Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam BMW E34 525i vanos 1994r., ok. 230km po tuningu w niemczech.

problem polega na falowaniu obrotów na biegu jałowym ostatnio nawet na benzynie.

instalacje gazową mam d.t gas system wtryski gazowe magic jet nówki i nowy reduktor scorpion gt

obroty skaczą . układ dolotowy powietrza sprawdzony. silniczek krokowy sprawny przepustnica wyczyszczona a silnik dalej faluje zwłaszcza na gazie. na wolnych obrotach na gazie jak uda się je utrzymać to szarpie autem nierówno pracuje silnik jak by nie palił na wszystkie gary a jak dodam gazu to jest ok . czasem podczas jazdy na gazie też szarpie i chwilami nie pali na wszystkie gary. zauważyłem że 2 cewki zapłonowe mam inne od pozostałych. czasem się uda że obroty na gazie utrzymają się . słychać na gazie także jak by wypadanie zapłonu (charakterystyczne przerywanie pykanie w rurę) na kompie nic nie pokazało. jeśli ktoś spotkał sie z takim problemem albo wie jak go rozwiązać to piszcie .

polskak203
Opublikowano

cewki zapłonowe podmieniałem od bmw sprawnej w której obroty nie falują i śmiga idealnie dzisiaj robiłem reset ECU tak jak w instrukcji na forum i powiem że pomogło to dosłownie na 5 minut. zaraz po resecie autko śmigało aż miło obroty igła na gazie i na benzynie. ale za chwilkę zaczęło się falowanie do góry i w dół aż do zgaśnięcia silnika. Co to może być ??? może jakiś czujnik?? jak to sprawdzić bez bezsensownej wymiany dobrych części ?? Skoro reset kompa pomógł na 5 minut to co to może być?

czekam na propozycje.

polskak203
Opublikowano

Dopiero co uporałem się i identycznym problemem po raz drugi (na identycznym silniku).

Przyczyną była sonda lamdy. Po rozgrzaniu kiedy już powinna pracować wykres napięcia nie falował (nie zmieniał się w zakresie ok 0.00V do ok 1.0V w kilkusekundowych odstępach) tylko ustalał się na jednym poziomie.

Najpierw kupiłem sondę uniwersalną "niby bosch" ale kto go tam wie-pochodziła parę dni.

Teraz jeżdżę ponad miesiąc na uniwersalnej sondzie bosch dedykowanej do tego modelu i jest gitara (zobacz katalog online bosch).

Opublikowano

sprawdzę jeszcze ta sondę. jak ją najlepiej sprawdzić w jaki sposób??

powiedz jeszcze w jaki sposób doszedłeś że ona nie zmienia v podczas pracy ?? czy masz gaz sekwencje?? jeśl tak to jakiej firmy masz sterownik gazu?? u mnie np w programie dt gas system do centralki gazowej wybieram typ sondy lambda na szerokozakresową i pokazuje mi cały czas od 1,78 do 1,80 i tylko o taka małą różnice się waha. nie zależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany od 40 do 80 stopni. cały czas to samo pokazuje sie na wykresie. co to oznacza w tym przypadku??

polskak203
Opublikowano
Oznacza to, że masz tą sondę padniętą, napisał że powinien się wahać przebieg jej krzywej na wykresie. Na kompie zaraz to wyjdzie. Ciesz się, że jest jedna, u mnie w 328 są 2szt, każda po 280 pln...
Opublikowano

Tak jak kolega robby naish napisał.

Ja zapłaciłem 200zł za uniwersalną sondę bosch dedykowaną do tego modelu a zrobiłem tak :

wytypowałem sondę według katalogu online bosch (typ LS 03 nr 0 258 986 503) w boschu ok 260zł

znalazłem ten nr na allegro za 180 plus wysyłka

Ważne żeby było w oryginalnym opakowaniu i z oryginalnym zestawem połączeniowym 100 razy lepszym od zwykłych zaciskanych końcówek.to wszystko sprawdzisz w boschu online.

Opublikowano

No i winowajca falujących obrotów i nierównej pracy silnika chyba został znaleziony.

