Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam 525i N52 218 KM 2006r. Po przejechaniu 60.000 km potwierdzam zuzycie 1 litra oleju 5W30 co 7.000 km. Wg BMW jest to normalne dla silnika N52.
  • 4 lata później...
  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Martin ST ciśnienie oleju a poziom oleju to dwie różne rzeczy... Często ten czujnik pada, ja kupiłem w swojej starej e90 nowy, bo profilaktycznie podłączyłem kompa i się okazało że czujnik walnięty... Na twoim miejscu zaczął bym od odmy a następnie wymienił uszczelniacze... Sprawdź jeszcze dolot czy nie ma tam tony oleju to będziesz wiedział czy turbo wcina...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej odgrzeje temat, bo mam też silnik N52, ale u mnie problem jest inny.


Jadę sobie i nagle świeci sie kontrolka motora. Podpinam inpę i wyraźny błąd oba katalizatory 29f4 i 29f5. Po skasowaniu błędu od razu nie wraca, zarejestrowany błąd przy prędkości obrotowej 1800obr/min z godziną itp, przy wzorcowych parametrach silnika, na rozgrzanym, nigdy nie cisnę na zimnym; NIGDY!


Oprucz tego katalizatory w inpie pokazują poprawne wartości, są równe (2 katy i 4 sondy) Jak jedne sondy mają większy sygnał, to te za katem mają mniejszy. Ogólnie odczyty z jednego i drugiego kata równiutkie.

Tak jakby na konkretnych obrotach auto albo dostało max dawkę paliwa, albo olej w dolot. Miał ktoś tak? CO mam sprawdzić?


3 tys km i litr zniknął, ogólnie nie ma żadnego smrodu z wydechu, ale wygląda na to, jakby fura puściła olej w dolot przez chwilę, po skasowaniu błędu jest ogólnie nie źle przez 500-700kmi błąd znowu się pojawi i znowu trochę oleju znika. Takto podczas jazdy mogę wrzucić parking gazu do odciny nic sie nie dzieje, kartka nie zmienia kolu z białego na żaden inny... Nie ma dymu, smrodu itp.

Wygląda to, jakby taki pik olejowy szedł w dolot...


Ogólnie nie wiem gdzie jest ten separator odmy i czy to może się brać z tego powodu?


Auto od niedawna u mnie, świece wymienione, wszystkie równe, suche, kolor kawy z mlekiem rzekłbym perfekto, z 2 innych E60 jak porównywałem były znacznie ciemniejsze. Może nie ma tragedii, lać ilej i płacić, ale teraz zakładam paliwo biedoty i dobre odczyty z sądy, to podstawa? :)


Gdyby katalizator był uwalony to byłby błąd po jednej stronie, prawego, lub lewego kata, a błąd jest symetryczny, sygnalizujący, że coś konkternie jest na rzeczy i idzie w komorę spalania, zwiększając bogatość dawki ponad max, albo robiąc duży syf w katalozatorze np olej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błędy katalizatora nigdy nie są rejestrowane od razu tylko pojawiają się po przejechaniu iluś kilometrów. Nie ma to związku z olejem. Wymień odmę jak stara.

Jakie są te odczyty z sond na rozgrzanym silniku na luzie w voltach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W N53 sondy mają pracować tak samo? Chętnie sprawdzę jak pracują u mnie bo błędy katalizatorów wywala mi takie same, a katalizatory były wymieniane w serwisie na nowe. Obecnie mają ~100kkm. /czyli już pewnie w/g specyfikacji BMW są stare :norty: /
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tylnych mam na postoju ~0.8V, po trasie jak silnik ma temp ~9x stopni. Przednich chyba ten program nie pokazuje, muszę w inpie sprawdzić.
Opublikowano

Witaj kolego, ogólnie u mnie tez był podobny motyw z pochlanianiem oleju zmieniłem go na valvo plus miałem padnienta sonde przed katalizatorem, po tych zabiegach wszystko gra ( drgania

Silnika miałem konkretne )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.