Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam M47N.

 

 

O czym moze swiadczyc zachownie mojej przeplywki wg INPY?

 

Juz tlumacze o co chodzi: na biegu jalowym, gdy samochod przegazuje i obroty juz opadaja, wskazania INPY dla current air-mass flow duzo wolniej (o jakies 2 sekundy) opadaja od wskazan desired?

Opublikowano

Witam

wskazania INPY dla current air-mass flow duzo wolniej (o jakies 2 sekundy) opadaja od wskazan desired?

 

 

Tak ma być (wyznacza cel -osiąga cel) zwłoka :cool2:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Nie wiesz ?

 

oczywiście ze nie wiem dlatego pytam i mieszam w temacie :twisted:

 

Tak tak "A świstak siedzi........."

 

Sądzę że akurat dla Ciebie to nie nowina ale wielu czytających forum może się przydać.....

 

Po pracy wkleję trochę informacji z tego tematu.

 

Start

 

Test sprawności przepływomierza M47TÜ/M57TÜ

 

 

Układ zasilania silnik w powietrze składa się z kilku grup i części które zapewniają poprawne zasilanie silnika powietrzem w każdych warunkach jego pracy. Usterki w tych grupach są często przyczyną zaburzeń w poprawnej pracy silnika. np. brak mocy ,czarny dym itp.

 

Test przepływomierza jest ogólny i zależny od osprzętu.Sprawdza całą grupę części odpowiedzialnych za poprawną ilość powietrza w dolocie. Umożliwia to odnalezienie uszkodzonego elementu powodującego zaburzenia.

 

System przepływu powietrza, składa się z:

 

* Czujnik ciśnienia Turbo

* Czujnika temperatury zasysanego powietrza (czujnik zintegrowany w przepływomierzu)

* Czujnik temperatury powietrza wtłaczanego przez turbo (czujnik za intercoolerem)

* Przepływomierza- Air-masowego czujnika przepływu powietrza

* Recyrkulacji spalin .Układ ten składa się z zawór EGR, przetwornika ciśnienia, pneumatycznej i elektrycznej aktywacji przetwornik ciśnienia.

* Układu doładowania ,składa się z turbosprężarki ,przetwornika ciśnienia, pneumatycznej i elektrycznej aktywacji przetwornik ciśnienia.

* Klapek zawirowań

* Filtra powietrza, węże podciśnieniowe, rury dolotowe, intercooler, układ wydechowy itp.

 

Procedura badania , test automatyczny.

 

1. Czujnik ciśnienia jest sprawdzany pod kątem wskazywania realnych wartości.

2. Czujniki temperatury powietrza zasysanego i czujnik za intercoolerem są sprawdzane pod katem wiarygodności wskazań.

3. Czujnik masy powietrza (przepływomierz jest badany na wolnych i podwyższonych obrotach) Zmierzony przepływ jest porównywany do przepływu obliczonego. W tym samym czasie w fazie testu sprawdzany jest układ doładowania ......czy wystarczająco szybko narasta ciśnienie w kolektorze i czy dochodzi do odpowiedniego poziomu.

4. Sprawdzany jest zawór recyrkulacji spalin ,elektrozaworek ,siłownik ciśnienia powietrza - turbosprężarki poprzez następującą procedurę automatycznego testu:

 

* Aktywacja regulator ciśnienia turbosprężarki z minimalnym impulsem wypełnienia (mówiąc wprost komp sam przestawia łopatki zmiennej geometri celem wymuszenia zmian ciśnienia w dolocie więc i zmian w ilości przepływy powietrza)

* Stopniowe otwarcie recyrkulacji spalin, pomiar zmian ilości powietrza przelatującego przez przepływomierz.

* Zamknięcie recyrkulacji spalin

* Aktywacja regulator ciśnienia turbosprężarki z maksymalnym impulsem wypełnienia (mówiąc wprost komp sam przestawia łopatki zmiennej geometri celem wymuszenia zmian ciśnienia w dolocie więc i zmian w ilości przepływy powietrza)

* Stopniowe otwarcie recyrkulacji spalin, pomiar zmian ilości powietrza przelatującego przez przepływomierz.

Do tego testu obroty na biegu jałowym są automatycznie podnoszone.

5.Masy zmierzonego powietrza są analizowane automatycznie. Są one porównywane ze sobą w taki sposób, aby można było wyciągnąć wnioski co do poprawności działania recyrkulacji gazów spalinowych i układu turbosprężarki (doładowania)

 

Ocena testu

 

Program automatycznie analizuje wynik i określa procedurę dalszego rozwiązywania problemów.

 

Uwaga: W przypadku nieprawidłowego pomiaru masy powietrza , pomiar może być błędny jeśli inne elementy niż przepływomierz są nie sprawne. One mogły wprowadzić błędy. Należy odnaleźć niesprawności albo w układzie doładowania albo w układzie recyrkulacji spalin ,usunąć je i wykonać procedurę testu ponownie.

