Skocz do zawartości

E60 530d Regeneracja wtrysków


baranmarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czy robil ktos regeneracje wtryskow w BMW 530d 218KM?? U mnie niestety po podpieciu INPY i odczytaniu pracy wtryskow wychodzi na 5 cylindrze +5 do +7. Poprzez to czesto kopci duzo pali i przede wszystkim bardzooo nierowno chodzi na wolnych obrotach.

Co prawda wyskakuje mi jeszcze blad air mass sensor czyli chyba od przeplywomierza ale nie wydaje mi sie zeby wtrysk przelewal paliwo poprzez bledna prace przeplywki.

Zastaniawiam sie gdzie ewentualnie przeprowadzic naprawe wtryskow i na co zwrocic uwage.

Prosze o jakies porady.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat bym ci odradzil regeneracje.Trzy razy mi regenerowali wtryski w Poznaniu koszt ok.2000 i samochod dalej nie chodzil,w konicu kupilem nowe i bylo juz ok.Ale moze trafilem na kiepski warsztat...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie kupowales nowe?? jaki koszt??

 

jeden wtrysk do 2,0d w serwisie 1600 PLN, cena w Intercarsie to 1500 PLN, cena u BOSCHA 1500 PLN, cena w dobrym sklepie motoryzacyjnym, który ma bardzo duze zniżki w hurtowniach 1000 PLN. Wtrysk oryginalny Boscha. Jest tez wtrysk z fabrycznej regeneracji Boscha chyba tańszy o 200 PLN

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis jest w Bialymstoku, Bosch Zarniewski. Ja robilem u nich program do 320d, a znajomy regenerowal wtryski. Koszt regeneracji wraz z czesciami (nowa koncowka, zestaw sprezynek, kuleczka itp) to ok 500 szt. Samo sprawdzenie wychodzi ok 50 zl. Jestem zadowolony wiec polecam.

 

Jedyny minus to troche daleko :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do regeneracji wtryskow to mam złe doświadczenie. jezeli regeneracja ma kosztowac 500zl to bym dorzucil do nowego. wiem, ze jak jest 6 szt. to moze zabolec. na orginalnych wtryskach boscha CR i dobrym paliwie zrobisz spokojnie 400 tys km, ja w drugim aucie mialem 600tys km i wtryski byly sprawne - tankowałem zawsze dobre paliwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do regeneracji wtrysków, podobny serwis jest w Krakowie. BOSCH Gladysek. Tez zajmuja sie regeneracja wtryskow na oryginalnych podzespolach. Ostatnio dosc szczegolowo sledzilem temat wtryskow i nasuwa mi sie jedna rzecz. Wiekszosc osob ktore mialy robione jakie kolwiek zmiany z wtryskami musza sprawdzic czy w sterowniku silnika maja zakodowane dobre numery wtryskow. W moim aucie mialem wadliwy jeden z wtryskow i zostal wymieniony przez mechanika na nowy. Aczkolwiek po wymianie silnik chodzil jeszcze gorzej niz przed wymiana. Po odpaleniu niebieski dymek z rury jak i bardzo nierownomierna praca. Jak sie okazalo zmiana nie zostala odnotowana w komputerze. Podjechalem na serwis i zakodowalem sobie nowy wtrysk i po problemie. Jak reka odjal. Chodzi rowniutko nie kopci.

A co do paliwa to Panowie sprawa wyglada tak ze w zaleznosci do jakiej naftobazy jest najblizej z waszej miejscowosci to z tej bazy wszystkie stacje biora paliwo. Nie zaleznie czy jest to shell czy bp czy orlen. Wyjatkiem jest tylko Lotos ktory ma swoje paliwo i Lukoil. Kazda inna stacja taka jak bp orlen, shell statolil maja paliwo z tej samej naftobazy ktora jest najblizej Was. Dopiero przy paliwach verva czy ultimate czy vpower kazdy ma swoje dodatki, ktore dolewa sie bezposrednio do cysterny np. 20litrow dodatku na komore 40000L. Dlatego jesli tylko na samej stacji nie robia zadnych bonusow to tak naprawde nie ma wiekszej roznicy czy taknujesz tu czy tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy korekcie rzędu 5,7 nie wróżę sukcesów z regeneracją. Przy takich wartościach najprawdopodobniej wymiana końcówek nie pomoże :cry: . Sugerowałbym wymiane całych wtrysków - nie ma sensu robić dwa razy tego samego i przepłacać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

