Skocz do zawartości

USZKODZONY CZUJNIK POLOZENIA WALU E39 2.0I JAKIE OBJAWY??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
JAKIE SA OBJAWY USZKODZONEGO CZUJNIKA POLOZENIA WALU W BMW e39 2.0i???BO MAM PROBLEM Z AUTEM ZE NIE RAZ MI PRZERWIE W CZASIE JAZDY A NA WOLNYCH OBROTACH SAM NAGLE ZGASNIE I NIE RAZ PRZY ODPALANIU DLUZEJ GO TRZEBA ZAKRECIC{NIE RAZ}BYLEM NA KOMPUTERZE I WYKRYLO MI USZKODZONY CZUJNIK POLOZENIA WALU I PRZEPLYWOMIEZ.PO WYKASNOWANIU BLEDOW W TEN SAM DZIEN AUTO MI ZGASLO NA WOLYCH I RAZ PRZERWALO W CZASIE JAZDY.POJECHALEM ZNOWU NA KOMPUTER I WYKRYLO ZNOWU CZUJNIK POLOZENIA WALU A PRZEPLYWOMIERZA JUZ NIE.CZY TE OBJAWY TO CZUJNIK POLOZENIA WALU??SWIECE I FILTR PALIWA WYMIENILEM i DALEJ JEST TO SAMO NA CEWKACH ZAPLONOWYCH PO SRODKU WIDAC LEKKIE PRZEBICIE ,MOZE TO JEST PRZYCZYNA?? ZA CO DOKLADNIE TEN CZUJNIK POLOZENIA WALU JEST ODPOWIEDZIALNY??Z GORY DZIEKI ZA ODPOWIEDZI....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Objawy jakie tam masz wskazują na czujnik położenia wału. Wymień go na oryginał.

Czujnik ten jest bardzo ważnym czujnikiem i odpowiada między innymi za zapłon.

 

< nie KRZYCZ tak >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dokładnie takie objawy jak opisałeś (przerabiałem to) trzeba wymienić ten czujnik i będzie latał jak ta lala i nie trzeba kasować błędu .Wymiana banalna 15 min.
Opublikowano
gdzie sie znajduje ten czujnik o którym mowa i czy jest mozliwosc wymienienia go samemu w domu, ewentualnie jaki koszt tego czujnika, ponieważ mam taki sam problem jak kolega wyzej.
Opublikowano
Mam te same objawy. Jakiego producenta był oryginalny czujnik? Bo znalazłem możliwość kupna czujnika z firmy HELLA lub SIEMENS,tylko ze ten drugi jest o połowę tańszy. Który lepszy?
Opublikowano
CHCIALEM DODAC ZE POJECHALEM ZNOWU NA KOMPUTER I JUZ WYSKAKUJA 2 BLEDY CZUJNIK POLOZENIA WALU I TEN PRZEPLYWOMIERZ.TERAZ NIE WIEM CO WYMIENIC BO JEDNO I DRUGIE W ORGINALEM JEST DOSC DROGIE???
Opublikowano
Na początek wymień czujnik,bo jest tańszy. Moje auto tez tak szarpie czasami,byłem na kompie i miałem bład tylko czujnika, więc nie zostaje nic innego jak go tylko wymienić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz jakim ty kompem to odczytujesz i jakiego typu są to błędy?

Przepływomierz nie będzie powodował gaśnięcia silnika a jedynie go zmuli.

 

Czujnik wału odpowiada za zapłon i może powodować przerwy w pracy silnika.

