Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was serdecznie,

 

Powoli myślę o zakupie auta dla kobiety, która do tej pory poruszała się tylko autami FWD o mocy do 90km. Miała okazję przejażdżki za kierownicą 118d 122km ale po zupełnie suchej drodze - bardzo się podobało.

Naturalnym kandydatem jest BMW 118d, gdyż jestem niezwykle zadowolony z dotychczasowej eksploatacji 530d. Oczywiście e60 ma mnóstwo systemów pomagających w jeździe zimą, ale jak to jest w 118d? Może to głupie pytanie, ale czy kobieta o średnich umiejętnościach kierowcy będzie w stanie ogarnąć to cacko zimą i w deszczu?

 

Pozdrawiam

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
twoja e60 posiada te same sytemy co 118d. DTC I DSC nie mowiac o reszcie. sam mam 118d 122km przed liftingiem i jestem bardzo zadowolony. ale w zimie e87 poprostu sie nie sprawdza... jest to za lekkie auto i mi facetowi nie jezdzi sie nim pewnie po sniegu. na prostej drodze idzie sie zakopac.
" Ser feliz no es conseguir lo que deseas, es desear lo que tienes. "
Opublikowano

Nie zgodzę się z tym że to te same systemy...

W e60 530d mam aktywny układ kierowniczy który zdaje się jest sprzęgnięty z DSC, dzięki czemu poprzez minimalną korektę kierownicą "ustawia" auto przy wykrytym uślizgu tylnej osi. W jedynce taki element wyposażenia nie jest dostępny w 118d, jedynie w 120d (nie wiem jak z benzynami, ale tym się nie interesowałem).

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
W 120D, ale myślę że w innych jedynkach też, jest zimą źle. Jak już było pisane w różnych tematach np tu: viewtopic.php?f=33&t=119314 jedynka jest lekka z tyłu i zakopuje się łatwo. Luźny śnieg czy nawet błoto pośniegowe i już ją zamula. Trzeba uważać gdzie się wjeżdża!! Ośnieżona górka (luźny śnieg), do puki jedziesz jest ok, staniesz i przy ruszaniu trzeba z wyczuciem, tak samo przy wyjeżdżaniu np. z miejsca parkingowego. Zachowanie na suchej czy mokrej nawierzchni (zima), bez zastrzeżeń, trzeba sprowokować aby doświadczyć uślizgu.
Opublikowano

Czytając Wasze odpowiedzi nasuwa się jedna konkluzja.. szkoda że X1 jest tak drogie, nawet mimo kraty : )

 

Swoją drogą co do śniegu - różnie można do tego podchodzić. Zastanawiam się czy wielu z nas (w tym ja) nie popada w jakieś fanaberie z tym napędem zimą - tak naprawdę taka zima przytrafiła się nam pierwszy raz od bardzo dawna i nie wiadomo, czy nie będzie tak, że za rok wszystko to wróci do dawnej "normy".

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Zależy gdzie twoja żona jezdzi jeżeli tylko po mieście to w zimie raczej te główne są odśnieżone a jeżeli kupisz naprawdę dobre zimówki i do tego np. płytkę chodnikową włożysz do bagażnika to nawet ci się trakcja nie zaświeci :) .W czasie tej zimy nie usłyszałem zdania " jutro jade autobusem nie da się tym autem jezdzić " może raz albo dwa usłyszałem że lekko rzuciło autem na śniegu ale to przecież normalka bez względu czy na przód czy tył może się to przytrafić. Jedyny sposób gdy kupisz " jedynke" i za rok będzie tyle samo lub więcej śniegu zabrać zonę na jakąś górkę jak i też na jakiś plac zamknięty aby pokazać jak radzić sobie w danej sytuacji . Bo to chyba najważniejsze bo nie sztuką jest zatrzymać się włączyć awaryjne i tekst "nie da się" .
Opublikowano
Tak jak pisałem kilka dni temu w innym wątku dotyczącym zimy i jedynki,ja musiałem się z żoną zamienić na zimę,bo nie dawała rady nią jeździć,a nie jest złym kierowcą.Na pewno jest to spowodowane tym,że mieszkam w górach a tegoroczna zima jest solidna...Ja myślę tak: BMW 1 jest jak najbardziej autem dla kobiety,mojej się baaardzo podoba,niemniej jednak w zimie odradzam,chyba,że ktoś nie porusza się po żadnych górkach.BMW 3 w tym wypadku jeździ się jej lepiej,ja też dostrzegam różnice,po prostu ta jedynka na zimę słabo się nadaje i dlatego kobieta może mieć ciężko w walce ze śniegiem gdzie pchana jest pupa auta:P
Kubica GO!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie widzę żadnych różnic w prowadzeniu 1 i 3 w zimowych warunkach. Może dlatego, że w obu autach mam takie same opony w różnych rozmiarach. Dla tych którzy dostrzegają problem w prowadzeniu 1 po śniegu proponuję zakup opon zimowych odpowiednich do jazdy po śniegu np. nokian.
Opublikowano

