Skocz do zawartości

E46 - 318i i 320i wady i zalety oraz opinie o modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.

 

Zbieram się do kupna BMW jednak na ten cel mogę max. przeznaczyć 20000 PLN dlatego też interesuje mnie E46 318i 118KM lub 320i 150KM. Wiem, że jest już wiele postów na ten temat, ale nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na wszystkie interesujące mnie pytania. I dlatego proszę Was o pomoc i opinie na temat tych dwóch silników (ich wady i zalety, osiągi, spalanie itp), jak również ogólne opinie dotyczące tego modelu, tzn. awaryjność i główne usterki, komfort jazdy i przede wszystkim koszty eksploatacji, części i dostępność zamienników.

Nie interesują mnie silniki diesla więc zamierzam zagazować 318i lub 320i. W związku z tym jak te silniki znoszą instalacje gazowe?

 

Dodam, że auto ma w 70% służyć do jazdy miejskiej dlatego też nie wymagam jakiś świetnych osiągów. Jednak jazda w trasie też musi być w miarę spokojna i komfortowa.

 

Liczę, że pomożecie mi podjąć dobrą decyzję.

Opublikowano
ja 20tys. zł kupisz od kogoś komu zależy na szybkiej sprzedaży (ma inny samochód na oku lub obecnego chce się pozbyć), ciężko będzie Ci znaleźć zadbany model
Opublikowano

318i mozesz znalezc w tej cenie w dobrym stanie, o 320i to raczej zapomnij. Jesli zamierzasz jezdzic po miescie to 320i spali Ci minimum 12 litrów/100 oferujac dynamike nieco lepszą niż 318i, ale nie powalajacą. 318i jest minimalnie słabszy, ale dużo oszczędniejszy - no i tanszy w eksploatacji - mniej cylindrów - mniejsze wydatki.

Oba auta cieszą sie dobrą opinią, jesli kupisz cos majace mniej niz 250 tys km prawdziwego przebiegu to powinenes byc zadowolony. Aczkolwiek serwisowanie jest droższe niz prostych samochodów, typu Astra czy Golf.

 

W 320i zdażają się uporczywe wycieki płynu chłodniczego które ciężko zlokalizowac, czasem przepalają sie uszczelki pod głowicą i pękają głowice. W 318i tych problemów nie ma. W obu autach jest dosyc delikatne zawieszenie jak na polskie drogi.

 

jak cos chcesz wiedziec, to pytaj dalej

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Więc wygląda na to, że 318i dużo mniej awaryjny, no i te spalanie ważne.

 

A jak sprawa wygląda z zamiennikami części? Czy jest tego sporo i łatwo są dostępne no i oczywiście ich jakość. Ceny są wyższe od części do prostych samochodów, ale np jak wypada to w porównaniu z częsciami do japończyków z podobnych lat i o podobnej klasie?

Czy jednak trzeba się nastawiać na oryginały?

 

I jak się zachowują te silniki z instalacjami gazowymi?

Opublikowano
wszystko zależy kto Ci gaz zamontuje, jeśli będzie dobrze założony to problemów żadnych nie będzie, jeśli jakiś laik będzie to ustawiał to mogą być problemy z wysokim spalaniem lub brakiem mocy(zależy jak skonfigurowane). Mam 318i z gazem i nie narzekam a jeżdze sporo
Opublikowano
No to rozumiem, ważne kto zakłada gaz. Ale po prostu chodzi o to jak się sam silnik zachowuje, niektóre samochody strasznie źle znoszą gaz nawet jeśli dobrej jakości.
Opublikowano

Dodam do wad w e46 czeste falowanie silnika

odklejajace sie uszczelki

trzeszczenie uszczelek

czesto pada centralny zamek (przekazniki )

czesto pada tez rezystor dmuchawy (jez)

zawioeszenie nie wytrzymuke naszych dziurawych drog swoznie wachacze koncowki tuleje

ubywajacy plyn chlodzacy

to by bylo na tyle jak cos sobie przypomne to napisze..

Opublikowano

Przemas a czemu tylko wady? A jakieś zalety??

 

I jakie są koszty tych elementów zawieszenia?

Opublikowano
kolego napewno bedzie ciezko znalesc dobry sprzet za 20000 tys i nie wyszukuj tak zwanych okazji bo moze sie okazac ze wyjdzie duzo drozej
Opublikowano
Witam,mam e 46 320i+podtlenek LPG,samochód posiadam prawie 2 lata i od razu po zakupie zamontowalem gaz,napoczątku delikatne problemy z gazem ale prawdziwy fachowiec poprawil i jest Ok,co prawda raz na pół roku jeżdze na wyregulowanie instalki,jeśli chodzi o motor to bez większych awarii,raz brak iskry na cylindrze ale to wina przewodu,wymieniony zawór regulacji ciśnienia,z elektryką wszystko ok,ale to wiadomo nie jest nowy samochód,dzisiaj jest dobrze a jutro różnie może być,jeśli chodzi o moc do 3,5tyś obr.mół ale powyżej zaczyna się dosyć zbierać.Moim zdanie jeżeli chcesz zamontować gaz bierz 2,0 chyba że nie gazuj i kop 1,8.Chociaż ja uważam że te 6 cylindrowe są lepsze i nie dlatego że sam mam taki,ale z samochodami jest jak pewnie wiesz jak trafisz,loteria i żaden magik ci nie pomoże.
Opublikowano

Ja koniecznie nie potrzebuję kosmicznych osiagów, tak jak pisałem wystarczy sprawne przemieszczanie po mieście i w miarę spokojne na trasie.

