Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szybkie pytanie - czy fakt, że na zimnym silniku skrzynia pracuje bardzo ospale (wolne i dłuższe reakcje, niższy moment obrotowy, słabsze przyśpieszanie auta) może być symptomem tego, żeby jak najszybciej wymienić olej w skrzyni? Rozgrzana pracuje perfekcyjnie, ale im zimniejsza noc, tym bardziej powyższe efekty są odczuwalne.

 

Słyszałem o tym, że w skrzyni jest jakiś konwerter zmniejszający moment zimnego silnika, ale chodzi i samo przerzucanie biegów - jest po prostu znacznie wolniejsze, ospałe.

  • 10 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Jestem po wymianie oleju i przejechaniu 200km w e39 2002 530dA i mam następujące wnioski:

1 Przy zmianie PRND jest nieprawdopodobna poprawo autem przestało szarpać prawie pełna płynność (mówimy tu o aucie co ma teoretycznie 300tyś)

2 biegi wchodzą szybciej płynniej, przy redukcji jest płynność

3 jest ciszej nieznacznie ale jednak

4 oby tak zostało.

U mnie w aucie na pewno ktoś wcześniej wymieniał olej ponieważ na skrzyni była nie oryginalna nalepka z datą (nie do odczytania) filtr nie miał żadnych nabitych cyfr jak na oryginałach bmw. W mojej skrzyni filtr nie był tak czysty jak na zdjęciach które są zamieszczone na początku wątku. Filtr był zasyfiony, w oleju pływała ciemna zawiesina filtr był od niej brudny, również na samym filtrze był ten ciemny osad który schodził dopiero jak się prysło płynem do czyszczenia tarcz na tym magnesie również była ciemna pasta do zębów.

 

Przy samej wymianie popełniłem błąd polegający na tym że po odłączeniu przewodu od chłodnicy ASB nie zlałem 4l po prostu się bałem żeby nie została sucha ale wydaje mi się że to błąd ja zlałem 2,5l . Mi z po zlaniu z miski i po ściągnięciu miski zlało się dokładnie 5 l potem z chodnicy spuściłem jeszcze 2,5l więc nie wymieniłem wszystkiego.

Jeszcze jedna uwaga która polecam przy wymianie to co uda się Wam zlać zmierzcie dokładnie aby ta samą ilość wlać z powrotem. Ponieważ po uzupełnieniu na zimno weszło mi tylko 5l potem gdy auto się nagrzewało weszło pozostałe 2,5l. wniosek ile zlejecie tyle MUSI wejść z powrotem.

 

Ja najbardziej się męczyłem z tm wężem pomogło wd40 i łopatka do ściągania sworzni 16mm.

 

całość zrobiłem w ogrodzie na prowizorycznym kanale pomagała żona :)

 

Ja dokładam głos żeby jednak wymieniać olej ASB. :cool2:

 

pozdrawiam

 

ps. Dziękuję jeszcze koledze hunter z opis.

