Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

Problem dot. braku zasilania pompy paliwa...(na forum nie znalazłem rozwiązania)

Wsiadam rano do auta (stoi na mrozie pod chmurą) przekręcam kluczyk silnik zapalił, ale zaczął mocno trzepać , włączyłem ponownie odpalił i szybko zgasł.Zacząłem sprawdzać pod kątem pompy paliwa bo nie słyszałem jej pracy , okazało się że nie dochodzi do niej napięcie.

Sprawdziłem bezpiecznik= ok. sprawdzam przekażniki pompy i DME = ok. pstrykają , no to myślę że brak jest prądu w ich gniazdach

ale prąd jest ok.tj. stale na pinach #30 i prawidłowo na styku 86 po włączeniu zapłonu zamyka obwód z styk. 85.......

Sprawdziłem jeszcze czy pompa działa i zmostkowałem piny 30 i 87 zaczęła pracować (słyszałem że pompa brzęczy i zaczęło bulgotać coś w okolicy listwy paliwowej) 2-3 razy próbowałem odpalić ale silnik nie zaskoczył.

Myślę sobie może pomoże odłączenie aku,, ale też nic nie dało.

Nie mam więcej pomysłów. :mad2:

macie jakiś pomysł? silnik m50b20 bez LPG

 

 

dzięki za info

Bring Me Woman
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz czy masz iskre,może czujnik wału padł.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

ok. ale czy to ma jakiś zw. z brakiem napięcia w przewodzie do pompy paliwa? W gniazdach przekażnika pompy

jest napięcie ,ale na bezpiecznik już nie dociera.... przekażnik sprawdzałem i działa, myślałem że

zaśniedział, ale w środku wygląda jak nowy. Gdyby sprawa była grubsza to myślę że przekażnik główny DME

nie puściłby napięcia na przekażnik pompy, ale napięcie na styku 86 po przekreceniu kluczyka jest!!!

czyżby to tylko proste uszkodzenie na przewodzie przkażnik--->bezpiecznik???

 

jak myślicie?

 

:idea: dla zainteresowanych schemat przepływu jest taki: ECU->DME przekaznik->Pompa paliw przekażnik->bezpiecznik->pompa paliwa

Bring Me Woman
Opublikowano

[qu

ale napięcie na styku 86 po przekreceniu kluczyka jest!!!

ale żeby pompa ruszyła napięcie musi być na styku 87

sprawdż dobrze przekażnik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego dziś jestem w pracy więc ci nie pomoge,jutro wkleje schemat instalacji.Tyle że nie bardzo kumam o co biega.Piszesz że po połączeniu 30 i 87 pompa działa i auto nie pali.Mam rozumieć że problem dotyczy załączania przekaznika?To w takim przypadku uszkodzony czujnik wału(dlatego pytałem o iskre)albo główny przekaznik ten biały obok ECU(ECU,DME,Motronik to jest jedno i to samo)albo uszkodzony sterownik,sterowanie przekaznikiem(ale to się da obejść).Napisz ile pinowy masz przepływomierz bo schematy są różne dla różnych modeli.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

właśnie tak....po zmostkowaniu styków przekaz.pompy paliwa nr 30 i 87 , pompa rusza! ale kiedy wsadzę przekażnik i oczywiscie przekręcę zapłon to jest cisza!? Sprawa wygląda na prostą tzn. wydaje się ze przekaznik jest walniety (tyle że go sprawdzałem i jak dla mnie to działa)

Może zacznę od tego że sprawdzę to z innym

sprawnym przekażnikiem i wtedy się dowiem czegoś nowego.

auto nie paliło ale kręciłem krótko ze 2-3 razy być może zapowietrzył się układ paliwowy? jak zmostkowałem to zaczęło bulgotać w przewodach paliwow.

 

dzięki wielkie!

Bring Me Woman
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłeś te iskre.?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

iskra w końcu :P sprawdzona , wszystko ok. iskra jest...a prądu nie było na pompie, bo skoro silnik nie działał to

naturalnie prądu nie podawało na pompę na pozycji zapłon, a ja szukalem gdzie prąd się skończył :lol:

posprawdzałem sobie przynajmniej czujniki wału i wałka, rezystancja w normie.

Zmontowałem wszystko z powrotem i stwierdziłem że silnik powinien odpalić i tak się też stało.... :cool2:

- nie wiem co było z nim grane, że na początku nie chciał pracować, ale zastanawiam się czy to nie wina wody w baku itp....w końcu Zima jest(* skraplanie), a ja mam w baku zazwyczaj niedużo paliwa.

 

w.k.b. razie wszytko działa!

dzięki za pomoc.

Bring Me Woman
Opublikowano

kolejnego dnia wsiadam ,pale go załapał na może 2-3 gary i zgasł :duh: kręce ze 3 razy aż aku osłabł i nic...

co jest grane? ( w nocy było z -9 stp.C) ale co z tego.....???

 

czy ktoś z Was ma pomysł?

Bring Me Woman
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamień niebieski przekaznik pompy paliwa z pomarańczowym który jest obok jeżeli odpali to jego wina.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.