Skocz do zawartości

Zakup bmw 39 z przejechynymi ponad 250,000 km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cichy, moj ojciec pracowal pare lat na zajezdni w gliwicach i widzialem tez ikarusy przegubowce ktore mialy juz nawet 3 razy przekrecony licznik... wsadzili im generalnie nowe silniki + troche innych bambetli i wiekszosc jezdzi do dzis.. np mamy ponad 20 DABów ktore maja juz prawie poltora miliona i smigaja bez wiekszych remontow.. wszystkie na ori silnikach i automatycznych skrzyniach.

W 6 solarisach przy nie calych 450tys padły automaty a w dwoch robili kapy silnika..

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

U nas silniki w Solarach pokończyły się po przebiegu ok 600tk.Bo to powiem każdemu-gó.wno nie autobus.

Ikarus to potęga wśród autobusów nawet i dziś,silnik Man-a i skrzynia aut. Voith-a.U nas mamy już końcóweczki (5 szt) i są to tzw."Bizony" (na pewno wiesz o czym mówię) i podobno są to ostatnie sztuki serii 280 jakie sprowadzono do Polski.Jak się przyp...li to aż się wszystko trzęsie i na pół osiedla włączają się alarmy w samochodach(robiliśmy tak celowo swego czasu) i towarzyszy temu banan na gębie :D

http://images41.fotosik.pl/1642/69e735763f9dc417med.jpg

Średnio kołujemy +/- 80-120 tk rocznie (zależy od typu linii)."Nasz" Ikarus jest na 6 miejscu w Polsce pod względem eksploatacji skrzyni biegów z wynikiem 1,6 mln km bez awarii.

Widziałeś może City Smile z Kutna?Miałem okazję go testować,taki sam badziew jak pierwsza wymieniona marka.Ma jednak super silnik Cummins-a i skrzynie Diwa 5 :cool2: .

http://images42.fotosik.pl/484/de3fa72ec90538a5med.jpg

Ps.Teraz zaczęliśmy o busach :mrgreen: mógłbym w nieskończoność :cool2: .

Chciałem tylko zobrazować koledze jak wygląda pojazd po 2 mln kilometrów.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
U mnie na kopalni się używa do większości maszyn silnik Cummins-a :) Porządny sprzęt. Z tym, że tam się nie liczy przebiegu, a motogodziny. Jeden z bardziej wytrzymałych sprzętów.
Opublikowano

To jest forum miłośników autobusów miejskich? :norty: :norty:

 

tak a kasowniki są za friko jako bryloczki do kluczy takie niebieskie co dziurki w biletach robiły :lol:

cicho bo kanar zamnkie posta :roll:

noga w chłodnicy
Opublikowano
U nas silniki w Solarach pokończyły się po przebiegu ok 600tk.Bo to powiem każdemu-gó.wno nie autobus.

Ikarus to potęga wśród autobusów nawet i dziś,silnik Man-a i skrzynia aut. Voith-a.U nas mamy już końcóweczki (5 szt) i są to tzw."Bizony" (na pewno wiesz o czym mówię) i podobno są to ostatnie sztuki serii 280 jakie sprowadzono do Polski.Jak się przyp...li to aż się wszystko trzęsie i na pół osiedla włączają się alarmy w samochodach(robiliśmy tak celowo swego czasu) i towarzyszy temu banan na gębie :D

http://images41.fotosik.pl/1642/69e735763f9dc417med.jpg

Średnio kołujemy +/- 80-120 tk rocznie (zależy od typu linii)."Nasz" Ikarus jest na 6 miejscu w Polsce pod względem eksploatacji skrzyni biegów z wynikiem 1,6 mln km bez awarii.

Widziałeś może City Smile z Kutna?Miałem okazję go testować,taki sam badziew jak pierwsza wymieniona marka.Ma jednak super silnik Cummins-a i skrzynie Diwa 5 :cool2: .

http://images42.fotosik.pl/484/de3fa72ec90538a5med.jpg

Ps.Teraz zaczęliśmy o busach :mrgreen: mógłbym w nieskończoność :cool2: .

Chciałem tylko zobrazować koledze jak wygląda pojazd po 2 mln kilometrów.

 

 

 

Wiem o czym mówisz:) u nas ze 195 zostało tylko 16 ikarusów z czego 12 po kapitalce:) teraz jezdza same solarisy, mercedesy citaro, volva,many, i kilka nowszych jelczy.

