Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E46 touring 320d, przebieg około 154 000 km. Mam pewien problem z prowadzeniem samochodu po linii prostej, tak jakby delikatnie pływał.

Jakieś kilka miesięcy temu zauważyłem, że przy szybkim naciśnięciu hamulca, następuje stuk w lewym przednim kole i lekkie szarpnięcie kierownicy w lewo. Po jakimś czasie zauważyłem, że przy jeździe prosto kierownica jest lekko skręcona w lewo. Pojechałem do warsztatu, zdiagnozowali, że maglownica jest do wymiany no i przy okazji można wymienić tuleje tylne wahacza przedniego. W związku z tym, że za wymianę maglownicy chcieli 1500 zł i zabrać auto na tydzień, zacząłem od końca a mianowicie od wymiany tulei i ustawienia zbieżności.

Chłopaki są bardzo drobiazgowi, jak powiedziałem zbieżność ustawili zbieżność, geometrii nie ruszyli. Choć ja jako niemechanik myślałem, że w słowie zbieżność zawiera się też geometria, nieważne.

Ku mojej radości stuki i ściąganie przy hamowaniu ustąpiły. Ale kierownica dalej była delikatnie przechylona w lewo, mimo, że w wydruku zbieżności mam napisane "kierownica jest wypoziomowana". A, pomyślałem, założę letnie lepsze koła to pojadę na geometrię jeszcze raz i zwrócę uwagę na kierownicę.

Tydzień temu udałem się w góry, drogi zaśnieżone, z potworną tarką ze śniegu. Wytrzęsło mnie i zawieszenie porządnie. No i właśnie po tej jeździe zauważyłem, że jakby auto mi pływało. Nie mogę sobie jechać trzymając kierownicę w jednej pozycji. To pływanie jest lekkie ale wydaje mi, że nie powinno tego być.

Moje pytanie jest następujące, jaką ścieżkę rozwiązania tego problemu przyjąć. Nie mam zaufania do mechaników, na dzień dobry chcieli mi wymienić maglownicę z powodu stuków a okazało się, że to nie było to.

Nadmienię, że geometrii nie mam ustawionej prawidłowo:

W lewym przodzie kąt PK za dużo na minus o 10', prawy przód PK 06' na minus, WSZ o 08' za mało, no i prawy tył PK 05' za mało.

Co powinienem zrobić? Ustawić, geometrię? Jechać na szarpaki? Czy wymienić maglownicę, która nie cieknie tylko mechanicy poruszając kołem wyczuli luzy?

Trochę może dużo tekstu, ale starałem się precyzyjnie opisać problem :)

Opublikowano

Świetny opis, przynajmniej wiadomo o co chodzi :cool2:

 

1) Zmień mechaników - naciągacze.

 

2) Podjedź do innego warsztatu i zrób geometrię pojazdu, kompleksowo niech wszystko sprawdzą i ustawią. Myślę, że tu jest problem. Z tym stukiem przy hamowaniu - słuszna diagnoza - też miałem identyczny objaw i powodem była wybita tuleja na wahaczu.

 

Daj znać czy pomogło.

 

Pzdr.

Opublikowano
Pływanie spowodowane jest złą geometrią przerabiałem to na własnym samochodzie... wiec tak jak koledzy piszą geometria do ustawienia.
Opublikowano
Pływanie spowodowane jest złą geometrią przerabiałem to na własnym samochodzie... wiec tak jak koledzy piszą geometria do ustawienia.

 

Przy okazji proponowałbym sprawdzic drązki kierownicze

Xdrive

Koder

Opublikowano
Maglownica stuka ? Jak najbardziej możliwe, ale najpierw wyeliminowałbym prostymi metodami - łaczniki stabilizatora plus tulejki mocujące drążek stabilizatora do auta + tyleje wahacza które też lubią sobie popukać. I to przez nie z reguły auto pływa.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Dzięki za rady. Umówiłem się na zbieżność i geometrię w innym serwisie. O efektach będę informował. A swoją drogą zastanawia mnie opinia moich poprzednich mechaników odnośnie maglownicy. Oni twierdzili, że maglownica w e46 to jest tak częsta awaria, że w zasadzie wymienia się ją jak klocki. Po tym co Wy napisaliście to raczej wnioskuję, że nie jest to zbyt częsty problem. Czy zatem maglownica raczej rzadko wysiada, czy po prostu objawy w moim samochodzie nie wskazują na maglownicę?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przyznam się, że jestem trochę zdezorientowany. Pojechałem na ustawienie zbieżności do innego zakładu niż dotychczas. Gość polecony. Mechanik obejrzał samochód podniósł go delikatnie do góry, złapał za koło i powiedział, że są luzy przy ruszaniu na boki w obu kołach tak, że w zasadzie nie ma po co ustawiać zbieżności. Pytam się więc gdzie mogą być te luzy abym usunął problem. Powiedział, że tego nie wie i najlepiej jechać do stacji diagnostycznej na szarpaki wtedy będzie wiadomo dokładnie.