 

A jak jest z tymi zamiennikami części? Jakie ceny, dostępność i jakość? Jeszcze te informacje mnie interesują.

Opublikowano

mnie interesuje tylko 318i, więc podłączam sie pod temat, jak ze spalaniem trasa / miasto mysle nad 318i bo nie chce go gazować.

e46 jest troche cięższe od e36, ale silnik nowszy więc spalanie może nie większe?????

jaki silnik byście polecali 118KM, 143KM ??

Opublikowano
Przemas a czemu tylko wady? A jakieś zalety??

 

I jakie są koszty tych elementów zawieszenia?

 

Zalet jest dużo. Jak dla mnie najwazniejsze jest świetne zawieszenie, idealne prowadzenie przy zachowaniu wysokiego komfortu. Jezdziłem wieloma autami tej klasy z podobnych roczników i żaden nie prowadzi sie w polowie tak wspaniale jak e46. Jednoczesnie e46 prezentuje wysoki poziom komfortu, wyzszy niz np. mazda 626 czy VW Passat z tych lat. W komforcie e46 dorównuje niemal mistrzowi klasy sredniej, Peugeotowi 406. A w całokształcie bije go zupełnie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
mnie interesuje tylko 318i, więc podłączam sie pod temat, jak ze spalaniem trasa / miasto mysle nad 318i bo nie chce go gazować.

e46 jest troche cięższe od e36, ale silnik nowszy więc spalanie może nie większe?????

jaki silnik byście polecali 118KM, 143KM ??

 

Jesli stac Cie na ten silnik 143 KM w bardzo dobrym stanie, to bierz spokojnie te auto. Tylko ze wzgledu na roczniki, ono bedzie sporo drozsze od wersji 118 konnej. Ten 143 KM, mimo oznaczenie 318i ma 2 litry pojemnosci (4 cylindry). Możesz rozwazyc tez 316i z lat 2003-2004 - on ma silnik 1.8 115 koni. Takim jezdziłem troche i jezdzi fajnie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Powiem tak koledzy ze napisalem jakie sa najczestsze awarie naszego ukochanego auta to juz moja piate bmw i nie zamierzam zmieniac na co innego same ogory jezdza po naszych drogach a na passaty to ja juz patrzec nie moge co 2/3 ma paska normalnie dramat ,co do gazowania ja bym nie gazowal bylem ostatnio w WFK w wejcherowie i pan mechanik powiedzial ze diesle to -ciezarowki -na gaz to kuchenki a bezyna do samochodow pozdrawiam
Opublikowano

Maciek, Przemas a jak jest z tymi zamiennikami części? Jakie ceny, dostępność i jakość?

 

I czy jest jakiś problem w przestawieniu się z napędu na przód do takiego jak w BMW??

Opublikowano
Powiem tak koledzy ze napisalem jakie sa najczestsze awarie naszego ukochanego auta to juz moja piate bmw i nie zamierzam zmieniac na co innego same ogory jezdza po naszych drogach a na passaty to ja juz patrzec nie moge co 2/3 ma paska normalnie dramat ,co do gazowania ja bym nie gazowal bylem ostatnio w WFK w wejcherowie i pan mechanik powiedzial ze diesle to -ciezarowki -na gaz to kuchenki a bezyna do samochodow pozdrawiam

Kolego to zmień mechanika bo z tego wynika,że naprawia tylko benzyniaki

Opublikowano

I czy jest jakiś problem w przestawieniu się z napędu na przód do takiego jak w BMW??

Jeśli chodzi o moje zdanie to jest żaden problem chyba,że kupujesz M3 albo mocą zbliżone BMW.

Opublikowano
Maciek, Przemas a jak jest z tymi zamiennikami części? Jakie ceny, dostępność i jakość?

 

I czy jest jakiś problem w przestawieniu się z napędu na przód do takiego jak w BMW??

 

10 lat jezdziłem przednionapędowymi autami, po przesiadce na BMW nie było zadnego problemu. Powiem więcej - obecnie zimą lepiej mi sie jezdzi BMW niz poprzednim przednionapędowym autem, a to głównie dlatego że w BMW mam kontrole trakcji. To naprawdę pomaga w róznych warunkach.

 

Co do zamienników to nie wiem bo u mnie nic się nie psuje, a elementy eksploatacyjne kupuje oryginalne (paski filtry itp). Jedyna rzecz jaką wymieniałem to termostat - ale też kupiłem oryginał BMW. Kosztował ok 200zł, a wiec bez tragedii. A i jeszcze kupiłem gumę na manszete. Oryginalna kosztowała 100zł, zamiennik 25zł. Wybralem oryginał bo zamiennik wyglądał badziewnie (kiepska guma).

 

Ogólnie dostępnosc czesci jest dobra, podobna jak do innych aut europejskich. Co do jakosci zamienników to (z lektury forum) wiem, że im tansze to gorsze. Jest pare dobrych marek robiacych zamienniki świetnej jakosci, np. Lemforder.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Powiem nie ma zadnego problemu z przesiadaniem sie na tylny naped nie na poczatku jest nie odczuwalne napewno bedziesz zadowolony ,co do czesci to jest ich duzo nie ma problemow z zamiennikami jest roznie jedne lepsze jedne gorsze ale napewno odradzam firme cx to jest dramat ceny maja extra ale co do wytrzymalosci to masakra lepiej kupic cos pozadnego niz robic to 2 razy i placic za to samo pozdro
Opublikowano

Ok, dużo się dowiedziałem, dzięki wszystkim za pomoc.

 

Jak już będę miał coś na oku to też skorzystam z waszej pomocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.