Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam od jakiegos czasu mam problem z e46 318 -118k a mianowicie po odpaleniu samochou auto chodzi normalnie po chwilni zaczynaja falowac mu obroty spadaja do 500 pozniej wracaja do 800 noi potrafi tak kilka razy puzniej sie to wyruwnuje i juz obroty nie lataj dodam ze jest to za kazdym razem jak odpale auto na zimnym jest idealnie bylem juz pod paroma komputerami i nic to nie dalo nie wiedza co to moze byc ostatnio wymienilem regulator wolnych obrotow noi tez [BAD] jesli ktos moze pomuc z gory dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego Co sie dowiedziałem od kolrgi ROGER-NYSA. Pozwole sobie zacytowac jego wypowiedz

 

Gdy silnik pracuje ECU robi wszystko aby rozgrzać silnik w jak najkrótszym czasie (sugeruje się wcześniej wymienionymi parametrami)

 

-zmienia ciśnienie w CR (dawkę paliwa)

-zmienia kąt dynamiczny wtrysku

-przy bardzo niskich temperaturach na zewnątrz (nie otwiera EGR )

-uruchamia elektryczny podgrzewacz wody (gdy go włącza podnosi obroty) gdy wyłącza(zmniejsza obroty)

Przy słabym akumulatorze i wysokim prądzie ładowania można zauważyć nieznaczne falowanie obrotów.

-W zależności od ciśnienia atmosferycznego w danym dniu zmienia ciśnienie w kolektorze (podnosi je)

-w DDE4 i DDE5 podaje impulsowo napięcie na świece żarowe w celu podniesienia temp.w dolocie.

 

Wiec jest to normalne zjawisko i tak byc musi

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

ze tak powiem temat rzeka. Ja i wielu ma podobne problemy.

CO ja zrobilem juz:

Zdemontowalem caly kolektor dolotowy, wymienilem uszczelki sprawdzilem przewody, wymienilem odme (zawor odpowietrzajacy skrzyni korbowej). Niestety nadal nie chodzi tak jak powinno. Nobla temu kto znajdzie jednoznaczna i sprawdzajaca sie odpowiedz.

Zastanawia mnie jeszcze to urzadzenie na dole kolektora dolotowego z taka przepustnica nazywa sie wg katalogu "zestpol regulacyjny". Dochodza do niego 2 piny, niestety nie mam jak tego sprawdzic bo nie wiem jaki prad na to idzie (nr 8 tu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2113&hg=11&fg=40).

 

Czy przy gaszeniu slyszysz takie syczenie jakby spuszczanie powietrza (nadmiaru?)? Czy to normalne bo ja nie pamietam czy to mialem jak bylo ok.

Opublikowano
Powiem ci ze zadnego syczenia nie slysze powiem ci juz nie pamietam jak bylo ok noi nie wiem co juz o tym sadzic niby tylu znawcow a nikt nie jest wstanie dokladnie powiedziec co to jest pozdrawiam
Opublikowano

tak tez mnie to troche dziwi ze ten problem nie moze zostac jednoznacznie rozwiazany. Skoro tak wielu uzytkownikow sie z tym boryka, ktos w koncu powinien na to wpasc ;)

 

Sadze ze problem nie jest chyba prosty do rozwiazania, ciekawi mnie co by serwis bmw zrobil, niestety wiekszosci z nas na niego nei stac, a znajac zycie wymienili by wszystko na nowe :P

Opublikowano
Zgadzam sie z toba tak wlasnie jest nie jest to latwy temat do ogarniecia bylem ostatnio wfk wejherowo kazali mi zostawic auto na pare dni i mieli dzialac ale jak sobie pomyslalem ile za to skasuja to mi sie slabo zrobilo pozdrawiam
Opublikowano
ze tak powiem temat rzeka. Ja i wielu ma podobne problemy.

CO ja zrobilem juz:

Zdemontowalem caly kolektor dolotowy, wymienilem uszczelki sprawdzilem przewody, wymienilem odme (zawor odpowietrzajacy skrzyni korbowej). Niestety nadal nie chodzi tak jak powinno. Nobla temu kto znajdzie jednoznaczna i sprawdzajaca sie odpowiedz.