panowie,a czy przy korekcji rzedu 2.7 , -1,8 , 0.99 , 1.17, (ostatnie dwa maja do 0.5 maksymalnie) jest szansa na regeneracje,czy raczej nowe trzeba?

Samochod dymi lekko po odpaleniu na zimnym silniku.

Czy wymiana lub regeneracja wtryskow obejmowac musi wszystkie na raz,czy tylko wadliwe?

czy znacie jakis dobry warsztat zajmujacy sie wtryskami w malopolsce badz podkarpaciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekta +/-3 jest traktowana jako praca do przyjęcia. Osobiście uwazam, że odchyłka w okolicy 1 to nie ma o czym mówić. powyżej 1 a do 3, znaczy, ze problem trzeba obserwować ale jeszcze niekoniecznie regeneracja czy wymiana. Jesli odchyłka utrzymuje sie w okolicy 3 to moim zdaniem do regeneracji albo do wymiany. Mój mechanik wymienia tylko ten, który nie działa prawidłowo, z drugiej strony w serwisie BOSCHa gdzie regeneruja wtryski sugeruja zrobienie kompletu bo niewiadomo kiedy podnie kolejny, no ale jak wiadomo jest to większy koszt.

 

U mnie jak sprawdzałem wtryski z pół roku temu to wszystkie były idealne, z 3 miesiace temu jeden wtrysk pokazywał + 2,8, po zmianie paliwa i po zalaniu STP zmniejszyło sie na +1, reszta w normie w okolicy 0. Obserwuje problem ale wiele zależy od paliwa.

 

Poszukaj autoryzowanego serwisu Boscha w Krakowie, koszt chyba ok 500 zeta za sztuke.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekta +/-3 jest traktowana jako praca do przyjęcia. Osobiście uwazam, że odchyłka w okolicy 1 to nie ma o czym mówić. powyżej 1 a do 3, znaczy, ze problem trzeba obserwować ale jeszcze niekoniecznie regeneracja czy wymiana. Jesli odchyłka utrzymuje sie w okolicy 3 to moim zdaniem do regeneracji albo do wymiany. Mój mechanik wymienia tylko ten, który nie działa prawidłowo, z drugiej strony w serwisie BOSCHa gdzie regeneruja wtryski sugeruja zrobienie kompletu bo niewiadomo kiedy podnie kolejny, no ale jak wiadomo jest to większy koszt.

 

U mnie jak sprawdzałem wtryski z pół roku temu to wszystkie były idealne, z 3 miesiace temu jeden wtrysk pokazywał + 2,8, po zmianie paliwa i po zalaniu STP zmniejszyło sie na +1, reszta w normie w okolicy 0. Obserwuje problem ale wiele zależy od paliwa.

 

Poszukaj autoryzowanego serwisu Boscha w Krakowie, koszt chyba ok 500 zeta za sztuke.

ale lepiej nowe wtryski,czy regenerowane tez dadza rade?

Zakladajac,ze zaloze nowe,ile mozna na tym pojezdzic,ile na regenerowanych?

czy po wymianie wtryskow,trzeba je jakos programowac,czy demontujemy stare i wkladamy nowe i jazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.wiesz co nowy to nowy, z tym, ze nowy Bosch u mnie to 1000 PLN a regeneracja to ok 500 PLN. Więc jak chcesz zrobić ewentualnie wszystkie to robi sie różnica w koszcie.

