Skocz do zawartości

Zakup bmw 39 z przejechynymi ponad 250,000 km


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wow! akurat układ napędowy cierpi przy małych predkosciach obrotowych gdy przenoszony jest wysoki moment obr. W temacie o skrzyniach GM w 3.0d jest szczególny nacisk na unikanie kickdown, czyli chodzi o moment uślizgu a nie wysokie obroty po zmianie przełożenia.

Prosty przykład - chiptuning diesla. Jak tuner przesadzi z momentem obrotowym i zaczyna się ślizgać sprzęgło, rozwiazaniem jest podniesienie max momentu w wyzsze partie obrotów - czyli o czymś to swiadczy. Za każdym razem zaznaczasz swój poziom inteligencji, więc powinieneś zakumać, myślę.

Oj, ar_w ;) byc moze kiedys bedziesz mial w koncu te upragniona racje, ale to jeszcze nie dzis... :8) A tak na prawde to troche sie pogubiles i... potwierdziles tylko to co sam napisalem :wink:

Diesle maja mniejszy zakres obrotow i przy wyzszych obrotach traca moment. Troche inaczej jak benzyna. Takze tak jak napisalem, to nie obroty wyzadzaja najwieksza krzywde skrzynia:

 

Co do "kreceniu na najwyzszych obrotach" to proponuje lekture obszenego topicu o skrzyni GM w dziale 5, ktorych konwerter czesto niestety nie wytrzymuje momentu 3L diesla i nie ma to oczywiscie nic wspolnego z obrotami (w koncu diesle).

 

Odnosnie nieprawidlowego uzytkowania, to polecam kickdown na zimnym i szybka zmiane z D na R i odwrotnie, oraz stawianie na stromej rowni pochylej na P bez recznego. :cool2:

W dzisiejszych smiesznych czasach nawet pralke trzeba umiec uzywac, takze koledzy nie glaszczcie sie wzajemnie po glowach tylko przyznajcie racje :wink:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
szybka zmiane z D na R

 

chyba nie chodzi o szybkość przesunięcia wajchy (bo skrzynia sama wprowadza lekkie opóźnienie tak, żeby po D włączył się najpierw N a później dopiero R)

 

chodzi o to, że nie powinno się przełączać między D i R gdy samochód nie jest w bezruchu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zawsze czekam sekunde na N, ale moze przesadzam, bo faktycznie jest opoznienie jak wlaczysz D czy R.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Ja zawsze czekam sekunde na N, ale moze przesadzam, bo faktycznie jest opoznienie jak wlaczysz D czy R.

 

Może chyba chodzić, żeby nie dać buta, po zmianie, zanim skrzynia się przełączy, bo takie szarpanie nie musi wpływać na ASB dobrze.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam wszystkich! To moze ktos odpowie mi na moje pytanko. Mam e 39 3.0 ostatnio zachaczylem spodem przy setce bardzo mocno stuklo. Oczywiscie nic sie nie stalo od razu. Po ok. 150 km zauwazylem ze przy 80kmh jak probuje delikatnie nacisnac pedal gazu, autem zaczyna szarpac jakby nie wiedzial co ma zrobic jechac czy nie jechac. Jednak po tzw bucie objawy znikaja. Sprawdzalem na manualu ale nie zauwazylem podobnych zachowan. Co sie moglo stac :?: Mam przejechane 310000 km i jedna wymiane oleju w skrzyni.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
bo dla małej jednostki (528 to w końcu chyba 2.5 litra) to ogromny przebieg, jakbyś szukał takiej 540 to może jeszcze silnik by żył ale skrzynia już pewnie nie (automat)

 

528 to 2,8 litra , ale nie moge sie zgodzic zeby 540 było jakos wyraźnie trwalsze od 523 czy 528.

 

Poprawnie eksploatowane 528 moze wytrzymac tyle samo co 540. W tych autach 90% trwałosci zalezy od poprawnej eksploatacji, czy to 528 czy 540. I jedno i drugie auto mozna szybko zniszczyc.

 

Trwałosc M52 jest na prawde bardzo wysoka, jedynie osprzęt sie lubi popsuc.