Tak też zrobiłem. W stacji diagnostycznej szarpali samochodem ile wlezie i powiedzieli, że żadnych luzów oni nie widzą. Co najwyżej samochód może mieć za mało luzów, jest tak dobrze spasowany.

Pojechałem więc do innej stacji - to samo, żadnych luzów. No to już w końcu nie wiem. Raczej jest mało prawdopodobne aby gość do zbieżności wyczuł ręką luzy gdy dwie stacje na urządzeniach nie znalazły.

Zastanawiam się obecnie czy to nie jest przypadkiem moje złudzenie. Może samochód rzeczywiście jest w porządku, a precyzyjny układ kierowniczy informuje mnie o nierównościach na naszych drogach? Przyznam się, że się trochę pogubiłem i nie wiem co robić. Podejrzewam, że dobrze byłoby przejechać się jakąś inną E46 i to porównać. Może udam kupującego i pojeżdzę innymi, tylko czy to warte czasu i zachodu?

Opublikowano

Co to za mechanik co luzy wyczuwa a nie potrafi znalezc - żenada

a na szarpakach bardzo ciezko znalezc minimalne luzy na drązkach (łatwiej maglownice sprawdzic i samo zawieszenie)

Stabilizator i łączniki nic nie maja do zbieżnosci , geometrii i prowadzenia samochodu (przynajmniej na prostej)

Moja rada pojechac do mechanika prawdziwego -sprawdzic luzy

ustawic zbieżnośc a najlepiej calą geometrie (z obciazeniem)

nie przejmowac sie odchyłkami nie wielkimi w kącie pochylenia , wprzedzenia swoznia i pochylenia jezeli na stronie lewej i prawej masz podobnie

Opublikowano
Jak kolega wyżej napisał : jedź do normalnego zakładu. Ja bylem w SOP gdzie robią przeglądy na szarpakach i koleś powiedział że żadnych luzów. jednak jak z kolegą sami podnieśliśmy do góry to jeden machał kołem a drugi patrzył i... dwa sworznie do wymiany. Normalny mechanik sprawdzi, powie gdzie jeżeli luzy są. i dopiero cała geometria zawieszenia.
Będziesz Mógł Więcej
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za informację i pomoc. Jednakże problem jest u mnie z tym, że nie wiem gdzie jechać do prawdziwego mechanika. Ci, u których byłem to wybrani po przeczytaniu forum i tematu "polecane serwisy". Zastanawiam się czy nie jechać do ASO BMW. Zrobiłbym to bez wahania gdybym miał gwarancję, że tam są na prawdę fachowcy. Ale wiem z poprzedniego samochodu Audi, że wcale tak nie musi być. Chyba odwiedzę jeszcze jeden z serwisów przez Was polecanych no i zobaczę co oni na to powiedzą.

Ponadto cały czas mam jeszcze wątpliwości czy to jest rzeczywisty problem czy uroda naszych dróg.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W ostatnim czasie pojawiły się na forum chyba 2 lub 3 podobne tematy odnośnie pływania auta na drodze, jeden dotyczył zachowania po wymianie zawieszenia. Ja mam pytanie, na jakich oponach jeździcie zimówkach czy już letnich i jakich firm?
Opublikowano
Pływanie odczuwałem na zimowych oponach jeździłem na Michelin Primacy Alpin 195/65 R15. W weekend właśnie wymieniłem koła na letnie: Brigestone Potenza 205/55 R16. Trudno mi jest powiedzieć czy to pływanie ustało, różnica na pewno jest. Na równej drodze samochód idzie jak po sznurku za to w koleinach trzeba walczyć. Ale tłumaczę to szerszymi oponami. Pojeżdżę jeszcze trochę i ocenię czy powodem pływania były opony.
Opublikowano
Pływanie odczuwałem na zimowych oponach jeździłem na Michelin Primacy Alpin 195/65 R15. W weekend właśnie wymieniłem koła na letnie: Brigestone Potenza 205/55 R16. Trudno mi jest powiedzieć czy to pływanie ustało, różnica na pewno jest. Na równej drodze samochód idzie jak po sznurku za to w koleinach trzeba walczyć. Ale tłumaczę to szerszymi oponami. Pojeżdżę jeszcze trochę i ocenię czy powodem pływania były opony.

