Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem posiadaczem e60 532i. Mam problem z silnikiem a dokładniej ze spalaniem oleju. Jeżdżę na oleju Castrol 5W30. Co 3 tankowania (!!!) muszę dolewać litr oleju. Miał ktoś może podobny problem z tak ogromnym spalaniem w tym silniku? Minimalnie drgają również obroty ale nie wiem czy ma to coś wspólnego z w/w problemem. Z góry dziękuję za porady

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na zapalonym silniku idzie odkrecic korek wlewu oleju? jezeli nie za bardo to na 100% separator(odma) do wymiany. Mowisz ze wymieniona ale sam wymieniales czy ci tylko powiedieli ze wymienili,a kopci ?masz bagnet oleju? jezeli tak na wlaczonym silniku wyciagnij go jezeli walnie olejem tzn ze odma,no chyba ze silnik do remontu,moze jakis wyciek niesamowita sprawa zeby az tak olej wcinalo
Opublikowano
Nie mam bagnetu - tylko na IDrivie. Odme sam wymieniałem. Kopci póki co jak każde auto w zimie. Przyłożyłem karton do wydechu i przegazowałem - karton czarny. Ale to chyba normalne. Zastanawiałem się właśnie nad remontem silnika...ale postanowiłem pierwsze zapytać na forum. Ciekawią mnie jeszcze te "skaczące" minimalnie obroty. Ostatnio padła mi również cewka. Strasznie to dziwne żeby aż tyle oleju. Silnik był oglądany podczas wymiany cewki bo poprosiłem o to i nie ma żadnego widocznego wycieku. Przy takiej ilosci - strasznie dziwne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a Ty to auto dopiero kupiłes czy juz masz jakis czas i wczsniej było dobrze, przecież spalanie 1 litra oleju co 3 tankowania to 1 l / 200 km = 5 l /1000 km !
Opublikowano
Mam już jakiś czas. Wcześniej brało olej ale w trochę mniejszych ilościach. Dopiero niedawno się powiększyło. Spala na 3 tankowania tzn. na około 1800km / 1l. Szukałem na forum oraz również na innych i wszyscy narzekali na spalanie w silnikach N52. Ale aż takie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o kurde ale sie walnalem z moimi wyliczeniami, 3 tankowanie to 200 litrów a nie km, sorry :oops:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oczywiscie, generalnie fachowcy twierdzą ze jaki silnik spala juz 0,5 l/1000 to nadaje sie do remontu, a tyle Tobie wychodzi, to na 20000 km musialbys dolac 10 l !!!
Opublikowano
Sprawdz sprezanie w cylindrach.Prawdopodobnie nie masz odpowiedniego cisnienia na ktoryms cylindrze dlatego problem z obrotami i z olejem.U mojego znajomego byl identyczny problem w seri 735i.Nawalila mu cewka w trasie do polski przejechal na niej moze 400km jak wymienil ,auto zaczelo brac olej gdyz popekaly pierscienie na tym cylindrze, a to bylo 3letnie auto o przebiegu 72000km
Opublikowano

Auto bierze olej już od dłuższego czasu.

 

Po kolei historia auta od momentu kiedy brał już olej (nie było żadnych awarii wcześniej!!!):

1. szarpało samochodem, nie tak mocno jak ostatnio podczas padnięcia cewki ale również było dość odczuwalne. W BMW probowali wgrać nowy soft - nic nie pomogło. Zamienili cewki (prawą na lewą) i przestało szarpać. Jedynie podczas postoju na biegu jałowym odczuwalne jest minimalne drganie. Minimalne - ale niestety odczuwalne

2. dalej brało olej - zasugerowano zmianę na castrol 5W30 full syntetyk - nie przestało brać

3. wymiana odmy - nic nie pomogło

4. wymiana cewki (bo padła) - dalej nic nie pomogło

 

Ciekawą rzeczą jest również fakt, że czasem podczas mrozu pojawi mi się błąd silnika i po kilku krótkich przejażdżkach znika po ponownym uruchomieniu. Podłączyłem wtedy auto do komputera i pojawił się błąd: vanos mechanicznie zblokowany, mechanik sugerował wymianę czujnika (stało się to niedawno dlatego wolę pierwsze Was zapytać o poradę).