Wiadomo ze trzeba dbac o częstą wymiane oleju dobrej jakosci i poziom plynu chlodniczego, clay uklad chlodniczy, zeby nie przegrzac silnika. Spełniajac te warunki pojezdzisz nim tak samo dlugo jak 540.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Wybacz ale V-ke o wiele gorzej jest zarznąć od 2.3 czy 2.8. trzeba tylko uważać, żeby nie przegrzać tego silnika bo wtedy porażka :D Więc ja nie zgadzam się z Twoim zdaniem bo widziałem już dużo motorów w swoim życiu i wiem co pisze.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam mieszkam w NL JUZ TROSZKE TEZ KUPILEM 528I I JESTEM ZADOWOLONY 273 tys przejechane i nadal jest igla ,moge ci tylko doradzic ze jak kupujesz w nl to patrz na ilosc wlascicieli i czy sprzedajacymi auto sa holendrzy, jezeli autem jezdzili obcokrajowcy tureckiego pochodzenia nawet nie ogladaj samochodu mozna sie naciac ,ja wymienilem standardowo oleje filtry i wycieraczke ,,, a do twej wiadomosci siedze na net w bmw i mam duza orientacje w tym dziale 528i .. moja jest 528i tiptronic 1998r 273tys najechane i wszystkie papiery serwisowania biznes klasa ful opcja pelna elektryka wraz z siedzeniami zaglowkami lusterko boczne to co masz z prawej strony tez sie samo reguluje przy wstecznym biegu ,,ciekawa opcja bo jeszcze nie widzialem czegos takiego ,zaplacilem 3600 euro i bylo warto. moglem kupic taniej ale wciskaja lipe ,,aaa przy zakupie nie patrz na ladne felgito jest zmylka ,, patrz na orginalnych kolach bmw nie musza byc ladne . kolka mozesz sobie dokupic sam jakie ci pasuja
Opublikowano
800 000 km bez wymiany oleju w automacie w linku powyżej...Ale napisał,że 90 proc.po autostradzie jeździł.
Opublikowano
Ja już nie jedną 520, 523, 528 widziałem z milionowym przebiegiem od handlarza. Na szczęście po pół rocznym szukaniu auta trafiłem na niski oryginalny przebieg. Teraz benzynki robią większe przebiegi od diesla :D
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Moja 540 ma nabite 438 tysięcy bez wymiany oleju (AT), ale ponieważ będę uszczelniał silnik, to przy okazji wymienię olej i filtr w skrzyni.

Pozdrawiam

Jacek

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja moją E39 kupiłem z przebiegiem 270 tys i na chwile obecną nie narzekam. Liczyłem się z tym że trzeba będzie dołożyć do niego więcej niż do innego, ale wiem że jest pewny. Lepiej prawdziwy i potwierdzone 300 tys niż niepewne 150 tys.
Opublikowano
ja swoją kupiłem to miała 283tys. teraz ma 290tys i nic oprócz serwisu olej i filtry świece itp nie robiłem.a nie jedno przeszła już wyścigi różne z innymi bmkami i nawet nic nie ma kompetnie nic do roboty .ostatnio mi na zimnym silniku łancuszek było słychać przez chwilke ale mechanik powiedział żę jak na ciepłym nic nie słychać i jest ok to tak ma być.
noga w chłodnicy
Opublikowano
Ja moją E39 kupiłem z przebiegiem 270 tys i na chwile obecną nie narzekam. Liczyłem się z tym że trzeba będzie dołożyć do niego więcej niż do innego, ale wiem że jest pewny. Lepiej prawdziwy i potwierdzone 300 tys niż niepewne 150 tys.

 

Ja kupiłem identycznie i nie żałuję,włożyłem ok.5k w zawieszenie i opony ale wszystko mam na tip top a silnik -żeby nie zapeszyć-chodzi idealnie.

 

Z tymi benzyniakami kręcącymi milion km. to koledzy nie przesadzajcie :wink: może jakiemuś dieslowi się udało.V8 z takim przebiegiem to już w ogóle,nikt nie kupuje 4litrowej benzyny żeby tyle jeździć na codzień.Oglądałem sporo V8 z przebiegiem około 300tkm. i w każdym przypadku to zajeżdżone trupy,było co ciągnąć ale nie było czym jechać.U nas w Polsce takie auta służą do świrowania(palenie gumy itd.) niestety.Kupuje siurek takie 540i za marne pięniądze ledwie wyskrobane i wyżewa się na nim od czasu do czasu pokazując kto rządzi na drodze a na jakkolwiek serwis i naprawy oczywiście nie ma kasy.Do pracy i na codzień jeździ wektrą albo polo bo niema kasy na paliwo do beemki.Oczywiście są wyjątki od tego co napisałem.