 

Wyłącz ten CAPS LOCK :!:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam ,jak najbardziej ten czujnik powoduje takie hece.Do unieruchomienia silnika na stałe.Może się zdarzyć że stanie i odpalisz za 2 dni dopiero.Jest tendencja do gaśnięcia na ciepło,a przyczyną jest nawet nie sam czujnik ale kabelek ,kompletnie skrachciały na całej długości ,po odizolowaniu
Opublikowano
Cena czujnika SIEMENS to ok 200zł. Wymiana banalna. dwie śrubki imbusy chyba 4 no i wypięcie wtyczki . Z wtyczką jest troszkę gimnastyki ale do zrobienia ( wymieniałem dwa razy ) dla ułatwienia można odkręcić pokrywę filtra oleju wtedy nawet wypakowana łapa wejdzie pod kolektor. Czujnik znajduje się poniżej obudowy termostatu. Powodzenia !
Opublikowano
DZIEKI ZA POMOC WYMIENILEM CZUJNIK POLOZENIA WALU I WSZYSTKIE OBJAWY ZNIKNELY.POLECAM ORGINAL SIEMENS VDO
  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

WITAM PANOWIE JEŚLI MOGĘ TO MAM PYTANIE ODNOŚNIE CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU CZY MOŻE BYĆ USZKODZONY ALE NIE WYŚWIETLANY JAKO BŁĄD W INPA. JESTEM W POSIADANIU E39 528I A PYTAM BO MAM PROBLEM Z MOTOREM PODCZAS ODPALANIA NA ZIMNYM I CZASAMI NA CIEPŁYM SILNIKU,NIE RÓWNO PRACUJE KILKA SEKUND PO CZYM WSKAKUJE NA OBROYT LECZ PO DODANIU GAZU DŁAWI SIĘ I CZUĆ NIE SPALONĄ MIESZANKĘ ORAZ KOPCI PRZEZ PEWIEN MOMENT. WYMIENIŁEM ŚWIECE PODMIENIAŁEM CEWKI I WTRYSKI ORAZ ZAWÓR CIŚNIENIOWY I NIC NIE POMOGŁO

PO PODŁĄCZENIU POD INPA NA 1,4,6 CYLINDRZE SĄ DZIWNE ODCZYTY NA POZOSTAŁYCH CYFRY NAWET NIE DRGNĄ. JEŚLI KTOŚ Z POSIADACZY JEDNYCH Z NAJLEPSZYCH POJAZDÓW POTRAFI POMÓC TO Z GÓRY DZIĘKUJE POZDRAWIAM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
WITAM PANOWIE JEŚLI MOGĘ TO MAM PYTANIE ODNOŚNIE CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU CZY MOŻE BYĆ USZKODZONY ALE NIE WYŚWIETLANY JAKO BŁĄD W INPA. JESTEM W POSIADANIU E39 528I A PYTAM BO MAM PROBLEM Z MOTOREM PODCZAS ODPALANIA NA ZIMNYM I CZASAMI NA CIEPŁYM SILNIKU,NIE RÓWNO PRACUJE KILKA SEKUND PO CZYM WSKAKUJE NA OBROYT LECZ PO DODANIU GAZU DŁAWI SIĘ I CZUĆ NIE SPALONĄ MIESZANKĘ ORAZ KOPCI PRZEZ PEWIEN MOMENT. WYMIENIŁEM ŚWIECE PODMIENIAŁEM CEWKI I WTRYSKI ORAZ ZAWÓR CIŚNIENIOWY I NIC NIE POMOGŁO

PO PODŁĄCZENIU POD INPA NA 1,4,6 CYLINDRZE SĄ DZIWNE ODCZYTY NA POZOSTAŁYCH CYFRY NAWET NIE DRGNĄ. JEŚLI KTOŚ Z POSIADACZY JEDNYCH Z NAJLEPSZYCH POJAZDÓW POTRAFI POMÓC TO Z GÓRY DZIĘKUJE POZDRAWIAM.

 

Baronie,najpierw wyłącz CapsLock :duh:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,mam takie pytanko i prośba o pomoc w diagnozie.

pytanko odnośnie bmw e39 520d 2001.

