takie coś . Poczytaj o samochodach sprowadzonych z usa . Na pewno cena samochodow sprowadzonych stamtąd jest przy odsprzedaży na dzień dobry niższa od wersji europejskiej . Problemem są nastawy zawieszenia, sterowniki silnika(tu powtarzam za kolegą pracującym w serwisie bmw), lampy jesteś w stanie wymienić. Problem z odsprzedażą to ciekawy temat. Sprzedaję od 3 miesięcy mój poprzedni samochód ford s-max 2.5 T benzyna 220Km( chiptunnig 250Km) i nie widać zainteresowania. Fakt , że moja cena jest znacznie wyższa od ceny rynkowej ze względu na to że wpakowałem w niego dużo dodatków , które teraz choć połowicznie próbuję odzyskać. Jedno z podstawowych pytań padających przy kupnie samochodu w Polsce ( w panującym kryzysie to pytanie jest pewnie powszechne na całym świecie ;) ) : ile pali ten samochód na 100km - i tu się zaczyna problem ..... :) . Myślę ,że będę kiedyś musiał przy odsprzedaży sporo spuścić z ceny, żeby kogoś zachęcić do odkupienia samochodu . Jednak dla mnie nie jest to ważne . Nic nie jest w stanie zastąpić dźwięku jaki daje mocna benzyna ( zarówno silnik jak i wydech) . I to jest dla mnie najważniejsze. Nie będę bo nie wypada komentować dociekań użytkowników bmw ( x5 , x6) ile pali samochód i dlaczego tak dużo ..... . Jeśli ktoś wydaje na samochód 300-400 tyś to jakie to ma znaczenie że przy przebiegu 100 tyś zaoszczędzi około 12-15 tyś złotych . Nie chcę wnikać w koszty użytkowania diesla bo to temat rzeka . Ciekawe spostrzeżenie dla użytkowników tego silnika( dane testowe -nikt z ludzi , których pytałem nie potrafi tego wytłumaczyć , ale tak po prostu u mnie jest -suche fakty) . Samochód pali na paliwie 95 oktan 15.5 , 98 paliwa premium 16.5 , v power racing 17.5. Jest to o tyle ciekawe , że przy poprzednim silniku benzynowym turbo te proporcje były dokładnie odwrotne.
Opublikowano

Też się zastanawiam nad benzyną, zawsze miałem diesla .... a przydałoby się cos nowego przetestować. Wiecznie brakuje mi KM i gdybym zmieniał auto to musiałaby być to benzyna 4l + .... tylko tu jest pytanie, kto to za dwa lata ode mnie odkupi :(

Rocznie robię ok. 45-50kkm , czyli wydałbym jakieś 20tyś zł dodatkowo za przyjemność jazdy dużą benzyną czyli 55zl dziennie ...

Szkoda że im większy silnik, tym więcej kosztuje ... gdyby to jeszcze mniej paliło .. :P

 

Gdybym kupił 4.0d to za 2 lata auto straci powiedzmy 35% wartości, ale na diesla szybko znajdzie się chętny ... problem zacznie się przy sprzedaży benzyny 4.4i i tu ciekaw jestem ile straciłbym na sprzedaży ... 45% ? :(

Opublikowano
Może rozwiązaniem jest coś takiego co zrobiłem ja ( zupełnie przez przypadek) ? Kupiłem nowy samochód rocznik 2008 w 2009 roku , który był 35% tańszy od oferty katalogowej.Centrala w Monachium wystawia takie samochody musisz tylko znaleźć kogoś u dealera , kto przypilnuje ci tematu.
Opublikowano
Może rozwiązaniem jest coś takiego co zrobiłem ja ( zupełnie przez przypadek) ? Kupiłem nowy samochód rocznik 2008 w 2009 roku , który był 35% tańszy od oferty katalogowej.Centrala w Monachium wystawia takie samochody musisz tylko znaleźć kogoś u dealera , kto przypilnuje ci tematu.

Auto kupiłeś w PL czy ściągałeś z DE ?

Znaleźć kogoś czyli np. zlecić w salonie aby przypilnowali mi tematu ? - nie wiem tylko czy im się będzie chciało, bo wiadomo że woleliby mi sprzedać nówkę rocznikową i te 35% zarobić.

Opublikowano
Może rozwiązaniem jest coś takiego co zrobiłem ja ( zupełnie przez przypadek) ? Kupiłem nowy samochód rocznik 2008 w 2009 roku , który był 35% tańszy od oferty katalogowej.Centrala w Monachium wystawia takie samochody musisz tylko znaleźć kogoś u dealera , kto przypilnuje ci tematu.

Auto kupiłeś w PL czy ściągałeś z DE ?

