Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Koledzy czeka mnie wymiana klocków hamulcowych, nie wiem jeszcze czy tarcze także nie będą wymagaly wymiany.

Co sądzicie o produktach firmy ATE?

Niech nikt mnie nie odsyła do "szukajki" bo wywala mnóstwo postów które kończą sie klutnią o to jaka firma jest lepsza. Na chwile obecna jestem zainteresowany tylko tą firmą i dopiero jeżeli zobacze w tym poście przewagę negatywnych opinii wezmę pod uwagę coś innego.

 

Prosze o wypowiedzi jedynie osób które użytkują (lub znają z autopsji) ATE, same klocki bądź komplet klocki + tarcze.

Chodzi mi o to czy nie piszczą, czy mocno pylą oraz jak szybko sie ścierają (norrmalna jazda, żadnych miejskich wyścigów)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
wczesniej używałem ate i nie narzekałem,aczkolwiek wydawało mi sie że przy ATE szybciej sciera mi tarcze(byc moze wina tarczy),po zmianie auta używam textara i przy tym zostaje(pylą troszeczke wiecej ale tarcze mam na dłużej)
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
do wszystkich aut jakie posiadałem i posiadam zakładam komplety TRW, a jak same klocki to BRECK. Są to bardzo dobre zastawy, wiem z autopsji ale też bardzo dużo sprzedaję tych zestawów mechanikom
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na chwile obecna jestem zainteresowany tylko tą firmą i dopiero jeżeli zobacze w tym poście przewagę negatywnych opinii wezmę pod uwagę coś innego.

Rozumiem, że oczekujesz potwierdzenia swojego przekonania :?:

Moje doświadczenia z ATE są takie, że bywaja na nie reklamacje. Frmą bezreklamacyjną jest TEXTAR i na textarze zrobisz wiecej kilometrów niż na ATE.

do wszystkich aut jakie posiadałem i posiadam zakładam komplety TRW, a jak same klocki to BRECK.

Z TRW nie mam żadnych doświadczeń a BRECK rzeczywiście są dobre bo zakładając do jakichkolwiek tarcz nie piszczą ale stosunkowo szybko się zuzywają.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Założyłem komplet z TRW ( tarcze, klocki, czujnik ). Przejechałem ponad 20000 km i na razie sprawuja się dobrze.
Opublikowano
polecilbym Ci ATE-dobrze wyhamowują , zadowalajaco zywotne,mniej niz srednio pylace ,nie pisnęły mi ani razu natomiast (raczej na wlasne zyczenie) zwichrowaly mi tarcze .Na temat tarcz doradzilbym Ci to,ze jezeli masz proste i cienkie ( oczywiscie w granicach rozsadku)oryginaly to nie pchaj sie w ich wymiane.
Opublikowano

Niestety moim zdaniem Tarcze ATE nadaja się tylko do silników 2,0 litry, powyżej tej pojemności nie radzą sobie z obciążeniami itd.. i się krzywią ( oparte na własnych doświadczeniach) ...

 

w tej chwili jeżdżę na Zimermanach nawiercanych przejechane około 5tys. i jest ok...

 

 

Ja polecam Zimerman lub oryginały z aso... niestety drogo ale coś za coś...

Opublikowano

Jeśli mówimy o klockach, to jedyne o jakości oryginału są klocki Jurid 573002J-AS. Co do tarcz, polecam Zimmermann, niekoniecznie wiercone.

Ja mam zestaw: tarcze Zimmermann + klocki Jurid i przejechałem już na nich ok. 50 tkm i jest pięknie, hamulec miękki i bardzo skuteczny, żadnego bicia.

Opublikowano
wczesniej używałem ate i nie narzekałem,aczkolwiek wydawało mi sie że przy ATE szybciej sciera mi tarcze(byc moze wina tarczy),po zmianie auta używam textara i przy tym zostaje(pylą troszeczke wiecej ale tarcze mam na dłużej)

 

polecam tego faceta, dostałem czujnik gratis zamawiajac poza allegro

http://allegro.pl/item916078321_tarcze_klocki_hamulcowe_textar_przod_bmw_e46_300mm.html

Opublikowano

Witam,

 

ja chciałbym zapytać czy ktoś wie jakie klocki sa tej samej jakości albo lepsze niż fabryczne. Wszyscy pisząc i Zimmermanach, Brembo piszą jako o tańszych zamiennikach. Natomiast mi mi zależy, żeby sobie kupić jakieś lepsze hamulce niż te fabryczne.