Cieżko odpalala i mechanik stwierdzil pompe.... pompa zostala zregenerowana, dalej nic, stwierdzil ze sterownik,wymienil i dalej nic,nastepnie rozrusznik i przestawil zaplon. Auto po nocy jak jest zimne musi pokrecic ok 2 sek zeby odpalilo, a jak sie rozgrzeje to dopiero odpali po 5 sekundach.te naprawy wykosztowaly mnie ok 3 tys zl a auto nie jest naprawione i stwierdzil ze on nie wie i juz nie bedzie mi go robil. Jaka w tym przypadku moze byc przyczyna?

(czy to czujnik położenia wału?)

 

Z góry dzięki za pomoc ;))

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć wszystkim! Miałem praktycznie identyczny problem z drobną różnicą - przerywania, o których mowa miały miejsce praktycznie zawsze kiedy przejeżdżałem przez wyboje. Nie mając pojęcia co może być przyczyną musiałem uruchomić szare komórki i obstawiłem na problem z dopływem paliwa. Strzał był w dziesiątkę - traci napięcie na kostce pompy paliwa. Sprawdziłem przewód do skrzynki bezpieczników i masę. Wszystko grało. Przekaźnik też był okej. W momencie wjechania na gwałtowny wybój przekaźnik tracił sygnał od sterownika DME. Na tym etapie przypadkiem wyczytałem w "Sam Naprawiam", że kiedy czujnik położenia wału wykrywa, że wał się nie kręci wtedy sterownik DME automatycznie odcina zasilanie pompy paliwa. Podążając w tym kierunku popryskałem płynem do hamulców czujnik, żeby usunąć z niego syf, wypiąłem z kostkę i popryskałem kontaktem. Ściągnąłem ten kapturek z wtyczki od strony czujnika i wszystko bardzo ładnie wyglądało. Po wpięciu z powrotem i przekręceniu stacyjki teraz pompa już w ogóle nie dostaje napięcia.

Zupełnie wyciągnąłem czujnik, chciałem sprawdzić oporności na pinach czujnika, ale nie było co sprawdzać, bo jakie bym piny nie zwierał to nigdzie nie było połączenia elektrycznego. I jakbym nie ruszał przewodem od czujnika to na pinach i tak nie ma przewodzenia. Logicznie rozumując i biorąc pod uwagę, że wcześniej działało tylko na wybojach przerywało zakładam, że jak ruszyłem to musiało dojść do mocnego zwarcia i uszkodziło czujnik. Jednak na przewodzie od czujnika nie znalazłem znaczącego uszkodzenia mechanicznego, więc czujnik wrzuciłem do bagażnika i profilaktycznie zacząłem ruszać tym przewodem od kostki do silnika (?) i po którymś razie nagle pojawiło się napięcie na pompie!

Nie próbowałem go odpalić, ale zakładam, że czujnik, a właściwie jego brak, nie pozwoli mi na to. Z drugiej strony, jeśli czujnik jest w 100% uszkodzony, lub też wypięty, i przewody od DME do czujnika, czy też samego czujnika też są uszkodzone i czasem łączą, a czasem nie, to dlaczego poruszanie owym przewodem decyduje, czy po przekręceniu kluczyka komputer zapoda napięcie do pompy na 3 sek., czy też nie? To nie ma sensu.

Jutro planuję spróbować odpalić jak pojawi się napięcie na pompie, jeśli nie to podłączę z powrotem czujnik i spróbuję sprawdzić, czy uda mi się z podłączonym czujnikiem poruszać przewodem tak by było napięcie. Jeśli do tego dojdzie to spróbuję odpalić.

Obstawiam, że czujnik jest do wymiany i do naprawy przewód na odcinku od DME do kostki czujnika, tylko dlaczego od jego poruszania zależy czy pompa przez pierwsze 3 sek dostanie napięcie, czy nie?

 

Ktoś coś , czy nikt nic? :lol:

Opublikowano

Nikt się nie odzywa, ale z racji, że temat wyskakuje w google to będę relacjonował dla potomności.