Znaleźć kogoś czyli np. zlecić w salonie aby przypilnowali mi tematu ? - nie wiem tylko czy im się będzie chciało, bo wiadomo że woleliby mi sprzedać nówkę rocznikową i te 35% zarobić.

 

Auto kupiłem w Polsce. Myślę , że na tym moim zarobili tyle samo co na nowym. Wejdź na mobile.de na początku przyszłego roku na pewno będzie sporo nowych samochodów z 2010 roku . Cena musi być rozsądna -inaczej tego nie sprzedadzą . Kto wie może się zrobi ciekawa cena na jakiś x5 m :) ?

Opublikowano
Dzisiaj widzialem chłoptasia w E60 z 530d, który jakos ciagle był za mna, lub tuż przed moja maska...

Tak przez ca. 200km

W Polsce.

Kupowanie mocnych fur przez neptykow, nie ma sensu...

Lecz skoro maja wolne 100kpln, to niech kupują... :mrgreen:

 

Sugerujesz zakup 1.0 benzyny ?

Wiadomo że jak masz 500KM to wykorzystasz je może w 1% swoich rocznych podróży ..... ale ten 1% dostarczy Ci mega frajdy :norty:

Opublikowano
Po co kupowac 530d jak wystarczy 530d no własnie po co?? :lol:
1.0 benzyny nie, tylko po co kupować 530d, skoro wystarczy 530d...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Posiadam taki samochód o którym piszesz X5 4.8 V8.

 

Kupując benzynę spala Ci około 15l przy normalnej jeździe.

Diesel spali 12 - jak wiesz cena ON jest bardzo zbliżona do ceny Benzyny.

 

1. zatrzymując się nie musisz czekać na schłodzenie turbiny tak jak w Dieslu.

2. nie masz problemów z filtrem DPF

3. w podkręcanych 3.0 Dieslach siadają turbiny.

4. w 3.0 Dieslach biTurbo siada bardzo często pierwsza turbina

5. jak rzygnie Ci turbinka w Dieslu olejem w wydech to masze MEGA PROBLEM.

6. w zimę nie masz problemów z parafiną, zamarzaniem ropy, odpalaniem itp.

 

Ktoś wyżej napisał że 3.0D siedziało mu na tylnej masce - naucz się jeździć i trochę odwagi w dodawaniu 0,5cm więcej gazu bo tyle potrzeba by "rechot" znikną z tylnej klapy :lol:

Prowadziłem ten samochód z Niemiec, osobiście nauczyłem jazdy Q7,X5 z silnikami 3.0D tu niema co porównywać G...a do twarogu.

Dźwięk V8 to melodia dla mego ucha.

 

Jeżeli ktoś interesuje się X5 i pyta ile to pali.... może nie skomentuje tego.

Opublikowano
Mi diesel na trasie potrafi spalić 20l , normalna jazda w mieście to 16l .... benzyna spaliłaby jakieś 6l więcej ... rocznie wydałbym ok. 6tyś zł na paliwo aby słyszeć V8, więc dzieląc na 365 dni wychodzi znośnie za wspaniały dzwięk V8 :) Przyszłe auto tylko 5-6 litrowe :norty:
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
NO i tu pojawia się pytanie do posiadaczy ww silnika. Abstrahując od spalania, jakie są wady tego silnika? Np. w straszych modelach Ml-a wprowadzono silnik 400 albo 420 cdi który ponoć był "zbyt mocny" dla pozostałych podzespołów (tak przynajmniej twierdzą w serwisach mercedesa) czy tutaj też zachodzą jakieś takie drobne problemy? Jeśli chodzi o kupno auta 3 letniego to 4.8 wydaje się idealne bo przeważnie są to dobrze wyposazone i dość mało zajechane auta.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Sam miałem dwa lata E61 535bi turbo fura dawała rade bez tuningu silnika . Od miesiąca mam X5 4.4 320km i powiem wam tyle ... innego auta i silnika nie chcę moc radość dźwięk silnika wydechu nie do porównania z niczym . Nie mówię o zawieszeniu 4x4 itd. itd. bo tu nie ma co komentować x5 w górach idzie jak po szynach .A w 535d tylko miałem dyskotekę jak wciskałem gaz do dechy cały czas koła buksowały . PS. Pierwsza trasa rozwiała moje wątpliwości benzyna mocna jest najlepsza a jak ktoś ma wątpliwości to niech się przejedzie :)
Opublikowano

Masz E 53 :

4.4i[2] V8 4,4 l (4398 cm³), DOHC wtrysk 92,00 mm × 82,70 mm 10,0:1 286 KM (210 kW) przy 5400 obr/min 440 Nm przy 3600 obr/min 7,5 s 207 km/h

czy E 70 po lifcie :

xDrive50i 8 biegowa automatyczna Wszystkie koła 4395 cm³ V8 300 kW / 407 KM przy 5500-6400 obr/min 600 Nm przy 1750-4500 obr/min 5,5 s 250 km/h 12,5 l/100km

bo ani jeden ani drugi nie mają : " X5 4.4 320km"