 

Myślałem o tarczach Zimmermann Sport, EBC Ultra, albo Ferodo. Poza tym kompletnie nie wiem jakie klocki już teraz. Docelowo byłem nastawiony na Ferodo DS jednak czytałem wiele opinii, że piszczą!! Zresztą czytałem już, że wszystkie tarcze poza fabrycznymi się gną... i już ostatecznie sam nie wiem...

 

Dlatego ponownie- czy ktoś zna lepszy (nie tańszy) produkt niż fabryczny?

 

Aaa, i prosiłbym nie pisać o żywotności klocków bo to naprawdę zależy od jazdy. W 320 td na wakacje klocki fabryczne starczyły mi na 13 tysięcy więc to zależy tylko od jazdy. Najważniejsze to skuteczność, i nie piszczenie.

Opublikowano
Jeżeli tak podchodzisz to rzeczy, to kup na przód zestaw ATE POWER DISC za ok 1500 zł (tarcza nr 24.0325-0138.1, klocki nr 13.0463-7155.2), a na tył Zimmermann-y wiercone i na pewno będziesz miał hamulce lepsze niż fabryczne.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli tak podchodzisz to rzeczy, to kup na przód zestaw ATE POWER DISC za ok 1500 zł (tarcza nr 24.0325-0138.1, klocki nr 13.0463-7155.2)

 

Poniosło Cie z cenami troche, tarcze komplet można kupić poniżej 400zł np.

 

http://moto.allegro.pl/item926842718_ate_sport_nacinane_tarcze_hamulcowe_bmw_e46_325mm.html

 

Do tego klocki pewnie poniżej 300zł /nie chce mi się szukać/

 

Pozdro.

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Co prawda nie w 330d ale w 320d jak wymieniałem tydzień temu klocki po przyprowadzeniu samochodu z niemiec to wyciągneliśmy TEXTARA. Takich też informacji udzielił mi serwis Bavaria Motors, że zakładają TEXTAR i na takie się zdecydowałem. Kupiłem w IC za około 190 + czujnik 36 ze zniżką w ASO chceli 360 + 75 czujnik :) Nie zauważyłem żadnej róźnicy w działaniu i skuteczności.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Ja na zestawie - oryginalne tarcze przód (nie wentylowane ) i klocki ATE - od założenia do chwili obecnej, w okresie 3,5 roku zrobiłem około 45 tys. kilometrów. :D ...dla mnie to wynik wyśmienity!!!....fakt,że głównie robiłem trasy po mieście, ale były też wyjazdy wakacyjne i inne sporadyczne wypady w dalszą trasę. Właśnie od momentu zapalenia się kontrolki zrobiłem 470 kilometrów...za cztery dni wymieniam przednie hamulce, na takie jak ostatnio, czyli tarcze oryginał z ASO i klocki przód ATE.

Pozdrawiam.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

  • 2 lata później...
Opublikowano

OSTRZEGAM PRZED TARCZAMI HAMULCOWYMI FIRMY TRW.

W warsztacie mechaniki pojazdowej (pełne moje wieloletnie zaufanie) zleciłem naprawę układu hamulcowego w moim E46 ( kpl. - klocki, tarcze, ręczny). Zaproponowano mi m.in. tarcze hamulcowe firmy TRW, zgodziłem się i tu niestety się przejechałem. Pierwsze kilkaset kilometrów po naprawie zrobiłem praktycznie po mieście i niezbyt dalekich trasach, wszystko było O.K. Pierwsze niepokojące objawy zauważyłem natomiast podczas jazdy na autostradzie. Zawsze przy jazdach na większych prędkościach- tzn. powyżej ok.130km/h PODCZAS HAMOWANIA czułem wyraźne, niepokojące drgania koła kierownicy. Przy mniejszych prędkościach zjawisko to nie występowało. Opisane wyżej drgania były na tyle niepokojące (przejechałem tak ok. 3000 km), że zdecydowałem się jeszcze raz wymienić tarcze hamulcowe, a te felerne ( od TRW) po prostu reklamować. Za te następne zapłaciłem nieco więcej (inna firma), ale mam teraz spokój, kierownica już mi nie drży. Teraz najciekawsza część historii: MOJA REKLAMACJA NIE ZOSTALA UZNANA! W piśmie, jakie otrzymałem od dystrybutora części AD Polska Aftermarket Sp.z o.o. Filia w Bydgoszczy napisano: Bicie tarcz w tolerancji producenta.

