Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

OLEJ WYMIENIONY!!! Metoda Dynamiczna skrzynia GM A5S390R oznaczenie GM 5L40E

Instrukcja do skrzyni http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/automaattilaatikko/5L40E.pdf

Wszystko robicie na własną odpowiedzialność

Opis wymiany oleju tylko dla sprawnych skrzyń, nie szarpiących czy ślizgających bo wtedy to już zapewne po wszystkim

 

Zaczynamy od zakupów

W moim przypadku 10l oleju tecamatic (texaco) ETL 7045E - 10L 1L=22-25zł

Filtr oleju wraz z uszczelką meyle (bardzo dobrze wykonany) koszt 110zł , oryginał z uszczelką 300zł

Do tego porzyczona strzykawa (szpryca)

Dwa browary dla kumpla airwolfa za użyczenie kanału :D

 

Jeśli ktoś nie ma w planach wymiany dynamicznej to po zakręceniu miski i sprawdzeniu poziomu kończy operację!!

Dla wyjaśnienia niejasności związanych czy to napewno ten olej itp. wklejam fotki oleju zakupinego w serwisie przez kolegę airwolfa i zakupionego normalnie jako ETL

http://images43.fotosik.pl/265/dbf12c01bffa4e9fmed.jpg

W TIS - jest tabela z olejami do skrzyni i potwierdza ona że jest to olej ETL7045E TEXACO TEXAMATIC

 

Olej wymieniony w 90% - opiszę procedurę jak to zrobić samemu aby mieć pewność żę jest na 100% dobrze.

 

1. Ściągamy dwie osłony , pod zderzakiem i pod skrzynią, metalowej nie ruszamy.(320d)

 

http://images42.fotosik.pl/177/86feed88f8381f75med.jpg

 

2. Oglądamy wstępnie całą skrzynię sprawdzając czy nie ma wycieków.

 

http://images38.fotosik.pl/261/139e081821285c3cmed.jpg

 

3. Odkręcamy korek spustowy w skrzyni i spuszczamy olej do pojemnika z miarką

 

http://images45.fotosik.pl/265/946566c8b1c6446dmed.jpg

 

4. Odkręcamy wszystkie śruby w pokrywie skrzyni klucz 10

 

http://images46.fotosik.pl/264/0d220333184e1569med.jpg

 

5. Delikatnie palcami szarpiemy za miskę jeśli się nie uda to podwadzamy płaskim narzędziem, mi się udało oderwać ją palcami.

Uwaga: w misce jest jeszcze koło 1L oleju , nie wylać sobie na głowę!!

 

6. Zdejmujecie miskę i ładnie wszystko czyścicie.

 

http://images39.fotosik.pl/261/cfd84c63a1a69c8dmed.jpg

 

W moim przypadku olej wyglądał bardzo ładnie a na dnie misy nie miałem żadnego szlamu.

Na magnesie była maź o konsystencji pasty do zębów czy tawotu.

 

http://images37.fotosik.pl/260/cc553a9150c8a15dmed.jpg

http://images37.fotosik.pl/260/686296c5e8f70f50med.jpg

http://images50.fotosik.pl/265/2e75765824f9790fmed.jpg

 

Filtr oleju wyglądał bardzo dobrze – dla porównania macie zdjęcie filtra z innej skrzyni.

http://images40.fotosik.pl/260/b13b93b3f0655159med.jpg

Skrzynia od spodu

http://images43.fotosik.pl/264/d1bbc056f4326c4fmed.jpg

http://images44.fotosik.pl/265/b47b6189c5365a8fmed.jpg

 

7. Jak już macie wszystko wyczyszczone to zakładacie nowy filtr i uszczelkę i nalewacie olej

 

http://images48.fotosik.pl/265/3899595147fcb5d4med.jpg

http://images48.fotosik.pl/265/2de68e324f890539med.jpg

 

8. Oleju lejecie tyle żeby się przelało przez otwór przelewowy z boku skrzyni

9. Następnie zdejmujecie przewód powrotny z chłodniczki od ASB

 

http://images46.fotosik.pl/264/e28da7e03fbaa102med.jpg

Aby go ściągnąć trzeba go wsunąć dość energicznie (tak jak byście go wsuwali z powrotem) – i wciskacie plastykowy pierścień i wtedy dopiero możecie go zdjąć. Wszystko z czuciem.