Moja 4,8i ma :

xDrive48i[2] 6 biegowa automatyczna Wszystkie koła 4799 cm³ V8 261 kW / 355 KM przy 6300 obr/min 475 Nm przy 3400-3800 obr/min 6,5 s 245 km/h 12,0 l/100km

i te 335 KM nominalne jest jak tu wcześniej pisano wystarczające by podróż była przyjemna :mrgreen:

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Opublikowano
Pozostaje jeszcze E53 LCI po 2003r. 4.4l o mocy wlasnie 320 km. ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Kolego. Nie bój się wersji US. Jest przekonanie i opinia że jak z USA to samochód po szkodzie całkowitej. Jak sam dla siebie ściągasz, albo przez kogoś to zrób zdjęcia przed rejestracją i nie będziesz miał potem problemów ze sprzedażą. A co do serwisów i ich mechaników , którzy to wypowiadają się że są problemy z obsługą samochodów USA, to jest właśnie brak obeznania. Po prostu serwisy się boją tego tematu. A tacy znawcy tam pracują, tylko dziwne czemu te same samochody bez problemu serwisujesz w DE a w PL już jest problem, bo coś nie tak. Już spotkałem się z moimi autami, że sterowniki inne i takie tam. A tu lipa. Sterowniki takie same, oprogramowanie też, ale serwis się boi bo jak coś uwali, to kto ma potem ponieść konsekwencje. Bez problemu koledzy z forum pomogą i przeprowadzą kodowanie, obsługę sterowników, zresztą wszystko pochodzi z centrali w Monachium. Kupuj i jeździj. :cool2:

Mi znajomi też mówili, że chcą taki model samochodu kupić bo się prezentuje i ceny zrobiły się przystępne, ale w rozmowie zawsze pada pytanie, a ile pali? Odpowiedź ; ile wleję tyle spali. Jak będę chciał jeździć ekonomiczne kupię 0.9 cm3 i spali mało. Wiadomo kupujesz duży silnik to nie spali tyle co skuter.

Opublikowano
Mam bardzo zdrową wersję e53 4.4 320km i naprawdę daje radę ....a oglądałem testy i filmy porównanie z e70 4.8 i jedzie nic nie lepiej wiec szkoda kasy tylko na nowy model :(
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

4.8i to najfajniejszy motor do E70 , bezawaryjny , prosty , mocny , cudownie brzmi , pali rozsadnie , zaden klekot sie do niego nie umywa , no i dla amatorow gazownictwa to ostatni silnik znoszacy przerobki na zasilanie gazem bez wiekszych przeciwwskazan i efektow ubocznych. ( podobno ) :lol:

Ogolnie twarda sztuka - nie do zaje.....a :!:

Ja go uwielbiam , bez porownania wole od 40d. Pomimo ze osiagi na papierze praktycznie jednakowe to odczucia rozne.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4.8i to najfajniejszy motor do E70 , bezawaryjny , prosty , mocny , cudownie brzmi , pali rozsadnie , zaden klekot sie do niego nie umywa , no i dla amatorow gazownictwa to ostatni silnik znoszacy przerobki na zasilanie gazem bez wiekszych przeciwwskazan i efektow ubocznych. ( podobno ) :lol:

Ogolnie twarda sztuka - nie do zaje.....a :!:

Ja go uwielbiam , bez porownania wole od 40d. Pomimo ze osiagi na papierze praktycznie jednakowe to odczucia rozne.

 

Spokojnie spokojnie z tymi pozytywami...N62 Bezawaryjny? absolutnie nie, uszczelniacze zaworowe, pompy oleju, rurka wody... Prosty? dwa vanosy, valvetronic, zmienne fazy dolotu itp.., Brzmi super, tu sie zgodze. Pali to akurat jak smok...Do gazowania idealny. Mimo wszystko to jedyny silnik jaki polecam do x5, e53 po lifcie lub e70 przed liftem :)

Opublikowano

Motor 4.8i w e70 to wbrew pozorom inna konstrukcja niz ten 4.4 w poliftowym e53 , jest pozbawiony wiekszosci przypadlosci poprzednika.

Poza tym wazne jest najakim oleju sie jezdzi - oby nie na syfiastym castrolu , no i wymiana jak najczesciej - ja leje Millersa i wymieniam co ok. 12 tys. km. i jest cacy.

Moja opinia poparta jest uzytkowaniem tego modelu od ladnych kilku lat ... jak dla mnie motor bajka.

Spalanie mi nie przeszkadza - w koncu to V8 benzyna a nie traktorek ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.