Skocz do zawartości

323ti Nie zapali + sprzęgło + lusterko


Eltmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Prosiłbym kogokolwiek o pomoc czy radę w następujących problemach.

Chciałem dzisiaj odpalić samochód żeby chwilkę sobie pochodził (nie pojadę i tak nigdzie o czym niżej). Ku memu zaskoczeniu po przekręceniu kluczyka coś stukało tylko pod maską, a silnik nawet nie pisknął. Dwa dni temu palił bezproblemowo. Na kontrolce po przekręceniu kluczyka "za zapłonem" (te określenia chyba nie są zbyt profesjonalne ale nie wiem jak to nazwać) świeciło się "OIL SERVICE" oraz kontrolka oleju. Sprawdziłem poziom oleju w silniku i było go "do dolnego rowka". Wcześniej wydaje mi się, że ta kontrolka się nie świeciła.. Nie chce odpalić z powodu oleju? Powinienem go dolać do górnego rowka czy aby było go pomiędzy? może całkiem wymienić?

 

Ponadto odkleiło mi się lusterko i wisi na kablach. Czy może mi ktoś powiedzieć czym mam je przykleić? końcówka jest metalowa. Czy można silikonem czy trzeba też klejem do tego przystosowanym?

 

A co do sprawy, że nigdzie nie pojade to sprzęgło tak około do 3/5 odległości wchodzi luźno dalej jest lekki opór, na włączonym silniku nie mogłem wbić żadnego biegu a odbijało tylko do odległości w której zaczynał się opór. Czy może to być linka czy całe sprzęgło do wymiany? Troche mało informacji podałem ale może mi ktoś pomoże bo ja jestem w tych sprawach zielony..

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za zaplonem wlacza sie rzrusznik, przy wlaczonym zaplonie zawsze pali sie kontrolka oleju, po odpalenia silnika powinna zniknac (cisnienie oleju) oil servis zapala sie po pokonanej danej ilosci kilometrow ale nie blokuje zaplonu zamochodu.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziwny paradox,z ta inspekcją ale może trza by tylko skasować inspekcje...Nic nie zaszkodzi tego zrobić. MOże jakaś prawda w tym siedzi :8)
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zapalania to sprawdz poziom naladowania akumulatora moze sie rozladowal, to najszybciej okreslisz co jest i zaczniesz po kolei eliminowac usterki. kontrolna oil serwis nie ma wplywu na odpalenie auta ani na poziom oleju w silniku, ona informuje cie ze czas na zmiane oleju w silniku. co do lusterka to nie wiem nie robilem tego nigdy. a ze sprzeglem sprawdz najpierw czy masz plyn. nie masz linki sprzegla bo jest ono hydrauliczne, a plyn jest pobierany ze zbiornika z plynem hamulcowym sprawdz najpierw jego poziom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za zaplonem wlacza sie rzrusznik, przy wlaczonym zaplonie zawsze pali sie kontrolka oleju, po odpalenia silnika powinna zniknac (cisnienie oleju) oil servis zapala sie po pokonanej danej ilosci kilometrow ale nie blokuje zaplonu zamochodu.

 

Jeśli przekręce delikatnie i wolno kluczyk "za zapłon" to rozrusznik jeszcze mi się nie włącza. (nawiew się włączał, po chwili wlasnie kontrolka ta od oil service i od oleju) Ciężko mi to trochę opisać bo była normalna zaraz się zmieniła na OIL SERVICE, wskaźnik poziomu benzyny opadł całkiem. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. No a ten poziom oleju był prawidłowy?

 

To stukanie słyszę pierwszy raz, kiedy miałem słaby akumulator dźwięk był inny troche. (Bardziej jakby się coś zacieło, przynajmniej takie wrażenie mogłem odnieść) Kiedy próbowałem odpalić to dźwięk bardziej przypomina serię z jakiegoś karabinu maszynowego :|

 

Co takiego jest w lusterku wstecznym, że tyle tych kabelków tam jest? Może jak lusterko sie odkleiło i szarpneło kable coś się stało? :?

 

Poziom płynu hamulcowego postaram się sprawdzić jutro.

Denerwuje mnie to, że 2 dni temu palił bez problemu i nagle jakieś mecyje...

 

 

EDIT:

Teraz dopiero zauważyłem, że podczas tego "stukania" migają wszystkie kontrolki oraz światło. Może to ma jakiś związek z tym wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym stawial na rozrusznik/alternator,mozliwe ze masz tez jakis problem z elektryka bo jak ci taka dyskoteke robia te kontrolki i swiatla,mogla sie dostac gdzie wilgoc,mialem tak w poprzednim aucie

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio akumulator padł więc to pewnie jego wina :c

...a ze sprzeglem sprawdz najpierw czy masz plyn. nie masz linki sprzegla bo jest ono hydrauliczne, a plyn jest pobierany ze zbiornika z plynem hamulcowym sprawdz najpierw jego poziom.

Ja nawet nie wiem gdzie ten pojemnik się znajduje... Czy jest to mały pojemnik z prawej stronie u gory? Taki kabelek od niego idzie.. i na plastiku jakies ostrzeżenie wytłoczone..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy padnietym aku podczas zamiast krecenia rozrusznikiem powinienes slyszec takie cykanie. Ale az tak brak mocy zeby ruszyc wskazowki na zegarach? Sprobuj zrobic test zegarow, przytrzymaj przycisk na zegarach i przegrec kluczyk na zaplot i trzymaj az sie poprzelaczaja jakies liczby i zrobi si etest zegarow.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.