Opublikowano

Dzwoniłem do serwisu BMW. Oszacowali koszty ewentualnej wymiany pierścienia:

- 360 pln sprawdzenie ciśnienia na cylindrach

- 3000 pln rozebranie silnika i wymiana pierścienia

- 286 pln pierścień na jeden cylinder

Opublikowano
Witam,kolego ja mam 520i i mam podobny problem może nie pije tyle co twój ale podobnie,dolewam litr oleju na 3000km wymieniłem już wszystko co się dało koszta ogromne ponad 5 tys problem pozostał.Podobno mam za ciężką noge i stąd takie branie :x od kilku tygodni nie deptam mu tak na pedał gazu jak narazie mam przejechane od ostatniej dolewki 2300 na razie cisza nic nie woła. :D
Opublikowano
No bez jajc tez mam 520i i ciezka noge(i mam gdzie przylozyc z fantazja oczywiscie) jeszcze nie bylo zebym przed wymiana dolewal oleju ,silnik chodzi jak zegareczek,a u kolegi Adamb86 cos jest nie tak i tyle
Opublikowano
No właśnie te "skaczące" obroty to coś nienormalnego. Auto drga. Co prawda jest to minimalne ale w takim aucie nie powinno się pojawić. Myślałem tego nie naprawiać ale coraz bardziej mnie to denerwuje.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Podłączyłem wtedy auto do komputera i pojawił się błąd: vanos mechanicznie zblokowany, mechanik sugerował wymianę czujnika (stało się to niedawno dlatego wolę pierwsze Was zapytać o poradę).

Zaciety wanos nie ma wpływu na branie oleju

Dzwoniłem do serwisu BMW. Oszacowali koszty ewentualnej wymiany pierścienia:

- 360 pln sprawdzenie ciśnienia na cylindrach

- 3000 pln rozebranie silnika i wymiana pierścienia

- 286 pln pierścień na jeden cylinder

A kpl uszczelek, który tez jest niemały uwzględnili?

W jaki sposób to sprawdzić? Również pomiarem ciśnienia na cylindrach?

Rzetelnym pomiarem ciśnienia oraz wyglądem układu dolotowego można to wywnioskować.

No właśnie te "skaczące" obroty to coś nienormalnego. Auto drga.

Po przeczytaniu wątku uważam, że problemem jest w pierścienu zgarniającym olej, który uszkodził się przez wadliwą cewkę. Generalnie bez wnikliwej diagnozy nie ma co gdybać.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Jak sie czyta amerykanskie fora BMW (tam jest masa 530i i pochodnych) to ludzie narzekaja na branie oleju. Przy dynamicznej jezdzie te silniki wciagaja literek na 3-4 tysiace kilometrow.

A te minimalne drgania na wolnych obrotach to nie jest przypadkiem efekt zuzytych swiec (pozostalych cewek)? Jaki masz przebieg? moze warto wymienic wszystkie?

Przymierzam sie do wymiany u siebie, bo tez mam takie pykanie z minimalnym wzrostem/spadkiem obrotow co 3-4 sekundy. Kolega mial to w Z4 3.0i i po wymianie obroty stoja jak drut.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Jeśli diagnoza potwierdzi to co koledzy przypuszczają czyli pierścienie + uszczelniacze wtedy wymieniam wszystkie zarówno pierścienie jak i uszczelniacze + świece. Dam znać jaki efekt
Opublikowano
Wydając 340 zł za sprawdzenie w serwisie wolałbym kupić Manometryczny próbnik ciśnienia sprężania do silników benzynowych i sam sprawdzić przynajmniej zostałby próbnik.Możliwe że ma to coś wspólnego z cylindrem na którym padła cewka.Zacząłbym sprawdzanie od tego.Remont to ostateczność.Nigdy nie będzie jak od nowości.
Opublikowano
Silnik jest już po rozbiórce. Teraz czekam na części. Powierzchnie są gładkie i nie ma żadnych oznak, że może to być rozwalony pierścień. Dlatego wymieniane będą uszczelniacze zaworów i wszelkie inne uszczelki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.