 

10. Następnie zrobiliśmy lej z butelki żeby reszta oleju ze skrzyni miała jak zlecieć.

http://images40.fotosik.pl/260/5ec5ab981f4cc94bmed.jpg

 

11. Jak już macie wszystko gotowe to podstawicie pod lej butlę z miarką a kumpel w moim przypadku airwolf idzie odpalać auto.

12. Po odpaleniu po ok. 5 sek zaczyna lecieć olej, czekacie tak długo aż napełni się około 4,5-5l płynem ATF

13. zakładacie powrotem wąż na chłodniczkę, wystarczy wcisnąć i pstryknie

 

http://images35.fotosik.pl/119/27b0a9937cd970edmed.jpg

 

14. Nstępnym krokiem jest uzupełnienie płynu ATF do odpowiedniego poziomu. W tym celu

a. Nalewacie strzykawą aż zacznie się przelewać.

b. Odpalacie auto na pare sekund

c. Znowu dolewacie płynu

15. Końcowym krokiem jest uzupełnienie płynu zgodnie z procedurą producenta- analogicznie sprawdza się poziom oleju kiedy macie obawy że jest go za mało

16. Zgodnie z opisem jaki jest w książce od naszej skrzyni robimy tak:

a. Odpalmy auto i mieszamy bieagmi prnd – tak pare razy

b. Zostawiamy włączony samochód na przełączeniu parking i idiemy pod auto

c. Dolewamy tak długo strzykawą płynu ATF aż zacznie lecieć przez przelew

d. Znowu idziemy do auta i mieszamy biegami

e. Na teście zegarów ustawiamy test z temp. Silnika i czekamy na 40-50stopni (alternatywnie podłączamy laptopa i wchodzimy w skrzynie i czekamy aż osiągnie 50stopni)

f. Kiedy już mamy tą zadaną temperaturę (samochód cały czas uruchomiony i w pozycji P) odkręcamy koreczek przelewowy i patrzymy , musi się przelewać jak nie to uzupełniamy aż zacznie lecieć płyn i zakręcamy.

17. Zakładamy osłony i koniec pracy

 

 

Podsumowanie: W moim przypadku wymiana ATF kompletnie w pracy skrzyni nic nie zmieniła. Auto zmienia biegi tak samo ja przed wymianą. Mogę stwierdzić że skrzynie w modelu 320d nie są przeciążone, olej miałem czysty mimo przebiegu, filtr wyglądał ładnie.

Polecam każdemu kto ma sprawną skrzynię i chce się nią długo cieszyć.

 

Następna wymiana za 40tyś

 

Koszty w sumie niewielkie a świadomość że smarowidło jest nowe – bezcenne.

 

Podziękowania dla kolegi Marka za udostępnienie kanału i wkład pracy.

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Polecam ten sposób. Wymieniłem olej u siebie w E-39 dokładnie tak jak opisał kolega i lepiej się tego zrobić nie da :)

 

W moim przypadku weszło jakieś 11 litrów oleju. Skrzynia od tej pory ciut lepiej zaczęła zmieniać biegi pomimo że wcześniej też chodziła bez zarzutu.

 

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy ja biore sie za wymiane oleju w weekend ale mam kilka pytan w odniesieniu do podanej na gorze instrukcji

w p. 8 rozumiem ze napelniamy miske olejem tyle ile byc powinno czyli do poziomu, z kolei w p12 klega pisze ze powinno zleciec ok 4.5-5l (rozumiem zanim pojawi sie czysty olej) czy zalewajac miske wleje 5l do niej? chodzi o to czy wystarczy tyle oleju w misce i czy nie ma obawy zatarcia tej skrzyni, a moze lepiej w polowie zrobic przerwe uzupelnic olej w misce i dalej spuszczac?

 

Kolejne pytanie do uzupelnianie oleju do wlasciwego poziomu,

powinno to sie robic na zimnym czy cieplym silniku?