Widząc w programie dt gas pracę sondy lambda napięcie utrzymywało stałe niezależnie od temp. i obrotów. Ktoś tu nieźle namieszał (najprawdopodobniej poprzedni właściciel BMW)

Udało mi się odczytać numery fabryczne sondy na której jeżdżę i są one takie : 0258003265 numery dedykowane dla innej marki samochodu. Numery sondy Bosch do mojego silnika które znalazłem w necie powinny być:0258005322 lub 0258986503. zamówiłem nową sondę w sklepie tą pierwszą droższą i ma być dokładniejsza. Na dniach mam ją zamontować. Mógłbym wymienić wszystko oprócz sondy a obroty na biegu jałowym dalej by skakały. Męczyłem się z tym problemem od samego początku nabycia BMW.

Czasem jak się udało to na benzynie nie falował ale na gazie (sekwencji) tak .

Jeśli ktoś ma podobny problem niech dokładnie sprawdzi działanie sondy bo możecie spotkać się z podobnym problemem. Winy szukałem po stronie gazu (bo na benzynie było ok) wymieniałem reduktor bo był za mały do mojego silnika i założyłem scorpiona GT i wywaliłem pojedyncze wtryskiwacze gazu dt gas in-tech na listwy wtryskowe Magic Jet, autko lepiej pracowało ale obroty doiło Oczywiście jak zamontuje sondę opiszę na forum co i jak autko będzie śmigać.

polskak203
Opublikowano
He he .Widzę że myślałeś jak ja :duh: .Też najpierw wymieniłem wtryskiwacze na magic jety , potem reduktor na EG200KW i dalej było to samo aż do wymiany sondy.
Opublikowano

dokładnie. bo na benzynie nie odczuwałem różnicy i nie zawsze falował. Ale na gazie cały czas faluje i nierówno pracuje silnik. Jednak jest to sprawdzone że auto na gaz reaguje inaczej delikatniej niż na benzynie.

już myślałem że trzeba będzie zmienić komputer dt gas np na stag. Zobaczymy jak wymienię sondę, ale myślę że to przez nią u mnie te problemy.

polskak203
Opublikowano
Wymieniłem sondę lambdę na oryginalną bosch dedykowaną do tego silnika i powiem ze jest różnica. silnik pracuje równo podczas jazdy płynnie wchodzi na obroty i nie szarpie. Obroty poprawiły się ale nie do końca. Tzn faluje nadal ale silnik nie gaśnie( nie spadają aż tak nisko jak przedtem.) czasami nie faluje na gazie, ale przeważnie obroty skaczą na biegu jałowym od 1000 do 500 . Na benzynie jest tak samo. Chociaż tyle lepiej że silnik nie gaśnie ale wkurzające są te falowania. Co jeszcze może być przyczyną??
polskak203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujniki temp płynu i powietrza sprawdzałeś?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

o czujnik temp płynu chłodniczego chodzi??. jak go sprawdzić ?? i gdzie on jest umiejscowiony. a czujnik powietrza czyli przepływomierz masz na myśli??

Zauważyłem że jak odpalę go na benzynie rano jak jest zimny to nie faluje i obroty utrzymuje super . a jak chwilkę pochodzi to zacznie falować. może nie faluje jak jest zimny bo ssanie go trzyma??

polskak203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik płynu chłodniczego nr8 niebieski

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1281&hg=11&fg=15

czujnik temp powietrza nr 13

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1124&hg=11&fg=40

Oba mają mieć jednakową rezystancje przy tej samej temperaturze 2,2-2,7 kohm przy temp 20*C

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te czujniki korygują dawke paliwa względem temp i są naprawde ważne szczególnie temp płynu.Masz może interfejs diagnostyczny do swojej buni bo podpięcie przed rozruchem zimnego silnika mogło by wiele wyjaśnić.Chodzi o to co pokaże sonda w momencie gdy silnik zacznie falować.Sonda ma bardzo wąską granice korekcji czasów wtrysku i nie da rady skorygować zbyt dużych odchyleń składu mieszanki.Dlatego dobrze by było wiedzieć co pokaże sonda gdy silnik zacznie kuleć.

Uboga mieszanka;małe ciśnienie paliwa ,lewe powietrze,błąd krokowego,czujniki temp,szkodzony wtryskiwacz

Mieszanka bogata:za duże ciśnienie paliwa(regulator ciśnienia),lejący wtryskiwacz,przepływka(przy uszkodzeniu przeważnie zawyża odczyt),czujniki temp.