Zastanawia mnie jeszcze to urzadzenie na dole kolektora dolotowego z taka przepustnica nazywa sie wg katalogu "zestpol regulacyjny". Dochodza do niego 2 piny, niestety nie mam jak tego sprawdzic bo nie wiem jaki prad na to idzie (nr 8 tu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2113&hg=11&fg=40).

 

Czy przy gaszeniu slyszysz takie syczenie jakby spuszczanie powietrza (nadmiaru?)? Czy to normalne bo ja nie pamietam czy to mialem jak bylo ok.

 

Przy gaszeniu to syczenie to "uciekające powietrze" celem opadnięcia żaluzji przy chłodnicy.

Falujące obroty u siebie wyeliminowałem wymianą akumulatora na nowy. Wymieniając przy tym olej wszystkie filtry + filtr odmy na oryginał. Ale podejrzewam że to wina aku. 80% jazdy po mieście + ogrzewanie, radio, światła itp. - w tym wypadku aku nigdy jie doładował się wystarczająco,

Opublikowano
no Ci powiem ze jezeli wina bylby aku to bede niezle zdziwiony, choc tego nie probowalem jeszcze. Musze zalatwic jakis, podmienic i zobaczymy gdyz opcje juz sie konca. Caly czas jednak mocno mi sie wydaje ze to cos z powietrzem, choc moze to bledne myslenie.
Opublikowano
Powiem tak wczoraj kupilem nowy aku i obroty dalej lataja w moim przypadku watpie rzeby to bylo powietrze juz nie mam pojecia moze poczekam do maja bede wybieral sie na majowke moze z kims sie wymienie doswiadczeniami i moze podpowie mi w czym tkwi problem
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mam to samo u mnie faluje na cieplym silniku, jak jest zimny to jest prawie ok. do tego dochodzi BRAK MOCY do 2500obr !! :/ Bylem na kompie fachura powiedzial ze do wymiany w pierwszej kolejnosci swiece ktore beda odpowiedzialne za ten brak mocy :/ pozniej filtr powietrza i wyczyszczenie silniczka krokowego !! no coz zmienilem swiece dalej jest brak mocy, no coz na dniach wymontuje filtr i przeczyszcze krokowca :/ ehhh a jeszcze tak do 2500obr dochodzi taka czkawka pedal w podloge zamula go i pozniej idzie jak burza :| pomorze ktos !?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolego ja nasune ci jeden z przypadkow jakich mialem te same objawy przyczyna okazal sie pekniety zawor odpowietrzenia skrzyni korbowej i przeplywomierz Pozdrawiam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba mam rozwiazenie na falujace obroty jest to chyna zespol regulacyjny tak to sie nazywa u mnie rozwalilo uszczelke wlasnie w tym zespole inaczej przepustnica szukalem uzywanej i powiem ze widzialem 6 z silnikow 1.8 i wszystkie byly rozwalone w tym samym miejscu dzwonilem do roznych magikow od bmw i mowia zeby kupic nowa odzalowac bo to problem stary jak swiat bmw e46 318 tagze moze tu tkwi problem podaje link jak to wyglada pozdro

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2113&hg=11&fg=40

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

też mam ten problem - poruszyłem go tu: viewtopic.php?f=69&t=126356

wydaje mi się że podobnie jak u Przemasa - falowanie jest sporadyczny i w zasadzie tylko wtedy gdy silnik jest zagrzany i zatrzymuję się - wtedy potrafi się żachnąć. no i gdy cofam.

Przemas czy wymieniłeś zespół regulacyjny i czy są efekty?

 

Ja wymieniłem odmę - była skopana. nie nastąpiła 100% poprawa. przymierzam się do kupna filtra paliwa i świec, ale nie jestem przekonany że to te rzeczy są przyczyną falowań (sporadycznych).

Opublikowano

Powiem tak zmiana swiec i filtra nic nie pomoze tez zmialem i tylko kasa poszla na darmo powiem ci tak ze jest to zespol regulacyjny u mnie bomba nie spodziewalem sie az takiego efektu silnik calkiem inczej chodzi

powiem ci ze trzeba kupic nowe odzalowac 600zl i miec problem z glowy widzalem 6 tych zespolow regulacyjnych i wszystkie w tym samym miejscu walniete a dokladnie mebrama gumowa w tym wlasnie zespole tagze juz chyba problem rozwiazany pozdro

Opublikowano

Przemas co rozumiesz przez "bomba" - ustąpienie falowań obrotów, jakaś dostrzegalna lepsza praca silnika, czy co?

