Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Macie moze jakis pomysl na rozwiazanie ponizszej sytuacji? Mam e46 330D i jakis czas temu zauwazylem ze silnik przodem "zanurkowal", na potwierdzenie wentylator nie byl wspolosiowo z obudowa na chlodnicy to mysle nic innego jak poduchy pod silnikiem. Pojechalem do mechanika i rzeczywiscie byly wywalone. Umowiony na wymiane za tydzien pojechalem do Intercarsu po poduchy i mowie e46 330D M57 2000r 184KM i Lemforder albo Febi. Odpowiedz: nastepny dzien beda. Przyjechalem, karton Lemforder a w srodku poduszki z logo Corteco. Myslalem ze ktos chce mnie przekręcic ale sprawdzilem w necie i ten typ poduch produkuje tylko Corteco (lemforder od nich kupuje). Wiec pojechalem wymienic na... Corteco. Dostalem te same poduszki tylko w kartonie Corteco 30zl taniej na sztuce. Dalem mechanikowi umowiem sie na telefon ze jak zrobi to przyjade. Dzwoni "Panie, nie pasuja - nie te pan kupil". To pojechal na wlasna reke kupic w jakims motoryzacyjnym bo samochod juz stal z podpartym silnikiem a stare nie nadawaly sie do ponownego wlozenia. Wszedzie dawali mu te same poduchy co ja kupilem ktore jak sie okazalo sa ok 1cm wyzsze od tych co mialem zamontowane. No to wzialem stare poduchy przeswietlilem caly net i okazalo sie ze sa identyczne jak w silniku e46 M52 328i. No dziwne - to pojechalem szybko zamienic te poduchy co kupilem do 330D na te do 328i. Mechanik mowil: pasuje! - wiec je zamontowal ale jak juz wspominalem te od 328i sa o ok 1cm nizsze niz fabryka przewidziala do 330D. No to mysle cos jest nakombinowane z łapami silnika - no bo co innego? Nie mialem dostepu do kanału czy najazdu zeby sprawdzic numry łap czy sa dobre a na allegro znalazlem w super cenie komplet łap za 50zł plus przesylka. No i przyszly wczoraj. Pojechalem do mechanika zagladamy pod silnik i łapy co sa zamontowane sa inne jak te co kupilem. Mysle "super" problem zlokalizowany - umowilismy sie na nastepny tydzien na wymiane łap i poduch od 330D. Spisalem numery łap z zamontowanych myslac ze beda tez od 328i - wchodze na realoem, wklepuje i wychodzi "M57 330D". To sie zagotowalem!. Wklepuje numery łaptych z allegro i wyswietla "M57 330D" lecz anglik - kierownica z prawej strony to łapy troche inne. Ale na pewno tez beda pasowaly do bloku silnika. I teraz nie wiem co robic. Chce miec silnik dobrze, fabrycznie spozycjonowany a teraz brakuje mu ok 1cm na wentylatorze u gory i przy ostrym hamowaniu moze przytrzec bo na dole wentylator/obudowa jest szczelina ok 5mm. Macie jakies pomysly albo mial ktos podobny problem? Nie wiem czy jest sens wrzucac do silnika te łapy od anglika i sprawdzic czy bedzie dobrze lub nie na nowych poduchach. Tzn moznaby ale szkoda kasy na takie "próby". Z tymi łapami z allegro tez moja wina by bylo napisane ze lapy od M57 330D. Nie wpadlem ze to moze byc anglik. Jakies pomysly?
Opublikowano
Zuzyte byly nie od 330D. Wzialem te zuzyte, przeswietlilem neta i dopiero sie okazalo ze sa to od silnika M52 (328i). Biorac nowe od 330D i 328i to te od 328i sa ok 1cm nizsze. Wlasnie tyle mi brakuje do szczescia. A chcac zamontowac te wlasciwe (330D) nie pasuja. Musialem znowu wlozyc nowe ale od 328i i duzo nie zmienilem. Silnik tak jak nurkowal to nurkuje tylko mniej bo sie minimalnie podniosl na nowych poduchach. Nie wiem co zrobic w takiej sytuacji:/
Opublikowano

FS08673

 

Sprawdzalem podle tego real oemie i niby wychodzi ze to powinne byc te poduchy a nie pasuja:/ Masz mozliwosc moze pelnego rozkodowania VINu? Wyposazenie ktore powinno byc itp? Jakbys mial to bylbym bardzo wdzieczny za rozkodowanie.

Opublikowano
FS08673

 

Sprawdzalem podle tego real oemie i niby wychodzi ze to powinne byc te poduchy a nie pasuja:/ Masz mozliwosc moze pelnego rozkodowania VINu? Wyposazenie ktore powinno byc itp? Jakbys mial to bylbym bardzo wdzieczny za rozkodowanie.

 

Odpowiedz na pytanie : dlaczego nie pasują ??

