Skocz do zawartości

Filtr powietrza - wymiana - 2.0d 163KM


Michall

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś mógłby napisać jak krok po kroku można wyjąć filtr powietrza? z góry dzięki.

ojjj troche grzebania jest, przy podszybiu trzeba pogrzebac, jakies obudowy, ciezkie dojscie ogolnie jest, ale pewnie znajdzie sie ktos kto dokladnie napisze jak poszczegolne czesci sie nazywaja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, trzeba:

1. wyczepić element mocujący wiązki kabli http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=12_1328&hg=12&fg=31

2. odkręcić część nr 3, a następnie nr 2, wyczepić nr 4 i nr 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=64_1428&hg=64&fg=10

3. odkręcić osłony nr 1 i nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3665&hg=11&fg=55

4. odkręcić poprzeczkę http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=51_5875&hg=51&fg=75

5. wypiąć nr 16, odkręcić i wypiąć nr 13, odkręcić nr 11 (4 śruby) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=13_1144&hg=13&fg=20

6. wymienić wkład.

 

Jeżeli coś pokręciłem proszę o poprawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, trzeba:

1. wyczepić element mocujący wiązki kabli http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=12_1328&hg=12&fg=31

2. odkręcić część nr 3, a następnie nr 2, wyczepić nr 4 i nr 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=64_1428&hg=64&fg=10

3. odkręcić osłony nr 1 i nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3665&hg=11&fg=55

4. odkręcić poprzeczkę http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=51_5875&hg=51&fg=75

5. wypiąć nr 16, odkręcić i wypiąć nr 13, odkręcić nr 11 (4 śruby) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=13_1144&hg=13&fg=20

6. wymienić wkład.

 

Jeżeli coś pokręciłem proszę o poprawienie.

 

Ad. 3 Z z tyłu od prawego (jak patrzysz do tyłu samochodu) boku do osłony 8 przypięty jest uchwyt węża - trzeba wypiąć żeby nie urwać przy wyjmowaniu.

Dodatkowo trzeba odkręcić przepływomierz bo nie da się filtru wyjąć.

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem po wymianie filtra, wiec tak na szybko napisze dwie najwazniejsze rzeczy.

Zanim zaczniecie cokolwiek robic upewnijcie sie, ze macie dlugi klucz imbusowy w rozmiarze 5. Mysle ze minimalnie musi miec okolo 15 [cm]. Chodzi o to ze w lewym rogu jest gleboko schowana sruba, do ktorej bez dlugiego imbusa nie dojdzie sie po prostu.

Druga, dosc istotna sprawa to odkrecenie poprzeczek. W sumie to od niej powinnismy zaczac. Do centralnej sruby dostajemy sie po wyjeciu plastikowej okraglej zaslepki w podszybiu. Po jej wyjeciu proponuje spojrzec na srube i sprawdzic zaplecze garazowe czy macie czym ja wykrecic. Jesli macie to zabieracie sie za prace, a jesli nie macie to proponuje zakonczyc prace w tym miejscu. Z kielichow amortyzatorow poprzeczki mozna wykrecic za pomoca klucza nasadowego 17 (plaski nie daje rady).

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedy wymienialem filtr powietrza to nie wiedziałem jak odkręcić poprzeczke na podszybiu wiec tylko odkreciłem na kielichu i lawirując udało mi sie wyjąć i wsadzić filtr. przepływka nie ruszana. Czas operacji ponad 2 h :D

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy ktoś mógłby napisać jakiego rozmiaru klucze torx (E..) potrzebne są do odkręcenia poprzeczki? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=51_5875&hg=51&fg=75

Na kielichu jest E14 , a na podszybiu chyba E16 dlatego pisze chyba bo ja odkręcałem nasadową 14 i pasowało jak ta lala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, ta centralna srube mozna odkrecic nasadowym kluczem 14, aczkolwiek trzeba robic to bardzo sprytnie tzn z czuciem, gdyz nasadka moze wyskakiwac.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wczoraj wymianiałem filtr w garażu przy temp 4*C , czas wymiany od 12 do 19 :mad2: :mad2: . Dziś czuje się jak po siłowni ,mam zakwasy boli mnie krzyż (plecy) :wink: , oraz jestem przeziębiony. Roiłem wszytsko tak jak pisze w necie ,poza tym ze połowa śrubek wpadła mi do środka :mad2: Umordowałem sie jak zły.

I teraz pytanie ile kosztuje taka wymiana (tylko) filtra powietrza w warsztacie ? Bo muszę sie dowiedzieć czy sie opłacało/

 

 

PS I mam jeszcze jedno pytanko , do czego służą te gumowe korki ,w miejscu gdzie jest filtr powietrza ?