Ja w e60 mam nokiany i na nastepną zimę chce kupić też do e87 bo jestem bardzo zadowolony

e87 jak nie stanie pod górką to wyjdzie jak już stanie to nie oszukujmy się należy puszczać hamulec i z jeżdzać do tył

Opublikowano
Ja również mam nokiany i jestem bardzo zadowolony z tych opon,warto zainwestować.Mnie trójka wyjeżdża pod większe górki niż jedynka,w obu autach mam blachy w bagażniku o wadze 90kg,to dużo też daje,ale SUVa z tego nie zrobimy.
Kubica GO!
Opublikowano
Ja mam w swojej nowe zimówki i powiem szczerze że jedynką w zimę jeździ mi się najgorzej ze wszystkich aut. Na trasie jak leży błoto jest ciężko zmienić pas a w mieście jak na chodniku leży śnieg i w dodatku luźny to odpuszczam.
Opublikowano

problem z E87 w zimie lezy, moim zdaniem, w tym, ze wiekszosc z nas ma opony przystosowane nie do sniegu, ale warunkow typowych dla zimy europejskiej, czyli blotno/sniegowe M+S jak dunlop wintersport ( bo takie BMW oferuje na zimowych felgach). Inne zdanie maja uzytkownicy E87 ze Szwecji, gdzie opona zimowa to viking lub vredstein DO JAZDY PO SNIEGU i na takich oponach jezdzi sie jedynka znakomicie. Oczywiscie duzo daje blacha w bagazniku :), chociaz taki patent uzywalem ostatnio w autach polskiej produkcji z tylnym napedem cwierc wieku temu :P

 

vazq~

~ The Gator Nation ~
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem z E87 w zimie lezy, moim zdaniem, w tym, ze wiekszosc z nas ma opony przystosowane nie do sniegu, ale warunkow typowych dla zimy europejskiej, czyli blotno/sniegowe M+S jak dunlop wintersport ( bo takie BMW oferuje na zimowych felgach). Inne zdanie maja uzytkownicy E87 ze Szwecji, gdzie opona zimowa to viking lub vredstein DO JAZDY PO SNIEGU i na takich oponach jezdzi sie jedynka znakomicie. Oczywiscie duzo daje blacha w bagazniku :), chociaz taki patent uzywalem ostatnio w autach polskiej produkcji z tylnym napedem cwierc wieku temu :P

 

vazq~

 