Opublikowano
Z niczym nie przesadzam. Na własne oczy widziałem egzemplarze po 800tys i mnl tys. Wnętrze było zajechane kiera fotel gałka itd. Silnik ładnie chodził robił zawsze prawdopodobnie długie trasy były lane ZAWSZE oleje syntetyczne. U nas nie dba się tak o auta i nie robi się jednorazowo praktycznie codziennie dużych przebiegów a kręcenie się po mieście i czasami trasa. Raczej niemiec przed sprzedażą nie podkręcił licznika do przodu. I nie były to V8 a R6 benzynowe.
Opublikowano
Wcale nie przesadzamy. Sam widziałem na ebayu 540 z przebiegiem ponad 800 tys. Moja ma tylko 438 tys i nie jest zajechana, a wygląda lepiej niż nie jedno autko po roku od wyjazdu z salonu :)

Pozdrawiam

Jacek

  • Moderatorzy
Opublikowano

U mnie 310.

Gdyby była tu w Polsce tak eksploatowana jak w Holandii to też by miała już z 600-700 czym nie lepiej(liczyłem tak średnio z książki serwisowej),a że znajomy robił po 8 rocznie,ja po 15 to tak po malutku rośnie.

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dlaczego wielkie.

30tk rocznie to i w Polsce nie dziwi.A nasze auta mają już swoje lata.

Pomijam takie które rocznie robią od 50 do nawet 100tk,bo to są auta firmowe.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Dziwią co niektórych przebiegi rzędu 400tys bo kiedyś auta tyle nie robiły te co się widziało na ulicach i tak się utarło. U mnie w mieście jest dacia logan z przebiegiem ponad 400tys (auto z wypożyczalni) i ma się dobrze. Silnik 1,4 benzynka. To dlaczego jeden z najlepszych silników benzynowych bmw ma nie wykręcić mln przebiegu przy optymalnych warunkach i odpowiedniej eksploatacji?
Opublikowano
Dlaczego wielkie.

30tk rocznie to i w Polsce nie dziwi.A nasze auta mają już swoje lata.

 

 

(Pomijam takie które rocznie robią od 50 do nawet 100tk,bo to są auta firmowe.

)

 

o tych właśnie mówię mając na myśli wielkie przebiegi

 

Dziwią co niektórych przebiegi rzędu 400tys bo kiedyś auta tyle nie robiły te co się widziało na ulicach i tak się utarło. U mnie w mieście jest dacia logan z przebiegiem ponad 400tys (auto z wypożyczalni) i ma się dobrze. Silnik 1,4 benzynka. To dlaczego jeden z najlepszych silników benzynowych bmw ma nie wykręcić mln przebiegu przy optymalnych warunkach i odpowiedniej eksploatacji?

 

Źle mnie zrozumiałeś,możliwe jest że benzyniaki BMW wykręcają milion km. inne zresztą też,tylko mało kto to osiąga bo jak ktoś ma robić tyle km. to jeździ dieslem.Ekonomi niestety nie oszukasz. :D

Mowa w temacie była o dużych benzynach pow.3l.

Opublikowano
takiego auta zza granicy osobiscie nawet mi przez mysl nie przesloby kupic. Kosztuje zapewne tyle samo co w kraju, tyle ze buda ma wieksze szanse by byla prosta. Tak samo za granica jak i w kraju te auta sa katowane, i czesci sie zuzywaja. Musisz sobie dobrze to obliczyc, koszty transportu, podatku... i bron Boze w razie wpadki, masz szanse go zareklamowac?? Jesli chodzi o przebieg to zaden problem, moze miec i 2 miliony, wazne aby wszystko nie bylo u krawedzi swojego grobu. Mam na mysli to, w jakim stanie sa podzespoly. Skrzynia albo zrobiona albo tobie to czeka... zawieszenie... itd.. Stanowczo bym odradzal.... Ale to twoja kasa i twoje ryzyko... udanego zakupu
  • Moderatorzy
Opublikowano
moze miec i 2 miliony, wazne aby wszystko nie bylo u krawedzi swojego grobu.

To nie jest na krawędzi tylko to jest już trumna.Widziałeś samochód z przebiegiem 2 mln?

Ja widzę autobusy które mają coś koło tego-jedne więcej inne mniej i nadają się tylko do tego żeby im dać "wieczny odpoczynek"

A to taki smutny koniec.

http://images40.fotosik.pl/1690/fd045bef0662d170med.jpg

http://images37.fotosik.pl/1660/2651dee8d56ee350med.jpg

http://images42.fotosik.pl/483/cdacc8295c7bb0d2med.jpg

ec2Wze6.jpg
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.