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
No i to jest wlasnie moje pytanie:/ Mozna pomyslec ze mechanior cos miesza ale naprawde jest koles dobry i nie podejrzewam aby sciemnial. Zreszta co by mialo to sciemnianie dac? Drugie pytanie: Czemu byly juz zalozone nie te poduchy? Ktorys z poprzednich wlascicieli cos namieszal ale co mogl namieszac? No bo raczej w fabryce nic nie mamieszali.... (chyba).
Opublikowano

możesz napisac jakie masz nr tych swoich łap ????

bo to dziwna sprawa :/ a co do tych wysokości nowych poduszek to nie wiem jak w 330d ale w 320d miałem stare niższe od nowych o 2 cm wiec pewnie z czasem sie obniżaja wiadomo że eksploatacja robi swoje.

 

a czy nr tych corteco masz taki 21653127 ????

 

 

jeszcze widze że są to poduszki sterowane podciśnieniem może to tam jakiś problem tkwi ...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Numer jednej z łap z silnika to 22116750108.

 

Z tego co sie orientuje to pneumatyka tylko usztywnia poduszke jak turbo pompuje, a nic nie wysuwa. Nie mam kurde pojecia czemu to moze nie pasowac. Numerow poduszek nie pamietam - ale do wszystkich konfiguracji e46 330D sa takie same (oprocz xD). Nie wiem kurde co tam moze byc namotane. Orientujecie sie moze czy gdziekolwiek mozna sie dowiedziec jaki numer silnika oryginalnie był włożony do tej budy ktorą charakteryzuje VIN? Oczywiscie jestem pewien ze z fabryki buda wyszla z tym silnikiem (tak wynika z VIN decodera http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi) ale moze po drodze bylo cos namotane z silnikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego podajesz numer łapy, którą masz w aucie, czy tej którą kupiłeś ?? Prawa łapa jest inna w zależności od strony montażu kierownicy.

Poduchy w 330d masz ze sterowaniem ciśnieniowym i nie rozumiem jak możesz mieć założone od 328i. To co się dzieje z wężykami ?? dyndają se ??

Po za tym nie rozumiem w czym poduszka silnika 330d mogła nie pasować. No chyba że średnica gwintów była zbyt duża aby wejść w otwór łapy :duh: no ale nie sądzę aby 330d miało poduchy niższe/mniejsze niż inne mniejsze/słabsze jednostki napędowe w e46. W koncu 330d troche momentu generuje i coś go w budzie trzymać musi.

NA 100% przynajmniej jedna z moich poniższych tez jest prawdziwa:

1. Mechanik do d....

2. Auto miało na sztukę założone pierwsze lepsze poduchy na handel.

3. Auto miało dzwona.

Po za tym radze sprawdzić też poduchy pod skrzynią, bo one tez mocno wpływaja na ułozenie silnika w osi auta.

Opublikowano

Siemanko.

Podaje numery łap ktore mam na aucie (dokładnie 1 łapy bo numeru drugiej nie udalo sie zczytac - ciasno,ciemno, brudno). Wiadomo ze poduchy od 330D sa ze sterowaniem cisnieniowym i tak - wezyki aktualnie sa do czegos przywiazane i dyndają. A poduszka nie pasuje tym ze ma inne mocowanie jak od 328i. Tzn czop z gwintem nie wychodzi w osi poduszki tylko jest przesuniety nieznacznie na zewnatrz. W poduszcze 328i czopy po obu stronach wychodza w osi poduszki. To ze w 330D jest przesuniete mocowanie do budy powoduje ze nie mozna poduchy wlozyc w łape. Zobacz tutaj

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=22_0048&hg=22&fg=05

 

...bo w osi poduchy dochodza wezyki cisnieniowe.

Apropos mechanika do dupy: no mam do kolesia zaufanie bo jest niezly magik. A skoro ma teraz zalozone inne poduchy jak oryginalnie swiadczy o tym ze jest cos namotane. Auto na 100% nie mialo dzwona. Ogladane z wszystkich stron.

To ze sprawdze poduchy pod skrzynia nic nie da bo przod jest i tak za nisko przez nieodpowiednia wysokosc poduch.

Zastanawia mnie czy jakbym teraz staral sie wlozyc te łapy co mam od anglika to czy by sie udało calosc zlozyc na tych poduchach co byc powinne? Czy beda pasowaly łapy z prawostronnej kierownicy do lewostronnej? Przerabial ktos moze cos takiego?

Opublikowano
Będzie pasować tylko musisz wykręcić kolumnę kierowniczą w miejscu gdzie koliduje z łapą. I wtedy sprawdzisz, co i jak. Czy to łapy? A może coś innego.
Opublikowano
to na razie przynajmniej pozostało zrobić dwie rzeczy: obowiązkowo sprawdzić nr drugiej łapy dla pewności czy jest prawidłowa, i to samo zrobić z belką dolną gdzie poduszki mają swoje drugie zaczepienie czy jest taki sam nr jak na realoem i czy nie jest tam coś zniekształcone.
Opublikowano
Uuuu... czyli rozumiem ze tak czy siak nie jestem w stanie wlozyc angielskich łap do siebie bo bedzie kolidowało z kolumna kierownicy? Czyli słabo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.