Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Może ten temat już gdzieś był ale to nic.Wie ktoś może jakie są prędkości graniczne dla poszczególnych biegów w 525tds z automatyczną skrzynią biegów? Może jakiś adres strony gdzie są takie tabele.Chciałbym wiedzieć kiedy mogę sobie pozwolić na redukcję na niższy bieg.Pozdrawiam.Jarek
Opublikowano
Jakiego masz TDSa? E34? Jezeli tak to po prau redukcjach (schodzac na 4, 3, 2 recznie) zawitasz na warsztacie na remoncie skrzyni.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Witam.Mam E34.Mówisz że to taki kiepski pomysł.Ja tego nie robię bo auto mam od niedawna ale widzę że skoro są te biegi to chyba nie dla ozdoby.Ale też boję się remontu skrzyni więc tak nie robię.Spytałem z ciekawości.Ale dlaczego to jest takie szkodliwe? A funkcja "sport",też jest szkodliwa dla skrzyni?
Opublikowano
Funkcja sport jest jak najbardziej prawidlowa dla skrzyni. Dociaga po prostu do wyzszych obrotow. Co do redukowania begow to ograniczenie 2,3,4 nie pozwala po prostu na wskoczenie wyzszego biegu blokujac skrzynie na nizszym biegu. Robiac taka redukcje "zbijasz" na sile wyzszy bieg. To jak bys wsadzil kij w szprychy. Pare takich manewrow i skrzynie szlag trafi. Lepiej depnij w podloge zeby sam zredukowal albo jezdzij na sporcie. Wtedy skrzynia ciagnie do wyzszych obrotow i szybciej reaguje na kick down. Ograniczenia te sa przydatne np. gdy ciagasz przyczepe. Wtedy wiesz, ze na wyzszych biegasz moze byc problem. Ustalasz wiec blokada np. na 3 i wiesz ze bedzie mial odpowiednie obroty przy predkosci z jaka zamierzasz sie poruszac nie preciazajac skrzyni i nie wchodzac na wyzsze biegi.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

Eee tam ...

W granicach zdrowego rozsądku, można sobie redukować itd. i nic się skrzyni nie stanie. Oczywiście najlepiej nie nadużywać tego, ale skrzyni raczej nie rozwalisz po kilku razach ... Wpływ na trwałość skrzyni ma taki sam jak ruszanie z pełnym gazem (albo i mniejszy), a to raczej każdy czasami robi ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Sebast wez pod uwage ze E34 to nie fabryczne egzemplarze i maja sporo kilometrow nawinietych na kolka (zwlaszcza TDSy). Tutaj skrzynie sa juz mniej wyrozumiale wiec po co naduzywac ich cierpliwosci :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jezeli elektronicznie i mechanicznie skrzynia jest ok., to przelaczenie nawet przy predkosci 180km/h na bieg 3 jej nie zniszczy - po prostu elektronika nie pozwoli wbic 3 biegu, wbije 4. Tak samo jest jak wbijesz bieg 2 i depniesz na maxa, obroty dojda do granicy (ok.5000) i wbije i tak bieg 3. Kup sobie oryginalna instrukcje w ASO i poczytaj, jest tam sporo ciekawych informacji - koszt w ASO ok.25zl - oplaca sie.

Zobacz strone:

www.automat.pl

sa tam graniczne predkosci tej skrzyni ale tak jak napisalem elektronika nie pozwoli jej zaszkodzic - chociaz jazda tym dieslem ciagle do 5000 obr., deptanie i czeste zmuszanie skrzyni do ratowania sytuacji na pewno nie jest wskazana.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.