Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie. Jak zabrać się za wyregulowanie ręcznego przy e46. Wiem, ze przy bebnahc-tarczach, ale za cholere nie wiem jak. Proszę Was o jakieś konkretne informacje. Szukajki użyłem, ale nic dokładnego nie znalazłem. Pzdr
Opublikowano

ja bym proponowal zdjąć z ręcznego osłone skórzaną i pojawi się tam ładny widoczek dwóch nakrętek regulacyjnych linki ręcznego lewej i prawej strony.

Jednak sprawdzić też warto okładzinki na szczekach hamulca ręcznego - chyba że jestes pewny że sama regulacja wystarczy bo tak to troche trudny dostęp do tych szczek recznego ale do zrobienia.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
kolega MATEK dobrze mówi można tak, a jak nie pomoże przy dzwigni ręcznego to jeszcze jest regulacja przy kole . trzeba odkręcić koło i płaskim śrubokrętem można wyregulować szczęki ręcznego , reguluje się przez otwor szpilki koła, najlepiej poświeć sobie lampką wtedy znajdziesz tą śrubę do regulacji . Ma ona kształt zębatki .
Opublikowano

Witam. Tak jak kolega wyżej napisał dobrze byłoby wiedzieć w jakim stanie są szczeki. Jeżeli masz pewność ze szczęki są ok to nie koniecznie wszystko musisz regulować na linkach. Wystarczy zrzucić koło i w tarczy jest specjalny otwór przez który dostaniesz sie do zębatki samoregulatora, musisz go trochę "rozkręcić", i potem ewentualnie delikatna korekta na linkach bo po co wszystko nimi naciągać jak mozna samoregulatorem.Zaopatrz się w jakąs latareczke najlepiej. Pozdro .

 

P.S,Widzę że kolega pawelj8010 mnie uprzedził i teraz troche nie potrzebny mój post.

Opublikowano

W "Sam naprawiam" jest opisane jak wyregulować hamulec ręczny. Nie wszystkie modele mają regulację zębatkami w tarczo-bębnach. U mnie np. nie ma. Jest tylko przy dźwigni ręcznego.

Powodem słabego ręcznego, oprócz okładzin, mogą być także wytarte już od środka tarczo-bębny.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Opublikowano
najpierw zebatka az nie bedziesz mogl obrocic reka kola pozniej popusc o kilka zabkow i dopiero linki jesli jest taka koniecznosc ... z tego co mi wiadomo ta zebatka to reczne ustawianie luzu i nie ma tu zadnej samoregulacji
Opublikowano
Witam. Tak jak kolega wyżej napisał dobrze byłoby wiedzieć w jakim stanie są szczeki. Jeżeli masz pewność ze szczęki są ok to nie koniecznie wszystko musisz regulować na linkach.....

 

Witam

 

Jak sprawdzić stan szczęk, trzeba zdejmować tarcze ??

 

pozdrawiam

BMW E46 320D 2000r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

 

Jak sprawdzić stan szczęk, trzeba zdejmować tarcze ??

 

pozdrawiam

 

Trzeba bo szczęki są pod tarczą. Tyle, że szczeki pracują tylko na postoju więc się praktycznie nie zużywają chyba, że ktoś jeździ z zaciągniętym ręcznym. :mrgreen:

Opublikowano
W takim razie nawet jak okładziny są w kiepskim stanie to i na postoju nawet takie będą trzymać :D chyba ...
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
Regulacja odbywa się w górę i w dół kręcąc zębatką kto napisze czy w górę to jest rozpieranie szczęk czy zwężanie do środka
Opublikowano
Witam podlewaruj tył auta , wykręć tylko jedną śrubę z koła i kręć nim , aż zobaczysz otwór w bębnie i małą zębatkę , czymś cienkim przestawiaj po kilka ząbków i przekręcaj kołem aż sobie wyregulójesz . No chyba że masz wytarte szczęki :?: bo tam są bardzo małe , to jak coś to mam na sprzedaż , ponieważ ja najpierw kupiłem :duh: a potem sprawdzałem w jakim są u mnie stanie :mad2: ( Taniej nie znajdziesz ORYGINE nówki :cool2: ATE)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Zauważyłem że obie śrubki regulacyjne linek /pod mieszkiem/ mają mały luz gdy ręczny jest "wyłączony"...myślę że 1-2 obroty śruby wystarczą oby go skasować - czy taki luz powinien być na linkach czy należy go usunąć?

 

p.s.

