Skocz do zawartości

Biecie kierownicy przy przyspieszaniu!!! (100-130)km/h


Ice-t

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem mianowice przy predkosciach 100-130 czuje drgania kierownicy przy hamowaniu jest wszystko ok koła wywazone nowe zimowki wywazałem juz chyba te koła z 2 razy pomozcie na maszynie wszystko wychodzi ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy same opony sa dobre. tzn czy nie mala babli na bierzniku ani czy nie sa krzywe??? aha i czy wszystkie wachacze sa ok czy nie maja luzow???

 

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę koledze powodzenia w szukaniu i oczywiście sukcesów!

Ja szukałem przyczyny przez okrągłe 6 miesięcy w niezliczonej ilości warsztatów i wulkanizatorów. Zaliczyłem nawet niemieckie ASO i dobry serwis do którego zawsze oddaję auto. Straciłem na same diagnozy prawie 1000zl. Wszyscy "obstawiali" opony, a ja je wymieniałem i nic. Tak kupiłem 3 kpl. (PIRELLI Seria P, UNIROYAL oraz zapas zimowy KLEBER) + nowe stalowe felgi. Wymieniłem całe przednie zawieszenie (łącznie z amorami), tarcze hamulcowe, klocki, zrobiłem geometrię i zbieżność - dla pewności w 2 zakładach, bo po wizycie w pierwszym bez różnicy. Potem wymieniłem drążki kierownicze i znów zbieżność. Potem znów pojechałem na przeszukanie auta łącznie z zawieszeniem z tyłu (tuleje pływ. itp). Diagnoza "opony". Zostawiłem kolejne parę dych i podziękowałem. Kierownica drży do dziś, a ja się na to coraz bardziej uodparniam.

Auto bite nie było, a drżenie wylazło jakiś rok po zakupie i to z dnia na dzień. Wcześniej było miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może banalne ale o dziwo przymarznięte kawałki lodu do felgi powodują bicia :shock:

Ostatnio postawiłem auto w zaspie i w nocy chwycił mróz. Podczas jazdy, od 60-80 km/h zaczeło mi bić w kierownicy.

Zatrzymałem sie żeby sprawdzić co jest, był lód na feldze i w otworach na śruby, na wszelki wypadek usunąłem i jak reką odjął. :D

 

Również zaciski przy mrozach potrafią nie odbić do końca, ale wtedy można poznać po pedale, jak wciśniesz to nie odbija sprężyście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Warto poszukać dobrego speca od przekładni kierowniczej.

To może być jej wina ale u mnie jak miała luz to żaden mechanik tego nie wykrył. Większość z nich nie ma pojęcia o swojej robocie.

 

A u autora tego tematu to może być jeszcze wina luzów w zawieszeniu a zwłaszcza tuleje górnych wahaczy. To też nie każdy potrafi wykryć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straciłem na same diagnozy prawie 1000zl.

po swoich przeprawach przez mechanikow i ich kompetencji, od jakiegoś czasu nie place nikomu za diagnozy i płacić nie bede. Nawet w ASO zrobiłem dym, jak mi z lekkością zdiagnozowali podpore i łącznik, wydałem kupe kasy i problem nie zniknął, a potem mieli czelność wypisywać zlecenie serwisowe jak chciałem dalszej diagnozy.

Wiem, że wróżki biorą kasę, ale mechanik to nie wróżka.

 

Może banalne ale o dziwo przymarznięte kawałki lodu do felgi powodują bicia

 

Prawda to. Ostatnio jak bawiłem się po sniegu to mialem takie bicie ostre. Juz myslalem ze rozwalilem zawias, a to breja sniegu sie przykleiła i koło straciło równowage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystki za poswiecenie mi czasu tak jak kolega wspomniał o luzach na przednim zawieszeniu podejzewam własnie tuleje gornych wachaczy czytałem ze moze miec to znaczenie a powiedzcie mi czy łacznik stablilizatrora i gumki na stabilizatoze moga miec tez wpływ na bicie ? sprobuje wymienic te tuleje w wahaczu i kupie nowe drazki stab a bym zapomniał czy geometria ma wpływ na drgania??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam to samo, bicie od 30 km/h w góre. Zawieszenie zrobione na nowe w całości, diagnozy zrobione (wszystko ok), tarcze i klocki nowe, koła ok, felgi opony ok. Nikt na razie nic nie wie. Dałem ostatnio do Raszyna i regenerują zaciski - podobno to może być przyczyna. Tez sie mecze z tematem kilka miesięcy i jak na razie nie wiadomo, gdzie tkwi problem. Drgania mam tylko przy hamowaniu, jeździ ok. Dam znac jak odkryje przyczynę.
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że to rzeczywiście temat o biciu kierownicą przy przyspieszaniu (co mi wytknięto), opisze swój przypadek oraz szczęśliwe zakończenie. Uważam, ze na pewno się komuś przyda.

Od około roku miałem powiekszające się bicie kierownicy, ostatnio wręcz było to odczuwalne w całym aucie. Byłem w około 7 zakładach w żadnym nie potrafili naprawić ustterki. Naprawiłem w międzyczasie całe przednie zawieszenie, nowe koła, nowe tarcze, klocki, regenerowane zaciski hamulców i nic.

Wreszcie ktoś polecił mi zakład w Zielonce k/Warszawy (Henryk Błoński) podobno dobry fachowiec od zawieszeń. No więc pojechałem tam i zrobili nasepujące rzeczy: przetoczenie tarcza ATE (z rowkami) - tarcze miały bicie i to chyba od nowości ! Zregenerowali tylne zawieszenie wachacze, sworznie itp. (szczegółow nie znam). Zrobili geometrie. Wyjechałem autem i okazało się, że o dziwo problem ustał. Wszystko działa jak nalezy. Po regeneracji tylnego zawieszenia auto inaczej się prowadzi.

Wniosek jest taki, że tylne zawieszenie może mieć wpływ nawet na bicie kierownicy, czego jak do tej pory nikt nie przewidział (prawdopodobnie było tak, że drgania z tyłu przechodziły na budę i jednocześnie na kierownicę). Wniosek kolejny to taki, że te nasze auta (e39) są tak skomplikowane i niewdzięczne do roboty, że naprawde trzeba speca, który sobie z tym poradzi. Niestety większość mechaników (a byłem również u tych polecanych na forum) może sobie w extremalnych sytuacjach nie poradzić. Natomiast najgorsze jest to, że chyba żaden mechanik na świecie nawet jak sobie nie poradzi nie przyzna się do błedu tylko próbuje wciskać jakieś ciemnoty albo twierdzi, że "tak ma być".

 

pozdr

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lekkie drgania przy 110-130 ok. na kierownicy (zalezy tez od nawierzchni) i auto zachowuje sie nerwowo na ruchy kierownicą przy predkosciach pow. 100.

Tez obstawiam tylne wahacze, bo z przodu juz praktycznie wszystko nówka, oprócz magla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.