Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taki objaw - po odpaleniu silnika pierwsze hamowanie jest bardzo slabe (trzeba bardzo mocno nacisnac hamulec). Pozniej przez nastepne 2-3 hamowania sytuacja wraca do normy i pozniej samochod hamuje juz tak jak powinien. Co jest grane?
Opublikowano

Proponuje sprawdzic, czy nie trzeba wymienic plynu hamulcowego, przy niskich temperaturach takie sa wlasnie objawy starego (zawodnionego) plynu...

mj

Opublikowano

Nie, nie stal wogole - jezdze nim codziennie.

A to zdarzylo mi sie dzisiaj takze po ok. godzinnym postoju...

 

Czy gdyby byl to plyn albo klocki, to komputer nie powinien pokazac jakiegos komunikatu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli taki objaw występuje od chwili zmiany okładzin ciernych hamulców to może być tego objawu przyczyną niewłaściwy dobór tych okładzin. Ja mam podobnie w 120d. Auto hamuje prawidłowo dopiero po lekkim nagrzaniu okładzin. Taka sytuacja występuje od chwili zmiany klocków na nieoryginalne i trwa od ponad 2 lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może założyłeś jakieś sportowe klocki. Wtedy jest to normalne zjawisko że nabierają sprawności dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.
Opublikowano

Wlasnie nie - nic nie robilem, nic nie zmienialem ani nie montowalem niczego.

Tak samo z siebie sie zaczelo dziac :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to pisałem do kolegi Karbo. :)

 

A Ty po prostu jedź do dobrego mechanika, innej opcji nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może założyłeś jakieś sportowe klocki. Wtedy jest to normalne zjawisko że nabierają sprawności dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.

 

TRW ale chyba nie sportowe.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kurde - samo zniknelo...

Wszystko dziala jak kiedys...

 

Hmm, jechac na serwis do sprawdzenia, czy szkoda kasy i olac skoro dziala???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może klocki mocno przypaliłeś podczas ostrej jazdy i jakiegoś bardzo mocnego hamowania, może wjechałeś w wodę z na maksa rozgrzanymi klockami i materiał zmienił swoje właściwości. Starła już się ta część i teraz jest tak jak powinno być.
Opublikowano
Vaccum Pump , jesli w twoim silniku wystepuje to na 99% własnie ci siadło i będzie coraz gorzej. Stały punkt programu w BMW.
Opublikowano

Hmm, nie, raczej nie...

To sie zaczelo gdy wlasciwie jezdzilem kilka dni tylko dom-praca-dom (15 min. jazdy po miescie).

Jesli dziala znowu poprawnie to niby git, ale troche sie boje, zeby kiedys nie zdziwic sie przed swiatlami albo na przyklad przed awaryjnym hamowaniem...

Opublikowano
Vaccum Pump , jesli w twoim silniku wystepuje to na 99% własnie ci siadło i będzie coraz gorzej. Stały punkt programu w BMW.
Ewentualnie może spadł ci jakiś przewód odchodzący od tej pompki, ale ich awarie są częste, nagle może się okazać ze masz brak hamulca, tzn słabo hamuje.
Opublikowano
Co to jest Vaccum Pump?

 

To jest taka pompka wytwarzająca podciśnienie, które połączone jest także z układem hamulcowym i podczas hamowania podciśnienie reguluje chyba moc z jaka zaciskają się klocki. Wiem że w V8 częsta usterka, z tym ze zdaje się że w v8 ta pompka ma tylko takie zadanie o którym napisałem a w dieslu spełnia parę innych funkcji dodatkowo. Radze się dopytać, bo możesz nagle nie wyhamować przed autem przed tobą.

Opublikowano

No tak, w takim razie lepiej nie ryzykowac i sprawdzic w serwisie nawet dla swietego spokoju.

Dzieki za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.