 

Dane pomiarowe , na których oparta jest automatyczna analiza są wyświetlany po badaniu w tabeli

Są drukowane w raporcie diagnozy i mogą być wykorzystane do analizy i oceny problemu.

 

Oceniane i wyświetlane wartości zmierzone (tabela)

 

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/zx3625_Zrzut_58.jpg

 

 

 

Na mierzone wartości powietrza ma wpływ również stan klap zawirowań w kolektorze.

Jednak jest to niewielki wpływ

Podczas jazdy, nieprawidłowego działania klap zawirowań ma następujące objawy:

 

* Klapy wirowe w pozycji zamkniętej: brak mocy przy wysokich obrotach silnika

* Klapy wirowe w pozycji otwartej: pogorszenie emisji spalin

 

Materiał naturalnie nie jest moim wymysłem i pochodzi z WDS BMW Wiring Diagram System - Model 3 E46

 

Przetłumaczyłem go na tyle na ile potrafiłem mam nadzieje że przyda się komuś do czegoś.

Dotyczyło to DDE5 w DDE4 test odbywa się podobnie jednak z użyciem wysokich obrotów 3500obr/min. Z tego co mi wiadomo nie przewidziano takiego testu dla DDE3.

 

Odniosę się do tego co napisałem parę dni wcześniej........Nie da się tym testem zrobić wiarygodnego pomiaru gdy w kolektorze nie ma klapek (a większość je wywaliła-polecam zabieg z wiadomych względów)

Nie da się zrobić poprawnego pomiaru gdy układ recyrkulacji spalin jest zaślepiony.

Test jest przewidziany jako pomiar stacjonarny.

 

Nie daje możliwości sprawdzenia przepływomierza podczas jazdy i pod obciążonym silnikiem.

Dlatego promuję jako najlepszy sposób na diagnostykę przepławki i nie tylko, analizę parametrów mierzonych w czasie rzeczywistym podczas testów drogowych.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
No to jedyny sposob na M47 to chyba podmiana z kims co ma M47N i pomiar INPA.
Opublikowano

Czesc Krzycho

 

Ok dodam swoje trzy slowa ... ja osobiscie uwazam ze ludzie czesto kieruja sie falszywa opinia o pracy przeplywki majac jako odniesienie wskazanie chwilowego zuzycia paliwa ... 20 litrow z pedalem w podlodze nie swiadczy o tym ze przeplywka jest ok. Nie kazda przeplywka pada zanizajac wartosci bo sa i takie co zawyzaja. Zgodnie z logika duzo powietrza daje duzo paliwa a jak realnie jest go mniej to co wtedy ? wtedy zaczyna sie nieprawidlowe spalanie (spadek mocy), nadmierne kopcenie w skrajnym przypadku niedopalanie i zasranie kata dieslem.

Trzeba korzystac z roznych narzedzi ... INPA daje surowe wskazania ... DIS troche wiecej ... zadne nie jest idealne ... tak jak i Kris uwazam, ze najlepiej przeplywke sprawdzic w ruchu ... powyzej 3000 rpm, tempomacik, plaski teren tak zeby nie miec zmiennych obciazen ... przy tych obrotach klapki sa otwarte wiec ich brak nie ma znaczenia, zgodnie ze specyfikacja EGR jest zamkniety ... i juz mozna miec jakis poglad na to co sie dzieje. Moze glupoty gadam :D

 

PS. nie kazdy wywala klapki ... w kraju w ktorym mieszkam malo kto o tym slyszal :)

Opublikowano

 

najlepiej przeplywke sprawdzic w ruchu ... powyzej 3000 rpm, tempomacik, plaski teren tak zeby nie miec zmiennych obciazen ... przy tych obrotach klapki sa otwarte wiec ich brak nie ma znaczenia, zgodnie ze specyfikacja EGR jest zamkniety ... i juz mozna miec jakis poglad na to co sie dzieje.

:cool2:

 

Nie mam nic do dodania , tomaszf wyczerpał temat dziękuję :handshake:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Wybacz ale nie widziałem 320d cr która zamyka na ekonomizerze 20l na 5 biegu.

Na 3 i 4 tak ! Po " chipie" nawet za 20stke poleci. Ale na 5ce nie dojdzie do 20 nigdy.

 

U mnie na biegach 1-5 ekonomizer dochodzi do 20L, natomiast na 6 biegu maksimum to 16-17L...

Opublikowano (edytowane)

Witam

U mnie na biegach 1-5 ekonomizer dochodzi do 20L, natomiast na 6 biegu maksimum to 16-17L...

 

Mowa była o CR 150PS seria skrzynia 5.

Jeśli masz skrzynie 6 to wiadomo że 5 w twojej skrzyni jest krótsze niż w 5 w skrzyni 5 biegowej.