Opublikowano
Wiem kolego ale... Jeśli ktoś przeczyta w różnych opisach "statycznej wymiany" że zlewasz zakładasz nowy filtr dolewasz do pełna i na tym kończysz operację to również kończy ze swoja dobra skrzynią i pisze potem różne dziwne rzeczy, że po wymianie ASB padła. A należy tak jak kolega hunter dokończyć wlewanie zgodnie z jego opisem. Tylko to miałem na myśli. Lepiej przeczytać o jedno zdanie nawet banalne więcej, niż potem pisać lamenty.
  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja kupiłem wszystko osobno, bo wyszło zdecydowanie taniej, jestem po wymianie filtr uszczelka + olej. Szarpało (mocno) po przerzuceniu na 4 bieg (i przy tym dźwięk z okolic tylniego prawego koła jakby ktoś kijem walnął). Po wymianie oleju i uszczelnieniu miski objawy zniknęły jak ręką odjął (także nie panikujcie od razu jak zaczyna szarpać). Powodem było za mało oleju. Mam inną skrzynię niż w opisie - A5S325Z. Ale podpowiem że kupowanie całych zestawów się nie opłaca. U mnie robocizna 70zł (po znajomości) + 29zł/l oleju +filtr z uszczelką 90zł. U ciebie mogą być inne koszty jeśli masz inną skrzynię niż ja, ale dla porównania mój zestaw do wymiany filtr, uszczelka +6l mobila = prawie 400zł. Ja zmieściłem się z robocizną w 350zł. Mam jeszcze pytanie do autora tego postu, lub do osób które mogą coś podpowiedzieć. Podczas wymiany weszło 6,2l (w gotowym zestawie przygotowali 6l oleju), po powrocie do domu od mechanika, powajchowałem jeszcze biegami i sam dolałem prawie litr oleju, tylko za cholerę nie mogę sprawić aby się przelało. Zgodnie z tym co jest napisane w tym temacie, to poziom oleju sprawdza się na ciepłym (temp. 30-50 stopni) i włączonym silniku z ustawioną wajchą na P. Na włączonym silniku na P odkręcam korek spustowy i nic nie leci? Gdy wyłączę zaczyna lecieć olej z dziury. Jaki jest poziom oleju? Jest go za mało? Jest go za dużo? Na włączonym silniku wydaje mi się że mogę lać jak w miskę bez dna, bo olej krąży po skrzyni i nie wyleci za żadne skarby. Więc jak jest z tą samodzielną dolewką, bo piszą że dolewać na włączonym aż się przeleje, tylko że tu weszło ponad 7l a przelać się nie chce (chyba że wyłączę silnik). Dzięki za informacje i pomoc.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dzisiaj olej wymieniony wg wskazowek z pierwszej strony tego posta. Szacuneczek dla kolegi za DIY - profeska.

Z mojej strony moge uzupelnic instrukcje o nabyte doswiadczenie:

- kupilem Texamatic w Wawie (Piastowie) w firmie OilSpa za 20pln/litr (świetna cena) w litrowych butelkach. Kupiłem 10litrow i na styk wystarczylo.

- filtr i podkladke Meyle w tej samej firmie za 115pln

- zanim odkrecicie korek spustowy proponuje odkrecic najpierw korek wlewowy. Ja sie namordowalem z jednym i z drugim, ale zaczalem od wlewowego na wypadek jakbym spuscil olej i potem zeby sie nie okazalo ze nie ma go jak wlac.

- zlaczki do chlodnicy oleju mialem bardzo zasniedziale i plastyku na wezu wg instrukcji nie dalo sie wcisnac. Udalo sie wcisnac go na drugim wezu - efekt ten sam. Uwaga - po uruchomieniu silnika wydatek oleju z chlodnicy jest calkiem spory (pewnie 5l bańka napelni sie w max 10 sekund)

- wazne zeby po podwojnym wachlowaniu PRND uzupelniac olej na wlaczonym silniku. W misce poziom oleju jest znacznie mniejszy gdy silnik chodzi bo jest on zassany przez skrzynie. Na postoju splywa - dlatego jak auto stoi poziom oleju bedzie powyzej poziomu korka wlewowego.

 

No i po dynamicznej wymianie. U mechanika zaspiewali 600pln za statyczna wymiane (weszloby pewnie z 6l max), dynamiczna pewnie kosztowalaby z 1000pln. Mnie materialy wyszly 315pln, prawie 4h roboty, uwalony czlowiek caly w oleju i śmierdzi ATFem, ale satysfakcja bezcenna. Czy cos sie poprawilo? Wydaje mi sie ze zmienia plynniej biegi, szczegolnie 1-3. Na pewno gorzej nie jest a mysl o nowej oliwie w ASB jest bezcenna :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Pisze mój pierwszy post na tym forum mimo że sledze "je" od 3 lat, czyli dokładnie tyle ile posiadam BMW.

Piszecie wszyscy o wymianie oleju w skrzyni ale nikt z was nie wspomina o czyszczeniu sterownika skrzyni.