 

Wczoraj mordowałem się z beemką. Po postoju w nocy przekręciłem kluczyk. Sygnał był na pompie, ale z drobną przerwą. Samochód kiepsko odpalił, ale zrobił to. Późniejsze próby już kończyły się fiaskiem. Międzyczasie dowiedziałem się, że teoretycznie silnik nie powinien zapalić z uszkodzonym/wypiętym czujnikiem wału, ale jest dużo osób, które piszą, że im odpalał. Inna rzecz, której się dowiedziałem to, że jeśli jeden z dwóch czujników (wałka rozrządu, wału korbowego) jest sprawny to samochód odpali i będzie jeździł, ale marnie. Potwierdzam, też tak miałem. Podniosłem kolektor dolotowy, żeby obejrzeć przewody od kostek czujnika wału i wałka do komputera sterującego DME. Od wałka budził pewne moje wątpliwości, ale mogło to nic nie zmieniać. Oczywiście mimo to zarobiłem ten fragment przewodu i zaizolowałem. Następnie wypiąłem wtyczkę komputera DME i sprawdziłem każdy przewód obu kostek. Ruszałem, machałem i wszędzie jest przewodzenie, czyli żaden z przewodów nie jest przerwany. Powierzchownie również sprawdziłem, czy któreś przewody spośród przewodów owych kostek nawzajem się nie zwierają, jednak tu też nic mi nie wykazało. Złożyłem go do kupy. Pierwszy raz zapodał sygnał na pompę. Potem znów śmierć.

 

Dzisiaj przyjechał znajomy z kompem do podpięcia się do auta. Skasował błędy (odpinałem i podpinałem różne kostki, więc nie braliśmy tych błędów na poważnie) i pierwsza próba. Podał napięcie na pompę. Później również odpalił. Wyskoczył błąd wałka. Później już nie chciał podawać sygnału i palić. Wyjaśnił mi, że po dłuższym postoju, lub odpięciu akumulatora (reset) może tak się dziać, że najpierw poda sygnał i odpali, potem zakoduje błąd i dlatego też później już w ogóle nie podaje sygnału na pompę. Skasował błędy, druga próba i tym razem wyskoczył błąd wału. Kolejna próba - błąd wałka i wału. I tak czasem jedno, czasem drugie, czasem oba. ALE (!), mimo błędów jak sprawdzał głębiej w programie parametry tych czujników to coś tam pokazywało - coś tam działały.

 

Sprawdzałem oba czujniki multimetrem. Sam nie wiem co o tym sądzisz. Wałka a pinach 1-2 pokazywał tak jak mówią, czyli poniżej 1 Ohm. na 2-3 kilkanaście Ohmów, a powinien pokazywać znacznie więcej, tylko może to kwestia tego, że go nie ściągnąłem z głowicy. Drugi czujnik, czyli ten od wału w zależności od tego jakimi biegunami multimetru mierzę różne rzeczy pokazuje. jednak najważniejsze jest chyba to, że między 2-3 pokazuje ok 13 MOhmów. Nie wiem ile ma pokazywać. Różnie piszą. Sam naprawiam jeszcze inaczej pisze.

 

 

Trudno, mogę kupić oba czujniki, ale boję się, że coś na przewodach jest nie tak i może uszkadzać czujniki. Tak jak w poprzednim poście wyciągnąłem czujnik wału, popryskałem kontaktem i już samochód przestał żyć. Może któryś z czujników już wcześniej był trochę walnięty, a ja zniszczyłem ten od wału pryskając tym kontaktem (może przewodzi prąd i doszło do zwarcia). Może to uszkodzony jest sam DME. Może gdzieś jest przewodzenie prądu, ale styka się z czymś zupełnie innym i robi zwarcie - ale na obu czujnikach jednocześnie? Nie wiem.

 

Może sprawdzę jeszcze napięcia na zapłonie jakie idą z kostek, ale już bez ściągania kolektora. To ostatni pomysł jaki mam. Jak gra to chyba pozostaje kupno obu czujników w ciemno. Z nówkami to trochę ciężko, ale wiadomo - czujników aftermarketowych się nie kupuje.

