Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktoś zna sposób aby odkręcić śrubę koła pasowego ta na klucz 22 taka duża w środku.

Dzisiaj z kolegą męczyliśmy sie 6h i nic.

Auto mamy na 5biegu zaciągnięty ręczny plus blokady na tylne koła.

Śruba była podgrzewana palnikiem,lane WD-40 i tak na zmiane.

Klucz udarowy do tego nic nie daje.

Klucz ręczny nasadowy z przedłużką 120cm obustronnie też nic...

Nie mamy pojęcia jak to zrobić?

załamka totalna.......

Za wszelkie informację bedę wdzięczny..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam jest lewy gwint
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się w prawo,nigdy tego nie odkręcałem ale nie sądze żeby była tam śruba z prawym gwintem skoro silnik kręci się w prawo.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaczy człowiek uczy się całe życie.Co do samej śruby to we wszystkich autach z jakimi się zetknołem gwint był zawsze lewy bo zasada jest taka jak w visku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Panowie lipa nawet przedłużką o długości 200cm nie idzie tego odkręcić, zablokowałem poduchy skrzyni opierając kołki drewna o podłużnice i to nawet poduszka prawa poszła :cry2: kolega podsuną ten pomysł z paskiem super sprawa ale i tak nie dajemy rady....

Kręciliśmy i prawo i w lewo nic nawet nie drgnie...

Co robić :?:

Opublikowano

Jak pisałem już wyżej klucz udarowy nic nie daje.Ta śruba jest chyba zakręcona na amen.

Przeczytałem jeszcze ze jest możliwość zablokowania bolcem od skrzyni biegów koła zamachowego ale niestety u mnie nie mam ani zaślepki ani nawet miejsca by coś wsadzić od strony skrzyni. :(

Opublikowano
Musisz mieć klucz udarowy nie za 100zł ale za ok 1500 taki jak do odkręcania kół w ciężarówkach i maszynach budowlanych
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomysł SF ale może schłodzić porządnie te śrube jakimś zamrażaczem idzie to kupić w sklepie sportowym i może pójdzie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
310 Nm plus to iz ta sruba od nowosci nie byla odkrecana, czyli jak masz przedluzke 300cm musisz na nia dzialac z sila 100N czyli 10kg;/ wydaje sie proste, nie wiem juz gdzie ale kiedys widzialem zdjecia na forum jak panowie podchodzili do tej sruby, najpierw metrowa przedluzka pozniej 2 metry i pogiete klucze, w koncu wzieli rure chyba z 3m dospawali stary stalowy glucz i poszlo;/ rzycze powodzenia.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano

Chyba jedyna opcja to pojechać do kogoś kto odkręca śruby aut ciężarowych.

Innej opcji nie widzę...nawet nie mam pomysłu co robić dalej z tym

Opublikowano
No i lepiej nie meczyc sroby, bo pozniej bedzie klops;/
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano (edytowane)
Witam . Wlasnie wrocilem od wujka bo robie identyczny zabieg w swoim Compakcie :) nameczylismy sie jak cholera ,zadna rura 1.5m nie pomogla ani nawet blokowanie paskiem klinowym ,juz chcielismy silnik wyciagac. Ale udalo sie :) potrzebny Ci bedzie plaskownik o dlugosci ok 25 cm . Jedna osoba wchodzi do kanalu i wklada delikatnie plaskownik w zęby od kola pasowego a drugim koncem zapiera sie w okolicy dolnego mocowania amortyzatora prawego kola i tak musi trzymac :) A druga osoba normalnym plaskim kluczem z ok 30 cm rurka odkreca z lekka szrpiacymi ruchami :) pojdzie na 100% :)) Pozdrawiam Edytowane przez krasek88
Opublikowano
Miałem tez kiedyś problem z taka śrubą w Escorcie. Nie wiem jak ona wygląda w Bmw ale tam była taka razem z odlaną podkładką. Odkręciłem ją przy pomocy porządnego przecinaka i młotka. Naciąłem tą podkładkę, oparłem o nacięcie przecinak i stukałem w stronę w która odkręca się śruba. W Mondeo zdjąłem osłonę koła zamachowego i dobry śrubokręt włożyłem między ząbki i oparłem o skrzynie. Nie wiem jak to wygląda w BMW bo jestem nowy w tym temacie ale może coś Ci to pomoże.
Opublikowano
Znaczy człowiek uczy się całe życie.Co do samej śruby to we wszystkich autach z jakimi się zetknołem gwint był zawsze lewy bo zasada jest taka jak w visku.

Miałem już trochę samochodów w swym marnym żywocie i nigdy nie spotkałem się z lewym gwintem na kole pasowym wału korbowego , ale napewno istnieją jakieś wyjątki. No cóż człowiek głupi :mad2: się rodzi i głupi :duh: umrze :D

Opublikowano

Jeszcze jutro spróbuje coś zrobić..co do zaślepki chyba ślepy jestem i mój kumpel też nie mamy czegos takiego w tym Compakcie...jutro jeszcze raz zobaczę..

Dzięki chłopaki że pomagacie :cool2:

Opublikowano
Młotek i przecinak. Robisz nacięcie przecinakiem na śrubie (dosyć głębokie) Potem przecinak szlifujesz żeby nie był ostry i kilka razy walisz z całej siły i napewno puści . Zawsze tak robie i nigdy nie mam problemu. Wystarczy dać na bieg i ręczny może jeszcze ci ktoś trzymać na hamulcu.
Opublikowano
Jeszcze jutro spróbuje coś zrobić..co do zaślepki chyba ślepy jestem i mój kumpel też nie mamy czegos takiego w tym Compakcie...jutro jeszcze raz zobaczę..

Dzięki chłopaki że pomagacie :cool2:

Kolego musi być

z góry ciężko to zobaczyć najlepiej z kanału

na łączeniu silnika ze skrzynią w okolicy rozrusznika

z tym bolcem o średnicy 8mm odkręcisz tą śrubę

Opublikowano
Znaczy człowiek uczy się całe życie.Co do samej śruby to we wszystkich autach z jakimi się zetknołem gwint był zawsze lewy bo zasada jest taka jak w visku.

Miałem już trochę samochodów w swym marnym żywocie i nigdy nie spotkałem się z lewym gwintem na kole pasowym wału korbowego , ale napewno istnieją jakieś wyjątki. No cóż człowiek głupi :mad2: się rodzi i głupi :duh: umrze :D

 

Npewno chondy maja lewy gwint :norty:

Kurde nawet niewiedzialem ze to taki problem z ta sruba :norty: Ja mam klucz dospawany do 1m rurki a do tego 4 metrowa rura wychodzi mocny klucz z dzwignia 4 m i powiem tak jeszcze mi sie nie zdarzylo zebym musial uzyc obydwu raczek :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Młotek i przecinak. Robisz nacięcie przecinakiem na śrubie (dosyć głębokie) Potem przecinak szlifujesz żeby nie był ostry i kilka razy walisz z całej siły i napewno puści .

 

O tym samym napisałem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.