2. Jak z trwałością nowego a po regeneracji to nie wiem. Jesli mialbym zrobić jeden to pewnie bym kupil nowy, jeśli wszystkie to z racji kosztow pewnie regeneracja. Jest też program fabrycznej regeneracji Boscha, firma skupuje wtryski i robi regeneracje na fabrycznych urządzeanich. Taki wtrysk ma pełną gwarancje i jest nieco tańszy, w moim przypadku 800 zeta w stosunku do 1000 nówka.

3. Jeśli wymieniasz wtryski to trzeba sie upewnić, ze numer katalogowy wtrysku jest dokladnie taki sam, jeśli jest inny to z tego co mi wiadomo trzeba zakodowac. Slyszalem o przypadkach, ze bez kodowania auto nie pracowało jak należy a po kodowaniu jak reką odjął.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest ktos na tym forum kto regenerowal wtryski CR?,jak to sie ma w praktyce?

 

Mysle jednak,ze u mnie jest to powod paliwa.Dziwne,bo zatankowalem na SHELL-u V-power diesel :roll:

Teraz zatankowalem pelny zbiornik na innej stacji,wlalem srodek do czyszczenia ukladow wtryskowych i oto wyniki na cieplym silniku (ok 50 stopni)

 

Cylinder 1 (0.34)

Cylinder 2 (-0.91)

Cylinder 3 (0.27)

Cylinder 4 (0.59)

Cylinder 5 (-0.17)

Cylinder 6 (-0.08)

 

Ten na drugim na zimnym silniku zaraz po odpaleniu pokazywal wczesniej -1.84,na piatym 2.40.Reszta w normie.

Pytanie moje:

Czy wymieniac wszystkie,regenerowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie,a jak jest u was przy odpalaniu samochodu rano?

Przy np temperaturze okolo 0 stopni,samochod zaraz po odpaleniu zadymi na bialo?

U mnie przy minusowej temp,odpala od kopa,ale pozostawia za soba bialy dym,ktory czuc nie spalonym olejem napedowym.

Doslownie jeden bak.Nie wiem czy to jest normalne,czym mam sie pochylic ku wymianie wtryskow?

Jak jest z waszymi silnikami M57N w E60,E61?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przez chwile leci po prostu para z wody, która się w nim zebrała, a jak się tłumik rozgrzeje nie ma mowy o żadnym dymku.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest ktos na tym forum kto regenerowal wtryski CR?,jak to sie ma w praktyce?

 

Mysle jednak,ze u mnie jest to powod paliwa.Dziwne,bo zatankowalem na SHELL-u V-power diesel :roll:

Teraz zatankowalem pelny zbiornik na innej stacji,wlalem srodek do czyszczenia ukladow wtryskowych i oto wyniki na cieplym silniku (ok 50 stopni)

 

Cylinder 1 (0.34)

Cylinder 2 (-0.91)

Cylinder 3 (0.27)

Cylinder 4 (0.59)

Cylinder 5 (-0.17)

Cylinder 6 (-0.08)

 

Ten na drugim na zimnym silniku zaraz po odpaleniu pokazywal wczesniej -1.84,na piatym 2.40.Reszta w normie.

Pytanie moje:

Czy wymieniac wszystkie,regenerowac?

 

A dlaczego Ty chcesz wymieniać?!

Miarodajna diagnoza musi byc dokonana przy nagrzanym silniku. 50 stopni to nie jest temperatura nagrzanego silnika!! Wobec powyzszego korekcje na nierozgrzanym motorze bedą wyzsze.

Czekamy na wynik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego Ty chcesz wymieniać?!

Miarodajna diagnoza musi byc dokonana przy nagrzanym silniku. 50 stopni to nie jest temperatura nagrzanego silnika!! Wobec powyzszego korekcje na nierozgrzanym motorze bedą wyzsze.

Czekamy na wynik?

na rozgrzanym silniku,sa w normie.Chce wymienic,poniewaz po odpaleniu porannym dymi lekko przez chwilke na siwo.

Swiece zarowe wymienione,sterownik wymieniony.Moga to byc wtryski?,czy szukac problemu gdzies indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.