Opublikowano

czemu ciężko? NOrmalnie w sklepie czescidobmw masz dostępne pewnie od ręki. Nie ma żadnych problemów z dostaniem.

Często ludzie wymieniają oba czujniki na raz.

Opublikowano

Dzięki, za opowiedz! Nie wiedziałem, że często wymienia się komplet :)

A ciężko w kontekście finansowym :lol: najtaniej co udało mi się puki co znaleźć to 205 zł za czujnik wału na aledrogo i 222 zł za czujnik wałka na tym samym portalu. Jeszcze jest jakiś gość na konkurencyjnym portalu, który oferuje nowy ori czujnik wału za 160 zł, ale z racji polityki tej strony bałbym się od niego brać na odległość ;)

 

W tym momencie najbardziej się obawiam, że po założeniu coś mogłoby uszkodzić nowe czujniki, dlatego jutro sprawdzam napięcia i prądy jakie są na stykach obu gniazd. Jeśli wszędzie oba parametry będą w zdrowych granicach to zamawiam oba czujniki.

Opublikowano

W moim rejonie co rusz to robią. Wyszło tak, że pojawiło się niespodziewanie kilka stówek gotówki i już zamówiłem oba czujniki. :lol:

 

Zmieniłem baterię w multimetrze i zmierzyłem oporności oraz sprawdziłem ciągłość obwodów czujników oraz pomiar napięcia na wejściach kostek . Niestety nie mogłem zmierzyć prądów które płyną do kostki na zapłonie, ale multimetr niestety już chyba za dużo przeszedł.

Wygląda to tak:

 

CZUJNIK WAŁU KORBOWEGO

właściwa biegunowość multimetru;

pomiar:

piny 1-2 = 16,7 MOhm oporności

reszta nic, zarówno podczas pomiaru rezystancji jak i ciągłości obwodu.

 

Zmiana biegunów multimetru i wyszło coś takiego;

pomiar:

piny 1-2 = 650 czegoś tam (nie mam pojęcia co multimetr wskazuje za liczby podczas pomiaru ciągłości obwodu)

piny 1-3 = 1730 (również pomiar ciągłości obwodu)

reszta nic, żadnych oporności.

Dodam, że nie jestem pewien, czy podczas pomiaru tego czujnika nie miałem odwróconej kostki, więc np. piny 1-2 mogą się okazać pinami 2-3 ;)

 

CZUJNIK WAŁKA ROZRZĄDU

piny 1-2 = 0,9 Ohm

piny 2-3 = 12,6 Ohm

piny 1-3 = 13 Ohm

po odwróceniu biegunowości multimetru nic się nie zmieniło

 

przekręciłem na zapłon i teraz:

 

GNIAZDO CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU

pin 1 = 0,16 - 0,40 V. Napięcie tak sobie skacze w tym przedziale

pin 2 = 2,65 V

pin 3 = i tutaj ogromny znak zapytania. Generalnie nic specjalnego na nim nie ma, może jakiś minimalne wartości volta, ale może to być błąd pomiarowy. Jednak często po dotknięciu tego piny (na 100% nic przypadkiem nie zwierałem) bardzo często odpala się pompa paliwa i słychać coś w okolicach kolektora (wtryski). Przestaję go dotykać, pompa i te załóżmy wtryski przestają działać i tak na zmianę

nie zawsze jak dotknę pinu, ale bardzo często.

 

Na gnieździe wału korbowego nie było żadnych napięć.

 

Wnioski:

Czujnik wału coś tam robi, ale chyba jest uszkodzony. Forum podaje, że powinno być 16 KOhm. Sam naprawiam, że 1,3 Ohma :lol:. ja mam 16,7 MOhm.