Ciekawi mnie czy miałeś tak jak ja - falowanie czasami gdy np. dojeżdżałem do skrzyżowania (auto zagrzane),i zawsze gdy cofam i wcisnę sprzęgło a auto jeszcze się toczy to tak lekko się bujają. Więć u mnie nie jest to takie notoryczne falowanie.

Kurcze 6 stówek....

Czy niedawano zmieniałeś ten zespół, że piszesz że chyba problem z głowy, czy też po wymianie masz spokój z falowaniem?

Opublikowano
Witaj art.sr, widzę że dalej walczysz z tymi obrotami... Widzisz ja wymieniłem przepływomierz na org i filtr paliwa, sondę przed kat. podmieniałem i bez zmian było do czasu jak zacząłem jeździć tylko na benzynie. Im dłużej na benzynie jeżdżę tym auto lepiej się sprawuje więc jestem pewien w 99% że w moim wypadku inst. gazowa miesza. Na razie jeżdżę tylko na benz i niebawem zawitam u gazowników żeby poustawiali tak żeby komp nie świrował między zamianami zasilania PB i LPG.
Opublikowano
Zespol wymienilem tydzien temu przestalo calkowicie powiem ci co ja juz nie modzilem z tymi obrotami bylem juz u tylu specy i zawsze lipa falowaly zawsze na rozgrzanym silniku na wstecznym tez powiem ci ze nasluchalem sie juz tylu teori co to moze byc ze glowa mnie bolala kazdy co innego ale znajomy mechanik wkoncu wpadl w czym tkwi problem
Opublikowano

No to pozostaje mi zrobić tak jak ty. Za 10 lat będę opowiadał dzieciom, że rzuciłem palenie dzięki Przemasowi z forum BMW :lol: . 3 miechy niepalenia i uzbieram na zespół regulacyjny. [MOD: ejże...] 6 stów. odpuszczam więc filtr paliwa, choć miałem ochotę go wymienić, bo pewnie już ponad 10 lat hula. Ale priorytet to teraz zespół regulacyjny. Ja właśnie do mechanów nie jeździełem, bo chyba wolałbym wydać na wróżkę, żeby mi z kart wywróżyła co dolega mojej Beacie :D . W okolicy nie ma takiego Czesia, któremu bym zaufał.

Ja gazu nie mam.

Witaj Prechu. no niestety wymiana odmy tylko trochę poprawiła. dawno nie miałem falowań, ale też nigdzie dalej nie jeżdziłem. za 2 tygodnie będę w Szczecinie i tam na pewno się przytrafi, bo po wymianie odmy miałem kilka przypadków falowań (więc to nie było to).

Tak na marginesie - w poniedziałek wymieniałem springi z tyłu i chodzę zły. Kupiłem używki - eleganckie, odpowiednia wysokość, 2 żółte paski (tak jak te pęknięte) Auto poszło do góry i nie podoba mi się. Te połamane miały 20cm i Beata miała fajny niski "stan". Teraz tył jest trochę wyżej od przodu dając wrażenie pochylonego. patrząc po krawędzi progu też widać różnicę (choć od ziemi do krawędzi błotników z przodu i z tyłu mam te same wysokości). Chciałem kupić nowe zamienniki, ale nie mogłem trafić na nikogo kompetentnego kto doradziłby jakie by pasowały do sportowego dostosowania podwozia, więc kupiłem ori używki. A i gość mówił że wyciągnął je z turasa, więc może problem w ugięciu tych sprężyn. Moje, pomimo że też z 2 żółtymi paskami, to miały większą przestrzeń między środkowymi zwojami (jak by były bardziej rozciągnięte). Cóż muszę poczekać cierpliwie, aż pęknie jeden zwój :D.

A chłopaki, czy któryś z was ma może sportowe dostosowanie podwozia i może zerknąć jakie ma springi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.