Linki są obecnie wyregulowane w takim samym stopniu i mają taki sam lekki luz na nakrętkach. Natomiast dźwignia daje się podciągnąć na 7 ząbków.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odświeżam temat bo mam taki problem ,że dziś próbowałem podkręcić tym sposobem ręczny bo nie łapał na jedno koło i zamiast śruby na płaski śrubokręt znalazłem na imbusa :? Zaczołem kręcić tą śrubą i po 2 obrotach wypada i została bębnie , chciałem zobaczyć czy w drugim kole też tak będzie i ta sama sytuacja :duh: Mam do was pytanie , jak myślicie , mogę jeżdzić z tymi śrubami w bębnie czy możę się coś tam zablokować???????? Niemam czasu jechać do mechanika , a w swięta czeka mnie 100km trasa :mad2:
Opublikowano
no to zes narobil,nie jezdzij tak bo masz luzne szczeki w tym jednym miejscu sruba sobie tam lata i podczas jazdy moze conieco poniszczyc. tez zrobilem ten blad,musisz zdjac zacisk, potem tarcze i masz jak na dloni. sruby imbusowe trzymaja szczeki wiec ich nie ruszac! (powodzenia przy wkladaniu tej srubki,jest na niej jeszcze sprezyna i nie jest tak latwo)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odświeżam temat bo mam taki problem ,że dziś próbowałem podkręcić tym sposobem ręczny bo nie łapał na jedno koło i zamiast śruby na płaski śrubokręt znalazłem na imbusa :? Zaczołem kręcić tą śrubą i po 2 obrotach wypada i została bębnie.

 

Nie masz ręcznego na tym kole teraz bo szczęka lata luźno. Śruba do regulacji ręcznego jest w dolnej części. Teoretycznie nic nie powinno się stać podczas jazdy bo środek bębna jest gładki więc części hamulca nie mają o co blokować ale jak szczęka ułoży się kantem to zniszczy Ci cała gładź gdzie normalnie trze szczęka i tarcza będzie do śmieci.

Opublikowano
No nie wiem, mi jak ta srubka wypadla i reka krecilem tarcza to co jakis czas blokowala sie ow srubka o szczeki i to tak dosyc mocno. ja nie ryzykowalem i siedzialem w ciemnosciach na dzialce i rozgrzebywalem auto :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto już u mechanika , i tak miałem zamiar zająć się tymi hamulcami bo nic nie łapały prawie i wreszcie znalazła sie okazja :D
Opublikowano

Jakis czas temu zrobilem identyczny blad - na szczescie tylko przy jednym kole. Absolutnie tak nie jezdzij!

Wszystko sie zgadza co kolega wyzej napisal, ja od siebie moge tylko dodac, ze najwiekszy problem mialem ze zdjeciem tarczo-bebna.

Jak z tej jednej szczeki zostala odkrecona sruba to szczeka ta sie jakos zaklinowala i za nic nie moglem zdjac tarczo-bebna. Odnalazlem potem ten regulator do szczek, skrecilem go na min i uderzajc mlotkiem gumowym jakos tarczo-beben zszedl.

 

Dodano: dopiero widze, ze nieaktualne - sorry :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko, dobrze wiedzieć że nie tylko ja miałem takiego pecha i jeszcze pewnie niejeden będzie miał więc komuś pewnie się przyda . Wymienione tarcze , klocki , szczęki ,regulator i komplet sprężynek ,koszt 670zł z robocizną , teraz tylko bokiem latać :twisted: :twisted: :twisted:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy przy okazji zabawy z ręcznym i ogólnie tylnym hamowaniem wypada czy należy wymienić linki? Jedną wymieniłem przy okazji wymiany łożyska. Druga została stara, a zamierzam wymienić tarcze i szczęki z dodatkami niebawem.
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

W trakcie podciągania szczęk, za pomocą ząbków śruby - element rozpierający (na obrazku poniżej) rozszerza się coraz bardziej (wychodzi gwint).

Czy jest możliwość że wykręcimy go całkiem z gwintu i rozleci się to zanim szczęki oprą się o tarcze? (tak jak pisał ktoś wcześniej w tym wątku)

 

http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/95312_x800.jpg

 

regulowałem wczoraj ręczny i już dużo gwintu wystawało, więc nie odważyłem się dalej kręcić aż do zablokowania hamulca,

wg instrukcji z "sam naprawiam" należy kręcić aż szczęki zaczną zaciskać tarczę i cofnąć o 10 ząbków

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odgrzeję trochę temat. Miałem to zawsze, ale ostatnio zaczęło mnie irytować, bardziej moją lepszą połówkę. Mianowicie jak zaciągam ręczny to łapie pierwsze 4 "ząbki", później jakby brakowało 2-3 i dopiero zaskakuje na powiedzmy 7 ząbek, więc już wysoko. Przeważnie udaje mi się tak wyregulować ręczny, że 4 żabek wystarcza, ale ostatnio chyba mi nie poszło i dopiero porządnie trzyma na 7, oczywiście mogę próbować regulować żeby trzymał niżej, ale mam ochotę w końcu rozwiązać problem. Jeszcze nie rozbierałem nic, więc nawet nie wiem dokładnie jak to działa, oczywiście wyobrażam sobie, mechanik i budowa maszyn to u mnie codzienność, ale szczerze patrząc na wygooglowane zdjęcia dźwigni nie do końca wiem jak to ugryźć a mam tak, że najpierw wolę rozeznać temat przed rozbebeszeniem auta :wink: miał ktoś taki problem? Można coś poprawić czy tylko wymiana?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.