Skocz do zawartości

SWAP albo i nie. M50B20, M52B20, M52B25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Problem jest następujący. Mam E36 z silnikiem M52B20 i ten silniczek bierze olej w dużych ilościach i do tego kontrolka oleju mruga na niskich obrotach. Auto ma na liczniku 280tys, a w praktyce szlak wie ile. Zastanawiam się nad wymianą silnika. Mam w domu silnik M50B20, ale bez osprzętu bo osprzęt nie przeżył konfrontacji z drzewem. Czy taka zamiana jest możliwa. Tamten silnik bardzo oszczędzał olej i byłem z niego zadowolony. Jak porównuję osprzęt to wygląda mi na trochę inny więc nie wiem co i jak będzie. Zastanawiam się także czy gdybym kupił sobie silnik M52B25 lub M52B28 czy dużo będę musiał kupić dodatkowych rzeczy? W domu mam kompletny wydech od M50B25 lub 28 (ten podwójny), czy to się przyda?. Co będzie ze skrzynią, wałem i innymi pierdołami. Czy da się zrobić tak, żebym np kupił tylko silnik (goły) plus komp od M52B25 i to przełożył?

 

PS. Sorry, że tyle nudzę i z góry dzięki za info

Opublikowano
Mozesz zalozyc stary silnik m50 jesli masz wiazke i komputer reszta podejdzie bez problemu w wypadku swapa mozesz kupic dowolne M52 goly slupek z komputerem Swap ne jest wielkim problemem dla przecietnego mechanika

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
A co ze skrzynią, wałem, mostem, wydechem i resztą osprzętu? Jak kupię M52B25 lub B28 to podejdzie od M52B20? Nie ma żadnych różnic?
Opublikowano
Roznica jest ale naped to wytrzyma no i zrobisz kazde seryjne 328 dzieki krotszemu przelozeniu :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
a czy taka zmiana nie bedzie miala przypadkiem wplywu na zywotnosc calosci? jesli sam silnik przelozysz? a co ze skrzynia, itp?
Opublikowano
a czy taka zmiana nie bedzie miala przypadkiem wplywu na zywotnosc calosci? jesli sam silnik przelozysz? a co ze skrzynia, itp?

Jesli zrobisz wszystko jak Pan Bog przykazal to nie bedziesz mial problemow. no ale jesli masz zamiar potem szalec, a sadze ze tak(wypadek,drugi silnik zajechany) to wiadomo ze wszystko sie szybciej posypie. Ja bym jednak nie pchal sie w tak duze koszty na poczatek i wymienilbym najpierw silnik a jesli fundusze zostana to reszte.

Opublikowano
M50 2,0 występowało z simensem 40,1(Vanos) i bosch (Bez vanosa) a m52 tylko z simensem 41,0 po silnikach i rocznikach dojdziemy co zamienic z czym aby cię nic nie kosztowało ,
Opublikowano
Ostroznie bym podchodził do zostawiania napędu z b20 - przecież most, półosie, skrzynia to praktycznie to samo co do R4 - nie sadzę, a wlasciwie jestem przekonany ze skrzynia czy most z np m40b16 miala taką sama wytrzymałośc co m52b28.... prędzej czy później sie posypie (ze wskazaniem na prędzej..)
Opublikowano
a sadze ze tak(wypadek,drugi silnik zajechany)

 

I tu się kolego mylisz? Autem kierował mój kolega bo ja sobie piwko piłem. A co do zajechania to powiem tak, jeżdżę dynamicznie ale nie szaleje nie palę kapci itp. To autko kupiłem niedawno. Zrobiłem nim jakieś 30 tys od września i okazuje się, że bierze i to dużo. Za dużo!

 

Co do M50 to jest to wersja bez Vanosa.

 

Jeszcze pytanko co do tego mojego starego M50. Drążę ten temat bo problem polega na tym, że nie mam nic z osprzętu. Wszystko się rozsypało. Nawet listwa wtryskowa się rozsypała. Cały jest tylko słupek. Zero osprzętu. To koło co jest na wale też się złamało, ale wałem mogę kręcić więc myślę, że w samym silniku wszystko jest OK.