Generalnie cena wymiany bardziej mnie interesuje ,ale ciekawość każe mi zapytać o te wyjmowane gumowe koreczki :wink:

 

http://img214.imageshack.us/img214/586/1111aaaaaaaa.jpg

 

PS2 W krótce założe temat "pod maską " zrobie dobrej jakosci zdjęcie , tego co jest pod maska ( po zdjeciu wszystkich platykowych osłon) oraz strzałki do różnych części.W ten sposób kompletny amator z waszą pomocą stanie się pół amatorem,który wie " a co to jest " . Dobry pomysł ? bo narazie nie ma czegoś takiego,a nudze sie niezmiernie :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra ,dobra robiełm wymiane z tymi własnie zdjęciami !!!!!! Tylko Panie ja sobie wszytsko musiałem poczyścić ,dorobić jeden klucz ,wyciagać magnesem śrubki ,skleic jedna obudowe ,zjesć obiad itp Mnie cena interesuje cena ,dlatego że trwa to dość długo ,jak piszesz 2h ! to ciekaw jestem ile by urwał mechanik w warsztacie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymianiałem filtr w garażu przy temp 4*C , czas wymiany od 12 do 19 :mad2: :mad2: . Dziś czuje się jak po siłowni ,mam zakwasy boli mnie krzyż (plecy) :wink: , oraz jestem przeziębiony. Roiłem wszytsko tak jak pisze w necie ,poza tym ze połowa śrubek wpadła mi do środka :mad2: Umordowałem sie jak zły.

I teraz pytanie ile kosztuje taka wymiana (tylko) filtra powietrza w warsztacie ? Bo muszę sie dowiedzieć czy sie opłacało/

 

 

PS I mam jeszcze jedno pytanko , do czego służą te gumowe korki ,w miejscu gdzie jest filtr powietrza ?

Generalnie cena wymiany bardziej mnie interesuje ,ale ciekawość każe mi zapytać o te wyjmowane gumowe koreczki :wink:

 

http://img214.imageshack.us/img214/586/1111aaaaaaaa.jpg

 

PS2 W krótce założe temat "pod maską " zrobie dobrej jakosci zdjęcie , tego co jest pod maska ( po zdjeciu wszystkich platykowych osłon) oraz strzałki do różnych części.W ten sposób kompletny amator z waszą pomocą stanie się pół amatorem,który wie " a co to jest " . Dobry pomysł ? bo narazie nie ma czegoś takiego,a nudze sie niezmiernie :norty:

 

To są zaślepki dzięki którym możemy dojść do śrub od sprężarki, gdyby ich nie było do wymiany musiałbyś zdjąć pokrywę głowicy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

are u fucking kidding me .Pytam was ,nie rozumiesz tego ?szkoda

 

Po pierwsze to mnie nie obrażaj, zwracam sie do ciebie z szacunkiem, jeśli ty tego nie potrafisz to zmień forum.

Dwa - tu są właściciele 3-ek a nie serwis BMW i oficjalny cennik. Masz więc racje - nie rozumiem - jak można truć dupe na forum przez cały dzien zamiast w 3 minuty zadzwonić do pierwszego lepszego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

are u fucking kidding me .Pytam was ,nie rozumiesz tego ?szkoda

 

Po pierwsze to mnie nie obrażaj, zwracam sie do ciebie z szacunkiem, jeśli ty tego nie potrafisz to zmień forum.

Dwa - tu są właściciele 3-ek a nie serwis BMW i oficjalny cennik. Masz więc racje - nie rozumiem - jak można truć dupe na forum przez cały dzien zamiast w 3 minuty zadzwonić do pierwszego lepszego serwisu.

 

Skończmy z językiem nienawiści ( Nigdy nie miałem zamiaru nikogo obrazić na tym forum, do hejtowania używam forum apple :D ),nie uważam swojego pytanie z głupie tylko interesujace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam w silniku M47N w aucie e46 od kilku lat. To ten sam model co w e90. Myłem go i nasączałem 3 razy. Nie zauważyłem żadnej dodatkowej mocy ani innego plusa w stosunku do zwykłych filtrów. Plus jest taki że jest troche taniej i to tyle. Zabawy z tym sporo. Zabieram się za to w sobote, mycie, nasączanie, suszenie. Montuje go na drugi dzień. Co do przepływki to po tych czterech latach nic jej nie jest. Na te chwilę uważam że to taka sama bajka, zarówno jak to że auto lepiej jedzie. Oleju i preparatu do czyszczenia używam K&N. Jak padnie przepływka to dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W moim tak samo do dupy jak w twoim:( Raz w roku maj czerwiec biorę się za to. Mniej zabawy jest ze zwykłym. Przy tych nasączanych rozbierzesz auto i zabawa z filtrem. Nie chciałoby mi się ponownie wszystkiego składać i na następny dzień rozkładać.auto uziemione na cały dzień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.