Ja w przyszłości do wszystkich wyrobów TRW będę podchodził z bardzo dużym dystansem, tym bardziej, że po przeczytaniu opinii na zagranicznych forach internetowych (szkoda, że tak późno), dowiedziałem się, że jest to - jak niektórzy określają- jedna z firm: NO NAME MARKEN.

Opublikowano

Kolego, odwołaj się od reklamacji. Postrasz ich, że jeżeli znowu odmówią oddasz tarcze do rzeczoznawcy PZMot i będą musieli pokryć koszty tej ekspertyzy. Jestem pewny, że zmiękną od razu. Miałem podobną sytuację już kilka razy.

To jest normalna zagrywka sieci AD. Z resztą w InterCars jest podobnie, jedynie Fota uznaje reklamacje bez większych oporów. Powinieneś im jeszcze dołączyć rachunek za wymianę.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

jak miałem 330ci to kupiłem komplet tarcze i klocki trw na przód i tył i wszystko było ok, a przejechałem takim zestawem ok 40 tys km, głównie trasy, teraz nowy właściciel też zadowolony

może źle zamontowali?

Opublikowano

Niestety jest coraz gorzej z jakością wszystkich firm.

 

Po tym jak skończyły mi się tarcze OE BMW na przodzie kupiłem zestaw TRW tarcze i klocki. Montaż prawidłowy styl jazdy spokojny, po około 15 kkm bicie. Tarcze przetoczone i po 5 kkm ponownie to samo. Kupiłem Jurida plus klocki Textara, taki sam efekt po 10 kkm bicie, tarcze przetoczone, w trakcie przetaczania stwierdzono zwiększone bicie na jednej piaście, ale w granicach rozsądku. Oczywiście toczenie tarcz było na aucie. Już po 5 kkm bicie. Kupiłem wtedy cały zestaw przód, tył OE BMW o Stonsa plus piasty. Ponieważ u Stonsa nie było klocków Jurida na przód, kupiłem w serwisie BMW w Lubinie Best Auto oryginalne klocki za całe 500 zł na przód. wymieniono mi wszystko tył, przód, piasty, tylne szczęki od ręcznego też OE BMW i płyn hamulcowy. ( za całość dałem prawie 4000 zł ) Jeżdżę spokojnie i 15 kkm ponowie bicie tarcz z przodu. Pojechałem tym razem do profesjonalnego warsztatu "tylko od hamulców". Stwierdzono tzw. stożek na tarczach przednich, piasty były mierzone i stwierdzono stan super. Ponownie wszystko przetoczono i złożono. Już po 5 kkm bicie na kierownicy, po prostu załamka. :duh: Sam już nie wiem co z tym fantem zrobić i co założyć. Znajomy biegły od techniki samochodowej doradził kupno tarcz i wrzucenie ich do ogródka na parę miesięcy w celu wysezonowania i założenie. Samochód na kołki, bo i tak będę go trzymał na yougtimera, ale perspektywa jeżdżenia tylko Japońcem- Honda, która jest ohydnie całkowicie bezawaryjna i bezpłciowa jest dobijający.

Opublikowano

wydaje mi się nie możliwe, że zawsze się wszystkie krzywią,

albo masz coś z autem, albo może myłeś auto jak felgi były gorące, albo wpadłeś do kałuży, albo coś nie tak z chłodzeniem

Opublikowano
Panowie, już pisałem wcześniej, że sprawdzony zestaw na przód to tarcza Zimmermann i klocek Jurid z końcówką AS, co oznacza jakość OE. Kilka dni temu zmieniłem taki zestaw po raz drugi. Na tarczy zrobiłem prawie 110k km, a klocki wystarczają na ok. 80t km. Taki zestaw do mojej 525d kosztuje ok. 600 zł, wiec chyba nie za drogo jak na przejechane kilometry. Fakt, że liznąłem trochę ekodrivingu i staram się hamować głównie silnikiem, ale w Krakowie trzeba używać hamulca i to dość często.
Opublikowano
wydaje mi się nie możliwe, że zawsze się wszystkie krzywią,

albo masz coś z autem, albo może myłeś auto jak felgi były gorące, albo wpadłeś do kałuży, albo coś nie tak z chłodzeniem

 

Zawieszenie OK, chłodzenie OK, początkowo myślałem, że brud zatkał gdzieś tunele chłodzące, ale jest wszystko w porządku. Może faktycznie tak pechowe mycia, lub wjazdy w kałuże. Mimo wszystko jeszcze raz spróbuję OE BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.