Z tego co się orientuje zbiera się w nim sporo syfu podobnego do tego z magnesu miski.

Wlanie świeżego oleju powoduje wypłukanie tego syfu i zablokowanie sterownika co unieruchamia skrzynie.

W sterowniku owym można znaleźć niespodzianki typu pęknięta sprężyna zasobnika ciśnienia sprzęgła pierwszego i drugiego biegu jak było w moim przypadku.

O dziwo auto jeździło i poza malym uślizgiem jedynki i dwójki niepokojących objawów nie było.

Wszyscy stawiali na ubytek oleju w skrzyni którego nie było.

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Hej , czy ktoś ogarnia sprawę oleju w skrzyniach A5S360R lub A5S390R ? Czytam te wątki o wymianach itp i nic mi się nie zgadza. Strona Realoem.com jaki model BMW e46/e39 by nie wybrać ze skrzynią GM podaje olej do tych skrzyń ATF2 a na forach ludzie piszą w tematach o wymianach oleju w skrzyni że najlepszy polecany olej to TEXAMATIC ETL 7045E gdzie to jest przecież ATF3 ... ja już nic nie wiem
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

od dłuższego czasu przymierzam się do wymiany oleju mimo że zmienia i pracuje obecnie prawidłowo ale nie wiem kiedy i czy w ogóle był olej zmieniany. Zrobiłem gorącą linię po różnych warsztatach skrzyń automatycznych i prawie każdy odradza wymianę dynamiczną przy moim przebiegu 327 tyś km

robić czy nie robić ? :mad2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Hej , czy ktoś ogarnia sprawę oleju w skrzyniach A5S360R lub A5S390R ? Czytam te wątki o wymianach itp i nic mi się nie zgadza. Strona Realoem.com jaki model BMW e46/e39 by nie wybrać ze skrzynią GM podaje olej do tych skrzyń ATF2 a na forach ludzie piszą w tematach o wymianach oleju w skrzyni że najlepszy polecany olej to TEXAMATIC ETL 7045E gdzie to jest przecież ATF3 ... ja już nic nie wiem

 

 

Na naklejce na skrzyni pod napisem WARNING masz numer częsci (oleju) po tym sprawdzisz na realoem jaki olej powinieneś wlać. Jeżeli autor tematu twierdzi, że ma skrzynie typu A5S390R to nie powinien zalewać oleju ETL 7045E tylko ETL 8072B.

 

Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to jest w błędzie. :nienie:

 

http://www.autolub.info/atf/bmw_atf.pdf

 

Szkoda że tyle czasu minęło i nikt nie poprawił tego błędu :cry2:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Dzięki za świetny poradnik wraz z fotkami. W najbliższą sobotę będę trochę grzebał przy swojej starej beemce i przy okazji chcę wymienić też olej samemu. Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety, plik który wrzuciłeś to rozpiska na rynek amerykański z samymi benzynami. Ja posiadam skrzynię A5S390R w 330d z 2004r i numer na misce: 83220002121

83220002121

Automatic transmission oil ETL 7045

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety, plik który wrzuciłeś to rozpiska na rynek amerykański z samymi benzynami. Ja posiadam skrzynię A5S390R w 330d z 2004r i numer na misce: 83220002121

83220002121

Automatic transmission oil ETL 7045

 

 