Moze glupie to pytanie ale rozumiem ze olej uzupelniamy tym samym korkiem ktorym pozniej sprawdza sie poziom?

 

ah i ostatnie

w odniesieniu do punktu 14e test zegarow (stacyjka poz1 przycisk od resetu trzymamy pozniej zaplon ustawiamy 2.0 i robi sie test) test z tem silnika? ???? moze ktos mi dokladniej to wyjasic?

 

Wole sie upewnic i rozwiac wszelkie watpliwosci zanim sie zabiore za to, z goey dzieki za odp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. zrób jak uważasz ale moim zdaniem prze 10sekund nie zatrzesz skrzyni, pozatym czym częściej będziesz przerywał tę operację tym więcej starego oleju z nowym ci się zmiesza

2. temperatura oleju w skrzyni ma mieć 40-50stopni letni silnik

3. temperatura w tescie zegarów jest po 7 a jak tam wejsc to poszukaj, gdzies jest na forum.

Pozdrawiam
Opublikowano

Super temat będę wymieniał właśnie w ten sposób olej w swojej skrzyni bo koszt 1200 pln w nieautoryzowanym serwisie mnie przeraził.

Mam tez pytanie czy któryś z was po takiej wymianie oleju w skrzyni nie chciał wymienić tez softu do skrzyni na nowszy i przy okazji sprawdzić czy trzeba robić jakąś adaptację ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja u siebie skasowałem adaptację po wymianie oliwy, ale nie jest to konieczne jeśli skrzynia dobrze ci hula.
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Mam takie pytanie , kolega pisal nie wymieniac gdy skrzynia szarpie , umnie mam szarpniecie gdy zmieniam bieg z P na R i z P na D w trakcie jazdy wszystko jest okej czy w tym przypadku moge to zrobic??
Opublikowano
a wogole jezeli jest to szarpniecie z P na R i z P na D to cos zlego czy moze tak byc ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam czy ktos może mi pomóc w sprawie z wymianą oleju w mojej skrzyni e36 316i 1.6 1996r compac a mianowicie gdzie dowiedziec sie jaki olej zalac i ile jest go potrzeba czy ktoś juz to kiedys robił???
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tak jak pisałem, to i tak zrobiłem, a wiec wymieniłem olej w mojej ASB i już widzę poprawę. Biegi zmieniane są bardziej miękko i spokojnie, skrzynia chodzi ciszej, tylko po obrotach widzę że biegi mi się zmieniły. Do wymiany oleju zrobiłem jeszcze adaptację, czyli po prostu wykasowanie ustawień skrzyni do zera i teraz niech się uczy pracy na świeżym oleju. Po przejechaniu paru tysięcy kilometrów oczywiście sprawdzę czy aby na pewno poziom olej jest ok.

 

Polecam wszystkim wymianę oleju w ASB, A tobie "hunter" wielkie dzięki za super temat.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Rowniez pragne podziekowac za recepte. Olej w 330d wymieniony, skrzynia chodzi ciszej i mam pewnosc ze jest zalane dobre smarowidlo na odpowiednim poziomie. Co prawda wymiana oleju nie pomogla mojemu przypadkowi, ale na razie daruje sobie walke z mankamentem ruszania rano, otoz musze ruszac z manuala z 1 biegu bo z D sam nie chce ruszyc. Z tego co sluchy do mnie doszly nalezy poczyscic zawory, ale to juz zostawie specowi.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam wszystkich..nosze sie z zamiarem wymiany oleju w skrzyni i bede korzystał z tego poradnika..:).mieszkam w uk i mam kłopoty z lokalizacją częsci do mojej e39 530d auto

 

bardzo bym prosił o linka gdzie moge zakupić w Polsce ten filterek oleju kompletny z uszczelka (w uk krzyczą 70 f)

 

pytanko też mam..czy do każdej skrzyni A5S 390R leje sie TEXACO texamatic 7045 e??czy musze sprawdzic jaką mam naklejke najpierw zanim zamówie olej..??rozmawiałem przed chwilą z aso bmw i pan za telefonem sprawdzał dokładnie w komputerze(podobno specialna baza danych o skrzyniach do bmw)i stwierdził ze napewno własnie ten texamatic do mojej skrzyni...prosze o rady..pozdrawiam

