Skocz do zawartości

320d - Problem z Brakiem Mocy (Tryb Awaryjny???)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam od niedawna bmw e46 320d. Po zakupie jezdziłem przez jakiś tydzień i śmigał jak trzeba ale potem zaczęły sie problemy. Chodzi mi mianowicie o jeden którego nie udało sie do końca naprawić. Pewnego dnia jechałem sobie do sklepu i w pewnym momencie auto zgasło i już nie odpaliło. Przyczyna to padnięty sterownik pompy wtryskowej a przyczyną tego była nieprawidłowo działająca pompa wtryskowa (zatarty tłoczek) czyli pompa do regeneracji. Po niby naprawieniu pompy odebrałem autko i pojechałem do domu. Po upłynięciu godzinki wsiadłem do auta i pojechałem do sklepu i po przejechaniu jednego kilometra auto dostało totalnej zamuły (Ponoć wchodzi w tryb awaryjny i zostaje wyłączone Turbo) . Zjechałem na bok i zgasiłem auto po upłynięciu minuty zapaliłem go od nowa i przez następne 10 km chodził normalnie i znowu dostał zamuły. Odwoziłem auto już do tego gościa chyba z 4 razy i cały czas wymyśla że to EGR może być że za mało paliwa w baku i ze może tłoczek sie musi dotrzeć i takie tam inne bzdury w co mi się nie chce wierzyć. Dziwi mnie to że auto po odpaleniu czasem przejeżdża kilka kilometrów a czasem kilkanaście a potem dostaje zamuły. Co to może być? Czy to jest wina zle naprawionej pompy czy może to coś innego się zepsuło? Może ktoś z was miał coś takiego? Piszcie jak wiecie coś na ten temat.
Opublikowano
Mam dokladnie takie same objawy u siebie. Sprawdz jak wyglada kat wtrysku. U mnie zgodnie z Carsoftem wypada 11 stopni przy nominalnych 4. Niedlugo bedzie potwierdzenie INPA.
Opublikowano
A jaki powinien być prawidłowy kąt wtrysku? Jakbyś naprawił swoje autko to daj znać co trzeba zrobić? z góry dzięki.
Opublikowano
witam mam problem z moim e 46 320d 136KM. Ładnie rozpedza sie do 180 km/h jednak po kilku minutach takiej jazdy traci moc zwalnia do 120 km/h i nic więcej, musze zejśc ponizej setki wciskam gaz i znów zaczyna elegancko ciagną na maxa. Co moze być przyczyna takiego blokowania mocy?
Opublikowano
powiem Ci szczerze że bez podłączenia bez kompa to jak wróżenie z fusów ..... ale ja pierwsze co to wymieniłbym zaworek od sterowania turbo , a jeśli nie pomorze to przyjrzałbym się przepływce ... to tak bez podłączania pod kompa , jeśli pojedziesz i podłączysz i nie wykryje żadnego błędu to poproś o test przepływki pod obciążeniem!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
też tak sadze ze to przepływomwmierz powietrza tylko mam 2 problem zna ktos w warszawie jakiegoś sensownego mechanika od bmw, takiego co wie co mówi a nie drapie sie po głowie bo ma problem z otworzeniem maski silnika :mrgreen: a no i żeby sensownie kasował za naprawe.
Opublikowano

Witam Szanownych Kolegów.

Może uzyskam kilka wskazówek, zanim udam się do specjalisty od pomp wtryskowych.

Objawy w BMW 320D 136kM są następujące:

1. Po przejechaniu ok. 10-15 km. włącza się kontrolka od hamulca i ESP

2. Po chwili auto zaczyna "podszarpywać" i jest to najbardziej odczuwalne przy obrotach 1500 - 2300.

 

Po ostygnięciu odpalam auto i nadal ma zapalone kontrolki (pkt.1) ale gasną po kilkunastu metrach.

Po 10 - 15 km. sytuacja się powtarza znowu błedy i szarpanie.

Na zimno auto odpala super ma moc, nie dymi, spala normalnie.

Przy nagrzanym silniku też odpala bez problemu ale nie wygasza błędów po przejechaniu kilkunastu metrów.

 

Na komputerze wyszły 2 błędy:

1. uszkodzenie czujnika prędkości wałka w pompie wtryskowej,

2. uszkodzenie czujnika ABS - prawy tył.

 

Proszę o komentarz oraz o sugestie czy:

 

1.Kontrolki od hamuleca i ESP zapalające się tuż przed szarpaniem to wchodzenie w tryb awaryjny i czujnik ABS jest O.K.,

2.Czy czujnik ABS jest padnięty i sterowniki dostające jakieś błędy i żle sterują pracą pompy wtryskowej,

 

W warsztacie (od pomp wtryskowych), do którego dzwoniłem powiedzieli mi, że może zaciera się pewna część w pompie, a jeśli stanie zupełnie to popsuje też sterownik. Czy byłby sens wlać do paliwa np. MotorLife firmy PLASTMAL, w celu "przesmarowania" elementóe w pompie wtryskowej. Faktem jest, że nigdy nie tankowałem paliwa (tankowane Statoil na stacji bezobsługowej + Shell) do pełnego zbiornika więc nie wiem ile skroplonej wody jest w układzie, ale w zasadzie w obudowie filtra paliwa jest chyba separator. Poza tym gdyby woda dostała się do paliwa do auto chyba paliłoby żle i na zimnym silniku.

 

Pozdrawiam.

O efektach poinformuję na forum.

Opublikowano

Witam.

Dzięki za szybką reakcję.

Jeszcze o jednej sprawie zapomniałem napisać - też pewnie nie związanej z pompą(?).

Po odpaleniu samochodu słyszę z tłumika niezbyt głośny świst.Jak daję trochę w pedał to i dźwięk jest "szybszy".