Czujnik wałka też chyba walnięty. Tutaj forum i sam naprawiam mówi to samo. Na pinach 1-2 powinno być poniżej 1 Ohm, a na 2-3 powyżej 10 MOhm. U mnie na 1-2 się zgadza, bo mam 0,9 Ohm, ale na 2-3 niestety już mam 12,6 Ohm. Poza tym mam również zamknięty obwód na pinach 1-3, a nigdzie oprócz jednego tematu gdzieś w internetach nie jest o tym napisane. Ten czujnik prawdopodobnie też jest uszkodzony.

Gniazdo czujnika wału nie ma żadnych napięć na zapłonie. Nie wiem, nie znam się, nie znalazłem żadnych informacji.

Gniazdo czujnika wałka prawdopodobnie dalej jeszcze gdzieś czasem zwiera. To chyba nie kwestia przewodów, a samego wejścia pinu 3, ponieważ jak ruszałem kostką na wszelakie sposoby to tylko 2 razy się zdarzyło, że na ułamek sekundy pompa i coś w okolicach kolektora, się odpalało. Za to przyłożenie/przytrzymanie przewodem pomiarowym multimetru do tego piny często kończyło się tak, że pompa się samoczynnie uruchamiała i działała tak długo jak nie zabrałem przewodu pomiarowego z pinu.

 

Jutro ponownie ściągam kolektor i jeszcze raz dokładnie obejrzę te gniazdo. Coś MUSIAŁO mi umknąć!

Opublikowano

Ostatecznie po izolowałem ten przewód, zamontowałem oba czujnik, ponieważ już mi przyszły i praktycznie wszystko zmontowałem.

Odpalę (o ile), zrobię adaptację i zobaczymy jak to będzie grało.

 

Mimo wszystko byłbym bardzo mocno wdzięczny osobie, która by coś dla mnie sprawdziła.

Mianowicie odpięła czujnik położenia wałka (którykolwiek M52) i wetknęła cokolwiek metalowego np. przewód w pin numer 3 gniazda biegnącego do komputera. Miło by było wiedzieć przed odpalenie, czy to tylko u co którąś próbę wetknięcia odpala się pompa paliwa i wtryski, czy to normalne.

Opublikowano
Miło by było wiedzieć przed odpalenie, czy to tylko u co którąś próbę wetknięcia odpala się pompa paliwa i wtryski, czy to normalne.

 

Tak bez sprawdzania to odpowiem,że to normalne bo pompa paliwa wytwarza "ciśnienie wstępne" i Się wyłącza, to ciśnienie utrzymuje Się jakiś czas w układzie,dopóki nie odpalisz lub po dłuższym postoju

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Miło by było wiedzieć przed odpalenie, czy to tylko u co którąś próbę wetknięcia odpala się pompa paliwa i wtryski, czy to normalne.

 

Tak bez sprawdzania to odpowiem,że to normalne bo pompa paliwa wytwarza "ciśnienie wstępne" i Się wyłącza, to ciśnienie utrzymuje Się jakiś czas w układzie,dopóki nie odpalisz lub po dłuższym postoju

 

 

Tak jest, zgadza się, ale za każdym razem jak przytknę do tego wejścia pinu coś metalowego to ta procedura się powtarza i trwa tak długo, aż wyciągnę to, co wykorzystałem do włożenia w pin ;>

 

Problem rozstał rozwiązany. Niestety w trakcie szukania przyczyny przeczytałem Sam Naprawiam i zwiodło mnie to z tropu, który sam dobrze obrałem. Mianowicie była luźna masa komputera DME pod gniazdem X20 :mrgreen:

Ponad tydzień walki, a gdybym wiedział to naprawa zajęła by mi 15 sekund. A co było z tymi czujnikami między czasie to do końca nie wiem.

 

Chyba jak za drugim razem składałem kolektor to coś źle zmontowałem, bo strasznie nie ma mocy. Będę szukał, ale nic. To już inny temat :wink: Pozdrawiam. :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.