Skocz do zawartości

E90 320d 2007r - Pierwsze styczności z bmw - pytania


wujekwaldus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio sprowadziłem sobie z niemiec mój nowy nabytek "trójeczkę" w dieselku 2007 rok przebieg 156kkm.

Pierwszy raz mam styczność z takim samochodem, więc chciałbym się o nim nieco dowiedzieć.

1) instrukcja obsługi, owszem znalazłem na forum, ale 100 ileś stron o systemie IDrive którego nie mam, więc instrukcja mi się nie przydaje. Czy wie może ktoś gdzie mogę znaleźć instrukcję do mojego modelu? (320d - bez idrive)

2) DPF, wymiana w serwisie wyczytałem na forum że to 7.000 zł. Może dla większości z was to nie są duże pieniądze no ale ja za tą kwotę wole się wybrać w podróż po europie z dziewczyną.(Ze spalaniem 5 litrów przy 130 km/h:D) Czy wycięcie tego filtra i przeprogramowanie kompa nie spowoduje mi jakiś przykrych niespodzianek?

3) Chip tuning - Bezpieczny, Czego się spodziewać po zamontowaniu takiego chipa?

4) Skoro diesle to niskoobrotowe oszczędne silniki to jak nimi jeździć, czy np: po mieście w taką pogodę, jazda na czwartym biegu przy prędkości 50-60 km/h jest ok dla silnika? (1500-1700 obrotów)

 

Na początek to chyba tyle,

no chyba że jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć posiadając taki samochód.

 

Pozdrawiam wszystkich:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do instrukcji to w ASO, lub poszukaj gdzies w necie w pdf.

Jezeli chodzi o DPF to wymienia sie co ok. 200 tkm. Wczesniej najpierw mozna wypalic filtr procedura serwisowa. W dziale o E60 o tym bylo sporo.

Taka jazda na 4 biegu jak piszesz jest jak najbardziej ok, z tym ze jak zamierzasz mocno przyspieszyc to zredukuj bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) Skoro diesle to niskoobrotowe oszczędne silniki to jak nimi jeździć, czy np: po mieście w taką pogodę, jazda na czwartym biegu przy prędkości 50-60 km/h jest ok dla silnika? (1500-1700 obrotów)

 

 

Pozdrawiam wszystkich:)

 

 

Mam 3 litrowego diesla z manualną skrzynią, powyżej 75km/h pokazuje mi na desce abym wrzucił szósty bieg.

Także 4 i 50km/h jest jak najbardziej ok. Według mnie spokojnie możesz utrzymywać minimalne obroty na poziomie 1200 ~ 1300rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Niestety w 4 cylindrach 1200-1300 to trochę mało. MAm u siebie zmieniony program i bez problemu mogę jeździc od ok 1500

Jak masz sześć to mozna jechać na tak niskich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taką pogodę to nie bardzo jest go gdzie przedmuchać:) w czwartek odwiedze autostradę i zobacze czy przedmuchanie wystarczy czy serwis.

 

Tak czy siak dzięki za odpowiedzi, fajnie wiedzieć że mogę jeździć "na kropelke":)

Powiedzcie mi jeszcze, przy odpalaniu auta na konsolce pojawia mi się żółta kontrolka z żarówką i po kilku sekundach znika? o co to biega...? (wszystkie światła święcą pięknym blaskiem) (ajjj... przydała by mi się polska instrukcja... albo chociaż angielska, bo niemiecka mi nic nie mówi)...

oraz które paliwo i na jakiej stacji najlepiej tankować? na razie staram się tankować VPower diesel na shellu, lub w ostateczności Vervę na orlenie (bo mam pod domem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Jeżeli Cie to pocieszy to u mnie zapala się przy włączaniu błąd postojówki mimo że pali się i ring i xenon :D Jakiś błąd widocznie jest.

 

Ja mam 318d i jak jade po mieście nawet 50km/h na piątym biegu a czasami nawet na 6 dla testu i nic sie nie dzieje, nic nie drga nie wibruje , a jak przyspieszam to najpierw redukcja na 3 :D

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówią że trzymanie na tak niskich szybciej załatwia dpfa... chyba że się go od czasu do czasu ostro przedmucha :)

 

DPF, egr, turbosprezarka.... Nie mam doswiadczenia z dieslami BMW, dopiero planuje zakup mojej pierwszej "beemki", ale diesel to jest sadza, nieważne jakiej marki, jazda na niskich obrotach w perspektywie czasu moze sie okazac bardzo kosztowna, mimo ze poczatkowo na stacji benzynowej bedzie troche taniej :wink:

Jazda 50km/h na 5 biegu....? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie moi drodzy, to widzicie, ja tutaj niedoświadczony użytkownik diesla a widzę że ile ludzi tyle opinii... :)

Tak czy siak, ograniczyłem mega oszczędną jazdę z 4-ego biegu do 3-biegu przy prędkości 50 km/h, spalanie te same..(nie to żebym żydził na ropę czy coś... ale szkoda mi po mieście się "rozpędzać" na upartego potem hamować i tak w kółko... jak depnąć.. to na trasie...) Tym bardziej że moje Kochanie zostało zchipowane i powiem wam szczerze że nie wierzyłem że dwulitrowy diesel może mieć takie osiągi...:|

 

no i załatwiłem sprawę z dpf-em okazało się że wygląda jak nowy i trzeba było tylko wyzerować przegląd dpf-a w komputerze. Dobrze że trafiłem na uczciwych ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.