 

Ten rozmiar zimówek nie nadaje się do twojego auta. Minimalny rozmiar to 205/55R16. Felgi 15 nie wchodzą do E46 po lifcie (no chyba że zrobiłeś jakieś przeróbki).

195/65 R15 to raczej zdecydowanie za wąskie opony (nie znajdziesz ich nawet w swojej instrukcji do E46 - po liftingu - możliwe że R15 montowane były tylko do najsłabszych wersji silnikowych).

Co do pływania auta, to opony również mają na to wpływ, ale raczej przyczynę znajdziesz gdzieś w zawieszeniu, geometrii lub maglownicy.

 

Kiedyś niesamowicie duże pływanie auta miałem w Oplu Omedze B Caravan. Nie można też było ustawić zbieżności, bo cały czas się przestawiała. Przyczyną był skrzywiony (chyba lewy) amortyzator. Na oko nie było tego widać, dopiero po wykręceniu go i obracaniu środkowym tłokiem skrzywienie było bardzo widoczne. W 100% pomogła wymiana amortyzatora.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do pływania auta, to opony również mają na to wpływ, ale raczej przyczynę znajdziesz gdzieś w zawieszeniu, geometrii lub maglownicy.

 

Ja jestem po wymianie całego zawieszenia z tyłu i amortyzatorów z mocowaniami z przodu. Na zimówkach po wymianie zawieszenia przy dodatnich temp. myślalem, że się zabije, dosłownie. W zakrętach auto zachowywało się jak by miało plasteline na felgach, było kompletnie nieprzewidywalne, robiłem dwa razy geometrie i wszystko było cacy. Opony zimowe 225/45/17, w sobote założyłem letnie 225/45/17 i 245/40/17 no i wreszcie da się tym jeździć i skręcać. :norty: Zimówki z tyłu miałem nowe, z przodu drugosezonowe. Na śniegu jeździło się dobrze ale jak śnieg stopniał, temp skoczyła ponad +10 zaczełą się katastrofa. Nie chciało mi się już kombinować z zamianą tył/przód, na letnich jest ok. :cool2:

Opublikowano

Ten rozmiar zimówek nie nadaje się do twojego auta. Minimalny rozmiar to 205/55R16. Felgi 15 nie wchodzą do E46 po lifcie (no chyba że zrobiłeś jakieś przeróbki).

195/65 R15 to raczej zdecydowanie za wąskie opony (nie znajdziesz ich nawet w swojej instrukcji do E46 - po liftingu - możliwe że R15 montowane były tylko do najsłabszych wersji silnikowych).

 

Ja przeróbek dot. dopasowania opon 195/65 R15 nie robiłem. Auto kupiłem z dwoma kompletami kół. Samochód jeździł poprzednio w górach w Garmisch-Parten Kirchen. Być może facet w związku z podjazdami w górach kupił węższe opony aby mu się lepiej jeździło. Jest taka teoria, że na węższych jeździ się zimą lepiej, ale trudno mi się do niej odnieść. W każdym razie przeróbek też nie zauważyłem.

Nie sądziłem, że opony 195 są za wąskie a felgi R15 za małe do tego auta. W serwisach sprzedających opony wybierając model samochodu są one na liście:

http://www.oponeo.pl/opony-do/bmw/seria-3/touring/e46/2004/320d/

No ale fakt, w instrukcji do tego modelu takie koła nie są przewidziane. Dzięki za informacje.

Chyba przyczyna pływania powoli się krystalizuje. Jeżdżąc na letnich oponach widzę różnicę. Na równej drodze auto jest pewne i precyzyjne, niezależnie czy na prostej czy w zakrętach. Pojadę jeszcze na ustawienie zbieżności z letnimi kołami aby się upewnić, że wszystko jest ok.