 

Zbędne zamieszanie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Wybacz ale nie widziałem 320d cr która zamyka na ekonomizerze 20l na 5 biegu.Na 3 i 4 tak ! Po " chipie" nawet za 20stke poleci. Ale na 5ce nie dojdzie do 20 nigdy.

hej Krzysiek,

czyli jak u mnie zamyka ekonomizer w 20l na 5tym biegu z butem w podłodze tzn, że coś jest nie tak? Do tego licznik spalania przekłamuje bo pokazuje 12,5l/100, a pali 9,5l/100 (sprawdzane pod korek). Kiedyś się spotkałem z terminem "kalibracji" licznika. Czy to możliwe, żeby coś w moim liczniku się popierniczyło i teraz takie numery odwala?? pozdrawiam! Łukasz

U mnie też ekonomizer na 5 biegu przy maksymalnym wciśnięciu pedału potrafi wskazywać 19-20l

Dolo
Opublikowano

Witam

U mnie też ekonomizer na 5 biegu przy maksymalnym wciśnięciu pedału potrafi wskazywać 19-20l

 

No tak ,ale Ty nie masz CR :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Mówicie że na 1-4 bieg licznik ze spalaniem powinien się zamknąć. Gdy jadę na 4 biegu z prędkością np. 60hm/h dam do dechy gazu to u mnie pokazuję spalanie na około 12l, a gdy wzrasta prędkość to to dochodzi tak do 20l. Tak samo jest u was czy może powinno od razu dojść do 20l spalania ?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Mam problem autko od pewnego czasu słabo jezdzi przyspiesza bez rewelacji oraz ostatnio zaczyna przerywac tak miedzy 1500 a 2000obrotow nie wiem co to jest .Bylem w aso to dali mi 6stron wydruku po niemiecku powiedzieli ze to może być filtr powietrza, przepływka przewody podćiśnienia egr a może turbo.

Opublikowano
Dzisiaj zgasilem samochod poszedłem do sklepu,przyszedlem odpaliłem,jedynka i czuje ze cos nie tak dociskam gaz a samochod nei idze,przegazowalem wszystko ok,nagle znow nie idze ale troche poszarpal.Mowie nic tylko przeplywka podlaczam pod kompa i wywala jej bład :evil: Wartosci mierzone takze sa przypisane z mapy awaryjnej,czyli osiaga max 650 jednostek.Blad jest open circuit lub cos tam B-.Mam zamiennik pierburga.LAdny prezent sobie chyba zrobie bo musze kupic nowa,teraz chyba zakupie boscha.Ma ktos na sprzedaz?????
  • 3 lata później...
Opublikowano

koedzy

mam problem z moim bmw e60 530d 218km

 

Zawyża przepływomierz skutkuje to tym ze auto przy ostrzejszym przyspieszaniu kopci na czarno i muli go troche do 2 tyś

- Na biegu jałowym w inpie wartość uzyskana jest średnio wyższa o ok 150-180 jednostek

-w trakcie przyspieszania ta przewaga sie powieksza

-cały czas ecu wyłapuje blad przepływki(za wysoka wartosc)

-przepływka jest nowa oryg. bosch( na starej to samo, na innej ktora pozyczylem od kolegi z jedo e60 gdzie dziala w 100% dobrze dalej to samo)

-kolektor tez podmieniałem od kolegi

-turbo po regeneracji przed i po regeneracji ten sam problem

-geometrii była tez sprawdzana

-egr tez podmieniałem

-dolot szczelny dzisiaj caly demontowałem łącznie z IC wszystko suche i bez uszkodzeń

-wtryski sprawdzana na maszynie w warsztacie

-seperator oleju nowy

-zaworki od sterowania turbo zamieniałem miejscami z zaworkiem egr i nic

-filtr powietrza nowy

-kolektor kupilem tydzien temu nowy z klapkami bez poprawy

 

Skończyly mi sie na ten moment pomysły cos przeoczyłem?

może jakies sugestie ?

  • 3 lata później...
Opublikowano

U mnie w BMW X3 silnik 2.0d 150km M47:

W ostatnim czasie nowych błędów nie ma, auto chodzi w miarę dobrze, ale czuje lekkie zamulenie zwłaszcza na niskich obrotach. Auto pali w ostatnim czasie sporo więcej paliwa. Kilka odczytów z INPA:

np. lekki gaz podczas postoju (okoł 2000 obrotów)

Desired charge-air pressure: 1042 Current charge-air pressure 1008

Desired railpressure 349 Current railpressure 353

Desired air-mass: 271 Current air-mass 539 - tutaj jest duża różnica.

 

Czy to wina uszkodzonej przepływki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz nagrać (użyj programu do nagrywania ekranu) tą zakładkę podczas jazdy, 4 lub 5 bieg, 2000rpm i gaz w podłogę bez odpuszczania. Wtedy będzie można ocenić czy jest jakiś problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.