Czy to dźwięk z turbiny i poczatek problemów z nią?

Pozdrawiam

Opublikowano
ja mam taki dzwiek jak wyrzucilem jednego kata bo wygladal na przytkanego a w sumie chyba nie byl jeszcze zly. Jak tylko na zimnym turbo slychac to ok. U mnie ojciec mial 3 diesle w zyciu i nigdy turbo nie padlo a w fordzie sierra bylo je slychac z 2 km :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam kolegów.

Przebrnąłem przez jeden z problemów.

Jak wcześniej pisałem efekt był taki: po 15-20km, zapalały się lampki ESP,ABS i hamulca i za chwile auto zaczynało szarpać, co było najbardziej odczuwalne przy 1500-2000 obrotów.

Na kompie wyszedł błąd czujnika ABS (prawy-tył) oraz czujnika w pompie wtryskowej.

Czujnik ABS był wymieniony wcześniej w lipcu 2009 (nie oryginał) ale zgłosiłem reklamację na gwarancji i założyłem nowy.

Kontrolki już się nie zapalają a:

 

SZARPANIE USTAŁO!!!!!

Pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w pomoc dla mojej bety i cenne rady.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam taki sam problem jak kolega, tj szarpanie i świecące kontrolki od asc.

 

Niestety ktoś usunął posty użytkownika artii4_4 i nie mogę się dowiedzieć co radził w takim przypadku.

 

Możecie mi z tym pomóc? Jeżeli będzie trzeba dokładnie opiszę co się u mnie dzieje.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Posiadam od niedawna bmw e46 320d. Po zakupie jezdziłem przez jakiś tydzień i śmigał jak trzeba ale potem zaczęły sie problemy. Chodzi mi mianowicie o jeden którego nie udało sie do końca naprawić. Pewnego dnia jechałem sobie do sklepu i w pewnym momencie auto zgasło i już nie odpaliło. Przyczyna to padnięty sterownik pompy wtryskowej a przyczyną tego była nieprawidłowo działająca pompa wtryskowa (zatarty tłoczek) czyli pompa do regeneracji. Po niby naprawieniu pompy odebrałem autko i pojechałem do domu. Po upłynięciu godzinki wsiadłem do auta i pojechałem do sklepu i po przejechaniu jednego kilometra auto dostało totalnej zamuły (Ponoć wchodzi w tryb awaryjny i zostaje wyłączone Turbo) . Zjechałem na bok i zgasiłem auto po upłynięciu minuty zapaliłem go od nowa i przez następne 10 km chodził normalnie i znowu dostał zamuły. Odwoziłem auto już do tego gościa chyba z 4 razy i cały czas wymyśla że to EGR może być że za mało paliwa w baku i ze może tłoczek sie musi dotrzeć i takie tam inne bzdury w co mi się nie chce wierzyć. Dziwi mnie to że auto po odpaleniu czasem przejeżdża kilka kilometrów a czasem kilkanaście a potem dostaje zamuły. Co to może być? Czy to jest wina zle naprawionej pompy czy może to coś innego się zepsuło? Może ktoś z was miał coś takiego? Piszcie jak wiecie coś na ten temat

 

czy ktoś odpowiedział na twoje problemy bo nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam podobny problem tylko spadek mocy nastąpił po wymianie świec żarowych. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Auto stoi u mechanika podobno jednego z lepszych, błąd pojawiający się w komputerze jest "przeładowanie turbiny" i w tedy zapewne dla bezpieczeństwa przechodzi w tryb awaryjny, sprawdzone zostało wszystko od czujników do uszczelek i gruszek ciśnieniowych i nic rozkładają ręce i myślą o rozkładania turbiny, dziwna sprawa, że wszystko zaczęło wariować dopiero po wymianie świec żarowych może tu szukać przyczyny

 

co to jest interfejs ? i czym się różni od kalkulatora

Opublikowano
pewnie zapomnieli podpiąć wtyczkę od czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym. sprawdz to
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
twierdzą że sprawdzili wszystkie czujniki regulatory i nic, sugerują że z turbiny leci olej (pokazali od dołu rzeczywiście jest brudna i zaoliwiona) odrobinę dostało się na wirnik i w dużej temp. obciążyło łopatki wirnika, turbina straciła wyważenie i na tą chwilę wymaga kalibracji a jak to nie pomoże to będzie potrzebna regeneracja turbiny. Sam nie wiem co o tym myśleć to wszystko wygląda jak wróżenie z fusów. Szkoda że nikt z forumowiczów nie zmagał się z podobnymi problemami
Opublikowano

Auto wchodzi w tryb awaryjny jeśli np turbo pompuje za dużo. A jeśli turbina jest zaoliwiona na zewnątrz znaczy to, że trzeba wymienić uszczelkę na przewodzie olejowym od turbiny. Jeśli nie masz w okolicy kogoś kto zrobiłby dobrą diagnozę. Posprawdzaj elektrozaworki od turbiny, przewody podciśnieniowe, czy cięgno od turbo chodzi w całym zakresie-może kierownice są zapieczone. Skoro masz dobrą moc na początku tzn, że z EGR wszystko ok. Ale najważniejsze znajdź kogoś kto zrobi ci dobrą diagnozę live data!!

 

EDIT: Jeśli auto zaczyna kopcić to dopiero wtedy turbo do regeneracji, teraz to w ostateczności czyszczenie kierownic spalin w turbo, ale to dopiero na samym końcu!! W pierwszej kolejności INPA i DIS !

Opublikowano
ten mechanik mówił że wszystko sprawdził jakaś gruszka ciśnieniowa była zapieczona ale rozruszali ją i nadal nic warsztat nazywa się V-TRONIC w Szczecinie i podobno specjalizują się w BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.