Też sprawdziłem te informacje i masz rację. :cool2:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Wymieniłem olej u siebie. Skrzynia zmienia wcześniej biegi i jest bardziej czuła na gaz. Na magnesie sporo mazi.Zlalem 8,5l. Kupiłem 10 litrów texaco etl 7045e i tyle też zużyem (jeden litr więcej żeby dłużej spuszczać/przepłukć gdyż w trakcie spuszczania oleju zrobiłem przerwe i dolałem litr) u mnie olej po 5 sekundach zaczynal leciec mocnym strumieniem a później ciurkiem dlatego przerwalem i dolalem litr do skrzyni. Inpa pokazuje 89% oleju. W 330d zdejmowałem prawy wąż z chłodniczki, ponieważ on jest powrotem do skrzyni, albo to jest różnica miedzy 320 a 330 albo którys z nas ma na odwrót. :cool2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Hej, ja przymierzam sie do wymiany dynamicznej w skrzyni zf 5hp19 w e39 i mam takie pytanie. W jaki sposob rozloczyc waz od chlodnicy, bo w moim przypadku nie ma szybkozlaczki, od skrzyni ida metalowe rurki, a pod silnikiem z metalowej rurki przechodzi na waz gumowy, z tym ze jest to polaczenie gwintowane, a pozniej przed chlodnica waz gumowy jest zakuty z rurka. I praktycznie zeby to rozlaczyc to musze rozkrecac calosc. Czy komus odalo sie rozpiac tylko waz z rurka?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej,

E46 330xd - 305tys, 2001r - skrzynia GM

wczoraj wymiana oleju. Kupiony zestaw z znanego portalu z olejem Texaco, filtrem i uszczelką Meyle + śrubki.

Ogólnie prawie idealnie tak jak w opisie - małe zmiany bo inna skrzynia - wizualnie też ale niewiele. Inny korek wpustowy, który się zapiekł a był tak miękki, że nie obyło się bez pilnika i spiłowania do mniejszego rozmiaru by się odkręcił.

Olej w skrzyni był może nie katastrofalny ale ciemny, pełen takiego szlamu ciemnego. Miałem to samo co użytkownik Marcin330D - odwrotnie wąż powrotny jak w opisie - po prostu leci w drugą stronę.

W pierwszej fazie dolałem 4 litry do skrzyni. Po zlaniu z węża przy chłodnicy kolejne 4l. Potem dolewając jeszcze litr więc zakładam, że albo nie wylało się wszystko albo doleję jeszcze po jakiejś trasie. Na INPA jeszcze nie sprawdzałem ale to zrobię - jeśli będzie jakiś błąd to napiszę.

Zmiany - nie resetowałem skrzyni - specjalnie. Ogólnie na starym oleju nie było źle ale czuć było, że coś tam jest bliżej nieokreślenie nie tak jak powinno. Trudno określić ale jak by coś go hamowało. Po zmianie od razu było czuć, że przy załączeniu DRIVE nie szarpie tak jak to robił. Przy jeździe delikatniej zmienia biegi i co mnie drażniło bardzo przy gwałtownym przyśpieszaniu gdy zrzucał potem biegi z 3 na 4 i 5 się jako gubił - teraz tego nie robi. Więc poprawa jest.

Panowie (i panie oczywiście) wymienić warto. Pomimo, że olej stary na mój gust nie stracił właściwości smarnych poprawa jest znacząca i za koszt 300zł i 2h roboty warta zachodu.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam! Przeczytałem wszystkie strony tego tematu i mam pytanie bo jestem świeżym posiadaczem x3 3.0d i chciałbym wymienić olej w skrzyni wedle tego co wiem na oleju jes już 130tys zrobione skrzynia w serwisie była wymieniana w 2010 na nową więc chciałbym o nią zadbać skrzynia to a5s390r-yy i wedle tego co pokazuje do tych skrzyń to Atf2 83222305396 i tutaj znalazłem ravenol. https://www.ravenol.pl/oleje-atf-professional-line/1709-RAVENOL-ATF-6-HP-Fluid-1L-4014835732711.html w tym oleju ten numer występuje, jak to się ma do tego jak w temacie czyli do texaco etl 7045e. Jaki w końcu zalać? :shock:
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

każdy Dexron-III(H), Dexron-VI się nada sprawdzone

osobiście nie trzeba lać żadnego drogiego oleju...

polecam Dex III od GULF albo Dex VI od Ravenol

ciekawe jest natomiast charakterystyka skrzyni na poszczególnych olejach na Dex III jest bardziej kulturalna bym powiedział zaś na Dex VI jest ostrzejsza.

Pozdrawiam

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.