Dlatego pytam, czy podejdą mi takie elementy jak rozrusznik, pompy (wody, wspomagania i diabli wiedzą jeszcze jakie), chłodnica, kolektor, wtryski, filtry (w M52 jest inny filtr oleju i jego obudowa) i inne pierdółki.

Jak się sprawa ma jeszcze co do sondy lambda. W M50 miałem jedną sondę 1V, a w M52 mam dwie sondy 5V.

Głównie chodzi mi o to, że jeśli zdecyduję się na ten M50 to boję się, że podczas wkładania nic nie będzie pasować i wtedy będę musiał "na wczoraj" szukać silnika M52 bo dokupienie osprzętu to wyjdzie drogo.

Opublikowano
Proste jak cep . Musisz stary motor zaadoptowac do elektroniki czyli : rozwiązanie pierwsze . Zdejmujemy głowicę z tego którym jezdzisz i zakładamy na tego po dzwonie , i po kłopocie , wkładamy motor i jazda . kolektory przy głowicy zostają na dwie sądy. jeszcze zmieniamy koło pasowe , można przy okazi wymienić uszczelniacze na zaworach . niestety trzeba wsadzic nową uszczelke pod głowicę , --- . jeszcze mozna próbowac przekładac same krzywki vanosa i dekiel górny nie ruszając głowicy ale ja nie pamiętam czy same wydmuszki głowic sa takie same chodzi o wycięcie z przodu pod vanosa. jesli tak to niema sprawy . i wtedy nie ruszamy głowicy tylko bebechy .i tez po kłopocie.(zerowe koszty ) zmieniamy kolektory pod dwie sądy jesli są inne ,
  • 2 lata później...
Opublikowano

Odświeżam

temat powraca, ale plany się trochę zmieniły. Mianowicie mój M52 biorący olej jeszcze jeździ i bierze dalej olej. Tylko sporo więcej. Na dzień dzisiejszy ma na liczniku 387 tys. i czas go zmienić. Dałem mój M50B20 do mechanika i zapowiada się słabo. Szykuję się do zakupu silnika. Szperam na Allegroszu i znalazłem coś takiego: SILNIK BMW E46 2.5 323 M52 2X VANOS - 1250zł za goły słupek - pytanie czy podejdzie taki silniczek i co jeszcze jest do niego potrzebne. Czy jest sens patrzyć za silnikami 2x Vanos? Moje M52 jest na 1x Vanos? Może jakieś inne propozycje takie aby wymienić silnik po jak najmniejszych kosztach.

Opublikowano
jako że często swapuje motory w bmw, proponuje zmienić silnik też na m52 b25 b28 . Dużo mniejsze koszty niż w przypadku swapa z e46. . jak już byś bardzo chciał ten z e46 to potrzebujesz kompletny silnik wiązkę i ews i najlepiej wydech tam są 4 sondy.
Opublikowano

Dobra, poszperałem trochę i wychodzi na to, że w M52B25 wg. realoem kolektor dolotowy i ssący, sprzęgło i tłumik są takie same jak w M52B20, tylne hamulce też wyglądają tak samo (różnią się tylko dociskiem - tak mi to wyglada) .

Do wymiany mam wtedy przepływomierz z rurą oraz upgrade komputera. Znalazłem też, że należy wymienić filtr powietrza (a raczej jego obudowę, bo na realoem filtry maja ten sam numer). Skrzynię biegów, wał i dyfer myślę zostawić od B20. Czy coś pominąłem?

Opublikowano
kolektor ssący na pewno taki sam?. w 2.5 jest na każdym cylindrze szerszy , lezą na warsztacie u mnie takie kolektory :D a reszta pasuje
Opublikowano
DobZnalazłem też, że należy wymienić filtr powietrza (a raczej jego obudowę, bo na realoem filtry maja ten sam numer). Skrzynię biegów, wał i dyfer myślę zostawić od B20. Czy coś pominąłem?