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Ten rozmiar zimówek nie nadaje się do twojego auta. Minimalny rozmiar to 205/55R16. Felgi 15 nie wchodzą do E46 po lifcie (no chyba że zrobiłeś jakieś przeróbki).

195/65 R15 to raczej zdecydowanie za wąskie opony (nie znajdziesz ich nawet w swojej instrukcji do E46 - po liftingu - możliwe że R15 montowane były tylko do najsłabszych wersji silnikowych).

 

Ja przeróbek dot. dopasowania opon 195/65 R15 nie robiłem. Auto kupiłem z dwoma kompletami kół. Samochód jeździł poprzednio w górach w Garmisch-Parten Kirchen. Być może facet w związku z podjazdami w górach kupił węższe opony aby mu się lepiej jeździło. Jest taka teoria, że na węższych jeździ się zimą lepiej, ale trudno mi się do niej odnieść. W każdym razie przeróbek też nie zauważyłem.

Nie sądziłem, że opony 195 są za wąskie a felgi R15 za małe do tego auta. W serwisach sprzedających opony wybierając model samochodu są one na liście:

http://www.oponeo.pl/opony-do/bmw/seria-3/touring/e46/2004/320d/

No ale fakt, w instrukcji do tego modelu takie koła nie są przewidziane. Dzięki za informacje.

Chyba przyczyna pływania powoli się krystalizuje. Jeżdżąc na letnich oponach widzę różnicę. Na równej drodze auto jest pewne i precyzyjne, niezależnie czy na prostej czy w zakrętach. Pojadę jeszcze na ustawienie zbieżności z letnimi kołami aby się upewnić, że wszystko jest ok.

Dzięki za pomoc.

 

 

Ja po zakupie mojego E46 też przymierzałem się do założenia felg 15 z oponami 195/65R15 - kupiłem nawet felgi R15 do E46 (opony miałem po sprzedanym E36 325i) ale felgi po prostu nie pasowały, haczyły o zaciski hamulcowe.

Z tego co wiem to R15 pasowały do E46 przed liftingiem (poza np 330i i 330d), oraz do aut po liftingu, ale w słabszych wersjach silnikowych np. 318d.

Na stronie http://www.opony.com/dobor_opon/index.asp

podają że R15 pasują do 320d i powiem że bardzo to mnie dziwi.

Może inni forumowicze potwierdzą że jeżdżą w swoich 320d po liftingu na Felgach R15?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
tak ja mialem założone na zime 15 calówki z e36, teraz mam 19 lato ale jeszcze komplet 17 po starej e36, ale auto mam sprzed liftu 320d.
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Sorry podałem błędne informacje odnośnie opon na których jeżdżę. Pomyliło mi się z drugim samochodem. Otóż w moim BMW mam opony zimowe o rozmiarze 205/55 R16 a nie jak pisałem 195/65 R15. Letnie natomiast 225/55 R16. Tak więc felg 15 w moim samochodzie nie mam.
Opublikowano
tak ja mialem założone na zime 15 calówki z e36, teraz mam 19 lato ale jeszcze komplet 17 po starej e36, ale auto mam sprzed liftu 320d.

Przed liftem miałem u siebie 15 '' na zimę , po lifcie niestety te felgi już nie spasowały . Tylko 16'' minium.

Opublikowano

sorry za OT

a czym się różni po lifcie ? że nie koła nie pasują. Inny otwór centrujący czy 15'' jest za małe?

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
sorry za OT

a czym się różni po lifcie ? że nie koła nie pasują. Inny otwór centrujący czy 15'' jest za małe?

 

Otwór centrujący jest taki sam, ale z racji większych tarcz hamulcowych felgi dotykają zacisków i na tym zabawa z R15 się kończy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie siejcie zamętu, felgi 15" spokojnie wchodzą do e46 po lifcie. Oczywiście wyjątek wciąż stanowią najmocniejsze wersje gdzie tylko 17" da się wcisnąć. Opona 195/65 R15 też nie jest niczym niespotykanym.
Opublikowano
Nie siejcie zamętu, felgi 15" spokojnie wchodzą do e46 po lifcie. Oczywiście wyjątek wciąż stanowią najmocniejsze wersje gdzie tylko 17" da się wcisnąć. Opona 195/65 R15 też nie jest niczym niespotykanym.

Do 318d wchodzą, do 320d już nie.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
człowiek uczy sie cały czas :D , w sumie widziałem na 15" felgach 318i i jeszcze inną 318d więc zgadzało by się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.