Sprawdzałeś przekaznik grzałki sondy(ten pomarańczowy)przy uszkodzeniu sonda za pózno zacznie czytać i też będą jaja.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obok sterownika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Już po prostu nie wiem jak sobie poradzić z falowaniem. nie mam inderfejsu do OBD tylko mam do gazu.
polskak203
Opublikowano
Przed wymianą sondy silnik falował od 1100 i spadał do 300 i niżej i gasł. po wymianie sondy też faluje ale w innym zakresie obrotów. od 1000 do 500 spada i znowu na 1000 powraca i tak cały czas. Chwilami się unormuje na 700 ale po chwili zaczyna falować. Tyle lepiej że silnik nie gaśnie bo obroty biegu jałowego nie spadają aż tak nisko. Ale wkurzające te falowanie. Przepływka reaguje na odpięcie podczas pracy silnika. Gdy ją odpinam , dodam troszkę gazu i puszczam na bieg jałowy silnik gaśnie całkiem, albo pracuje jak traktor nierówno, szarpie. Czy jest możliwość uszkodzenia przepływomierza w pewnym stopniu?? czyli np reaguje na odpięcie ale w jakimś stopniu jest uszkodzona że podczas swojej pracy obroty falują?? jak jeszcze można sprawdzić co te falowania powoduje??
polskak203
Opublikowano

Wczoraj szukałem przyczyny falowania obrotów. Wymieniłem silniczek krokowy i zrobiłem reset komputera ale pomogło tylko na 5 min. Więc silnik krokowy mam na 100% sprawny. Lewe powietrze nigdzie się nie dostaje. czujnik położenia przepustnicy działa sprawnie, sonda lambda nowa oryginalna. Podejrzenie pada kolejno na przepływomierz powietrza. Podczas pracy silnika na biegu jałowym gdy odepnę przewód od przepływomierza obroty praktycznie się nie zmieniają. lecz gdy dodam gazu to faluje bardziej na odłączonym przepływomierzu. Gdy ją podłącze też faluje ale trochę mniej. Czy to może być w tym przypadku walnięta przepływka?? czy da się ją sprawdzić w jakiś sposób ?? tak żeby nie trzeba było kupować innej w ciemno??

Pamiętam jeszcze ze jak byłem raz na podpięciu pod kompa to wyskoczył błąd "Wskaźnik ilości powietrza Sygnał za niski" co to oznacza??

polskak203
Opublikowano
No i zabrałem się do czyszczenia przepływomierza i delikatnie przecierałem gorący drut i tylko trzasnął i odpadł. Teraz muszę kupić przepływke. Pytanie czy on powinien się tak łatwo kruszyć??
polskak203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to się skruszył?Skoro się urwał to może już wcześniej nie łączył.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

tzn to była taka płytka płaska w kształcie prostokąta. teraz jak założyłem przepływomierz z urwaną płytką to dużo gorzej faluje aż szarpie budą . obawiam się że miałem dobrą przepływke .Zachciało mi się czyszczenia. Zamówiłem już taką przepływkę 210zł zobaczymy co będzie, ale moja chyba była dobra. bo różnica jest.

Jeśli przepływka nic nie zdziała to sprawdzę czujnik temp. wody i powietrza tak jak opisał kolega w tym temacie wyżej. Będę pisał na bieżąco jak postępy. Na razie czekam na przepływomierz.

polskak203
Opublikowano

Czyszcząc przepływomierz powietrza urwałem tą płytkę w środku. Zamówiłem już inną sprawną i czekam na nią.

Do tej pory sprawdziłem : dolot powietrza szczelny, Silnik krokowy 100% sprawny(podmieniałem) Sonda lambda Nowa , przepustnica czyszczona,czujnik położenia przepustnicy sprawny, świece wymieniałem , cewki zapłonowe wymieniałem ,Ze strony gazu Nowy reduktor założyłem do mojej mocy silnika Scorpion GT i wtryskiwacze wymieniłem na listwy Magic Jet. Okażę się jak przyjdzie przepływomierz, ale myślę że mój był dobry. Jeszcze pozostało mi do sprawdzenia : czujnik temp. wody i powietrza. Co oprócz tych wymienionych rzeczy należy sprawdzić??

polskak203

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.