 

Skrzynię, wał i dyfer mozesz spokojnie zostawić od swojego auta. Tylko jeszcze przemyśl dobrze, czy warto brac ten silnik z e46? On jest na podwójnym Vanosie, ma 4 sondy, ja bym w to nie szedł. Chyba ze za tanie pienądze kupisz bardzo dobry silnik w super stanie z całym osprzetem, wydechem itp...

 

Najlepiej byłoby wrzucic silnik M52b25 lub M52b28 pochodzący z e36.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Właśnie kupiłem M52B25 z E39. I mam kilka pytań bo nie wszystko mi pasuje.

 

Nowy nabytek

DSC06066.jpg

 

1. Kolektor ssący - ma inny numer niż mój z B20, ale wygląda na identyczny. W internecie po numerach znalazłem, że 11611427618 jest do E39 520/523/528, a 11611703777 jest do E36 320/323/328. Pytanie który mam zamontować?

 

2. W B25 z gumy od przepływomierza jest wylot w dół. Do czego mam to podpiąć?

DSC06088.JPG

 

 

3. W B25 wygląda tak jakby były potrzebne dwie linki do przepustnicy. A w B20 miałem jedną. Do tego są dwa czujniki przepustnicy, a był wcześniej jeden.

Na bmwfans.info dopatrzyłem się, że przepustnica z mojego B20 też jest montowana do B25 tylko rurę do przepływomierza muszę wymienić. Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat?

 

DSC06084.JPG

 

248.jpg

 

 

4. W B25 jet jakiś czujnik, a w B20 tego nie było.

DSC06086.JPG

 

Czy to oznacza, że przepustnica jest do wymiany i muszę kupić taką od E36 M52B25 czy mogę założyć od E36 M52B20 (tu jest inny przepływomierz)?

W silniku od E39 jest inna łapa trzymająca niż w E36. Wiązka od komputera do silnika też jest troszkę inna.

 

Wiązkę przełożyłem z E36 M52B20 i są takie właśnie krzaki.

 

*****

 

Po analizie wnioskuję, że powinienem założyć przepustnice od E36 M52B20 (bo wg. katalogu jest taka sama do wszystkich E36 M52), kupić gumę tą między przepływomierzem a przepustnicą od E36 M52B25, przepływomierz i obudowa filtra powietrza od E36 M52B25. Wszystkie elementy od wersji bez ASC+T.

Kabel przy misce olejowej jest to kabel od czujnika poziomu oleju który był w E39. W E36 chyba go nie stosowano. Mam nadzieję, że miska olejowa gabarytami jest taka sama, bo nie bardzo chce mi się ją przekładać. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No to autko mam już uruchomione. Przeboje były niezłe. Silnik który kupiłem okazał się uszkodzony. Został wymieniony na M52B28 z E39.

Tak więc teraz jest konfiguracja następująca:

 

Z M52B28:

- silnik M52B28,

- sprzęgło.

 

Z M52B25:

- przepływomierz z gumą,

- obudową filtra powietrza,

- skrzynia biegów.

 

Z mojego starego M52B20:

- komputer (nic z nim nie robiłem tylko go podłączyłem),

- wiązka (od silnika do komputera),

- EWS i pestka,

- wał,

- dyfer,

- tłumik,

- tylne tarcze hamulcowe,

- kolektor dolotowy i wydechowy (wg. mnie są identyczne w M52B20, M52B25, M52B28),

- przepustnica (bo w tym co kupiłem była przepustnica od wersji ASC+T).

 

W najbliższym czasie planuję wymienić tylko tłumik na taki od M52B28 i tylne tarcze (jak się moje skończą).

Cała impreza wyszło drogo, a nawet bardzo drogo ze względu na uwalony M52B25, ale myślę, że było warto.

Różnica w jeździe z silnikiem M52B20, a silnikiem M52B28 jest bardzo duża i to jak na razie rekompensuje mi utopione pieniądze :D .

Opublikowano
ten M52b28 jest na podwójnym vanosie? z jakiego auta i rocznika pochodzi?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Pojedynczy Vanos, nie mam pojęcia jaki rocznik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.