Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pewien problem z moim skarbem a mianowicie ostatnio oddalem moja bemke do warsztatu gdzie mialem robione sprzeglo i tak zwany blokujacy sie drazek skrzyni biegow w pozycji piatego biegu, po czym wracajac do holandii przy predkosci okolo 190km/h moja bmka stracila moc do okolo 3 tysiecy na 5 biegu i predkosci 120km/h co dziwne jak sie nagle pojawil ten problem tak samo nagle znikal po 3-10 minutach za kazdym razem gdy sie tak dzialo autko wchodzilo na wyzej wymieniona predkosc przy wcisnietym pedale gazu do deski i spalanie ustawialo sie z 10l przy predkosci 180km/h do 7.5l i ani troszke wiecej nagle 2.5 litra i 60km/h mniej dzialo sie tak co okolo 50-100 km, jedynie ostatnie 300 km przejechalem bez zadnego zamulenia. Sam niewiem moze to paliwo ktore tankowalem na stacji BP (pierwszy raz zawsze tankowalem na shellu) i gdy dwa razy przy polowie baku na trasie dolewalem do pelna po 2 tankowaniu ten stan ustapil na wspomniane 300km. Drodzy forumowicze czy macie jakis pomysl co to moze byc ?? Czy przyczyna moze byc paliwo ?? a moze wtrysk ?? prosze o wszelkie pomysly badz rozwiazania tego problemu.

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie miałem kiedys ten sam problem jadąc autostradą w niemczech, problemem okazał sie zacinajcy sie zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

Na allegro mozna kupic firmy Pierburg http://www.allegro.pl/item927389149_zawor_czujnik_turbiny_egr_bmw_e46_e38_e39_diesel.html

Po wymianie tego zaworka problem znikł a autko lepiej zaczelo chodzic niz przed usterką.

Opublikowano
Czy jesli podlacze go na komputer to pokaze mi jakies bledy?? Czy jesli tak to prosze o doradzenie jaki modul diagnostyczny byscie polecili ?? dobrze by bylo bym mogl nim przy okazji aktywowac BC.
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano
Mozesz kiedys wpasc w okolice Eindhoven to ci pomoge z instalacja.
Opublikowano
Dokładnie miałem kiedys ten sam problem jadąc autostradą w niemczech, problemem okazał sie zacinajcy sie zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

Na allegro mozna kupic firmy Pierburg http://www.allegro.pl/item927389149_zawor_czujnik_turbiny_egr_bmw_e46_e38_e39_diesel.html

Po wymianie tego zaworka problem znikł a autko lepiej zaczelo chodzic niz przed usterką.

 

 

Kolego guzior2 czy mozesz mi powiedziec co potrzeba odkrecic by dostac sie do tego zaworu , duzo potrzeba na to czasu??

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano

hej

 

w530d [w 320d bedzie podobnie] ściągasz rure od turbiny ktora jest na 2 opaskach i wtedy masz jako takie dojście do tego zaworku, jest on przykręcony na 2 x śrubie 10tce generalnie 30 min roboty może nawet szybciej

ważne jest tez to aby wężyki idące od tego zaworka do gruchy turbo i do podciśnienia były odpowiednio podłączone [jeśli słabo wyglądają to lepiej je tez wymień]

 

pozdro

Opublikowano
hej

 

w530d [w 320d bedzie podobnie] ściągasz rure od turbiny ktora jest na 2 opaskach i wtedy masz jako takie dojście do tego zaworku, jest on przykręcony na 2 x śrubie 10tce generalnie 30 min roboty może nawet szybciej

ważne jest tez to aby wężyki idące od tego zaworka do gruchy turbo i do podciśnienia były odpowiednio podłączone [jeśli słabo wyglądają to lepiej je tez wymień]

 

pozdro

nic nie musisz ściągać!!!! wystarczy trochę zdolności manualnych!!! no i ważne żeby silnik nie był zbyt gorący ......

aha na kompie nie zawsze pokazuje że zaworek jest uszkodzony , jeśli całkowicie , fizycznie jest uszkodzony to tak , ale tam jest filterek który się brudzi i zatyka , zaworek niby chodzi ale nie ma siły zaciągnąć sztangi od turbo i tyle....

nie pytaj się czy da się go wyczyścić , bo ja twierdzę że do końca nie .... niektórzy czyszczą ja polecam wymianę !!!

Aha normalna cena tego zaworka to ok. 100-120 zł Pierburg najlepiej szukaj od Opla 1.7 bo do BMW choć to to samo wołają 250 zł :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
wielkie dzieki teraz tylko pozostaje mi czekac az zaworek zostanie do mnie dostarczony.
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Z przykrością muszę powrócić do tematu :( dziś wracałem z polski i po raz kolejny stało się to samo co ostatnim razem czyli 5 bieg jazda i maks 140km/h

po 50 km ponownie moge gazowac na maksa do 200, po czym po 100 km znów 130 i tak do momentu zatankowania na shellu gdzie powtorzylo sie to jeszcze tylko 2 razy po tym tankowaniu na odcinku okolo 100km. Co o tym myslicie ?? czy to wina polskiego paliwa??

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.