Skocz do zawartości

E39 Brak mocy, problemy z startem


hamele

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że tu nowy jestem to chciałem się przede wszystkim przywitać.

 

Móje BMW to model 523i z 96r, z manualem bez lpg.

Problem mój jest taki: Jechałem do pracy i wszystko chulało tak jak trzeba. Po wyjściu z pracy wsiadam do samochodu i nie chciał odpalić. Dopiero po dłuższej chwili heblowania silnika (rozrusznik kręcił ok) odpalił. Brakuje mu ewidentnie mocy i gdy się silnika nagrzeje to czasem na światłach jak stoję, gaśnie. i znowu trzeba go heblować. dziś rano na zimnym silniku odpalił bez żadnych problemów, jakby nigdy nic. gdy tylko się nagrzał silnik do odpowiedniej temp. - znowu to samo.

 

Za wszelką pomoc z góry dziękuję

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompa na pewno pojadę. kolega też twierdzi że jest możliwe że padł czujnik położenia wału. Mi po głowie też chodzi pompa paliwa. chociaż sam nie jestem do końca przekonany o tym.

 

no cóż pojadę na kompa to się wyjaśni.

 

Ps: wymiana tego czujnika to jakaś skomplikowana sprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czujnika zajmie kilkanaście minut. Ale sam czujnik dość kosztowny, odradzam kupowania zamienników.
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie.

Jestem tu nowicjuszem, po pierwsze chciałem wszystkich pozdrowić i przywitać się;

po krótce - Jarek, Kraków, E39 523i kombi w automacie, rok 97

 

A problem taki: czasem ciężko pali na zimnym silniku, lubi zgasnąć na wolnych obrotach i co najgorsze nie ma mocy do 3 tys. obrotów.....

Większość objawów wygląda na czujnik wałka, ale byłem wczoraj na kompie i wyszły 2 błędy: czujnik położenia wału korbowego i przepływomierz. Czujnik już zamówiłem (org. SIEMENS, 230 zł - dzięki za cynka Rafcio 523i :cool2: ), a z przepływką mam problem.... nie wiem czy kupić od kopa jakąś używkę za parę złotych, czy poczekać na wymianę samego czujnika i zobaczyć czy się odmuli. Bo niestety nowy oryginał to spory wydatek...., a gdzieś na forum wyczytałem, że czasem lubi wszystko popuścić po wymianie samego czujnika i wraca do normy.

Czy może ewentualnie da się jakoś wyczyścić przepływkę ??

 

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ja wymieniłem czujnik wszystko wróciło do normy. ja nie miałem mocy na całym zakresie obrotów (tzn, o ile to można nazwać mocą). Może na początek wymień tylko czujnik położenia a gdy choroba nie minie popatrz co z tą przepływką.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....no i po wymiance wszystko wróciło do normy,

pali jakby miała 30 tys.km przebiegu, nie gaśnie i miło przyspiesza....

 

ale mam jeszcze wrażnie lekkiego przymulenia w niektórych momentach i tak się zastanawiam czy sondy lambda będą świrować gdybym wyciął katalizator??

czy może wstawić coś zamiast niego, żeby czegoś nie spitolić??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.