A masz racje jak sie w pizd& dało ikarusowi to fajnie szedl haha ma nawet fajny ten klank na wysokich obrotach haha:) Nic nie pobije tych trzaskajacych okien podczas jazdy, cieknacej i popekanej gumy w miejscu lamania sie autobusu:)

  • Moderatorzy
Opublikowano
To jest forum miłośników autobusów miejskich?

Oj tam,oj tam :mrgreen:

U nas Ikarów było stosunkowo mało-były tylko 280.XX nie było żadnej 260-tki,głównie królowały PR 110 i M11 później 120M i MM.

fajnie szedł haha ma nawet fajny ten klank na wysokich obrotach haha:)

Tak ale Ikarus Ikarusowi nie równy.Poprzednie np. 280.26 miały tylko 192KM

280.70H, zwanym "Bizonem" ze względu na charakterystyczny "mocny" odgłos silnika MAN D2866-310 KM (227 KW,Euro 1) skrzynia automatyczna Voith D851.2 .

http://img442.imageshack.us/img442/4305/tabliczkarf4.jpg

To wyjaśnia wszystko!!! Nie było mocniejszego.

Kocham autobusy i BMW http://emotikona.pl/emotikony/pic/zakochany.gif.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

cicho bo kanar zamnkie posta :roll:

 

nie zamknie bo CIHY ma chody u kanarów :lol:

 

A pamięta ktoś takie wielkie niebieskie Jelcze?,nieraz ciągneły przyczepy.To dopiero były autobusy.Wujek mój był kierowcą w latach 70tych,gdy miałem parę lat często podczas jazdy sadzał mnie na takiej wielkiej masce po środku kabiny ,byłem dumny jakbym skwarkę lizał :lol: a pod spodem ryczał silnik wielkości małego Fiata.Pamiętam że kierownica była tak wielka że nie mogłem nią pokręcić .

Pozdrowienia

Opublikowano
Jelcz 043 – czyli popularny "Ogórek", czyli licencyjna odmiana czechosłowackiej Škody 706 RTO. :D

Pozdrawiam

Jacek

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

No jak nie jak tak.

Były one w wielu wersjach.Niebieskie były głównie w PKS-ie(043 i 041).Było to to samo co w miejskich tylko były inne drzwi(miejska miała drzwi pneumatyczne) i inne rozlokowanie siedzeń we wnętrzu.Jelcze te były montowane na licencji Skody 706 RTO z nadwoziem Karosy,nosiły one oznaczenie Jelcz 043(po lifcie :mrgreen: był 044),zaś Jelcz 272 MEX, Jelcz AP-02(przegubowy) i Jelcz 02 to autobusy miejskie były też autobusy Jelcz 014 Lux/Jelcz 015 Lux-turystyczne i autobus podmiejski Jelcz 041(właśnie ten który przytoczyłeś),zaś przyczepa autobusowa nosiła oznaczenie Jelcz P01-nadwoziem nawiązywały do autobusu Jelcz 043.

Silnik to 6-cylindrowy, rzędowy wysokoprężny typu Skoda 706RT o pojemności 11781 cm i mocy 160 KM,posiadały skrzynie 5-biegowe manualne i niesynchronizowane.

W modelu 044 był silnik typu SW 680/55 produkowanego w Mielcu na podstawie licencji firmy Leyland.Był to silnik 6 cylindrowy rzędowy miał moc ok. 200KM i pojemność 11100 cm.Było tam jednotarczowe sprzęgło i 6 biegowa zsynchronizowana skrzynia firmy ZF,zaś most z Ikarusa :D .

Jako oficjalnego następce podaje się Berlieta PR110.Jednak ja nie zgadzam sie z tym ponieważ PR-e zaczęto produkować od 1975 roku(pod nazwą Jelcz od 82 roku-,a zniknęła nazwa Berliet) popularnego Ogórasa skończono w 86 roku, więc jak można nazwać go następcą?W/g mnie Ogóras nie doczekał się następcy.

Proszę bardzo.

http://www.psmkms.krakow.pl/galeria/warszawa1/foto17.jpg

http://www.motoforum.pl/Magazyn/200613/jelcz04.jpg

Pisałem już dawno temu o założenie działu do luźnych rozmów,ale chyba nikt nie raczył się nawet zainteresować.

Wtedy można by pisać między sobą na różne tematy i zainteresowania niekoniecznie związane z BMW.Ogólnie większość forów tak ma żeby nie robić OT.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.