Takie jest i moje zdanie

Opublikowano
wlasnie! ja mam nokiany kupione w salonie daleko na polnocy (dluga historia), gdzie pan zapytal - a chcecie takie prawdziwe zimowe opony czy takie niby zimowe? wybralam zimowe, pan dal drogie nokiany (potwornie dluga finska nazwa na H, nie ma chyba takich w pl nawet) i akurat na sniegu sa bez zastrzezen, jada cudownie, zero uslizgu. im nizsza temperatura, tym lepiej! za to powyzej zera, na deszczu, lekki koszmarek. kontrola trakcji mieli, na mokrej nawierzchni slizga sie podczas ruszania a nawet szybszego przyspieszania. tylko tutaj wlasnie lezy problem - cos za cos. albo dobre na warunki jesienno-zimowe, czyli wiekszosc czasu, gdy w polsce uzywamy opon zimowych, czy tez dobre na warunki prawdziwie zimowe, mrozy, snieg, oblodzenie (choc tu juz niewiele pomoze). i, zaleznie od wyboru, lekka irytacja wiekszosc pory jesienno-zimowo-wczesnowiosennej lub frustracja w "zimowa zime". wybor - trudny. w przyszlym roku bede kupowac nowe zimowki i szczerze mowiac nie wiem co robic. te kilka tygodni srogiej zimy przypomina, ze nie zyjemy (niestety) w toskanii, gdzie zima ogranicza sie do mzawki i braku slonca...
Opublikowano
ach, przeciez to temat "czy 1 autem dla kobiety", zatem powinnam czuc sie wywolana do tablicy :) dla mnie jest i to swietnym, choc znam panie ktore klna i wsciekaja sie niemilosiernie. przed kupnem myslalam, ze to bardzo babskie auto, a teraz na ulicy widze, ze jezdzi nim tez duzo facetow. a zatem - moze nie babskie, ale dla samochodowo w miare rozgarnietej kobietki jak najbardziej :) [jak i dla samochodowo w miare rozgarnietego faceta]
Opublikowano
nokiany kupione w salonie daleko na polnocy

 

o, to chyba to mamy dealerow z tych samych stron :)

 

Dorzucajac jeszcze ostatnie 2 centy, nic nie przebija opon z kolcami (a zwlaszcza ich specyficznego halasu na asfalcie).

 

vazq~

~ The Gator Nation ~
Opublikowano
nokiany kupione w salonie daleko na polnocy

 

o, to chyba to mamy dealerow z tych samych stron :)

 

Dorzucajac jeszcze ostatnie 2 centy, nic nie przebija opon z kolcami (a zwlaszcza ich specyficznego halasu na asfalcie).

 

vazq~

 

moze, moze, choc to byly opony kupowane do poprzedniego auta :)

Opublikowano (edytowane)

120d od października'08, przejechane na dziś 50tys km, auto ma zmienione zawieszenie na bmw performance + dyfer z blokadą;

tylnonapedowe samochody, ktore prowadzilem przedtem to fiaty 126p, 125p i polonez, kazdym przejechalem moze ze 20km na kursie prawa jazdy ;)

 

moja opinia: na dzisiejszy stan techniki motoryzacyjnej auto tylnonapedowe jest warte zakupu jedynie dla osob jezdzacych poza ulica sportowo i to na biezaco (tzn. minimum raz na tydzien)

 

tylny naped z wylaczona kontrola trakcji jest maksymalnie niebezpieczny w kazdych warunkach, im bardziej przyczepnie tym bardziej, bo predkosci sa wieksze plus wszystko dzieje sie szybciej, a zeby skutecznie skontrowac, to trzeba zaczac robic to szybciej niz auto "ucieknie"

 

tylny naped z aktywna kontrola trakcji to zakrety przejezdzane na sliskim w bardzo, bardzo wolnym tempie kontrola trakcji czasem wyhamowuje auto do 0, jest natomiast bardzo skuteczna jezeli chodzi o stabilizacje toru jazdy; latwo zobaczyc to zima, rwd z reguly po prostu stoja, a kontrolki kontroli trakcji mrugaja bardzo czesto; szybka jazda rwd na sliskim to poslizg na prawie kazdym zakrecie, a to zabawa nie na droge publiczna

 

co do lekkiego tylu 1er, to sie nie zgodze zupelnie, 120d ma np. rozklad ciezaru na przednia i tylna os idealnie 50:50 - sprawdzilem doswiadczalnie "wazac" obie osie na stacji diagnostycznej

Edytowane przez kons6
Opublikowano
A ja bym sie wstrzymał-sorki jeśli generalizuję..ale babeczki nie dbają tak o auta jak faceci-koszą dziury i krawęzniki jak idzie-dlatego BMW w ogóle to złe rozwiązanie dla nich (kosztowne zawieszenie) ;)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.