 

 

Daten für die Fahrgestell-Nr. 'CA97214'

Baureihe: E39

Fahrzeugtyp: 530d

BMW-Typschlüssel: DL82

Motor: M57

Karosserie: Limousine

Katalogausfürung: Europa

Lenkung: Rechts

Getriebe: Automatik

Produktion: 09/2001

Füllmengen

für die BJ von 01.09.2000 bis 31.08.2003

Motor M57: 6.50 Liter Öl

Getriebe A5S 390R (Automatik): 8.40 Liter Öl

Differenzial: 1.20 Liter Öl

Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter

Kühlwasser mit/ohne Klima: 9.70/0.00 Liter

Zusatz: Hinterachsgetriebe, Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung

Opublikowano

Dzięki wielkie kolego:) i tak zrobie..podniose bestie w piątek i sie dowiem..ale jak widzisz tabela pokazuje ten olej do 3/01 a moj został sklejony 09/01..hmm ciekawe jak to sobie mam tłumaczyć..ogólnie korba straszna..samochód mam od tygodnia i rewelacja.. dlatego zabieram sie za wymiane olejów,płynów itd..prosze o jakies namiary na sklep z filtrem do skrzynki,chyba że lepiej dac te 70 funtów za orginał..

 

 

a znalazłem coś takiego...

 

http://allegro.pl/filtr-automatycznej-skrzyni-biegow-bmw-e46-e39-i1679688698.html

 

 

 

co myślicie o tym filtrze??wysoka półka?czy orginał lepszy?

Opublikowano
witam ponownie.wczoraj podnioslem Bestyje,wlazlem,znalazlem zielona tabliczke,zrobilem piekna fotke,a dzisiaj w pieknie zakreconym kraju pan w bmw service pieknie mi oznajmil ze sa 2 tabliczki na skrzyni a ja zrobilem tej co nie trzeba..i teraz nie wiem czy mam odpalic w kubana czy brac tabletki nasenne..na tabliczce pisze part number,ze produkcja w STRASBOURGU,serial number jakies oznaczenie P24..nie wiem teraz do ciulika pana czy ja jestem jakisz przydupczony czy co?!Moja krowa to 2001 530d e39 skrzynia GM..prosze o pomoc.
Opublikowano
tez sie wlasnie zastanawiam.tu w Uk wszedzie w sklepach takich jak opie oils,serwisach aso polecaja Dextron 6!i niewiem.jest 2 razy drozszy od ETL 7035e Texaco czyli standarta
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kupujcie niczegoi innego jak Texaco ETL 7045E - ten olej jest do automatycznej skrzyni która mątowana była w dieslach BMW, jest wiele przypadków że po zalaniu innym olejem (wiele razy droższym i niby lepszym) skrzynia padła, jak ma być Texaco to kupić texaco, ja jestem 40tyś po wymianie i pewnie będę myślał o następnej.
Pozdrawiam
Opublikowano

mi własnie dzisiaj przyszedł olej..zamówiłem Texamatica 7045e..bede wymieniał w przyszłym tyg.

tutaj w uk 20 ltr baniak wyszedł mnie tylko 15 f drożej gdybym zamawiał 10 razy po litrowym butelce,wieć zakupiłem 20 ltr..jak ktoś chetny i mieszka w UK odsprzedam 10 ltr..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wymieniłem dzisiaj olej w moim wariacie własnie tym sposobem..kolega tutaj przy silniku 2.0d nie zauważał róznicy w pracy skrzyni po wymianie,ja musze przyznac ze w mojej skrzyni róznica jest i to duża..po wymianie,biegi wchodzą jak w masełko,podczas postoju gdy zmieniam na D,R to nie ma już takiego szarpnięcia..podczas jazdy rewelacja..mi ubyło z 12 litrów z baniaka..nie licząc litra na ziemi :)..dzięki HUNTER..teraz podjade do aso bmw i niech mi reseta skrzyni zrobią..pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.